Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dylemat w zakupie Dacii Duster
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-01-03, 06:33   

Ja to bym się martwił nie o to na ile starcza tylko, że toto lubi zamarzać w zimie i jedyne rozwiązanie to ogrzewany garaż.
 
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-01-03, 10:22   

Ja przy takim profilu korzystania z auta nie kupowałbym dustera. Owszem to wygodne auto, nawet na trasy, ale tak jak napisał GRL dużo lepszym rozwiązaniem byłby jakiś kompakt. Zwłaszcza, że autor wątku pisze, że połowa trasy do pracy to autostrada. Duster nie jest autem zbyt wygodnym na autostradę (dużo lepiej czułem się na autostradzie w 18-letniej fabii). Czasem można pojechać, ale tak w dzień w dzień.

Duster najlepiej sprawdza się na lokalnych drogach, do 100 km/h. U mnie gdzie na codzień maksymalna prędkość jaką rozwinę to 70 km/h, a moje trasy to przede wszystkim dziurawe drogi gminne i powiatowe to auto się sprawdza doskonale. No ale na pewno nie wybrałbym tego auta na zwykłe dojazdy w takiej odległości. Wiadomo, każdy sam decyduje, ale wg mnie spalanie (nieważne jaki silinik) i średnie właściwości przy wysokich prędkościach dyskwalifikują to auto.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-03, 13:39   

miela napisał/a:
Ja przy takim profilu korzystania z auta nie kupowałbym dustera. Owszem to wygodne auto, nawet na trasy, ale tak jak napisał GRL dużo lepszym rozwiązaniem byłby jakiś kompakt. Zwłaszcza, że autor wątku pisze, że połowa trasy do pracy to autostrada. Duster nie jest autem zbyt wygodnym na autostradę


Prawda -- Dusterem da się pojechać po autostradzie, ale gdybym miał w planach regularną jazdę i to na takim dystansie, byłbym raczej nieszczęśliwy.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-03, 15:24   

Zawsze można zmienić pracę na bliższą, wszystko by jeździć Dusterem. :mrgreen:
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-03, 16:31   

Hiszpan_JS napisał/a:
Ikarusiarz napisał/a:
Ciężarówką robię 4000 km i zalewam 20 litrów
Ja to mam zawsze pod górkę :evil: . Też jeżdżę Mercedesem, ale na zbiorniku (ok. 100 l) nie zrobiłem nigdy więcej jak 6500 km :oops: :-) :-) :-)


Atego 1222 2010 palił Ad Blue troszkę więcej, teraz mam 1323 2015 i pali AdBlue tyle ile pisałem.
Fakt, że 84 km/h przelotowa i na powrocie zawsze pusto.

Co do zamarzania Ad Blue. Jedynym samochodem który miał z tym problem, to Actros. Reszta bez problemu. No ale wtedy były mrozy -21.

W Citroenie zbiornik jest ogrzewany. Instrukcja mówi, że należy wóz przepchać do garażu... aby się rozgrzał, ale mówi też, że poniżej -21 trzeba odczekać na jałowym biegu 4 minuty.

Tu troszkę informacji:
https://nto.pl/adblue-w-twoim-samochodzie-co-warto-wiedziec/ar/10661128
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2020-01-03, 16:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-03, 16:39   

Obywatel MK napisał/a:
Zawsze można zmienić pracę na bliższą, wszystko by jeździć Dusterem. :mrgreen:


Moja praca się zbliża do mnie -- i już się martwię, bo będę mniej jeździł (rowerem ;-)
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-01-03, 17:51   

Ikarusiarz napisał/a:
Jedynym samochodem który miał z tym problem, to Actros.
Od 15 lat jeżdżę Actrosami. Nigdy nie miałem problemu z AdBlue. Teraz jeżdżę mp4 1948 i to chyba najlepszy model jakim jeździłem. Ale żeby nie robić zamieszania, więc na temat. Dziwią mnie obawy niektórych forumowiczów co do używania AdBlue w zimie, jakieś teorie że tylko ogrzewany garaż. Ciężarówka (tzw. TIR) nie zajeżdża co wieczór do garażu i nie jeździ tylko do ciepłych krajów. Myślę że w autach osobowych też jest to rozwiązane w sposób który pozwala eksploatować auto także w zimie, bez obawy że pewnego poranka zamiast AdBlue bedziemy mieli lody na patyku :mrgreen: .
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2020-01-03, 17:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-01-03, 23:00   

Jako ponad 9 letni użytkownik Dustera całkowicie zgadzam się ze nie jest to samochód na codzienne jazdy po autostradach. Oczywiście da się, nawet byliśmy nim kilka razy w Austrii na nartach a raz pod Marsylią latem ale od kiedy mamy Zafirę nie jestem chętny nawet na krótkie trasy autostradą. Lepiej kupić kompakt lub np. Clio kombi - przy takim samym silniku spali Ci o co najmniej półtora litra mniej na autostradzie niż Duster który ma jak to SUV aerodynamikę cegły - przy większych prędkościach powstaje wir w baku, jest głośny i niestabilny przy bocznym wietrze. Nadaje się najlepiej na dziurawe drogi gminne lub jeszcze lepiej na takie jak na zdjęciach - to moje prawie codzienne drogi i nie zamieniłbym Dustera na żaden inny.

IMG_20200103_143142.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 108,75 KB

IMG_20200103_143933.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 140,05 KB

IMG_20200103_142831.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 66,47 KB

IMG_20200103_150712.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 162,15 KB

Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2020-01-03, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2020-01-03, 23:04   

Hiszpan_JS napisał/a:
Ikarusiarz napisał/a:
Jedynym samochodem który miał z tym problem, to Actros.
Od 15 lat jeżdżę Actrosami. Nigdy nie miałem problemu z AdBlue. Teraz jeżdżę mp4 1948 i to chyba najlepszy model jakim jeździłem. Ale żeby nie robić zamieszania, więc na temat. Dziwią mnie obawy niektórych forumowiczów co do używania AdBlue w zimie, jakieś teorie że tylko ogrzewany garaż. Ciężarówka (tzw. TIR) nie zajeżdża co wieczór do garażu i nie jeździ tylko do ciepłych krajów. Myślę że w autach osobowych też jest to rozwiązane w sposób który pozwala eksploatować auto także w zimie, bez obawy że pewnego poranka zamiast AdBlue bedziemy mieli lody na patyku :mrgreen: .


Ad blue zamarza przy -11,
W ciężarówkach są instalacje ogrzewające zbiornik ad blue. Natomiast przy temp -15 sterownik ad blue wyłącza całkowicie system definitywnie z przyczyn wiadomych. I w ten sposób euro6 staje się w pełni legalne bez uwagi na tlenki azoty które nie są redukowane.

Podobnie jest za pewne w osobówkach. Acz kolwiek ilość NOX zalezy głównie od obciążenia silnika.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-01-04, 20:01   

kochelet1 napisał/a:
Ad blue zamarza przy -11. W ciężarówkach są instalacje ogrzewające zbiornik ad blue. Natomiast przy temp -15 sterownik ad blue wyłącza całkowicie system definitywnie z przyczyn wiadomych. I w ten sposób euro6 staje się w pełni legalne bez uwagi na tlenki azoty które nie są redukowane.
Doskonale zdaję sobie z tego sprawę.
Hiszpan_JS napisał/a:
Myślę że w autach osobowych też jest to rozwiązane w sposób który pozwala eksploatować auto także w zimie, bez obawy że pewnego poranka zamiast AdBlue bedziemy mieli lody na patyku :mrgreen: .
kochlet1 napisał/a:
Podobnie jest za pewne w osobówkach.
No przecież napisaliśmy to samo, tylko innymi słowami :-D
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-01-05, 22:18   

PiotrWie napisał/a:
Jako ponad 9 letni użytkownik Dustera całkowicie zgadzam się ze nie jest to samochód na codzienne jazdy po autostradach. Oczywiście da się, nawet byliśmy nim kilka razy w Austrii na nartach a raz pod Marsylią latem ale od kiedy mamy Zafirę nie jestem chętny nawet na krótkie trasy autostradą. Lepiej kupić kompakt lub np. Clio kombi - przy takim samym silniku spali Ci o co najmniej półtora litra mniej na autostradzie niż Duster który ma jak to SUV aerodynamikę cegły - przy większych prędkościach powstaje wir w baku, jest głośny i niestabilny przy bocznym wietrze. Nadaje się najlepiej na dziurawe drogi gminne lub jeszcze lepiej na takie jak na zdjęciach - to moje prawie codzienne drogi i nie zamieniłbym Dustera na żaden inny.


Mam dokładnie takie same odczucia. Ja na autostradę jadę raz na 3 miesiące. Nie zrozumcie mnie źle. To jest auto bardzo wygodne, nawet w trasy. Ale tak do prędkości 110-120 km/h. Potem czuję się trochę niepewnie.

Ale na takie drogi jak piszesz - idealne. U mnie asfalt przeplatany dziurami plus dużo szutrowych dziurawych dróg. Dusterem nie przejmuję się, nie obijam niczego. Po prostu jadę. Spadł śnieg wczoraj i pamiętam ten moment rok temu, gdy fabię musiałem co chwilę odkopywać. A teraz po prostu jadę :) #lovemyduster
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2020-01-07, 18:57   

No to ja powiem swoje:

Pojeździłem troszkę 1.3 TCe 150 KM i d..y nie urywa. To co się rzuca w oczy to zdecydowanie szybsza reakcja na gaz, lepszy zryw itp. w porównaniu do 1.5 dCi. Jednak 1.3 ma specyficzną charakterystykę - ładnie reaguje na gaz, szybko odchodzi, ale potem nie dzieje się już nic więcej. Czyli nie przyspiesza coraz lepiej i lepiej jak na benzynę przystało. Pod tym względem stary 1.2 TCe przedstawia się lepiej. Ma nieco gorszy zryw, ale dynamiki mu przybywa wraz ze wzrostem obrotów.

Od 20 miesięcy użytkuję 1.5 dCi kupiony częściowo dlatego, że to była jedyna opcja z EDC, a częściowo dlatego, że w tamtym czasie dość często jeździłem do Łodzi, Kutna, Wrocławia itp. Jakiś czas temu nie dość, że rozstałem się z RRG, to i przestałem jeździć w dalsze trasy. Użytkowanie Dustera z dieslem spadło więc do częstotliwości, przy której bardziej opłacało się kupić dobry rower, niż auto z klekotem pod maską.
Jednak od prawie miesiąca znów robię trochę dłuższe przebiegi, niż kiedyś (około 100 km dziennie) i znowu widzę zalety diesla. Z racji tego, że 90% dystansu to autostrada A2 i obwodnica Warszawy (różne S-ki), to jazda może nie jest jakaś mega ekonomiczna, ale spalanie oscyluje w granicach 5,7-5,9 l./100 km.

Czyli cieszę się, że jednak kupiłem diesla. :mrgreen:


Do tego, jak tu już zostało napisane - w tym silniku naprawdę już nie ma się do czego przyczepić. Jest to tak dojrzała konstrukcja, jak tylko się da. Jeden z najdłużej wciąż produkowanych obecnie silników na rynku.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne