Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-04-16, 14:09
Podwyższone obroty po wciśnięciu sprzęgła - luz/bieg jałowy
Autor Wiadomość
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-12-08, 16:23   

eplus napisał/a:
A uchylenie przepustnicy czy zwiększenie dawki nie powoduje wzrostu obrotów :?:
Powoduje, ale tu przede wszystkim chodzi o moment zadziałania.
W Daciach wzrastają obroty po wbiciu biegu.
W Hyundaiach w momencie wciśnięcia gazu, komputer zwiększa dawkę paliwa.
Suzuki szybciej otwiera przepustnicę przy wciskaniu gazu na jedynce. Co marka to patent.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-09, 21:52   

telecaster1951 napisał/a:

W Daciach wzrastają obroty po wbiciu biegu.

Tyle, że to jest objaw zastosowany głównie w Dusterach, w Sandero coś takiego nie występuje, w każdym razie nie z silnikiem TCe.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-12-09, 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-09, 22:50   

Dymek napisał/a:
telecaster1951 napisał/a:

W Daciach wzrastają obroty po wbiciu biegu.

Tyle, że to jest objaw zastosowany głównie w Dusterach, w Sandero coś takiego nie występuje, w każdym razie nie z silnikiem TCe.


Nie w Dusterach a we wszystkich autach Dacii z silnikiem 1.6 Sce
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-10, 08:44   

dudu$ napisał/a:
Nie w Dusterach a we wszystkich autach Dacii z silnikiem 1.6 Sce

Jednak na forum to właśnie Dusterowcy na to narzekają. :roll:
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-12-10, 08:54   

Ja nie narzekam. Szybko się przyzwyczaiłem i czasem nawet mi się podoba :-P
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-12-10, 09:47   

Dymek napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Nie w Dusterach a we wszystkich autach Dacii z silnikiem 1.6 Sce

Jednak na forum to właśnie Dusterowcy na to narzekają. :roll:


Bo jest ich najwięcej.

W Lodgy też to jest z silnikiem 1,6SCe, ale tylko na biegu 1 i chyba R.

Mi to nie przeszkadza a nawet pomaga. tak ma być i tak jest.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-12-10, 10:48   

Oprócz tego jest jeszcze trzymanie obrotów pomiędzy zmianami biegów, co powoduje że silnik wyje.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
lisek2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 204
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-12-10, 14:30   

Obywatel MK napisał/a:
Oprócz tego jest jeszcze trzymanie obrotów pomiędzy zmianami biegów, co powoduje że silnik wyje.


Podjedz do ASO na aktualizację softu komputera wtrysku.... zobaczysz zupełnie inna dynamika jazdy i bez tego "wycia" przy zmianie biegów...
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-12-10, 15:18   

Będę musiał podjechać.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-12-11, 07:37   

Obywatel MK napisał/a:
Oprócz tego jest jeszcze trzymanie obrotów pomiędzy zmianami biegów, co powoduje że silnik wyje.

lisek2, dał rozwiązanie problemu nie schodzenia z obrotów (u mnie nie tylko nie opadały ale i potrafił ni stąd ni zowąd podnieść sobie na postoju do 2 tyś.
lisek2 napisał/a:
Podjedz do ASO na aktualizację softu komputera wtrysku.... zobaczysz zupełnie inna dynamika jazdy i bez tego "wycia" przy zmianie biegów...
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-12-11, 15:03   

Podniesienie obrotów jest używane głównie w silnikach turbodoładowanych o małej pojemności gdyż na niskich obrotach brakuje im momentu obrotowego (mała pojemność + nie dmucha turbo) do sprawnego ruszenia samochodu z miejsca i silnik mógłby zostać zdławiony podczas ruszania.
_________________

 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-11, 16:21   

Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem czy w MCV II z silnikiem 1.2 16v i normą emisji spalin Euro 6 występuje podniesienie obrotów po wciśnięci sprzęgła i wrzuceniu 1go biegu. O dziwo jednak występuję z tym, że w porównaniu z Lodgy 1.6 Sce z lekkim opóźnieniem i obroty nie wzrastają do 1000 a do 850-900obr./min
 
higachi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 45
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2020-03-07, 19:29   

Sandero 1.0 SCe też tak ma, na każdym biegu - takie przygotowanie do ruszania/redukcji, trzeba się z tym pogodzić. Tylko że jak chcesz dać wyższy bieg, to trzeba poczekać aż spadną obroty.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne