Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Fiat Bravo2 uszkodzone sprzęgło
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-12-30, 14:01   Fiat Bravo2 uszkodzone sprzęgło

Fiat Bravo2 2009 rok 1,6 jtd usterka sprzegla. Auto ma 145kkm zrobione w miescie p przez kobiete przebieg ori.
Czy ktos podpowie czy luz na kole zamachowym jest prawidlowy, czy koło dwumasowe do wymiany? Auto do samego konca nie mialo objawow uszkodzonego koła.
https://youtu.be/cDTT8lv2NPc
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-30, 16:11   

Na pewno luz na dwumasie? Delikatny może być ale tylko w osi obrotu. Jeśli lata przód tył to do wymiany.
Z drugiej strony i tak dwumas nie wytrzyma do wymiany następnego sprzęgła, wymienić i mieć spokój.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-12-30, 16:39   

Ale z czego to ku...a robią, ze po 145 kkm wszystko tak kij strzelił?
W zyciu w zadnym aucie sprzęgła nie wymienialem. Wszystko latało do 300 kkm.
Też znalazlem o mozliwym luzie obrotu do granicy 4-ech zębów i nic o rozklekotaniu przod tył.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-12-30, 16:48   

jazda ze zbyt niskimi obrotami
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-30, 17:53   

Raczej takie sprzęgła są trwałe jeśli się wie jak je użytkować. W mieście diesel sie będzie szybciej eksploatował.
U mnie od nowości 210 tysięcy i pewnie jeszcze z 30 przejeździ.
W bravo często uszkadza przeguby wewnętrzne a te przez wibracje rozwalają dwumase. Sprawdzic czy nie mają luzu.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-12-30, 21:03   

Nie maja.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-30, 21:13   

No to się po ludzku rozleciało :)

BTW. Przejrzałem kanał i plusik za wpasowanie radia media nav do Bravo. Szkoda, że nie mam zdolności manualnych, żeby do mojej cromy takie cuś wpasować.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-12-30, 23:23   

Teraz wszysko ciulają z gównolitu.
Moze na lato byda w PL u siebie to ogarnymy temat MN.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-12-31, 06:48   

Znalazlem dopuszalny luz
Promieniowy 12⁰ lub 4 zeby
Osiowy 2,6 mm
Musze pomierzyc.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-31, 07:08   

Moim zdaniem nie warto zostawiać. Przy jeździe miejskiej i tak nie wytrzyma do kolejnej wymiany sprzęgła i będzie podwójna robota z skrzynia. Jeśli w dodatku jest tam skrzynia m32 to wykończysz i tak już delikatną skrzynie.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-12-31, 09:27   

Fruxo napisał/a:
jazda ze zbyt niskimi obrotami

Masz jakieś doświadczenia w tej sprawie czy tylko przemyślenia? Ja jeżdżę na niskich obrotach - tak od 1200 nie przekraczając na niższych biegach 2500 i właśnie w tym roku oddałem na złom Lagunę 1998 z działającym fabrycznym sprzęgłem przy przebiegu 320 tyś - panewki też które podobno niszczy taka jazda mi się nie uszkodziły - więc uważam konieczność jazdy na wysokich obrotach za mit który pokutuje z czasów silników FSO 1500 czy Poloneza które rzeczywiści dzwoniły przy 2000 obr na 4 biegu - obecne silniki są zdecydowanie bardziej elastyczne. Sprzęgła niszczy dość rozpowszechniony zwyczaj jazdy na półsprzęgle - niektórzy uważają że jak trzymają cały czas nogę na sprzęgle i jeszcze rękę na dźwigni zmiany biegów to będą jeździć bardziej dynamicznie i zyskają te 5 minut na przejechanych 100 - 150 km - ale jest to kosztem sprzęgła i hamulców.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-12-31, 12:01   

ale w lagunie ani dusterze nie miałeś dwu masy którą właśnie od wibracji sie zużywa (bo w tym celu właśnie powstała)
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-12-31, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-02, 08:22   

Brzmi to trochę tak, jakbyś twierdził, że dwumasa powstała po to, żeby zużywała się od wibracji. Wydaje mi się, że powstała żeby raczej niwelować wibracje. Ale faktem pozostaje, że nim więcej wibracji, tym krótsze jej życie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2020-01-02, 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-01-02, 19:42   

Dwumasa, powstala dlatego, ze tlumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej, przestały wystarczać przy tych momentach i tak małych średnicach.

Dwumasa do wymiany, na moje oko
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne