Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-04-02, 23:19
Olej z normą RN17
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-29, 10:24   

Krótsze. Co rok lub 20 tys. km.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-22, 22:01   

Koledzy, jedno co można Wam poradzić, to w okresie gwarancji wlewać zalecany olej przez producenta.
Kiedyś oglądałem w TV program jak starsze małżeństwo zakupiło olej marki Total (to samo co ELF) do Sandero. Nie pamiętam czy olej był wymieniany w serwisie. Po pewnym czasie zepsuł się silnik. Serwis odmówił naprawy gwarancyjnej, ponieważ olej nie był zalecany przez producenta i Ci państwo nie mieli rachunku zakupu na ten olej. Zachodziło podejrzenie, że olej był podrabiany...
Tak więc, lepiej kupić zalecany olej we własnym zakresie (znacznie taniej niż w serwisie), zachować dowód zakupu oraz bańkę z resztką oleju dla dowodu w ewentualnej sprawie.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-09-23, 09:03   

A to nie jest tak, że to serwis musi udowodnić, że usterka była z powodu złego oleju, a nie tylko sobie powiedzieć?
Z resztą co trzeba by wlać do Sandero żeby się zepsuło z tego powodu, chyba przepalony olej z frytek. Daje się po prostu olej do analizy i wszystko wychodzi.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-09-23, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-09-23, 11:00   

Obywatel MK napisał/a:
A to nie jest tak, że to serwis musi udowodnić, że usterka była z powodu złego oleju, a nie tylko sobie powiedzieć?
Nie pamiętam czy to ta sama sprawa, ale coś pamiętam. Silnik się przegrzał i zatarł. ASO odmówiło naprawy, bo olej był zmieniany przez nich, ale z bańki klienta. Ekspertyza potwierdziła że olej był złej jakości i przegrzanie mogło być spowodowane przez zerwanie filmu olejowego, co zostało potwierdzone przez wypolerowanie gładzi cylindrowych. Okazało się że przy zmianie właściciel był informowany że skoro części własne, to gwarancji na nie nie ma. Paragonu nie było, więc nie dało się udowodnić że olej był odpowiedniej jakości.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-09-23, 11:14   

Ale kto stwierdził, że był złej jakości, bo może pompa oleju-smok się zepsuł, a poszło na zły olej bo tak najłatwiej. Coś takiego trzeba udowodnić żeby to było wiarygodne, naprawdę trzeba się mocno postarać żeby kupić podrabiany olej który zatrze silnik, bo nawet jeśli był podrabiany to podrobiony z 5w40 na 10w-40 jakiejś najtańszej firmy, ale nawet taki olej nie doprowadzi do zatarcia. Bo ilu klientów można by nabrać na coś takiego 5-ciu? 10-ciu i to wszystko, a nie o to chodzi oszustom żeby się zdemaskować.
Skoro są ślady na zatarcie to nie było w ogóle podawania oleju.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-09-23, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-23, 21:24   

Takie coś kiedyś było:
https://joemonster.org/filmy/77583
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-25, 18:59   

Tytułem sprostowania:
1.
rafal_rx napisał/a:
Podsumowując:
RN0720 to olej ACEA C4 w szerokiej gamie od 0W do 5W i od 30 do 40
....
- olej z normą ACEA C4 (a wg Renault RN0720) występuje wyłącznie w lepkości 5W30
2.
buladag napisał/a:
Czyli jeśli zamiast rn17 zalałem rn0720 5w30 do 1.6SCe to wybuchnie? xD

- olej z normą RN17 nie zastępuje oleju z RN720. W daciach, renault i nissanach RN720 jest wyłącznie do diesli.
3.
rafal_rx napisał/a:

RN17FE to olej 0W-20 ACEA C5
Ten ostatni może być trudny do kupienia z racji tego, że C5 to nowa specyfikacja (prawdopodobnie jest zbliżona do A5/B5).

- e... tam: https://www.orlenoil.pl/P...T-C5-5W-20.aspx

A teraz do rzeczy.
Od ponad tygodnia mam również Dustera 1,3 TCe 150 KM. Najdalej za 2-3 tygodnie zmieniam olej. Olejów z normą RN17 jest kilka (znalazłem 4). Osobiście skłaniam się jednak do zastosowania oleju zalecanego do Mercedesa z tym samym silnikiem, np. A160, a w tym przypadku olejów jest dużo. Mój wybór to Motul lub Millers, ale również Orlen ma właściwy olej w ofercie, więc kto wie.
_________________
pozdrawiam / Maciek
Ostatnio zmieniony przez MM 2019-10-25, 19:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
daszek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,3 / 130
Wersja: Techroad
Dołączył: 03 Sie 2019
Posty: 6
Skąd: W-wa
Wysłany: 2019-11-05, 19:14   

Szanowni,

podsumowując, Duster z silnikiem 1,3 Tce (130KM, FAP):
Olej: ELF EVOLUTION RN-TECH ELITE 5W30 RN17
Filtr: nr ref. 152095084R

Zgadza się?

Jak ktoś wie jaki filtr montują w przy wymianie w ASO (próbowałem ustalić konkrety, ale udają, że nie wiedzą), to proszę o podanie. Chce się zapatrzeć w gotowe produkty bo czeka mnie wymiana, a jakoś nie mam zaufania do ASO.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-11-05, 21:24   

Filtr Samsunga.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-11-05, 23:14   

daszek napisał/a:
...

Jak ktoś wie jaki filtr montują w przy wymianie w ASO (próbowałem ustalić konkrety, ale udają, że nie wiedzą), to proszę o podanie. Chce się zapatrzeć w gotowe produkty bo czeka mnie wymiana, a jakoś nie mam zaufania do ASO.


filtr to ten:
https://mdparts.pl/filtr-oleju-renault-152095084r-motodynamic,3,207,696
ten przynajmniej zamówiłem dla siebie - zmieniam olej w ten piątek/sobotę - bo dziś na liczniku przekroczyłem 900 km
ale także ten: https://filtron.eu/pl/znajdz-filtr?action=showFilter&formType=1&hp=136&kw=100&prodFrom=07%2F2018&vehicleMake=MERCEDES-BENZ&vehicleModel=A+%28W177%29&vehicleSubmodel=A+180&vehicleType=cars&backAction=showSubmodelFilters&partNumber=OE+666%2F3

co do oleju, to wybrałeś właściwy dla ASO, ale dobre są również te:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.51&content_action=show
oraz te:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.52&content_action=show
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-11-05, 23:55   

Miło patrzeć jak jeden stara się pomóc drugiemu ale pamiętajcie o tym że osoba pytająca nie zawsze ma taki sam samochód i silnik jak osoba chcąca pomóc i czasem może wyjść klops. Dobrze jest to sobie zweryfikować bo przez nieuwagę lub straszną chęć pomocy można się pomylić czasem.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-11-06, 12:17   

Black Dusty napisał/a:
Miło patrzeć jak jeden stara się pomóc drugiemu ale pamiętajcie o tym że osoba pytająca nie zawsze ma taki sam samochód i silnik jak osoba chcąca pomóc i czasem może wyjść klops. Dobrze jest to sobie zweryfikować bo przez nieuwagę lub straszną chęć pomocy można się pomylić czasem.


Istotnie, masz rację - z mojego opisu nie wynika, że mam również Dustera II 1,3 TCe 150. Ale potwierdzam: tak mam i pisałem o filtrach i olejach do Dustera II 1,3 Tce (130 i 150 KM, a także Lodgy z silnikiem 1,3)

Podpis poprawię.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-11-06, 13:33   

[quote="MM"]
Black Dusty napisał/a:
Miło patrzeć jak jeden stara się pomóc drugiemu ale pamiętajcie o tym że osoba pytająca nie zawsze ma taki sam samochód i silnik jak osoba chcąca pomóc i czasem może wyjść klops. Dobrze jest to sobie zweryfikować bo przez nieuwagę lub straszną chęć pomocy można się pomylić czasem.


Istotnie, masz rację - z mojego opisu nie wynika, że mam również Dustera II 1,3 TCe 150. Ale potwierdzam: tak mam i pisałem o filtrach i olejach do Dustera II 1,3 Tce (130 i 150 KM, a także Lodgy z silnikiem 1,3)

Podpis poprawię.[/quote
Ta uwaga była raczej ogólna bo dość często są dyskusje na jakiś temat a dyskutujący nieświadomie mówią o różnych autach czy różnych rzeczach. A właściwy opis cóż jest mile widziany bo często pomaga.
 
daszek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,3 / 130
Wersja: Techroad
Dołączył: 03 Sie 2019
Posty: 6
Skąd: W-wa
Wysłany: 2019-11-08, 19:42   

MM napisał/a:
[....]


Dziękuję za pomoc :)
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-11-09, 19:58   

Słowo się rzekło i zmieniłem olej w silniku przy stanie licznika 1033 km - silnik jest dotarty (mowa o Dusterze II 1,3 TCe 150 KM). Wybrałem olej z rekomendacji Mercedesa - PLATINUM MaxExpert XD 5W-30 (MB Approval 229.52) i oryginalny filtr oleju Renault 152095084R.
Olej wylany z silnika mienił się metalicznie, a na dnie obudowy filtra oleju zebrały się opiłki metalu. W związku z tym kolejną wymianę oleju zaplanowałem przy stanie licznika 3000 km - silnik ma osiągnąć wówczas pełną wydajność. W stosownym czasie zdam relację z tej operacji.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
daszek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,3 / 130
Wersja: Techroad
Dołączył: 03 Sie 2019
Posty: 6
Skąd: W-wa
Wysłany: 2019-11-09, 20:27   

MM napisał/a:
zmieniłem olej w silniku

Sam osobiście, czy w warsztacie zmieniałeś?
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-11-09, 21:00   

MM napisał/a:
a na dnie obudowy filtra oleju zebrały się opiłki metalu

Ludzie kochani a co w tym dziwnego, że coś tam w filtrze jest, przecież filtr jest właśnie od tego aby wyłapywać zanieczyszczenia z oleju. Widzę, że co niektórzy mają już hopla na punkcie tych wymian oleju po 1kkm, 3kkm :mrgreen: :mrgreen: :oops:
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-11-10, 10:03   

Cytat:
Ludzie kochani a co w tym dziwnego, że coś tam w filtrze jest, przecież filtr jest właśnie od tego aby wyłapywać zanieczyszczenia z oleju.
Nic w tym dziwnego. Ale jak to się ma do twierdzenia ASO, że silnika nie trzeba docierać? Jeżeli w dotartym silniku, w oleju są opiłki to już nie jest takie normalne.
Cytat:
Widzę, że co niektórzy mają już hopla na punkcie tych wymian oleju po 1kkm, 3kkm
Wymiana oleju po 1 tys. Potem po 3 tys. jest trochę bez sensu. Ale w przypadku nowego, dotartego silnika, w którym znalazłbym opiłki, chyba zrobiłbym tak samo.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-11-10, 13:19   

Olej wymieniłem samodzielnie.
Opiłki w oleju i obudowie filtra to był metalowy pył, a nie żadne wióry - zatem proces docierania oraz montażu silnika wydaje się być bardzo poprawny. Czy krążenie oleju "z metalową zawiesiną" przez kolejne miesiące (max 24) i tysiące km (max 30 tys.) to dobry pomysł? Ja uważam, że nie. Czy wymiana oleju za kolejne 2 tys. km ma sens? Nie wiem, ale przekonam się o tym osobiście.

EDIT:
Bardzo istotna uwaga.
Przeprowadzane przez mnie "zabiegi olejowe" odnoszą się do silnika 1,3 TCe. Jest to bardzo nowoczesny silnik, ze zmiennymi fazami rozrządu na obydwu wałkach, z bardzo nowoczesną turbiną (nawiasem mówiąc z chłodzeniem wodnym oraz niezależnym (elektrycznym) wymuszeniem obiegu cieczy chłodzącej, więc S&S jej nie straszne), ze specjalnymi gładziami cylindrów no i napinaczem łańcucha rozrządu. Wszystkie te elementy wymagają czystego oleju. Stąd moje "dmuchanie" na zimne.
Inne, sprawdzone już silniki, być może nie wymagają takich zabiegów.
_________________
pozdrawiam / Maciek
Ostatnio zmieniony przez MM 2019-11-10, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-11-10, 13:52   

Cytat:
Opiłki w oleju i obudowie filtra to był metalowy pył, a nie żadne wióry
Oczywiście, rozumiem. Tylko że ten pył właśnie świadczy o tym że silnik nie był dotarty w fabryce i właśnie się dociera. W prawidłowo dotartym silniku, w oleju, nie ma prawa być żadnego pyłu czy wiórów. Jeżeli są to świadczy o uszkodzeniu silnika.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-11-10, 14:00   

Cytat:
Wszystkie te elementy wymagają czystego oleju.
Ale producent zaleca pierwszą wymianę oleju po 30 tys. km. Więc, albo wszystkie te elementy NIE wymagają tak czystego oleju, albo producent stara się żebyś przedwcześnie zniszczył silnik :roll: .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
seraphine 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2019-12-04, 14:54   

Mam tą wątpliwą przyjemność dołączyć do grona biadolących... dziś byłem w ASO potwierdzić fakt i do mojego klekota (1.5 blue dci z DPF!!!) też mam lać RN17. Na zachodniej stronie Motula znalazłem informację, że to paskudztwo pasuje niby do DPF, pomimo że jest to klasa ACEA-C3... no chyba, że źle zrozumiałem. Link: https://www.motul.com/fr/...ecific-17-5w-30

Pomijając DPF-a... sprawa z tym olejem RN17 wygląda dziwnie. Byłem dziś w intercarsie i powiedzieli mi, że olej został cytuję "wycofany". W oficjalnej polskiej dystrybucji kupić się go praktycznie nie da i mam tu na myśli większość marek olejowych. Pomijam allegro i inne takie źródła, bo w razie jakiejś podróby pewnie nie będzie kogo pozwać.

A tak na marginesie... Renault/Dacia zaleca Elf, a przed aso w moim mieście stała dziś na palecie beczka z olejem RM0720 (albo już po) na której jak byk stało "BP Europe" ... czyli Castrol? Na etykiecie widniała nazwa "Motrio Premium 5w-30 c4"... i weź tu człowieku zleć wymianę oliwy w ASO z beczki.
_________________
kle, kle, kle... 12s do setki ;]
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-12-04, 15:03   

Motrio to tańsza marka Renault, tak jak w PSA Eurorepar.
Ostatnio zmieniony przez buladag 2019-12-04, 15:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-12-04, 15:52   

MM napisał/a:
Słowo się rzekło i zmieniłem olej w silniku przy stanie licznika 1033 km - silnik jest dotarty

W związku z tym kolejną wymianę oleju zaplanowałem przy stanie licznika 3000 km - silnik ma osiągnąć wówczas pełną wydajność. W stosownym czasie zdam relację z tej operacji.


Nowoczesne silniki na nowoczesnych olejach docierają się dopiero w okolicy 20.000km...
_________________

 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-12-04, 15:55   

seraphine napisał/a:
Na etykiecie widniała nazwa "Motrio Premium 5w-30 c4"... i weź tu człowieku zleć wymianę oliwy w ASO z beczki.


Idealny olej do Twojego klekota.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne