Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia jest tania
Autor Wiadomość
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-15, 23:42   

kicpra napisał/a:

Czyli wszystko co lepsze od Dacii wg Ciebie nie jest już brzoskwinią? Tak to można dyskutować bez końca. Równie dobrze można wykreślić silnik 200KM, a i tak dalej Dacia nie jest w stanie zaoferować ksenonów/full ledów. Ja czegoś takiego już nie wybiorę :-) .


Kiedy idziesz do sklepu z owocami to chcesz coś kupić. I jak chcesz brzoskwinię, to nie chcesz (i tu mam problem - jaki owoc jest bez wątpienia lepszy od brzoskwini? Przyjmijmy, żę wyżej stawiamy nanasa).
No więc idę do sklepu i widzę kilka brzoskwiń w opakowaniach różnych dystrybutorów. Mniej więcej równie ładne. Na pewno wszsytkie apetyczne. No więc biorę za 3 centy. Totalnie omijam orzeszki laskowe - bo nie są ani słodkie ani soczyste. I omijam ananasa, mimo, że rewelacyjnie słodki i soczysty. Ale to inny rodzaj.
W tym sensie 200KM to juz nie brzoskwinia. 200KM wnosi nowe cechy auta w porównaniu z np. TCe90. Ale ja nie chcę robić sałatki z kurczakiem i ananasem tylko sobie całkiem normalnie przegryźć owoc. I kupno ananasa uznałbym za kaprys nieadekwatny do tego, co chce osiągnąć. W wypadku prawdziwego ananasa kaprys warty kilka zet. Nawet nie bilet do kina. W wypadku auta - różnica to kilka dwuosobowych wyjazdów na dwa tygodnie w fajne tereny.
A więcej radośći mi da kaprys w postaci skoczenia do Larnaki by zjeść hallumi i knajpce koło meczetu przy zamku przy plaży lub na degustację wina w Tokaju niż kaprys wydanie takiej samej kwoty na totalnei nieistotne dla mnei cechy auta.

Ty czujesz wewnętrzną potrzebę ksenonów i full ledów. Przyjmuje do wiadomosci. Na półkę z brzoskwiniami nie patrzysz. Kupujesz ananasa. Ale nie mów, że tylko cena powoduje kupowanie brzoskwiń. Bo jednak biorę brzoskwinię a nie orzeszka laskowego.

A jak pogadasz z szejkami z Dubaju, to pewnie wyśmieją te 200 KM i powiedzą- a czemy nie rollce- royce? I powie taki szejk: Kupujesz inne badziewie tylko dlatego, zę tańsze.
_________________
Spritmonitor.de
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-15, 23:55   

straszna_maruda napisał/a:

i do Pikodata... to oznacza że wtórny rynek aut też pójdzie w górę ceny znaczy używek urosną.



Ceny nowych wzrosną niejako urzędowo praktycznie jednego dnia. W praktyce w ciagu kwartału - pól roku.

A rynek używek... wzrost będzie znacznie bardziej rozłożony w czasie.
Natomiast niewykluczone, że najlepszy (co do cen) moment do kupna nowego samochodu właśnie się zaczyna. Jeszcze bez opłat biurokratycznych a już w wyprzedaży rocznika 2019. I z wymienionych powodów utrata wartości liczona w złotówkach po 3-4 latach może być mniejsza niż dziś obserwujemy dla aut 4 letnich.

I spójrzmy na rynek - dziś majac 40-50 tysi można wybierać spośród szerokiej gamy różnych aut , w niektórych wypadkach nieźle wyposażonych. Przy 60 tysi to już możemy wybierać dowolny rodzaj auta (typu van, SUV, kombi, sedan, hatchback, furgon) wraz z klimą, kamerą, podgrzewanymi lusterkami, nawigacją, wybranym kolorem..

Za rok spodziwam się, że takie kwoty zwaloryzowane o stopę powiedzmy 5% dadzą znacznie mneijszy wybór.
_________________
Spritmonitor.de
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-16, 00:08   

Pedros napisał/a:
straszna_maruda napisał/a:
To jest przyczyna likwidacji części oferty modelowej i części oferty silnikowej praktycznie u każdego producenta.

Aha. I z tego powodu wszystkie inne marki aut pozostaną na rynku, a Dacia upadnie :D

Nie. Dacia była do tej pory w koncernie marką dla towarów z technologią sprzed kilku lat z głownej lini koncernyu czyli renault. Już maszyny mocno zamortyzowane - zatem produkwane na nich części tańśze niż te co dopiero zaczynaja swój cykl życia. Ponadto w oczywisty sposób nie wybieramy najgorszych starych ale stare dość dobre.

I teraz BUM. Normy wymuszają, by wszystko , co jest produkowane musi być nowoczesne i marka w sensie takim jak do tej pory (stare ale jare) zaczyna nieść sporo zagrożeń.
W tym sensie dacia może się skończyć.

Natomiast w jakimś piśmie czytałem wywiad z kimś z zarządu renault, żę w ciągu kilku lat renault to bedą głownie auta elektryczne i hybrydy - aspalinówki trafią do marki dacia.
Czyli marka rozumiana jako znaczek w postaci zbliżonej do otwieracza butlek - nie jest zagrożona. Ale jej usytuowanie na rynku może się zmienić na tyle, że dla wielu bedzie to równoważne z jej śmiercią.

Czyli dacia rozumiana jako najmnijej kosztowne auta z technologią sprzed 3..5 lat przejętą z głównej marki koncernu może zniknąć a co najmniej przestać być główną cechą ją opisujacą.
_________________
Spritmonitor.de
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-16, 00:13   

straszna_maruda napisał/a:

(dużo prawdizwych zdań tu było)


Ceny sie wyrównują na rynku i nagle jak ktoś ma kasę to nawet łypie na hybrydy.


I dokłądnie taki cel mają te biurokratyczne zmiany. Czyli paskudne, obrzydliwe ale skuteczne w sensie - wymuszające takie zmiany, jakie twórcy chcieli by byłu. By ludzie zaczęli patrzeć na hybrydy.
Gdybym iuważał te zmiany za jedynie właściwe to bym bił brawo. GDYBYM.

A że mniej osób będize stać na nowe auto... Ruszy sie rynek wtórnych.
_________________
Spritmonitor.de
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-16, 14:38   

straszna_maruda napisał/a:
Dacia... sensacja tanie auto za 5 tys. €i będzie miało nazwę logan. Zaczęło odnosić sukces bo było w miarę cywilizowane wykorzystujące części z półek magazynowych ale tanie. Zaczęto potem produkować wersję dłuższą czyli kombi oraz krótszą czyli sandero. Postanowiono wypuścić tanią terenówkę na podzespołach kaszkaja. Logana zastąpił logan 2 analogicznie sandero, duże mcv przekształcono w lodgy i towarową dokkera. Dustera zliftingowano, dano mu atrakcyjniejszy wygląd i nieco bogatsze wyposażenie i nagle sukces. Santero jako auto segmentu b na zachodzi jest na tyle tanie, że kupują. U nas sporo osób kupiło"suva" dustera. Ludzie też zaczęli mieć dosyć uszlachetnionych używek i zaczęli rozglądać się za czymś może nowym. I nagle jest dacia trochę tańsza, trochę gorsza, skromna w wyposażeniu ale nowa i ma gwarancję. Ludzie zaczęli kupować bo oferta szeroka a każdy liczy pieniądze i wcale nie musi jeździć czym prestiżowym i dużo palącym bo ma coś co mu starczy czyli dacię. Duster 2 ma atrakcyjny wygląd to się wstrzelił modę na suva * przy okazji dacia przestała być obciachowa bo lata na taxi, firmy biorą kombiaki a i ten sąsiad co kupił nową padlinę od dacii to nie narzeka, jeździ i jeszcze za bardzo się nie psuje a ta moja używka to miała solidnego dzwona, skręcony licznik i zaczyna dogorywać mechanicznie, to może ta decyzja o kupnie nowej dacii nie jest tak złą mimo słabszych gwiazdek w testach ale wiadomo to nie merc i nie ma radarów i całej tej elektroniki.
Przyszedł 2019 rok, wprowadzono wltp bez kantowania, euro 6d i limit emisji od 2020 i nagle cena szybuje dzięki dopłatom bo taniość dacii wnosiła większe zużycie paliwa i większą emisję. Taka np kia likwiduje silnik 1,4 i daje 1,0 tce, vag zostawia tylko 1,0 tsi, nawet reno mocno zmieniło ofertę silnikową. Ceny idą w górę ale podwyżka o 10 tys dla 50 tys to tylko 20% ale 15 tys dla 35 tys to nagle 45%. Ceny sie wyrównują na rynku i nagle jak ktoś ma kasę to nawet łypie na hybrydy.


A na czym urosła Skoda? Dokładnie na tym samym co Dacia. Też robiono coś z dawnych VW, ze sprawdzonych technologii itp. A gdzie jest teraz Skoda? Umarła? Nikt jej nie kupuje?
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-16, 16:00   

Nie. Skoda to: po przejęciu skody w 91 poprawiono faworitkę w 95 felicją. Następnie wprowadzono octavię w 97, następnie w 2000 fabię a w 2001 superba. Te 3 ostatnie auta są autami współczesnymi dla oferty rynkowej, o porównywalnym bezpieczeństwie, owszem nieco gorzej wyposażone ale mające dostęp do większości oferty silnikowej, fabia nawet jako pierwsza dostałą nowa platformę podwoziową. Dacia to auto zbudowane na starych częściach z wycofanych generacji, na słabej i przestarzałej ofercie silnikowej, odstające poziomem bezpieczeństwa na niekorzyść - dacie są najmniej bezpiecznymi autami. Dopiero zmiana przepisów zmusiła zastosowanie nowszych jednostek, obecnie najnowszych ( częściowo jeszcze niedostępne w całej ofercie), oszczędnościowa zmiana strategi wymusi ujednolicenie platform podłogowych do współczesnych - zobaczymy jeszcze co będzie w testach zderzeniowych. Dopiero sukces rynkowy dustera pozwolił ucywilizować wyposażenie tego auta. Dacie nadal maja najsłabsze gwarancje na lakier i blachę. Podsumowując - skoda to równorzędny rywal dla vw, dacia to taniocha mająca nie konkurować reno tylko podbijać rynek niską ceną. Obecna kary za emisję zabijają tę strategię. Skala podwyżek po nowym roku pokaże ile faktycznie reno zarabiało na dacii. Bo np clio na wyprzedaży byó prawie w cenie sandero, najtańszy kadjar jest w cenie najdroższego dustera. Jestem bardzo ciekaw cen w przyszłym roku. I poziomów sprzedaży.
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-11-16, 16:31   

straszna_maruda napisał/a:
skoda to równorzędny rywal dla vw

O ile z wieloma Twoimi wnioskami w pełni się zgadzam, o tyle tutaj mogę napisać tylko - zdecydowanie nie masz racji ;-)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-16, 21:24   

straszna_maruda napisał/a:
Skoda to: po przejęciu skody w 91 poprawiono faworitkę w 95 felicją. Następnie wprowadzono octavię w 97, następnie w 2000 fabię a w 2001 superba. Te 3 ostatnie auta są autami współczesnymi dla oferty rynkowej, o porównywalnym bezpieczeństwie, owszem nieco gorzej wyposażone ale mające dostęp do większości oferty silnikowej


No i co? Wszystkie auta, jakie Dacia wprowadziła do oferty są dalej produkowane i sukcesywnie poprawia się ich wygląd, jakość. Podobnie jak Skoda. Tyle, że Skoda zaczęła w 1995 roku, a Dacia mniej więcej 10 lat później. Więc czego się spodziewać? Że Dacia obecnie będzie na poziomie Skody? Pogadamy za 10 lat i zobaczymy, gdzie wtedy będzie Dacia.

straszna_maruda napisał/a:
Dacia to auto zbudowane na starych częściach z wycofanych generacji, na słabej i przestarzałej ofercie silnikowej, odstające poziomem bezpieczeństwa na niekorzyść - dacie są najmniej bezpiecznymi autami.


Podobnie jak pierwsze generacje Skód z ery "nowożytnej" (po przejęciu przez VW). Też korzystały ze starych, sprawdzonych rozwiązań VW. Tyle, że wtedy nie było aż takich szaleństw z ciągłą zmianą przepisów dotyczących ekologii. Wszystko było bardziej przewidywalne, więc i koncerny motoryzacyjne nie musiały wykonywać nerwowych ruchów.

straszna_maruda napisał/a:
Dacie nadal maja najsłabsze gwarancje na lakier i blachę.


Za to mają w standardzie 3 letnią gwarancję mechaniczną. Mało która marka takową posiada. A co do gwarancji na blachę, to jakoś od dłuższego czasu Dacie nie korodują bardziej, niż auta nawet dużo bardziej uznanych marek. Patrz - Mazda, Mercedes.

straszna_maruda napisał/a:
Podsumowując - skoda to równorzędny rywal dla vw


Nie jest i nigdy nie będzie równorzędnym konkurentem. Obecnie tylko cenowo zrównała się z VW, a przy niektórych konfiguracjach nawet go przewyższa.

straszna_maruda napisał/a:
fabia nawet jako pierwsza dostałą nowa platformę podwoziową.


A Duster jako pierwszy dostał dużo elementów wnętrza, które później zastosowano w Kadjarze po liftingu i w Clio V.

straszna_maruda napisał/a:
dacia to taniocha mająca nie konkurować reno tylko podbijać rynek niską ceną


Pracowałem w salonie Renault jeszcze kwartał temu. Zdziwiłbyś się ilu klientów wybiera Dacię nie jako tańszą alternatywę dla Renault, tylko właśnie dlatego, że jest prostsza, ma spokojniejsza stylistykę, niską awaryjność i tak dalej. Już nawet kręcą nosem na bezkluczykowe otwieranie auta i uruchamianie silnika. Że to już za dużo kombinacji w aucie takim jak Dacia (mam to u siebie i akurat bardzo to sobie chwalę).

Reasumując - nie chodzi o to, że Dacia to taniocha, ale dlatego, że jest prostsza od Renault. Dla wielu klientów jest to niezaprzeczalna zaleta.

straszna_maruda napisał/a:
ile faktycznie reno zarabiało na dacii


Nigdy nie zarabiało dużo. Jak trafił się klient, który nie targował się nawet o złotówkę i jak nie było promocji/dodatków, przy których ASO też partycypuje w kosztach, to standardowo na Dusterze salon miał może 1500-2000 PLN marży. Specjalnie podaję przykład Dustera, bo jest najdroższy w gamie.
A podstawowe wersje Sandero, Dustera, Dokkera nie mają w ogóle rabatów, nawet przy zakupie kilku sztuk naraz. Bo są nierentowne i nie ma z czego schodzić cenowo.

straszna_maruda napisał/a:
clio na wyprzedaży byó prawie w cenie sandero, najtańszy kadjar jest w cenie najdroższego dustera.


I co z tego. W takim przypadku też powiem Ci z doświadczenia - klienci w większości przypadków wybierali Dacię. Bo wybacz... ale Clio IV w niskiej wersji jakością materiałów we wnętrzu aż tak szalenie nie różni się od bogatego Sandero. Że o wyposażeniu nie wspomnę...


Nie przekonasz mnie za cholerę. Patrzę na Dacię jako klient i jako człowiek, który kilka lat pracował w ASO na różnych stanowiskach związanych ze sprzedażą oraz od lat obserwuję postęp tej marki. Plus mam swoje lata, pamiętam czasy Felicii, pierwszej Octavii (nie tej sprzed wojny), w życiu zawodowym miałem dużą styczność z Grupą VAG i miałem nawet Fabię I generacji.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-11-16, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-17, 00:05   

Powoli gubię się w tym, jakie macie tezy.
Zapytam zatem
a) czy zgadzacie się z tym, że dacia to, jeśli ograniczymy sie do salonów w Polsce , no , w UE to marka, która ma samochody mogące spokojnie próbowac walczyć o miano najtańszych w ramach kategorii? (czyli nie prównujmy dustera do , bo ja wiem, fabii czy clio).
Jeśli tak, to przy ograniczeniu do aut nowych - dacia jest tania (aczkolwiek nowe samochody jako takie nie są tanie - ale to tak jak w raportach o stanie wód - dolna strefa stanów górnych, gdzie dolna strefa = tanie a stany górne - ceny samochodów NOWYCH, prosto z salonu).
b) czy zgadzacie sie z tym, że istnieje grupa osób patrzących na auto z punktu widzenia głównie walorów użytkowych i nie lubiących przekombinowania?
Od razu mówię, że klasa takich osób jest niepusta. Jak patrzę w lustro widzę osobnika a takim podejściu. Pytanie, czy jestem jedyny.
Przez przekombinowanie rozumiem np. kolor lakieru , jeśli trzeba dopłacać , silnik majacy moc większą , niżpotrzebna do ruszenia pod górkę i osiągniecie prędkosći rzędu 120 km bez koneiczności wiatru w plecy z góry, bezkluczykowość i kupę innych istotnych dla innych rzeczy.

Jeśli się zgadzacie z tymi dwoma tezami, to wystarczy jesz ze jedna teza do uznania za prawdziwą:

c) niekiedy ktoś , kierując się rozsądkiem - lub brakiem rozsądku - chce kupic nowe auto.

(teza c) też jest prawdziwa - w lustrze mam osobę, która , raczej z braku rozsądku, postanowiłą kupic nowe auto).

Z połączenia prawdziwosci tez b i c ) o(obie idealnie prawidzwe, możemy jedynie dyskutować, czy klasa osób należacych do b i c jest jednoosobowa czy większa) wynika, że będzie zbyt na auta z tezy a.

Szefowie renault oszacowali, że grupa b/c jest na tyle duża, że warto stworzyć auta spełniające warunki dla tezy a. Tak powstała dacia.

Warto zauważyć, żę nie zaczęli produkowac maluchów, trabantów extra, aut bez siedzeń, autek z tektury. Bo klasa b/c nie chce kupić CZEGOKOLWIEK - tylko auto o potencjalnie jakiejś - tam - jakości.

No i udało im się to. Najmniej skomplikowane autka na rynku - to wszystkie dacie. I jakieś, wyrwane z kontekstu , modele innych marek.
W szczególności idąc do salonu dacii jestem spokojny, że wykształcony marketngowo sprzedawca będzie pokazywał coraz to nowe dodatki mówiąc (cynicznie) : dodaj pan 5000 i będzie miał jeszce to. i to. i to. I w sumei za dodatki zapłącę więcej niż za cała dacię.
KOnkretniej - w dacii TEŻ może. De facto ja kupiłem , nieoczekiwanie dla mnie, auto potencjalnie z najdroższej serii - techroad. TEż sobie pozwoliłem z 3 razy wcisnąć - jeszcze to. I to . i to. Ale każde ITO - dalekie było od 3000 zł. No i lista ITO była wyraźnie krótsza.

A wracając do tematu - skoro przyjmiemy a/b/c za prawdziwe i zgodzimy się, że tezy a/b/c widzieli twórcy marki dacia (raczej - twórcy reaktywacji marki) - to zgodzimy się że dacia jest tania - ale nie jest to jej jedyna zaleta. Dla grupy osób spełniajacych warunki b/c

Co najwyzej ktoś może napisać - absolutnie nie należę do grupy b. Ksenony, ledy, 200 KM, tylni napęd, fura, skóra i komora to dla mnie podstawa (bądź tylko 3 czy 4 elementy z tej listy). I czego takie osoby mogą dowieść? Tylko tyle, że grupa osób b/c to nie są wszyscy ludzie. Ale to jest w miarę oczywiste. Dla takich osób, dla których takie auto nie spełnia podstawowych dla nich warunków - będzie mieć tylko jedną zaletę - jest tanie. DLA NICH.
a dla osób z grupy b/c - ma zalet więcej.

Krótko mówiąć - chyab WSZSYCY zgadzamy sie zatem z tym, zę dacia (i jako jedyna marka - wszystkie auta o tej nazwie) - ma zalety dla osób, majacych dość proste wymagania co do auta. I kupowana jest dla tych zalet - a decyzję podjąć jest o tyle łątwiej, że jest to auta tanie.
A dla tych o zawiłych oczekiwaniach - daćka może byc tylko jako drugie auto do pojechania pod sklep. I dla nich jedyną pozytywną cechą jest cena.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-11-17, 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-17, 11:03   

Belphegor napisał/a:

straszna_maruda napisał/a:
Dacia to auto zbudowane na starych częściach z wycofanych generacji, na słabej i przestarzałej ofercie silnikowej, odstające poziomem bezpieczeństwa na niekorzyść - dacie są najmniej bezpiecznymi autami.


Reasumując - nie chodzi o to, że Dacia to taniocha, ale dlatego, że jest prostsza od Renault. Dla wielu klientów jest to niezaprzeczalna zaleta.


Rozumiem argument prostoty obsługi i nawet dla mnie jest to ważny atut auta. Nie znoszę dotykowych ekranów w aucie lub wzrokowej obsługi.

Belphegor napisał/a:
straszna_maruda napisał/a:
ile faktycznie reno zarabiało na dacii


Nigdy nie zarabiało dużo.
A podstawowe wersje Sandero, Dustera, Dokkera nie mają w ogóle rabatów, nawet przy zakupie kilku sztuk naraz. Bo są nierentowne i nie ma z czego schodzić cenowo.


Chodzi mi o zyski i zarobki reno a nie dealerów :mrgreen:
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-17, 11:17   

Zatem porozmawiajmy o bezpieczeństwie. Dacie mają mniej gwiazdek bo nie maja elektroniki... a ja przecież jeźdżę spokojnie więe uważam i obniżam ryzyko wypadku. Też tak myślałem aż obejrzałem filmiki: 1) spokojna jazda i nagle https://www.youtube.com/watch?v=gut1TAeJw0o

albo jedziesz normalnie po mieście i... https://www.youtube.com/watch?v=QDDq1OAn90I

Zastanówmy się nad bezpieczeństwem. Znany portal https://www.euroncap.com/en daje jakiś punkt widzenia.

Clio w podstawie czy sandero w wypasie? Jednak clio jest nieco bezpieczniejsze - brak odkształceń słupka A. To może porównanie z fabią... ta z 2000 ( też łamie się słupek A i tą współczesną ( tu jeż sandero odstaje odkształceniami).

0clio2012.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 63,95 KB

0logan sandero 2.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 64,4 KB

0logan2014.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 64,56 KB

0fabia 2000.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 64,31 KB

0fabia2014.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 64,78 KB

0fabia2014 bok.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 64,03 KB

 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-17, 11:24   

To może porównajmy cztero gwiazdkową sandero z zero gwiazdkowym punto...

O frajerzy, kupują jakieś dacie, a ja kupiłem mercedesa. Stary solidny z lat 90-tych to się mało psuje. Hmmm ale on ma 2 gwiazdki :shock:

To może jednak weźmy cos porządnego z czterema gwiazdkami i solidne bezpieczne limuzyny mercedes volvo 80 albo saab 9-3 :mrgreen:

0punto.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 63,9 KB

0punto 2005 bok.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 64,57 KB

0mercedes 1997 c klasa.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 63,69 KB

0mercedes 1998 e klasa.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 64,5 KB

0saab 9-3 2000.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 63,93 KB

0saab 9-3 2000 bok.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 64,79 KB

0volvo s80 2000.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 64,81 KB

 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-17, 11:32   

Zatem weźmy na tapetę najnowszego dustera... :evil: :mrgreen:

Czy taniość to jedynie zamortyzowane technologie czy coś jeszcze...? Porównajmy zatem ze scenicem.

To może mitsu bo ma trochę lepsze wyniki ...ale czasem boczne uderzenie kończy się tak:

W reno też tak bywa. To cecha aut typu suv czy minivan.
Bywają też wpadki jak drzwi w espace.

0duster2017.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 64,05 KB

0scenic 2016.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 64,75 KB

0mitsubishi eclipse 2017.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 63,99 KB

0mitsubishi eclipse 2017 koniec.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 64,93 KB

0espace 2016.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 64,75 KB

0espace2015 drzwi.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 64,26 KB

 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-17, 11:41   

Podsumowując... Jak się kupuje auto to warto patrzeć na wszystkie aspekty. Ja wiem, że ludzie są zmęczeni przebieraniem w używkach i odkrywaniu skarbonki w kupionym aucie a kupno nowej dacii spełniającej nasze ograniczone oczekiwania jest pozbyciem sie problemów bo mamy gwarancję. Czasem warto jednak popatrzeć szerzej czy świadomie wybieramy to co wybieramy bo może lepiej kupić jakąś używkę w rozsądnym stanie i ze sprawdzonym stanem. Ja np świadome kupiłbym dacie znając jej wady w zakresie bezpieczeństwa, jednak może niektórzy nie mają też świadomości a potem z tego może być tragedia. Inna też jest rozmowa przy porównaniu np zeszłorocznych cen do oferty rynkowej a inna obecnych nieco podniesionych cen czy przyszłorocznych cen w stosunku do tego co ma oferować auto. Bo kiedy dacie przekraczają kwotę 50 tys. to dla mnie zaczynają przeważać wady w zakresie mniejszego komfortu, mniejszego bezpieczeństwa, gorszego wyciszenia. No ale wiadomo każdy sam wybiera bo to jego pieniądze. Tylko warto by miał pełny i szeroki pogląd na to co kupuje. :mrgreen:
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-11-17, 12:01   

Cytat:
straszna_maruda
Jak się kupuje auto to warto patrzeć na wszystkie aspekty. ....
No ale wiadomo każdy sam wybiera bo to jego pieniądze. Tylko warto by miał pełny i szeroki pogląd na to co kupuje.

Tylko , że nie każdy jest ekspertem motoryzacyjnym i nie ma pełnej wiedzy o samochodach ( podobnie jest z innymi przedmiotami - czy kupując odkurzacz , ekspres do kawy , TV czy komputer powinniśmy najpierw stać się znawcami takich sprzętów ? ) .
A Dacia w swoim segmencie jest tania - bo taka miała być . Dla mnie jest to tańsza wersja renault .
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-17, 18:44   

straszna_maruda napisał/a:
Czasem warto jednak popatrzeć szerzej czy świadomie wybieramy to co wybieramy bo może lepiej kupić jakąś używkę w rozsądnym stanie i ze sprawdzonym stanem.

O co ci właściwie chodzi? Najpierw piszesz że Dacia upadnie ze względu na duże kary. Później że inne marki oferują więcej za podobnie pieniądze (co jest ewidentną nieprawdą i koledzy to uzasadnili), następnie wrzucasz jakieś filmiki nie mające z Dacią nic wspólnego i niczego nie dowodzące ( pierwszy- po czołówce z ciężarówką chyba każda osobówka wyglądała by podobnie, drugi - obaj kierowcy -zarówno taksówkarz jak i kierowca opla nie zachowali bezpiecznej odległości co uniemożliwiło właściwą reakcję więc nieprawda że jeżdżąc ostrożnie nie można było uniknąć zdarzenia). Testy zderzeniowe także niewiele wnoszą do dyskusji bo alternatywą zakupową dla większości Polaków nie są nowe auta o połowę droższe od Dacii lecz kilku lub nawet kilkunastoletnie auta spawane, klepane i szpachlowane u pana Henia w stodole- a od tych nowa Dacia jest bezpieczniejsza. To jednak nadal nie wyjaśnia do czego zmierzasz. Pytanie czy sam w ogóle wiesz do czego.
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-17, 18:54   

Można odwrócić sytuacją. Załóżmy że wszystkie auta segmentu można kupić w tej samej cenie. To wtedy Dacia traci swój największy walor i ja osobiście widzę o wiele więcej ciekawych, lepiej wyposażonych czy też przemyślanych aut.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-17, 19:06   

traks napisał/a:
Można odwrócić sytuacją. Załóżmy że wszystkie auta segmentu można kupić w tej samej cenie. To wtedy Dacia traci swój największy walor i ja osobiście widzę o wiele więcej ciekawych, lepiej wyposażonych czy też przemyślanych aut.

A po co wszystkie auta segmentu? Weźmy np. samego Duster - załóżmy że wszystkie wersje kosztują tyle samo - która najlepiej będzie się sprzedawać? Tyle tylko że tego typu dywagacje są zupełnie pozbawione sensu. Sens ma rozpatrywanie co auto oferuje za konkretną kwotę i tu właśnie jest mocna strona Dacii. A ze można lepiej za większe pieniądze? Zawsze można - niezależnie od tego jaką markę będziemy rozpatrywać.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-17, 19:12   

a tutaj przykład na to że wcale nie jest źle na tle innych marek: https://www.auto-swiat.pl...7wc0j2#slajd-17
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-17, 22:36   

straszna_maruda napisał/a:
Chodzi mi o zyski i zarobki reno a nie dealerów


Jeśli ASO mają niewielkie zyski na danym aucie, to importer tak samo. Więcej zysku = większe rabaty na auto od importera.

Szczerze to zaczynam mieć odczucie podobnej dyskusji jak z Powolnym...
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-11-17, 23:23   

EBmazur napisał/a:

Tylko , że nie każdy jest ekspertem motoryzacyjnym i nie ma pełnej wiedzy o samochodach
A Dacia w swoim segmencie jest tania - bo taka miała być . Dla mnie jest to tańsza wersja renault .


Po to są niezależne testy. Jest tańsza bo nie ma autonomicznego radaru i ostrzegania w lusterkach oraz wykorzystuje stare silniki( co było do tej pory) czy oferuje niższy poziom bezpieczeństwa co może przełożyć się na to że wypadek w clio to mniejsze obrażenia, a wypadek w sandero to większe obrażenia? I czy klient kupujący to auto ma tego świadomość? Bo teraz po dopłatach mamy taka sama gamę silnikową, ale pozostałe cechy są takie same więc czy klient przy malejącej różnicy pomiędzy daciami a innymi pojazdami zaakceptuję tę różnicę? W mojej ocenie nie.

Pedros napisał/a:

O co ci właściwie chodzi?
Testy zderzeniowe także niewiele wnoszą do dyskusji bo alternatywą zakupową dla większości Polaków nie są nowe auta o połowę droższe od Dacii lecz kilku lub nawet kilkunastoletnie auta spawane, klepane i szpachlowane u pana Henia w stodole- a od tych nowa Dacia jest bezpieczniejsza.


O to, że dacia jest kupowana ponieważ jest tania. Po dopłatach powstanie alternatywa do kupna innych pojazdów ponieważ suma cech dacii przestanie być atutem w relacji do ceny, a zaczną przeważać cechy "negatywne" ( np gorsze wyciszenie lub niższe wyniki w testach zderzeniowych) na decyzjach zakupowych.

Belphegor napisał/a:

Jeśli ASO mają niewielkie zyski na danym aucie, to importer tak samo. Więcej zysku = większe rabaty na auto od importera.


To nie importer sprzedaje auta. Auta sprzedaje producent reno. Oferuje pojazdy w określonej cenie. Importer dorzuca swoje marże i sprzedaje dealerom, którzy dorzucają swoje marże i sprzedaja klientom. Dacia może być w kosztach produkcyjnych np 40% tańsza od renówek ale różnica w cenie sprzedaży importerom może np wynosić już tylko 20% co oznaczą że zyski z wyprodukowania 1 szt dacii są większe dla producenta niż zyski z wyprodukowania 1 szt reno. Importer dostaje clio w cenie takiej to a takiej a sandero w cenie nieco niższej. I producenta nie interesuje jaki będzie poziom sprzedaży ponieważ rynek ilościowy jest niewielki( ważność i strategiczność rynku), może być duży w niższej cenie tylko... czy koszty związane ze zwiększeniem ilości wyprodukowanych sztuk są opłacalne dla producenta? Bo, wyprodukuje o 1/3 mniej a zyski mogą być podobne.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-17, 23:51   

straszna_maruda napisał/a:
I czy klient kupujący to auto ma tego świadomość? Bo teraz po dopłatach mamy taka sama gamę silnikową, ale pozostałe cechy są takie same więc czy klient przy malejącej różnicy pomiędzy daciami a innymi pojazdami zaakceptuję tę różnicę

Czytasz czasami to co piszesz?
straszna_maruda napisał/a:
O to, że dacia jest kupowana ponieważ jest tania. Po dopłatach powstanie alternatywa do kupna innych pojazdów ponieważ suma cech dacii przestanie być atutem w relacji do ceny, a zaczną przeważać cechy "negatywne"

Dacia jest kupowana za to ile oferuje za swoją cenę - inaczej mówiąc aby tyle samo dostać u konkurencji trzeba zapłacić więcej. Czaisz różnicę? Po ,,dopłatach" -jak to ująłeś - wiele się nie zmieni bo jak słusznie zauważyłeś Dacia ma już nowoczesne silniki, a opłaty ekologiczne dotyczą wszystkich producentów a nie tylko Dacii - dystans cenowy pozostanie więc podobny. Wytłumacz też łaskawie jak nagle mogą zacząć przeważać ,,cechy negatywne" skoro produkty Dacii otrzymują coraz nowocześniejsze silniki i rozwiązania?
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-11-18, 01:19   

Kolega maruda troszkę powiela obecny trend wśród przedstawicieli koncernów samochodowych, którzy wszędzie trąbią, że auta zdrożeją po 10 tys zł.

Gdyby Dacia miała tak podbić cenę, to raczej od stycznia mogłaby zamknąć salony.
Renault to globalny producent. Swój zysk traktuje również globalnie. W EU od stycznia podniesie ceny, ale cała akcja z normami i tak rozejdzie się po wszystkich rynkach. Oczywiście zapłaci za to klient. Dam jeden przykład: za chwilę w Rosji zaczną sprzedawać naszego Dustera z silnikami 1.6 i będzie szał. Procesowi produkcji to nie będzie przeszkadzało, ze w UE silnik 1.3 a Rosja dostanie wolnossący. Produkcja aut to montaż. Wpakuje co przyjdzie z magazynu.

Gdzie jeszcze koncern samochodowy może zarobić? A przede wszystkim na wersjach wyposażenia.
Zapewne kolega pracującym w przeszłości w Daci ma rację, że marże są niskie ale moim zdaniem na najtańszych wersjach. Im wersja droższa to my klienci pracujemy na marże.
Szybki przykład z naszego podwórka: Duster essential vs comfort z silnikiem 1.3 130KM
Jeżeli doposażony essentiala dostępnymi opcjami, to różnica między nimi będzie 5k zł.
Oczywiście essential nie będzie miał: ekologicznej skóry, klamek w kolorze nadwozia, tylnich szyb i lusterek sterowanych elektrycznie no i słynnego tempomatu.
Czy te braki warte są 5k zł?
Wiemy za ile jeden z naszych kolegów z forum zainstalował tempomat w swoim essentialu.
Ekektryczne szyby- w Lodgy kosztują 300 zł. Dlaczego nie ma w essentialu możliwości dokupienia? Bo mało kto złapałby się na comfort. Na marginesie, sam się złapałem :-) .


Dlatego nie martwmy się o byt Daci ale raczej o to żebyśmy nie byli nieświadomymi sponsorami całej tej nowej rozgrywki jaka nas czeka.
Za chwilę będą nam wciskane elektryki. Kuszeni dopłatami w Polsce czy Niemczech, kupując je będziemy tylko dorzucać nieświadomie węgiel do pieców w elektrociepłowniach. Taka to będzie dbałość o środowisko.
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-11-18, 01:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-11-18, 10:18   

Cytat:
straszna_maruda
Po to są niezależne testy.

Nie tak dawno sławny ADAC przepraszał , że ich niezależne testy okazały się bardzo tendencyjne . "Gwiazdki " testów zderzeniowych NCAP też były do poprawki , bo uznano , że założone sztucznie warunki nie odpowiadają rzeczywistym kolizjom drogowym . O oszustwach z badaniem zużycia paliwa i kłopotach z "ekologicznością " diesli nie zapominajmy .
Kupujący auta opierając się na testach bezpieczeństwa szerokim łukiem powinni omijać suvy , crossovery i inne wysokie pojazdy z uwagi na ich zwiększone tendencje do wywracania się / dachowania ( podwyższony środek ciężkości )
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-11-18, 10:25   

Belphegor napisał/a:
Szczerze to zaczynam mieć odczucie podobnej dyskusji jak z Powolnym...

Cav też bliskim krewnym.
_________________
48piotr
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne