A uchylenie przepustnicy czy zwiększenie dawki nie powoduje wzrostu obrotów
Powoduje, ale tu przede wszystkim chodzi o moment zadziałania.
W Daciach wzrastają obroty po wbiciu biegu.
W Hyundaiach w momencie wciśnięcia gazu, komputer zwiększa dawkę paliwa.
Suzuki szybciej otwiera przepustnicę przy wciskaniu gazu na jedynce. Co marka to patent.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-09, 22:50
Dymek napisał/a:
telecaster1951 napisał/a:
W Daciach wzrastają obroty po wbiciu biegu.
Tyle, że to jest objaw zastosowany głównie w Dusterach, w Sandero coś takiego nie występuje, w każdym razie nie z silnikiem TCe.
Nie w Dusterach a we wszystkich autach Dacii z silnikiem 1.6 Sce
Oprócz tego jest jeszcze trzymanie obrotów pomiędzy zmianami biegów, co powoduje że silnik wyje.
lisek2, dał rozwiązanie problemu nie schodzenia z obrotów (u mnie nie tylko nie opadały ale i potrafił ni stąd ni zowąd podnieść sobie na postoju do 2 tyś.
lisek2 napisał/a:
Podjedz do ASO na aktualizację softu komputera wtrysku.... zobaczysz zupełnie inna dynamika jazdy i bez tego "wycia" przy zmianie biegów...
Podniesienie obrotów jest używane głównie w silnikach turbodoładowanych o małej pojemności gdyż na niskich obrotach brakuje im momentu obrotowego (mała pojemność + nie dmucha turbo) do sprawnego ruszenia samochodu z miejsca i silnik mógłby zostać zdławiony podczas ruszania.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-11, 16:21
Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem czy w MCV II z silnikiem 1.2 16v i normą emisji spalin Euro 6 występuje podniesienie obrotów po wciśnięci sprzęgła i wrzuceniu 1go biegu. O dziwo jednak występuję z tym, że w porównaniu z Lodgy 1.6 Sce z lekkim opóźnieniem i obroty nie wzrastają do 1000 a do 850-900obr./min
Sandero 1.0 SCe też tak ma, na każdym biegu - takie przygotowanie do ruszania/redukcji, trzeba się z tym pogodzić. Tylko że jak chcesz dać wyższy bieg, to trzeba poczekać aż spadną obroty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum