Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-09, 21:39
Montaż ESP w aucie bez systemu fabrycznego?
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-02, 06:32   

Ten bloczek wygląda na aluminiowy? To miedzi na pewno nie możesz użyć...
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-02, 07:56   

OK.
Poza tym coś powinienem zrobić jeszcze przed wymianą pompy(modułu)?
ps. 2 Przewody z serwo beda biegly pod lekko innym katem ale mysle ze sie pomiesci wszystko.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-01, 19:11   

Czy ktos zna jakis patent jak bezpiecznie otworzyc wtyczke BOSCHa do ABS/ESP ?
Tak by dodac tam nowe piny ?
Kiedys wydawalo mi sie ze umiem ale teraz juz nie pamietam jak to sie robilo, a juz troche zmasakrotwalem ja chociaz tego nie widac moze na zdjeciu . Przy aucie rowniez chcialbym to w miare sprawnie zrobic nie uszkadzajac istniejacego okablowania.

20170701_200020.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 121,37 KB

20170701_195954.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 128,65 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-20, 11:38   

Czy ktos wie i moze pokazac na zdjeciu
w ktorym miejscu jest przykrecony w daciach " czujnik przyspieszenia wzdluznego " tzw . zyroskop ?



element nr 6 na schemacie :
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-20, 12:17   

corrado napisał/a:
w ktorym miejscu jest przykrecony w daciach " czujnik przyspieszenia wzdluznego

Pod fotelem pasażera, na belce poprzecznej podłogi:

h79_1380.png
Plik ściągnięto 7803 raz(y) 9,89 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-20, 12:56   

aha , ten fotel na rysunku jest pokazany od przodu ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-20, 13:00   

Tak.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-23, 16:54   

Może komuś się przyda, przy okazji szukania dla sprawdzenia jak wyzwalana jest lampka "ESP/ASR" w zegarach... - masą z modułu ESP/ABS ... Przed podlaczeniem przewodu sprawdzę ...

JEst tu kilka innych ciekawych lampek - jak np... ostrzezenie o wodzie w ukladzie paliwa ... oczywiscie dioda sterowana masa ... wiec mozna by dorobic sobie ostrzezenie jesli ktos nie ma w filtrze paliwa - jak np ja .

zegary_diody.gif
Plik ściągnięto 43 raz(y) 86,63 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 13:08   

laisar napisał/a:
corrado napisał/a:
w ktorym miejscu jest przykrecony w daciach " czujnik przyspieszenia wzdluznego

Pod fotelem pasażera, na belce poprzecznej podłogi:


Faktycznie pasuje . Były nawet na miejscu fabryczne nakrętki ( 3 szt. ) nie ruszane od nowości do przykręcenia czujnika w to miejsce
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-22, 09:11   

Czy ktoś oprocz kolegi ex-perimentala założył już ESP/ASR do dacii bez tego systemu tylko z samym ABSem ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 09:16   

Czy do zamontowania modulatora ESP/ABS i właczenia funkcji ESP w Dacii z 2010r bedzie potrzebny CLIP? Auto ma fabrycznie tylko ABS - czyli modulator z ABS bez funkcji ABS/ESP . Sprawdziłem już instalacje i wiem gdzie muszę poprowadzić /dodać dodatkowe okablowanie m.in. z OBD dwie linie CAN H i L do ESP + oczywiscie okablowanie dotyczące czujnika katu skretu kierownicy i czujnika przeciązenia .

Czy będę musiał jakoś póżniej konfigurować ABS/ESP ?
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-09-28, 12:35   

corrado, nie robiłem takich operacji, zdecydowanie to przekracza moje kompetencje :)

ale jak chcesz zrobić dobrze to bez clipa się nie obejdzie bo CLIP ma opcję kalibracji mnóstwa czujników z ABS/ESP. Jeśli w tamtym okresie wychodziły wersje z ESP to musiałbyś zdobyć VIN takiego auta, żeby podać w clipie (może nie być konieczne). DDT4ALL włączysz w zegarach lub przyuczysz clipem UCH o ile ma opcję dla ESP.

Ogólnie spore ryzyko bo może działać bez kalibracji ale może działać niebezpiecznie.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-09-28, 14:36   

corrado, nie mogę edytować więc:
-zegary muszą obsługiwać abs z esp, bez tego będzie błąd w module ABS/ESC
-wszystkie parametry w zegarach muszą być skonfigurowane nie może być żadnego NIEOKREŚLONY bo inaczej błąd jak wyżej, możliwe, że konfigurować trzeba będzie DDT4ALL
-do samego modułu ABS da się wgrać automatyczną konfigurację i potem ewentualnie kalibrować (nie mam pojęcia co zeruje zerowanie)
-nie wiem jak to będzie z UCH, może nie mieć wpływu a może być z zegarami jak wyżej
-niekoniecznie może wystarczyć konfiguracja, może zaistnieć konieczność wymiany zegarów i/lub UCH
-testuj, powinno działać :) jak nie to nie :-P Daj znać co wyjdzie bo potem znowu będzie bez odpowiedzi.



Dostępne procedury:


Parametry, gdzie kalibracja dotyczy chyba ciśnienia w oponach po ABS:
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-09-28, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 21:25   

dzieki Tosiek za dodatkowe informacje , nalezy sie dobre whisky.
Nie wiem czemu nie dostalem powiadomienia o odpowiedzi .
Mam nadzieję, że obędzie się bez CLIPA, a druga sprawa z tego co zobaczylem to w moim liczniku instalacja dodatkowa w przypadku ESP vs zwykly ABS, to dodatkowe sterowanie dioda na bodajze 24 albo 22 pinie szarej wtyczki ( dioda ASR ) .
Jeszcze pamietam ze ktos pisal ze dodal w Dacii ESP/ASR i nic nie konfigurowal w CLIPie, samo sie dokonfigurowalo ... ?! A licznika tez nie zmienial... :roll:
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-10-04, 09:51   

corrado, ściągnij jeszcze pyrena. Pyren korzysta z baz clipa. Nie zrobisz w nim żadnych procedur ale większość rzeczy z wbudowanymi wartościami (konfiguracje niektóre) będą działać. Pyren najbardziej ci się przyda do czytania błędów po polsku :) Minus taki, że będziesz musiał ręcznie odczytywać z każdego modułu a clip sobie skanuje wszystko.
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
W ddt4all możesz musieć ręcznie wybrać teraz ABS a po wymianie ABS + ESC bo nie wykryje poprawnie modułu. Pamiętaj, że będziesz potrzebował pełnego ddt4all - z bazami waży około 134MB. Bo jest jeszcze odchudzona wersja dla Dacii.
Także bez dobrego elm327 się nie obejdzie :)

Gdzieś na forum renault widziałem wątek z posiadaczami clipa i lokalizacjami, gdzie można się zgłaszać w razie czego.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-10-04, 09:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-10-04, 13:39   

UCH nie ma nic wspolnego z abs i esp.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2019-12-13, 19:56   

http://www.daciaklub.pl/f...1800337#1800337
corrado napisał/a:
Ja bardzo bym czekal na opis montażu ESP ASR w dacii z samym ABSem:)
Mam części ( chyba wszystkie } ale przydałoby się info jak to zrobić by na pewno działało. :-)

Corrado, k..wa, myślałem, że Ty już dawno to zamontowałeś, to Ty mnie natchnąłeś pomysłem poniekąd- trafiłem na Twój post... To jest banał gdy ma sie schemat, pompę ABS musisz wymienić u mechanika (na dwa przewody wchodzące nad cylindrem silnika potrzebujesz przejściówki, bo jest inny gwint), odpowietrzyć, a całą resztę sam robisz. Montujesz przełącznik zespolony z czujnikiem (ja musiałem wymienić całość, bo miałem inny niż Ty, a przez to też zewnetrzne obudowy plastikowe) i czujnik pod fotelem pasazera, prowadzisz od czujnika przyspieszenia pod fotelem do czujnika skrętu przy kierownicy 4 przewody, spinasz wszystko przy czujniku skrętu: +12v po zapłonie, masę, Can L i Can H. Wychodzisz do komory silnika trzema przewodami: Can L i H i przewód kontrolki- wpinasz się w odpowiednie piny wg schematu. Ciągniesz od gniazda OBD2 II dwa przewody i wychodzisz do komory w prawym górnym rogu pod deska rozdzielcza, tam gdzie wchodzi do kabiny przewód tylnego spryskiwacza, wpinasz się w odpowiednie piny na pompie- jeżeli myślisz o zrobieniu doświetlenia zakretow, to je łączysz na pompie z przewodami od czujnika skrętu, które wyprowadzałes wcześniej nad pedałami Can L z Can L i Can H z Can H.
Wystarczyło włączyć zapłon, wszystko już było zaprogramowane, nic nie musiałem ustawiać ani poprawiac- może miałem szczęście.
Tyle, 3 godziny roboty, a robiłem to zima w garażu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-07-20, 00:33, w całości zmieniany 9 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-17, 09:44   

Haha super ex-perimental :mrgreen: Przepraszam, że tu zadam pytania ale może później się post przeniesie do innego tematu !
Cytat:
pompę ABS musisz wymienić u mechanika (na dwa przewody wchodzące nad cylindrem silnika potrzebujesz przejściówki, bo jest inny gwint)

Włąśnie zastanawiałem się czy przejściówki będą OK. Mam takie i miedziane i aluminiowe ale bałem się , że przejściówki na nie nie wystarczą i trzeba wymienić też pompę serwo z przewodami dwoma zielonymi o innych średnicach trochę gwintów.

Cytat:

Montujesz przełącznik zespolony z czujnikiem (ja musiałem wymienić całość, bo miałem inny niż Ty, a przez to też zewnetrzne obudowy plastikowe) i czujnik pod fotelem pasazera, prowadzisz od czujnika przyspieszenia pod fotelem do czujnika skrętu przy kierownicy 4 przewody, spinasz wszystko przy czujniku skrętu: +12v po zapłonie, masę, Can L i Can H.

Rozumiem :) Czy miałeś orginalne wtyczki do czujnika skrętu kierownicy i czujnika przyśpieszenia? Bo kiedyś szukałem długo i nie mogłem znaleźć używek na allegro a orginalnych numerów nie znalazłem żeby zakupić w ASO . Czy można wpiąć małymi przewodami np od urządzeń elektronicznych w te piny bo tak się przymierzyłem i np zalać to jakimś klejem na ciepło żeby się nie ruszało ?

Cytat:
przewód kontrolki- wpinasz się w odpowiednie piny wg schematu

No właśnie ... Mówisz o kontrolce diody "ASR" na zegarach ? Bo właśnie znalazłem że ten przewód we wtyczce z tyłu zegarów już był zajęty ( z tego co pamiętam to chyba był pin 24 ?!)
Ale nie było ani na nim masy ani napięcia przy zapalaniu itd... Z ciekawości właśnie go pomierzyłem miernikiem. Z tego co tak zobaczyłem , to chyba ten sygnał diodki ASR jest wyzwalany masą - a przynajmniej tak powinno być . U Ciebie po prostu polączyłeś ten pin z zegarów do odpowiedniego pinu w pompie ABS/ESP przewodem ? I diodka ładnie sie zapala i gaśnie?

Cytat:
Wystarczyło włączyć zapłon, wszystko już było zaprogramowane, nic nie musiałem ustawiać ani poprawiac- może miałem szczęście.
Tyle, 3 godziny roboty, a robiłem to zima w garażu.

To naprawdę super wiadomość, jestem pełen podziwu!

Czy testowałeś jakoś później ten moduł - choćby ASR - podczas ruszania na śliskim się odpalał ?Wszystko było OK ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2019-12-17, 09:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2019-12-19, 13:07   

Corrado...

Ja mam przejściówki stalowe, wszystko pasuje, tylko trochę będziesz musiał przewody "podprofilowac", ale na luzie bo są aluminiowe i nie ma z tym problemu. Żadnych przewodów nie wymieniałem, ani pompy- a mam tarcze z tyłu i też nie było takiej potrzeby. Oddychaj i idź na zywiol :)

Wtyczki kupisz na pierwszej lepszej aukcji z "wiązkami na części Renault/Dacia". Szkoda się bawić w jakieś piny i zalewanie klejem na gorąco. Ja za jedną wtyczkę dałem 10 zł, a za drugą 15 zł.

Co do kontrolki, to faktycznie przewód był podłączony, trzeba go przeciąć i przylutowac ten poprowadzony od pompy. Dioda zapala sie i gaśnie oraz sygnalizuje poslizg ASR/ESP, tak jak powinna.

Wszystko było skonfigurowane, jedynie przez parę pierwszych km uczyl się ustawień offsetu, w tym czasie nic nie świeciło na desce- działało od razu.

Wszystko śmiga, ASR, ESP, byłbym mega zadowolony, jakby udało się zmusić pompę do aktywacji HSA, bo pompa odczytuje zmianę położenia samochodu w osi pionowej... Ta sama pompa była montowana w Fiacie Bravo 2, Citroenach, Smarcie, Masterze/Trafficu i kilku innych z czujnikiem przyspieszenia Boscha pod fotelem pasazera.. Tam Hill Holder jest standardem. Podejrzewam, se poj..y z Renault w ramach cięcia kosztów zamówili oprogramowanie w wersji uboższej... W Fiatach podobno trzeba większej górki, żeby zadziałał, ale tam informacja o włączeniu hamulca leci do pompy po CANie, tutaj wchodzi do pompy osobnym pinem- może o to chodzi. Jakbym dorwał pinout pompy ABS 8.0 z Fiata Bravo czy Citroena C4, to bym wiedział więcej... Zastanawiam się też, czy to nie kwestia czujnika, ten z Fiata i Citroena miał oznaczenie 080, a mój ma 658 (ten jest nowszy i np w Trafficu z HSA jest właśnie ten), ale skoro widzi zmianę położenia względem osi pionowej, to myślę, że nie ma znaczenia...
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2019-12-19, 13:45, w całości zmieniany 6 razy  
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2019-12-20, 10:29   

Dopadłem schemat z Citroena...
Wygląda na to, że wszystko się pokrywa idealnie ze schematem ABS/ESP z Dustera. Brakuje kilku przewodów- 3 od czujnika sprzęgła (czujnik 3 pinowy taki, jak w Megan, Scenicu II, Koleos, Laguna III, Kadjar) na pin 9, 12, 10 sterwnika.
Przewód +12 V na pin 7, przewód czujnika zbiorniczka płynu hamulcowego pin 8 i "przewód wzbudzający" (nie wiadomo co ma na nim być) wychodzący z UCH na pin 35 sterownika pompy.

IMG_20191220_101921.jpg
Plik ściągnięto 7661 raz(y) 60,01 KB

Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2019-12-20, 10:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-20, 13:24   

ex_perimental napisał/a:
Corrado...

Ja mam przejściówki stalowe, wszystko pasuje, tylko trochę będziesz musiał przewody "podprofilowac", ale na luzie bo są aluminiowe i nie ma z tym problemu. Żadnych przewodów nie wymieniałem, ani pompy- a mam tarcze z tyłu i też nie było takiej potrzeby. Oddychaj i idź na zywiol :)

Wtyczki kupisz na pierwszej lepszej aukcji z "wiązkami na części Renault/Dacia". Szkoda się bawić w jakieś piny i zalewanie klejem na gorąco. Ja za jedną wtyczkę dałem 10 zł, a za drugą 15 zł.

Co do kontrolki, to faktycznie przewód był podłączony, trzeba go przeciąć i przylutowac ten poprowadzony od pompy. Dioda zapala sie i gaśnie oraz sygnalizuje poslizg ASR/ESP, tak jak powinna.

Wszystko było skonfigurowane, jedynie przez parę pierwszych km uczyl się ustawień offsetu, w tym czasie nic nie świeciło na desce- działało od razu.

Wszystko śmiga, ASR, ESP, byłbym mega zadowolony, jakby udało się zmusić pompę do aktywacji HSA, bo pompa odczytuje zmianę położenia samochodu w osi pionowej...


Dzięki ! super mi pomogłeś! Wszystko już się wyjaśniło chyba. Mimo, że może nawet tych wtyczek nie znajdę to przynajmniej zrobię to po amatorsku jak ich nie znajdę na allegro. Teraz myślę , że już bez obaw , że utknę zacznę montaż ! :mrgreen:
Dużo zdrowia w nowym roku! :lol:

Odnośnie tego HSA, to myślę, że jest właśnie tak jak piszesz, czyli musieli na czymś przyciąć żeby nie było, ale sam hardware to czyli sterownik wspiera tę funkcję! Myślę, że skoro CI to podłączanie tak dobrze idzie to mogłbyś spróbować to podłączyć jak w Citroenie itp...
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2019-12-21, 12:09   

No jasne Corrado, ze sprobuje, w koncu nick zobowiazuje... Najwiekszy problem bedzie z tym czujnikiem sprzegla, ale juz mam pomysl i kumpla z migomatem... Pewnie gdzies w styczniu zaczne przeciagac i podlaczac jakies przewody.
Tobie tez wszystkiego dobrego.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-23, 09:28   

Cytat:
, w koncu nick zobowiazuje...

Faktycznie :-) wcześniej jakoś nie zauważyłem ... :-)
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-01-04, 13:26   

Ogarnalem temat- przewody poprowadzone i podlaczone... Oprocz jednego przewodu, ktory w Citorenie odopowiada za "wake up", ale nie wiem co na nim ma byc- +12v, +5 v, masa, czy data...???
Niestety slepa uliczka, nie dziala HSA. Dalej zakladka ESP swieci pustkami walac napisem po oczach "ESP nieskonfigurowany", choc samo ESP i ASR oczywiscie działa.
Po prostu..., nie ten soft- wersja dla ubogich.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-01-04, 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne