Wysłany: 2019-11-03, 18:58 Dacia Lodgy - wzmocnione sprężyny na tył
Cześć,
mam pytanie, czy ktoś już może przerabiał temat wymiany sprężyn na tył w Lodgy na twardsze? Chodzi o to że jak zakładam bagażnik rowerowy na 4 sztuki + jeszcze dopakuję trochę sam bagażnik w aucie to tył auta dość wyraźnie się obniża a przód z kolei podnosi. W przyszłości Lodgy będzie ciągała też przyczepę kempingową więc i pod tym kontem przydało by się twardsze zawieszenie z tyłu (ok 65kg nacisku na hak). I druga kwestia, jak założenie takich utwardzonych sprężyn praktycznie wpływa na komfort jazdy przy nie obciążonym aucie. Na pewno będzie twardsze, ale czy bardzo wyczuwalne będzie to na nierównościach ? Może ktoś już ten temat ma za sobą i może się podzielić spostrzeżeniami ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-04, 16:48
Druciarstwo jak wszystkie takie wkładki. Jeden zwój będzie pracował w niepełnym zakresie , przez co sprężyna szybciej się zużyje i pęknie powyżej wkładki.
Czyli jeśli cokolwiek takiego robić to już wymieniać całe sprężyny na jakieś twardsze ? Muszę się rozejrzeć czy są jakieś dedykowane utwardzone. Widziałem takie pod Dokkera, wiec liczę że i jeśli nie te same to coś znajdę także dla Lodgy. Tylko jeszcze nie wiem w jakim stopniu twardsze sprężyny wpłyną na komfort jazdy (na pewno nie korzystnie na nierównościach, ale jak bardzo?).
Kiedyś też próbowałem znaleźć jakiś sposób na zbytnie "siadanie" tyłu pod obciążeniem. Moja Lodgy załadowana na wyjazdy wakacyjne strasznie siadała.
Znalazłem coś takiego jak na poniższym zdjęciu, zamówiłem, ale niestety nie udało mi się otrzymać tych sprężyn sprzedający coś kręcił i w końcu zrezygnowałem.
W 2016 roku takie sprężyny kosztowały coś koło 500 zł
To są co prawda sprężyny obniżające, ale chyba przy okazji mają większą nośność od oryginałów.
Jak mam zestaw tej firmy lecz podwyższający do Dustera (pro lift kit) i jak sprawdzałem parametry to oprócz podniesienia auta o ok. 3cm mają jeszcze większą nośność niż oryginały (a przy okazji auta nie buja na zakrętach, bo są twardsze).
Porównaj parametry swoich oryginalnych sprężyn z tymi z linku. Może okazać się, że pomimo obniżenia zawieszenia - będą dla Ciebie lepsze od oryginalnych.
Chyba logiczne, że raczej będzie po gwarancji, jakbyś nie zdemontował tego przed przeglądem w ASO. Jakby nie było, zmienia się specyfikację samochodu. Niestety zestaw ten nie jest już dostępny w Polsce. Ja właśnie zamówiłem sobie go z Holandii. Dam znać po montażu, jakie są wrażenia po tej modyfikacji :)
Tak samo, jak wszystkie inne modyfikacje - ogólna gwarancja pozostaje nienaruszona, ale ewentualne awarie będące skutkiem montażu i używania elementów dodatkowych nie będę naprawiane gwarancyjnie.
(Czyli np gumowe tuleje tylnej belki nie zostaną wymienione, ale skrzypiący fotel albo cieknąca pokrywa zaworów - oczywiście tak).
Robiłem coś podobnego w Octavii II, tył tarł o progi zwalniające. Zmieniłem sprężyny i nie odczułem zmiany twardości zawieszenia tylko do pewnego stopnia siadał a później już nie i było już na tyle wysoko że nie obcieralem tyłem nawet jak były trzy osoby z tyłu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum