Na biegu jałowym są stałe. Chodzi o jazdę i wciśnięcie sprzęgła przed zmianą biegu.
Zarówno tytuł tamtego wątku ("Obroty podnoszą się po wciśnięciu sprzęgła"), jak i pierwszy post ("mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000") wskazują, że był on poświęcony dokładnie temu samemu zjawisku.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 231 Skąd: LU
Wysłany: 2018-10-24, 12:57
U mnie sprawa była powiązana z s&s i wyglądała tak że przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 obroty silnika same wzrastały (po uruchomieniu silnika w trybie s&s).
Po zmianie ustawień silnika (nie wiem co dokładnie serwis zmienił) zjawisko już nie występuję.
Dlatego obstawiam kwestię niedopracowanego oprogramowania (znaczy się cisnąć serwis).
U mnie takie podbijanie obrotów nie występuje (Lodgy 2016 Sce, MCV 2018 Tce).
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-05, 13:25
Nie jest to żadna usterka. Te silnika tak maja, jest to takie ułatwienie ruszenia dla początkujących kierowców. Po kilkuset km nie będziesz zwracał na to uwagi. Niby Dacia budżetowe auto a ma kilka systemów ułatwiających jazdę samochodem ( oczywiście dla mniej doświadczonych kierowców). Innym takim systemem który na 100% jest w twojej Lodgy to asystent podjazdu pod górę, wiec nie ździw się gdyby s stał pod górkę i auto nie chciało sturlać się w ciągu 2 sekund po zdjęciu nogi z pedału hamulca.
Jakoś nie mogę się przyzwyczaić. Byłem w ASO z tematem falujących obrotów. Zadałem pytanie odnośnie wzrostu obrótow do 1000 po włączeniu biegu, pan mi odpowiedział ' no przecież to nie 1700 tylko 1000 ' nawet tego nie skomentowałem, zamknąłem drzwi i pojechałem do domu.
Wszystkie DDII 1.6SCe tak mają (Dlaczego? Patrz wyżej.). A pan w aso nie miał pojęcia dlaczego tak jest, więc co miał powiedzieć? Przecież nie przyzna się że nie wie . To jest fajny patent. Na śliskiej nawierzchni lub w piasku ruszasz bez dotykania gazu. Gdyby tego nie było to po dodaniu gazu byś się zakopał. (Może ty nie, ale 90% użytkowników)
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Moim zdaniem ma to pomoc w płynnym ruszeniu. Chociaż może to być efekt norm spalin.
Ja mam logana 1.2 z normą euro 5 i takiego czegoś nie ma. Rodzice mają logana 1.2 z normą euro 6 i taki efekt występuje ;)
Zauważyłem że Logan rodziców ma mniejsze obroty na luzie niż mój. Być może jest tak, że obroty byłby za małe żeby ruszyć bez "żaby" :)
Mam taką teorię, że wszystkie dacie które spełniają normę euro 6 tak mają;)
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2019-12-06, 21:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-06, 22:20
keisyzrk napisał/a:
Moim zdaniem ma to pomoc w płynnym ruszeniu. Chociaż może to być efekt norm spalin.
Ja mam logana 1.2 z normą euro 5 i takiego czegoś nie ma. Rodzice mają logana 1.2 z normą euro 6 i taki efekt występuje ;)
Zauważyłem że Logan rodziców ma mniejsze obroty na luzie niż mój. Być może jest tak, że obroty byłby za małe żeby ruszyć bez "żaby" :)
Mam taką teorię, że wszystkie dacie które spełniają normę euro 6 tak mają;)
W loganie II może i ten system jest dostępny ale wydaje mi się że dopiero w egzemplarzach po FL czyli z 2017 r. W moim MCV II z początku 2016 i silnikiem 1.2 16v system ten nie występuje a ma na 100% normę Euro 6. Co do obrotów tego silniczka sa niskie aby spełniać właśnie normę Euro 5 i 6 co powoduje to że skrzynia biegów terkocze na biegu jałowym ( podniesienie delikatnie obrotów na biegu jałowym powoduje ustąpienie terkotania)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-06, 22:49
dudu$ napisał/a:
system ten nie występuje a ma na 100% normę Euro 6
Euro 6 ma literki a,b,c,d, więc może od którejś to występuje.
A może zauważyliście, że na pierwszym biegu są utrzymywane obroty na poziomie 1000. Fajnie się można toczyć w korku. Na dwójce tego nie ma, na wyższych biegach nie sprawdzałem.
Tak objawia się działanie systemu wspomagania ruszania, nie jest to cecha Dacii, tak samo jest w każdej marce. Nie jest to usterka, choć szkoda że opisano tego w instrukcji.
System ten po wrzuceniu biegu delikatnie podbija obroty i zmienia skład mieszanki na bogatszą. Dzięki temu ruszenie staje się łatwiejsze. Bajer głównie dla świeżaków.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-07, 22:26
keisyzrk napisał/a:
dudu$ napisał/a:
W loganie II może i ten system jest dostępny ale wydaje mi się że dopiero w egzemplarzach po FL czyli z 2017
Rodzice mają logana z kwietnia 2016;)
Mój jest z lutego 2016 roku i nie posiada tego bayeru, specjalnie ostatnio sprawdzałem i wcisnąłem sprzęgło i włożyłem 1 bieg. Brak jakiej kol wiek reakcji.
Ja naturalnie też uznałem to za feler, ale w ASO uspokoili mnie, że to chodzi o... utrzymanie odpowiedniej temperatury do spalania syfu w katalizatorze. Nie znam się, ale to chyba jakaś wierutna bzdura
Ostatnio zmieniony przez Ja 2019-12-08, 08:06, w całości zmieniany 1 raz
Nieprawda mam auto z 2019 i coś takiego nie występuje
Zależy to od producenta, w jaki sposób realizuje ten system. W jednych po wbiciu biegu obroty są podnoszone, w drugiej zwiększana jest dawka paliwa, w trzeciej przy puszczaniu sprzęgła, przepustnica się lekko uchyla.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum