Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-04-16, 14:09
Podwyższone obroty po wciśnięciu sprzęgła - luz/bieg jałowy
Autor Wiadomość
PiotrekMG 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Wrz 2018
Posty: 25
Skąd: wschód
Wysłany: 2018-10-11, 20:36   

Aha. Dzięki za konkretną informację.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-12, 11:09   

PiotrekMG napisał/a:
Na biegu jałowym są stałe. Chodzi o jazdę i wciśnięcie sprzęgła przed zmianą biegu.


Zarówno tytuł tamtego wątku ("Obroty podnoszą się po wciśnięciu sprzęgła"), jak i pierwszy post ("mianowicie na biegu jałowym obroty wynoszą 750 natomiast po naciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do 1000") wskazują, że był on poświęcony dokładnie temu samemu zjawisku.
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2018-10-24, 12:57   

U mnie sprawa była powiązana z s&s i wyglądała tak że przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 obroty silnika same wzrastały (po uruchomieniu silnika w trybie s&s).
Po zmianie ustawień silnika (nie wiem co dokładnie serwis zmienił) zjawisko już nie występuję.
Dlatego obstawiam kwestię niedopracowanego oprogramowania (znaczy się cisnąć serwis).

U mnie takie podbijanie obrotów nie występuje (Lodgy 2016 Sce, MCV 2018 Tce).
 
PiotrekMG 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Wrz 2018
Posty: 25
Skąd: wschód
Wysłany: 2018-10-26, 17:23   

Tak jak koledzy pisali aktualizacja oprogramowania wtrysku przyniosła spodziewany efekt. Obroty już nie rosną.
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-12-05, 12:20   Wzrost obrotów po włączeniu biegu na sprzęgle

Czy u Was jest też taka przypadłość?- włączam bieg na sprzęgle, obroty wzrastają do 1000.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-12-05, 12:38   Re: Wzrost obrotów po włączeniu biegu na sprzęgle

kacper86866 napisał/a:
Czy u Was jest też taka przypadłość?- włączam bieg na sprzęgle, obroty wzrastają do 1000.

silnik przygotowuje się do zwiększonego wysiłku :mrgreen:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-05, 13:25   

Nie jest to żadna usterka. Te silnika tak maja, jest to takie ułatwienie ruszenia dla początkujących kierowców. Po kilkuset km nie będziesz zwracał na to uwagi. Niby Dacia budżetowe auto a ma kilka systemów ułatwiających jazdę samochodem ( oczywiście dla mniej doświadczonych kierowców). Innym takim systemem który na 100% jest w twojej Lodgy to asystent podjazdu pod górę, wiec nie ździw się gdyby s stał pod górkę i auto nie chciało sturlać się w ciągu 2 sekund po zdjęciu nogi z pedału hamulca.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-12-05, 13:29   

kacper86866, TTTM - tak ma być.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-12-05, 21:38   

Jakoś nie mogę się przyzwyczaić. Byłem w ASO z tematem falujących obrotów. Zadałem pytanie odnośnie wzrostu obrótow do 1000 po włączeniu biegu, pan mi odpowiedział ' no przecież to nie 1700 tylko 1000 ' nawet tego nie skomentowałem, zamknąłem drzwi i pojechałem do domu.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-12-05, 21:58   

Wszystkie DDII 1.6SCe tak mają (Dlaczego? Patrz wyżej.). A pan w aso nie miał pojęcia dlaczego tak jest, więc co miał powiedzieć? Przecież nie przyzna się że nie wie :lol: . To jest fajny patent. Na śliskiej nawierzchni lub w piasku ruszasz bez dotykania gazu. Gdyby tego nie było to po dodaniu gazu byś się zakopał. (Może ty nie, ale 90% użytkowników)
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-06, 09:01   

W Dusterze I z silnikiem 1.6 SCe tez jest to podbijanie obrotów do 1000.
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-12-06, 09:09   

W Sandero jest to samo w 1.2
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2019-12-06, 21:45   

Podbija obroty w moim firmowym DD też tak jest, silnik 1.5 ON.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-12-06, 21:57   

Moim zdaniem ma to pomoc w płynnym ruszeniu. Chociaż może to być efekt norm spalin.
Ja mam logana 1.2 z normą euro 5 i takiego czegoś nie ma. Rodzice mają logana 1.2 z normą euro 6 i taki efekt występuje ;)
Zauważyłem że Logan rodziców ma mniejsze obroty na luzie niż mój. Być może jest tak, że obroty byłby za małe żeby ruszyć bez "żaby" :)
Mam taką teorię, że wszystkie dacie które spełniają normę euro 6 tak mają;)
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2019-12-06, 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-06, 22:20   

keisyzrk napisał/a:
Moim zdaniem ma to pomoc w płynnym ruszeniu. Chociaż może to być efekt norm spalin.
Ja mam logana 1.2 z normą euro 5 i takiego czegoś nie ma. Rodzice mają logana 1.2 z normą euro 6 i taki efekt występuje ;)
Zauważyłem że Logan rodziców ma mniejsze obroty na luzie niż mój. Być może jest tak, że obroty byłby za małe żeby ruszyć bez "żaby" :)
Mam taką teorię, że wszystkie dacie które spełniają normę euro 6 tak mają;)


W loganie II może i ten system jest dostępny ale wydaje mi się że dopiero w egzemplarzach po FL czyli z 2017 r. W moim MCV II z początku 2016 i silnikiem 1.2 16v system ten nie występuje a ma na 100% normę Euro 6. Co do obrotów tego silniczka sa niskie aby spełniać właśnie normę Euro 5 i 6 co powoduje to że skrzynia biegów terkocze na biegu jałowym ( podniesienie delikatnie obrotów na biegu jałowym powoduje ustąpienie terkotania)
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-06, 22:49   

dudu$ napisał/a:
system ten nie występuje a ma na 100% normę Euro 6

Euro 6 ma literki a,b,c,d, więc może od którejś to występuje.
A może zauważyliście, że na pierwszym biegu są utrzymywane obroty na poziomie 1000. Fajnie się można toczyć w korku. Na dwójce tego nie ma, na wyższych biegach nie sprawdzałem.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-12-07, 09:08   

dudu$ napisał/a:

W loganie II może i ten system jest dostępny ale wydaje mi się że dopiero w egzemplarzach po FL czyli z 2017

Rodzice mają logana z kwietnia 2016;)
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-07, 10:57   

Mówicie, że 1.2 też podbija do 1000 obrotów??
Mój z lipca 2015 (D4F F7 Euro 6W) ma tylko obniżone obroty biegu jałowego.
http://www.daciaklub.pl/f...ad.php?id=13647
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-12-07, 22:12   

Tak objawia się działanie systemu wspomagania ruszania, nie jest to cecha Dacii, tak samo jest w każdej marce. Nie jest to usterka, choć szkoda że opisano tego w instrukcji.
System ten po wrzuceniu biegu delikatnie podbija obroty i zmienia skład mieszanki na bogatszą. Dzięki temu ruszenie staje się łatwiejsze. Bajer głównie dla świeżaków.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-07, 22:26   

keisyzrk napisał/a:
dudu$ napisał/a:

W loganie II może i ten system jest dostępny ale wydaje mi się że dopiero w egzemplarzach po FL czyli z 2017

Rodzice mają logana z kwietnia 2016;)


Mój jest z lutego 2016 roku i nie posiada tego bayeru, specjalnie ostatnio sprawdzałem i wcisnąłem sprzęgło i włożyłem 1 bieg. Brak jakiej kol wiek reakcji.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-12-08, 00:41   

[quote="telecaster1951"]Tak objawia się działanie systemu wspomagania ruszania, nie jest to cecha Dacii, tak samo jest w każdej marce.

Nieprawda mam auto z 2019 i coś takiego nie występuje
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-12-08, 07:49   

Reklamuj. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Ja 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe
Wersja: Stepway
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 33
Skąd: ZachPom
Wysłany: 2019-12-08, 08:06   

Ja naturalnie też uznałem to za feler, ale w ASO uspokoili mnie, że to chodzi o... utrzymanie odpowiedniej temperatury do spalania syfu w katalizatorze. Nie znam się, ale to chyba jakaś wierutna bzdura :-)
Ostatnio zmieniony przez Ja 2019-12-08, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-12-08, 12:17   

Ja napisał/a:
Nie znam się, ale to chyba jakaś wierutna bzdura
Oczywiście że to bzdura.
wuju napisał/a:
Nieprawda mam auto z 2019 i coś takiego nie występuje
Zależy to od producenta, w jaki sposób realizuje ten system. W jednych po wbiciu biegu obroty są podnoszone, w drugiej zwiększana jest dawka paliwa, w trzeciej przy puszczaniu sprzęgła, przepustnica się lekko uchyla.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-12-08, 14:36   

A uchylenie przepustnicy czy zwiększenie dawki nie powoduje wzrostu obrotów :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne