Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Różnice w silnikach K7M
Autor Wiadomość
marcinr 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6MPI
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-20, 17:32   Różnice w silnikach K7M

Cześć.
Mam u siebie w Loganie silnik 1,6 8V K7M 710 Chciał bym go wymienić, jest niesprawny.
Czy ktoś się orientuje, skąd się bierze, aż taka różnica w cenie pomiędzy silnikami K7M Renault, a Daci? Silnik z Reni można kupić już np. za 1000zł, a Daci zaczynają się od 2000 :cry:
Wymieniał ktoś może silnik w Loganie na silnik z Renault? Da się zrobić taki przeszczep? Może ktoś z Was ma taki silnik do sprzedania, w dobrym stanie?
Pozdrawiam, Marcin.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-20, 21:00   

Obojetnie z czego wezniesz silnik byle kod byl taki sam.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
marcinr 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6MPI
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-20, 21:13   

Logan ma K7M 710, a w Renault jest np. K7M 702/720/744 Różnią się drugą częścią kodu i ceną. To sam ustalilem ;-) Czym jeszcze? Czy zmiany są na tyle znaczące, że nie można zamontować silnika z Reni do Daci? Ktoś już przerabiał ten temat?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-06-21, 05:02   

marcinr napisał/a:
Czym jeszcze?

Tego to raczej nikt ci nie powie. To tak samo jak z silnikami k9k dizla.
W niektorych nie ma prawie zadnej roznicy, a w innych nawet rozrusznik jest po drugiej stronie.
Najlepiej porownac samemu. Najwiecej roznic w tych silnikach to ich sterowanie i osprzet. Zachowujac swoj osprzet szukaj tylko "slupka" , ktory jest taki sam jak Twoj.
Nie muusze chyba pisac, ze najlepszym rozwiazaniem jest identyczny.
Juz ktos na forum podmienial dizla na taki z innymi numerami i niby identyczny a problemy byly.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
marcinr 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6MPI
Dołączył: 20 Cze 2018
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-01, 18:27   

Wymiana zrobiona. Niestety wywaliłem dwa koła i dałem silnik z Daci. Tematu mozna nie zamykać, może ktoś kiedyś wyjaśni temat. Pozwoli to zaoszczędzić sporo pieniędzy ;-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-07-01, 18:43   

Myślę że różnica w cenie wynika z wieku - Ranault już dawno przestał montować silniki k7m ( zarówno w CLIO jak w Megane - 1999r ) więc znalezienie w dobrym stanie jest bardzo mało prawdopodobne - mają pewnie po 500 000 tyś. przebiegu więc stan - adekwatny do wieku i przebiegu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-07-01, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-12-08, 21:09   Różnice między podtypami silnika K7M

Czym się różnią kody silnika K7M?
Mi padł silnik w Lodgy i muszę wymienić blok silnika (dół), pęknięcie korpusu co spowodowało przedostanie się oleju do układu chłodzenia. Głowica jest ok, była sprawdzana ciśnieniowo.
Poszukuje samego korpusu bez głowicy i wnętrza tj. tłoków, korbowodu, miski olejowej. Mechanik zrobiłby przekładkę silnika. Nie wiem czy kod jest bardzo ważny, bo samo oznaczenie K7M to chyba nie wszystko... Obecnie nie jestem w stanie sprawdzić jakie mam oznaczenie, ale to jest 1,6 8V z 2014 roku.
Może ktoś z nas miał podobny przypadek.. Bo widzę, ze ceny silników odpowiednio do Lodgy czasami zwala mi z nóg.. Ale widzę inne silniki K7M z innymi kodami ze stajni Renault są dużo niższe, ale nie wiem czy będą pasować na zasadzie P&P... ? Chodzi o sam korpus i nic więcej.
Proszę was o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy jak ktoś ma takie pojęcie..
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-12-08, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-12-08, 21:13   

Moim zdaniem chodzi o moc. Tu masz link: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine

Dół powinien być ten sam. Ewentualnie rożnica w głowicy i w oprogramowaniu.
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2019-12-08, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-08, 21:30   

Teoretycznie powinno się szukać o tym samym oznaczeniu. Różnice mogą być w głowicy albo drobne w słupku. Ten sam silnik miał przecież różnie montowan pompy wspomagania bo w Sandero na pasek w Lodgy elektro-hydrauliczna. Ponadto były też różne osprzęty bo albo Bosch albo Renault.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-08, 22:36   

Kod silnika bez fabrycznego LPG to K7M 812
Z fabrycznym LPG K7M 828 i zapewne różnią się głowicami:
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-08, 23:10   

Powinny pasować bloki K7J i K7M od Renault R19, Megane, Clio II.
Numer w catcarze to : 110108138R, a to daje taki wynik w Googlach >: https://www.akbayoto.com/...-k7j-110108138r
Całkiem możliwe, że blok K4M jest też taki sam.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-12-09, 03:57   

właśnie szukaj po numerze części nie całego silnika
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-09, 08:09   

Blok zasadniczo byl wspólny dla k4x i k7x i różnice to głowica i przy pojemności 1.4 inny wał korbowy z korbowodami.
Ale diabeł tkwi w szczegółach, w starszych silnikach przed euro 5 jest inna pompa wody na przykład.

A może swap na k4m ? Jest ich więcej na rynku a robota podobno bardzo prosta.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-12-09, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-12-09, 08:19   

Czyli bez obaw można zastosować K7M 702 czy zbliżone do tego kodu? :roll:
Bo takich słupków jest sporo i za rozsądną cenę...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-12-09, 08:36   

DrOzda napisał/a:
A może swap na k4m ? Jest ich więcej na rynku a robota podobno bardzo prosta.

Tylko jak wygląda z oprogramowaniem? Czy coś jeszcze innego oprócz tego?
Gadałem z mechanikiem nt swapu i mówił, że wiele rzeczy osprzętu może nie pasować..
Nawet musiałbym zmienić skrzynię biegów jeśli chodzi o przełożenia..
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-09, 09:35   

route2000 napisał/a:
Nawet musiałbym zmienić skrzynię biegów jeśli chodzi o przełożenia..

Do miasta ta skrzynia w sam raz, nie jedno E36 by zostało na światłach ;-)
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-09, 10:31   

Przy jakim przebiegu stało się nieszczęście?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-09, 10:42   

route2000 napisał/a:

Tylko jak wygląda z oprogramowaniem? Czy coś jeszcze innego oprócz tego?
Gadałem z mechanikiem nt swapu i mówił, że wiele rzeczy osprzętu może nie pasować..
Nawet musiałbym zmienić skrzynię biegów jeśli chodzi o przełożenia..


Wymienia się silnik wraz z ECU. Jak znajdę to podeślę link do gościa który na facebooku pisał że zrobił taką operację w Dokkerze po awarii oryginalnego silnika. Taniej było wstawić K4M niż kupić sprawdzony K7M 812. :shock:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-12-09, 11:03   

Tylko rożnie może być ze sprzedażą auta z swapowanym silnikiem... :->
Dalego już wolę z normalnym silnikiem sprzedać i kupić coś sensowniejszego. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-12-09, 11:18   

Dracid napisał/a:
Przy jakim przebiegu stało się nieszczęście?

Po 85 tys. km silnik został niespodziewanie przegrzany i olej zaczął się dostawać do układu chłodzenia, a nie odwrotnie. Podejrzewaliśmy, że UPG poszła. Po rozbiórce głowica poszła do sprawdzenia. wymienili mi wszystkie prowadnice i zawory. Po zmontowaniu głowicy i nowej UPG po jakiś czasie znowu to samo się stało - olej w układzie chłodzenia. Znowu auto u mechanika zostało, głowica znowu została podana kontroli i jest OK oraz uszczelka była cała. Więc wina leży już po stronie bloku. Mechanik mówił, że już miał parę takich podobnych przypadków z pękniętym blokiem. Chodzi o pęknięcie między kanałami olejowymi i chłodzenia.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-12-09, 18:00   

Ale swap na K4M to całkiem rozsądny pomysł o ile będzie z daci po 2011 r
osprzęt będzie identyczny a taka zmiana ujdzie każdemu bo pojemność się nie zmienia.
Skrzynia powinna podejść w końcu to st raptem 10-15 koni więcej i to w górnej partii obrotów
Możesz od razy kupić K4M 616 z lpg tylko swoje graty wrzucić ale odwierty na głowicy już masz.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-09, 18:10   

Fruxo napisał/a:
Ale swap na K4M to całkiem rozsądny pomysł o ile będzie z daci po 2011 r
osprzęt będzie identyczny a taka zmiana ujdzie każdemu bo pojemność się nie zmienia.
Skrzynia powinna podejść w końcu to st raptem 10-15 koni więcej i to w górnej partii obrotów
Możesz od razy kupić K4M 616 z lpg tylko swoje graty wrzucić ale odwierty na głowicy już masz.

Mocno bym polemizował z tym że będzie wszystko pasowało P&P.
W dodatku powstaje duży problem przy odsprzedaży auta i tzw. "burdel" w papierach.
Skrzynia owszem będzie pasowała, bo obie mają dzwon JR5. Zresztą silniki K4M strikte z Daci wcale tańsze nie są.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-09, 18:48   

Fruxo, Trochę bredzisz, trzeba zmienić cały dolot i pół wydechu. Przecież głowica ma całkiem inny kształt, zamienione są strony dolotu i wydechu. K4M ma zmienne fazy rozrządu, całkiem inne oprogramowanie, prawdopodobnie większą ilość czujników... To trzeba by było kupić rozbitą lodówkę i przekładać co się da. Bez sensu kompletnie. Lepiej tą pchnąć do żyda i pójść kupic nową TCe 150.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-12-09, 19:22   

W daci nie ma zmiennych faz rozrządu w K4M liczba czujników jest taka sama.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-12-09, 19:34, w całości zmieniany 4 razy  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-09, 19:40   

Nie bierzesz pod uwagę innych chłodnic, czyli węży. Różne typy sprężarek klimy i praktycznie inny osprzęt, który ma inne mocowanie. Silnik wyjdzie taniej, ale przeróbka wielu elementów łącznie z poduszkami już niekoniecznie. Brak korzyści finansowych przy zmianie na k4m
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne