Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Smog - diesel vs. benzyna
Autor Wiadomość
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-12-08, 22:33   

eio napisał/a:
...

1. dzięki za apkę. ... Jednak nigdy nie mam pewności ... Tego żadna apka mi nie podpowie....

Tu niestety masz rację, ale chyba jest/było jeszcze gorzej bo było wiele dodatków/substancji dopuszczonych do spożycia, które samodzielnie nie powodowały zagrożeń, ale w interakcji z innymi - też legalnymi, już tak. Nie słyszałam o krzyżowych badaniach w tym zakresie - może teraz już się to robi? Od jakiegoś czasu nie jestem w temacie na bieżąco.

eio napisał/a:
...
.... Przez planowane postarzanie park samochodowy musi być wymieniany na nowy, spełniający coraz ostrzejsze normy środowiskowe (emisji spalin, wytwarzania lakierów nieołowianych, itp.). .....

Może i masz rację - wkrótce się przekonamy bo w takim przypadku samochody elektryczne powinny być długowieczne - zobaczymy :)
eio napisał/a:
...
...Z drugiej strony UE wszystko przelicza. Może gdzieś jest ten rachunek.

Z idealizowaniem UE byłabym ostrożna - widziałam bowiem z bliska proces wycinania bardzo dobrych przepisów chroniących naszą żywność/konsumentów (zawartych w PN) w procesie przedakcesyjnym w ramach tzw. dostosowania do "lepszego" prawodawstwa UE.
eio napisał/a:
...
3. Nie jestem takim odbiorcą wiadomości medialnych, by ocenić jakie problemy z jakim natężeniem są nagłaśniane. Być może pod wpływem mediów wybrałem temat smogowy. Pociągnąłem go - raz: z własnych potrzeb, dwa: bo znalazłem dane i informacje, które mogłem wydobyć i im się przyjrzeć.

OK. bez tego nie byłoby tak ciekawego wątku :)
_________________
Od f126p do Dustera
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-12-09, 08:49   

maugu napisał/a:
Z idealizowaniem UE byłabym ostrożna

A ja byłbym wręcz sceptyczny - wystarczy pooglądać transmisje z dyskusji i obrad parlamentu UE. Zdecydowana większość wypowiedzi to ideologiczne slogany i niemerytoryczne dyskusje światopoglądowe. Mam mocne wrażenie, że posłowie często nie mają jakiejś głębszej wiedzy na tematy techniczne, w których się wypowiadają. Szczerze bym się zdziwił, gdyby ktoś z nich siadł nad artykułami naukowymi i obiektywnie przeliczył co jest korzystniejsze dla środowiska - śrubowanie norm i częsta wymiana aut, czy tworzenie długowiecznych, łatwo naprawialnych pojazdów. Nie oszukujmy się - bardziej lub mniej legalny lobbing ze strony gigantycznych europejskich koncernów na pewno występuje.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-12-09, 09:29   

@adam.nn - nie prowokuj dalszego rozwijania tego tematu w tym wątku bo jest na tyle nośny, że @eio nas stąd pogoni i pewnie będzie miał rację :)
_________________
Od f126p do Dustera
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-12-10, 07:26   

Slogany nt. klimatu ("walka ze zmianami" - bardzo blisko komunistycznej walki o pokój przy pomocy wszelkich środków militarnych) - tak; prawda o poziomie debaty w UE - nie ("bardzo niebezpieczny temat")! Absolutnie się zgadzam z takim podejściem. Prawda nie jest dziś ceniona, więc i my jej nie fetyszyzujmy. Najlepsze są stare wyeksploatowane Dacie w dieslami, z przebiegami powyżej 600 tys. km. Naprawdę kultowe auta!
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-12-10, 08:33   

@piku
Nie jestem autorem tego wątku, kol. eio mocno się napracował nad zgromadzeniem rzetelnych danych porównawczych dotyczących szkodliwości diesla i benzyny - ja niechcący poruszyłam szerszy kontekst (klimatyczny) co rozbiło trochę spójność dyskusji i kol eio przywołał mnie do porządku - słusznie. Dwa posty wyżej wspomniałam o szkodliwości żywności w kontekście norm UE i znów wątek o benzynie i dieslu by się rozsypał w innym kierunku i tylko dlatego zaproponowałam kol adam.nn nie rozwijanie tego tematu pod hasłem diesel vs benzyna.
@piku temat debaty i mechanizmów podejmowania decyzji w UE jest ciekawy i masz rację - pewnie warto o tych sprawach rozmawiać, ale kol. eio może się słusznie denerwować, że znów przyczyniłam się do zamieszania w jego wątku i stąd ten apel o zaniechanie tego tematu, ale nie w ogóle, ale w tym miejscu.
@eio sorry, ale musiałam wyjaśnić.
_________________
Od f126p do Dustera
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-12-10, 21:50   

No pewnie, bo pogryzę i rozszarpię :mrgreen: ;-)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-12-11, 11:24   

A ja chętnie popatrzę. 8-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-11, 12:48   

adam.nn napisał/a:
obiektywnie przeliczył co jest korzystniejsze dla środowiska - śrubowanie norm i częsta wymiana aut, czy tworzenie długowiecznych, łatwo naprawialnych pojazdów


Ale przecież to są dwie różne -- powiązane ze sobą, ale jednak różne sprawy: (i) ekologiczność rozwiązań przeciwdziałających emisji dymu i smrodu tu i teraz (zwykle w centrach dużych miast, gdzie mieszka dużo ludzi, którzy chorują); (ii) kwestia energochłonności i "śladu węglowego" produkcji nowych wyrobów.

Mnie akurat przekonuje argument, że 1 komin elektrociepłowni zasilający 10 tys. mieszkań jest znacznie mniej szkodliwy niż 10 tys. kominów smrodzących gdzieś tam w dole. Na tej samej zasadzie rozróżniam smród wynikający z zaperkotania skrzyżowań w dużych miastach setkami stojących w korkach autach -- od dewastacji środowiska związanej z pozyskiwaniem surowców i wytwarzaniem nowych pojazdów.
(Natomiast kwestie naszego prywatnego, domowego rachunku ekonomicznego też rozumiem -- klasyczne "a mnie nie stać i co mi zrobisz?" -- z tym, że moja klasyczna odpowiedź brzmi: mam to w dupie, że kogoś nie stać, bo nie zamierzam zdychać w smrodzie przez to, że ktoś jest niedowiarkiem).
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-12-11, 13:13   

defunk napisał/a:
moja klasyczna odpowiedź brzmi: mam to w ....


Tak samo powiedzieli moi sąsiedzi (setki domostw) na wsi po dwóch latach użytkowania przyjętego początkowo z entuzjazmem gazu. Wrócili do węgla, a że i na to ich nie stać, to palą śmieciami (plastikami). Tymczasem najczystsza forma energii docierająca do końcowego odbiorcy/użytkownika - elektryczność - jest akurat najdroższa...Z takiej ekologii, która każe biednym (tym, co nie mają nawet na węgiel) dopłacać do elektrycznych aut bogaczy, śmieją się prości ludzie z podlubelskiej wsi. Intelektualiści - bogatsi przecież - ostrzą sobie zęby na kilkudziesięciotysięczne dopłaty do swoich wymarzony, drogich, elektrycznych samochodów, które zostaną sfinansowane przez tych biedaków, którzy nie wiedzą jak uciec przed podatkami. Nie będzie od tego czystszego powietrza.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-11, 17:20   

piku napisał/a:
Tak samo powiedzieli moi sąsiedzi (setki domostw) na wsi po dwóch latach użytkowania przyjętego początkowo z entuzjazmem gazu. Wrócili do węgla, a że i na to ich nie stać, to palą śmieciami (plastikami).


I to akurat powinno być ścigane, jak to się ładnie mówi, z największą surowością.


piku napisał/a:
Tymczasem najczystsza forma energii docierająca do końcowego odbiorcy/użytkownika - elektryczność - jest akurat najdroższa...


No, porównując do śmieci wszystko jest drogie, bez dwóch zdań. Natomiast w takim "rachunku ekonomicznym" nie bierze się pod uwagę kosztów utraty tego zdrowia (nie tylko leczenia).
Nb. prąd jest drogi m.in. ze względu na to, że kasa idzie po części na dopłacanie do węgla -- a infrastruktura elektryczna leży i kwiczy (i zdaje się, że będzie coraz gorzej). Jeszcze akcyza (jest na prąd, nie ma na węgiel) i już w ogóle robi się wesoło.


piku napisał/a:
Z takiej ekologii, która każe biednym (tym, co nie mają nawet na węgiel) dopłacać do elektrycznych aut bogaczy, śmieją się prości ludzie z podlubelskiej wsi. Intelektualiści - bogatsi przecież - ostrzą sobie zęby na kilkudziesięciotysięczne dopłaty do swoich wymarzony, drogich, elektrycznych samochodów, które zostaną sfinansowane przez tych biedaków, którzy nie wiedzą jak uciec przed podatkami. Nie będzie od tego czystszego powietrza.


W ogólności się zgadzam z krytyką proponowanych dopłat do e-aut, ale to jest populizm: akurat biedak niczego nie sfinansuje, bo generalnie jego podatków nie wystarcza na jego samego. Moja (równie populistyczna) teoria jest inna -- te dopłaty to sposób na zwrot części kasy zebranej z podatków. Przyznam, że sam bym się chętnie szarpnął -- tylko dla zasady wzięcia wreszcie jakiejś wypłaty z budżetu -- ale jako wielkomiejska klasa średnia finansująca cały dobrobyt mieszkam w bloku, w którym nie mam szans na prąd nawet na podziemnym miejscu postojowym. (Biedak palący śmieciami oczywiście mógłby sobie ładować elektryczny samochód, bo miałby gdzie.)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-12-11, 20:54   

defunk napisał/a:
I to akurat powinno być ścigane, jak to się ładnie mówi, z największą surowością.


Bieda? Na razie nikt nie ośmielił się ścigać palenia "bele czym"; nie rozumiem, dlaczego. W każdym razie, przez to mamy problem z niską emisją, szkodliwością "ekologicznej" żywności - tu warto przypomnieć, że jedynymi ofiarami śmiertelnymi eko żywności są konsumenci tego czegoś produkcji niemieckiej.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-12-12, 05:53   

Ściganie palenia byle czym? Wiesz, jaki niski jest prestiż pracy w Straży Miejskiej? Gdyby zaczęli włazić do domów i mieszkań, to by całkiem nie mieli życia. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-12-12, 07:48   

eplus napisał/a:
Ściganie palenia byle czym? Wiesz, jaki niski jest prestiż pracy w Straży Miejskiej?


Kompetencje SM kończą sie na granicach miast, a ten problem dotyczy głownie naszych sielskich wsi.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-12-12, 10:26   

Wieś jest zawsze sielska, od "sioło".
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-12, 13:20   

piku napisał/a:
Bieda? Na razie nikt nie ośmielił się ścigać palenia "bele czym"; nie rozumiem, dlaczego. W każdym razie, przez to mamy problem z niską emisją, szkodliwością "ekologicznej" żywności - tu warto przypomnieć, że jedynymi ofiarami śmiertelnymi eko żywności są konsumenci tego czegoś produkcji niemieckiej.


Za spalanie śmieci poza spalarnią odpadów (w tym także opalanie domu śmieciami) jest nawet miesiąc aresztu lub 5 tys. grzywny (art. 191 ustawy o odpadach). Potencjalnie jest też odpowiedzialność za naruszenie wojewódzkiej uchwały antysmogowej (art. 334 ustawy o ochronie środowiska).

Straże gminne (bo tak to ustrojstwo nazywa się fachowo) zdarzają się także w gminach miejsko-wiejskich, a czasem nawet wiejskich. No ale sąsiad sąsiadowi, etc.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-12-12, 16:35   

Z tym jednym kominem kontra 10 tys. kominów mam problem. To piękna idea, ale w zderzeniu z rzeczywistością nie jest tak pięknie. Bo zawsze gdzieś obok tego jednego dużego komina jest poukrywanych kilkadziesiąt innych. Pamiętam opowieść kolegi sprzed kilkunastu lat, pracownika browarów. Opowiedział jak w prosty sposób jego firma ukryła przed inspekcją dodatkowy silos w ziemi (chyba na odpady czy coś - dzisiaj tak myślę). Inspektor porównał liczbę zadeklarowanych pracujących silosów z rzeczywistą liczbą studzienek. A czy tamta studzienka przykryta deskami i innymi materiałami też jest wykorzystywana? Tamten silos jest w remoncie, nieużywany. To wystarczyło inspekcji. Prawda była inna, jak powiedział kolega. Z doniesień prasowych, ale także opracowań np. Stiglitza (noblisty) wiem, że takich poukrywanych "kominów" jest sporo. Myślę że im większa firma, korporacja, holding, tym większe możliwości ukrycia kominów. I wykorzystywania okazji do finansowania z budżetu państwa swoich premii (jak prezesi banków amerykańskich, którzy pomoc rządu Obamy dla ratowania sektora finansowego, wykorzystali na swoje premie). Nie trzeba daleko szukać ukrytego komina - afera dieselgate.

Nie podoba mi się kopcenie z wydechów aut czy z kominów domów. Jednak jestem w stanie zrozumieć biedniejsze osoby ledwo wiążące koniec z końcem (dogrzewające się w domach byle czym, jeżdżące firmowym zdezelowanym autem, pozwalającym im utrzymać rodzinę). Wczuć się w ich sytuację. Dla nich argument kary nie jest argumentem. Co to za wybór - zdychać tu i teraz z głodu i zimna kontra zdychać z powodu smogu w przyszłości? Za ten stan rzeczy winię raczej państwo (sponsorujące bogatszych - elektryki, odliczenia podatkowe, dofinansowania; choć niektóre inicjatywy np. samorządu Krakowa, pozwoliły wymienić tam kopciuchy), ale także naukowców, przynajmniej tę ich część, która nie potrafi "obrazkowo" wyjaśnić społeczeństwu wyników ich prac. A powinno im na tym zależeć, bo biedniejsi także mają głosy wyborcze i jest ich więcej, łatwiej mogą poddać się radosnym wizjom populistów.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-13, 10:21   

eio napisał/a:
Z tym jednym kominem kontra 10 tys. kominów mam problem. To piękna idea, ale w zderzeniu z rzeczywistością nie jest tak pięknie. Bo zawsze gdzieś obok tego jednego dużego komina jest poukrywanych kilkadziesiąt innych.


Oczywiście, niemniej zawsze łatwiej skontrolować i dopilnować pojedynczego "emitenta" dymu niż szukać jeszcze 100 przy odnalezionych 9900 w okolicy.

Natomiast faktem jest, że kilka dni temu miałem "przyjemność" wjeżdżać do Bogatyni od strony kominów, widok był znacznie gorszy niż na tym zdjęciu:



Toteż ja stawiałbym na atom.


eio napisał/a:
Nie podoba mi się kopcenie z wydechów aut czy z kominów domów. Jednak jestem w stanie zrozumieć biedniejsze osoby ledwo wiążące koniec z końcem (dogrzewające się w domach byle czym, jeżdżące firmowym zdezelowanym autem, pozwalającym im utrzymać rodzinę). Wczuć się w ich sytuację.


Nie zamierzam wczuwać się w sytuację kogokolwiek, kto bardzo często przepierdziela kasę na pierdoły (np. na coraz droższe faje), bo celowo stara się mieć zerową świadomość. Powtórzę: nie chcę zdychać 10 lat wcześniej tylko dlatego, że Polak przed szkodą i po szkodzie równie głupi (a emisja nawet dalekiego sąsiada dotyka i mnie).
O skutkach życia w dymie i pyle trąbi się od lat, nie można utyskiwać na żadnych naukowców, bo nie wiem co jeszcze mieliby zrobić? chyba tylko przyspieszyć skutki (zgodnie ze starą zasadą, że odroczona kara prawie nie boli -- jakby smog zabijał na miejscu, ludzie mieliby inne podejście).

Dla mnie EOT.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-13, 11:19   

Przecież to są chłodnie kominowe i z tego leci para :lol:
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-13, 11:32   

To jest Turów i tam leci wszystko ;-)



BTW akurat trafiłem na ciekawy tekst o skutkach smogu dla naszej skóry -- wychodzi na to, że znów jest na co wydawać pieniądze ;-)

http://www.outdoorzy.pl/b...-przed-smogiem/
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2019-12-13, 14:36   

defunk napisał/a:
To jest Turów i tam leci wszystko


Czyli co i w jakich ilościach? Wszystkie kominy powinny być tak ładnie pomalowane, a dominacją zielonego, żeby to były zielone wyziewy.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-12-13, 15:26   

W dodatku buduje się nowoczesną elektrownię pod Ostrołęką , do której będą przywozić bardzo nowoczesnymi ( zapewne też ekologicznymi ) pociągami nasz polski , bardzo zanieczyszczony węgiel - ale prądem będziemy ładować super ekologiczne samochody elektryczne . Paranoja do n-tej potęgi
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-12-13, 17:03   

defunk napisał/a:
BTW akurat trafiłem na ciekawy tekst o skutkach smogu dla naszej skóry -- wychodzi na to, że znów jest na co wydawać pieniądze


Czyli muszę zainwestować w kremy? :shock: ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-12-13, 20:32   

Cytat:
Czyli muszę zainwestować w kremy? :shock:
Produkcja kremów pochłania energię . Wobec tego zakup kosmetyku przyczyni się prawdopodobnie do zwiększenia efektu cieplarnianego , pozyskanie materiałów / surowców wchodzących w skład kremu też chyba zrobi swoje . O opakowaniu nie wspomnę ( a jednak wspomniałem) . :-P
P.s. oczywiście nie dajmy się zwariować
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-12-13, 21:01   

No to wysmaruję się śluzem ślimaka. 8-) :lol:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2019-12-13, 21:12   

EBmazur napisał/a:
W dodatku buduje się nowoczesną elektrownię pod Ostrołęką , do której będą przywozić bardzo nowoczesnymi ( zapewne też ekologicznymi ) pociągami nasz polski , bardzo zanieczyszczony węgiel - ale prądem będziemy ładować super ekologiczne samochody elektryczne . Paranoja do n-tej potęgi

Jeżeli nie samochody elektryczne to trzeba by było wybudować dwie takie elektrownie a nie jedną.
Czy wiecie że aby wyprodukować 1 litr paliwa potrzeba od 3,5 do 7kWh energii. Więc aby samochód spalinowy przejechał 100 km potrzeba średnio ok 30kWh energi nie licząc tego syfu co się wydobywa z rury wydechowej. (Do obliczeń przyjąłem że trzeba 5kWh na litr paliwa i średnio 6l/100km). Samochody elektryczne zużywają średnio 15-17kWh/100km. Więc paradoksalnie do wyprodukowania paliwa dla samochodów spalinowych trzeba 2 razy więcej energii niż potrzebują elektryki.
Gdy wziąć jeszcze pod uwagę, że spora część właścicieli elektryków ładuje je ze swoich instalacji solarnych a pozostali jeżeli mają taką możliwość to ładują w nocy gdy i tak jest nadwyżka energii w sieci to wychodzi to jeszce bardziej na plus dla elektryków.
Ostatnio zmieniony przez AndrzejW 2019-12-13, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne