Chciałbym zwrócić się do szanownych forumowiczów o opinie na temat Dacia Lodgy z silnikiem TCe 100 FAP z rocznika 2019. Zastanawiam się nad zakupem tego samochodu i chciałbym poznać wasze opinie na temat tego auta. Skromna ilość dostępnych recenzji i testów tego pojazdu nie rozwikłała kilku kwestii, które mnie interesują.
1. Jak sprawuje się silnik, jaka jest jego wytrzymałość, i jakie najczęstsze usterki go dręczą?
2. Jak wygląda kwestia poziomu bezpieczeństwa. EURO NCAP przyznało Dacia Lodgy jedynie 3 gwiazdki.
https://euroncap.mojeauto.pl/Dacia/Lodgy/test-zderzeniowy/399/
3. Jak wygląda gwarancja serwisowa pojazdu. Czy nie ma problemów z dostępnością części zamiennych. Jak finansowo rozkłada się serwisowanie pojazdu w okresie gwarancyjnym?
Ostatnio zmieniony przez absolutely1234 2019-12-15, 08:22, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-15, 08:54
1. Silnik jest niwt więc ciężko wyrokować. 1.2 Tce okazal się po kilku latach ryzykownym gdy zaczynał brać olej i zacierać czy nawet wywalać korbowody bokiem.
2. Było juz sporo relacji po wypadkach Lodgy i Dokkera - to bezpieczny samochód w razie kolizji, nie odstaje ani na pkus ani na minus od podobnych w klasie.
3. To zależy co się zepsuje. Jak jakiś chodliwy albo rzadki element to trzeba czekać na sprowadzenie z magazynu jak się jakiś czas temu zdarzyło z wadliwą serią sond lambda w 1.6 Sce.
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2019-12-15, 08:58
1.Silnik jest stosunkowo nowy/młody w tej konfiguracji więc zobaczymy - jest to odmiana silnika 1332cm3 i ten silnik jest dostępny w koncernie od 2 lat. Pytanie czy go modyfikują i na ile ulepszają by wyeliminować tzw "choroby wieku dziecięcego".
2.Wyniki testów zderzeniowych nadal te same, bo to nadal ta sama konstrukcja. To co kolega powyżej pisze - niestety nieco odstaje i dlatego wynik zaledwie 3 gwiazdki, brak kurtyn stąd też znacząco niższa cena ( była teraz już przewaga cenowa maleje).
3. poczytaj forum o modelu. Awaryjność taka sobie
Ogólnie przemyśl sobie dobrze za i przeciw w relacji do ceny. Wiadomo też, że każde auto osobowe jak trafi między tiry to zrobią z niego kanapkę.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2019-12-15, 09:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-15, 18:52
DrOzda napisał/a:
Fruxo napisał/a:
1.0 w lodgy to już znęcanie się nad kierowcą
A skąd informacje że 1.0 ma być w Lodgy?
A nawet jeśli będzie to w Dusterze chyba też występuje i skoro z tym autem sobie daje rade to tym bardziej z Lodgy
Te gwiazdki są przyznawane w spośób niekoneicznie zgodny z naszym poczuciem bezpieczeństwa. Kiedyś o jakimś aucie było napisanem, że stracił gwiazdkę, bo brak ostrzeżenia przed jazdą w niezapiętych pasach. Albo utrata gwiazdki, bo w razie potrącenia pieszego może on dostać za dużych obrażeń.
Czyli - brane są pod uwagę wszsytkie czynniki wpływające na bezpieczeństwo wszystkich na drodze - nie tylko nas - i z wagami znaczenia niekoniecznie zgodnymi z naszymi preferencjami.
W szczególności brak ostrzeżenia za jazdę bez zapiętych pasów moim zdaniem to cecha bardzo mało istotna.
Zatem widząc gdzieś 3 gwiazdki a gdzieś 4 warto poszukać informacji czym się w detalach testy różniły. Może czymś ważnym, może mało ważnym a może , dla nas, niesistotnym detalem.
Czy moglibyście rozwinąć temat braku "Kurtyny"? Znalazłem w jednym z tematów wzmiankę o tym, ale nie zostało rozwinięte o co dokładnie chodzi.
Co do silnika TCe 100 FAP, to oczywiście aktualnym pozostaje pytanie, czy taki silnik (którego pojemność skokowa wg specyfikacji na stronie dacia.pl to 1332 cm3) jest w stanie obsłużyć tak duże auto jak Lodgy?
dokładnie to Lodgy ma "Boczne poduszki powietrzne z przodu"
nie ma kurtyn dla tylnej kanapy
ale zawsze można się chwalić że ma boczne poduszki powietrzne ;)
co do silnika to w lodgy był mniejszy montowany 1.2, i słabszy 1.6 82 km
nie wiem dlaczego 1.33 T miał by sobie nie poradzić
dokładnie to Lodgy ma "Boczne poduszki powietrzne z przodu"
nie ma kurtyn dla tylnej kanapy
No... nie do końca. "Boczne poduszki umieszczone są najczęściej w bocznej zewnętrznej krawędzi fotela lub bocznych panelach drzwi. Ich zadaniem jest amortyzacja ciała pasażera w wypadku zderzenia bocznego. Natomiast zadaniem kurtyn jest tylko ochrona głowy. Kurtyny stanowią uzupełnienie bocznych poduszek powietrznych i są umieszczone w wewnętrznej strukturze dachu samochodu (w podsufitce) tuż przy jego krawędzi."*
* cytat ze strony https://www.motofakty.pl/...alaja-film.html
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2019-12-15, 22:05, w całości zmieniany 1 raz
oczywiście mój błąd,
nie ma kurtyn dla przodu i tyłu
ma tylko przednie i boczne poduchy dla przodu
jako ciekawostkę dodam że chyba Dacia (poza Dusterem) to ostatnie auta bez kurtyn,
ma je w standardzie fabia, panda czy picanto.
Trochę szkoda że w Lodgy nie ma i pewnie nie będzie bo chyba bardziej bym postawił na to że model wyjdzie z oferty niż że je dodadzą
Bezpieczeństwo nie jest sexy, mało kto przy zakupie auta pyta czy ma wszystkie poduszki, albo jakie ma aktywne systemy bezpieczeństwa, te wprowadzają producenci jak już muszą.
Poza tym im droższe auto tym ma mocniejszy silnik, a co za tym idzie kierowca jest bardziej skłonny do ryzykownej jazdy i dlatego lepsze systemy bezpieczeństwa ma w standardzie.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-12-16, 11:37, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum