Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Lodgy - wzmocnione sprężyny na tył
Autor Wiadomość
norton1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-03, 18:58   Dacia Lodgy - wzmocnione sprężyny na tył

Cześć,
mam pytanie, czy ktoś już może przerabiał temat wymiany sprężyn na tył w Lodgy na twardsze? Chodzi o to że jak zakładam bagażnik rowerowy na 4 sztuki + jeszcze dopakuję trochę sam bagażnik w aucie to tył auta dość wyraźnie się obniża a przód z kolei podnosi. W przyszłości Lodgy będzie ciągała też przyczepę kempingową więc i pod tym kontem przydało by się twardsze zawieszenie z tyłu (ok 65kg nacisku na hak). I druga kwestia, jak założenie takich utwardzonych sprężyn praktycznie wpływa na komfort jazdy przy nie obciążonym aucie. Na pewno będzie twardsze, ale czy bardzo wyczuwalne będzie to na nierównościach ? Może ktoś już ten temat ma za sobą i może się podzielić spostrzeżeniami ?
_________________
 
norton1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-04, 16:40   

czyżbym był jedynym który pomyślał o utwardzeniu zawieszenia Lodgy z tyłu? Nie jestem w tym ekspertem ale widzę że coś tam na rynku się pojawia aby usztywnić sprzężyny. Przykładowa aukcja usztywniających wkładek dla Lodgy/Dokera: https://archiwum.allegro.pl/oferta/dokker-lodgy-wzmocnienie-usztywnienie-sprezyny-tyl-i7733442716.html. Niestety już nie aktualna. Ale coś tam jednak jest.
_________________
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-04, 16:48   

Druciarstwo jak wszystkie takie wkładki. Jeden zwój będzie pracował w niepełnym zakresie , przez co sprężyna szybciej się zużyje i pęknie powyżej wkładki.
 
norton1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-04, 17:10   

Czyli jeśli cokolwiek takiego robić to już wymieniać całe sprężyny na jakieś twardsze ? Muszę się rozejrzeć czy są jakieś dedykowane utwardzone. Widziałem takie pod Dokkera, wiec liczę że i jeśli nie te same to coś znajdę także dla Lodgy. Tylko jeszcze nie wiem w jakim stopniu twardsze sprężyny wpłyną na komfort jazdy (na pewno nie korzystnie na nierównościach, ale jak bardzo?).
_________________
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-11-05, 09:09   

Kiedyś też próbowałem znaleźć jakiś sposób na zbytnie "siadanie" tyłu pod obciążeniem. Moja Lodgy załadowana na wyjazdy wakacyjne strasznie siadała.
Znalazłem coś takiego jak na poniższym zdjęciu, zamówiłem, ale niestety nie udało mi się otrzymać tych sprężyn sprzedający coś kręcił i w końcu zrezygnowałem.
W 2016 roku takie sprężyny kosztowały coś koło 500 zł

HV-140585_obrazek_1.jpg
Plik ściągnięto 212 raz(y) 146,69 KB

 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2019-11-05, 13:40   

https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-dacia-lodgy-e10-26-004-01-22-pi-1598.html

To są co prawda sprężyny obniżające, ale chyba przy okazji mają większą nośność od oryginałów.

Jak mam zestaw tej firmy lecz podwyższający do Dustera (pro lift kit) i jak sprawdzałem parametry to oprócz podniesienia auta o ok. 3cm mają jeszcze większą nośność niż oryginały (a przy okazji auta nie buja na zakrętach, bo są twardsze).

Porównaj parametry swoich oryginalnych sprężyn z tymi z linku. Może okazać się, że pomimo obniżenia zawieszenia - będą dla Ciebie lepsze od oryginalnych.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
seniety 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 09 Lis 2019
Posty: 9
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2019-11-09, 09:00   

Cześć, też się interesuje wzmocnieniem tylnych sprężyn w Lodgy. Ja znalazłem coś takiego na stronie intercars ( https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3317203215350-HV_140585-O117834-sprezyna-do-zwiekszonego-obciazenia.html ).
Jest to chyba to samo co wskazał wcześniej kolega "wojtus" tylko jak to się ma do gwarancji naszych aut?

Sprężyny wzmac_Mad_Lodgy.jpg
Plik ściągnięto 122 raz(y) 237,66 KB

 
sgrodnicki 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodggy
Silnik: 1.6 MPI LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2019
Posty: 7
Skąd: Holandia
Wysłany: 2020-09-28, 20:25   

Chyba logiczne, że raczej będzie po gwarancji, jakbyś nie zdemontował tego przed przeglądem w ASO. Jakby nie było, zmienia się specyfikację samochodu. Niestety zestaw ten nie jest już dostępny w Polsce. Ja właśnie zamówiłem sobie go z Holandii. Dam znać po montażu, jakie są wrażenia po tej modyfikacji :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-28, 20:41   

seniety napisał/a:
jak to się ma do gwarancji naszych aut?

Tak samo, jak wszystkie inne modyfikacje - ogólna gwarancja pozostaje nienaruszona, ale ewentualne awarie będące skutkiem montażu i używania elementów dodatkowych nie będę naprawiane gwarancyjnie.

(Czyli np gumowe tuleje tylnej belki nie zostaną wymienione, ale skrzypiący fotel albo cieknąca pokrywa zaworów - oczywiście tak).
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-29, 10:28   

Robiłem coś podobnego w Octavii II, tył tarł o progi zwalniające. Zmieniłem sprężyny i nie odczułem zmiany twardości zawieszenia tylko do pewnego stopnia siadał a później już nie i było już na tyle wysoko że nie obcieralem tyłem nawet jak były trzy osoby z tyłu.
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne