Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-13, 15:35
buladag napisał/a:
Znamy mniej więcej ceny i numery części czy trzeba by podjechać i pytać?
873359592R - mata na jeden fotel
255000342R - wyłącznik przy fotelu kierowcy
Jak badałem kiedyś możliwości zakupu poza ASO (np. eBay), to jakieś 600 zł wychodziło za dwie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-01-13, 15:37, w całości zmieniany 1 raz
Fabrycznie jak to działa, przez jakiś przekaźnik i włącznik tylko steruje czy tak jak w uniwersalnych zestawach gdzie jest po prostu przełącznik i tyle?
Już wszystko masz jak na dłoni, a więc jak czujesz się na siłach sam to zrobić to powodzenia.
Jak nie to lepiej powierzyć fachowcowi, inaczej można spowodować pożar poprzez nieumiejętny montaż i podłączenie do instalacji elektrycznej auta.
Warto porobić zdjęcia jak ci poszło w tej robocie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-24, 11:11
buladag napisał/a:
Fabrycznie jak to działa, przez jakiś przekaźnik i włącznik tylko steruje czy tak jak w uniwersalnych zestawach gdzie jest po prostu przełącznik i tyle?
Może nie każdemu się chce wyszukać schemat, więc wrzucam- schemat ogrzewania stołków dla Sandero:
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 239 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-01-29, 12:28 Podrzewane fotele raz jeszcze...
Cześć.
Pomoźcie, bo na pewno ktoś ma w Dusterze bądź się orientuje. Chodzi o podgrzewanie foteli, wszystko zasadniczo zostało powiedziane, ale... Dorwałem używane maty z Sandero II i zamontowałem w Dusterze ph I. Czegoś mi brakuje pomiędzy wtyczką zieloną od maty, a wtyczką czarną- "główną".
Chodzi o to, że zielona wtyczka ma 3 przewody, a czarna miejsce na dwa. Wiadomo plus i minus wpinam we wtyczkę czarną, ale czym do cholery jest ten trzeci przewód w kolorze czerwonym?
Pin 1- przewód zóltoczarny (zgaduję, że plus)
Pin 2- przewód czarny (zgaduję, że masa)
Pin 3- przewód czerwony, którego nie ma gdzie podpiąć (plus po stacyjce???)
Zgupiałem w tym miejscu, a dodatkowo na rosyjskich stronach widziałem, że rzeźbili coś z przekaźnikami- zgaduję, że nie mieli instalacji pociągniętej pod fotele...
IMG_20200129_121641a.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 137,82 KB
IMG_20200129_121641a.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 137,82 KB
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-01-29, 12:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-29, 12:52
ex-perimental- po co zakładasz kolejny wątek, gdy w polu widzenia mamy nadal stary: TUTAJ
Zobacz schemat instalacji, który tam podałem, czyli TEN(akurat z Sandero) - czy przypadkiem nie chodzi o trzeci przewód na złączkach R365/R366, który również na tym schemacie "trafia w pustkę"? Według schematu na tym przewodzie potrzebna jest masa, aby świeciła dioda wbudowana w wyłączniku.
askr_poz napisał/a:
ew. 3 przewód do termistora - powinien odcinać matę od prądu po przegrzaniu.
Zdaje się, że tam nic takiego nie przewidziano. Taki uproszczony "termistor" jest wbudowany w matę siedziska a obie maty są zasilane szeregowo, więc przestają grzać obie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-01-29, 13:44, w całości zmieniany 8 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-29, 13:26
DrOzda napisał/a:
Maty działają gdy jest podane napięcie i masa - trzeci przewód jest niepotrzebny.
Musisz tylko założyć bezpiecznik w skrzynce.
Masz podgrzewanie fabryczne? Kiedy świeci dioda w wyłączniku- po włączeniu grzania? Ze schematu wynika, że wyłącznik nie ma osobnego podświetlenia po włączeniu świateł?
Czy włączona mata grzeje gdy nikt nie siedzi na fotelu?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-01-29, 13:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 239 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-01-29, 19:57
Dzięki i jeszcze raz dzięki za podpowiedź.
Proste, zakręcony jestem, dzisiaj wszystko w locie robiłem...- dzięki za przeniesienie mojego wątku i scalenie.
Znalazłem wtyczkę zieloną do gniazda które wychodzi z maty- 3760 SICMA NSCC DAMSKA 4P ZIELONA.
Teraz jeszcze muszę znaleźć piny na ich stronie do czarnej wtyczki i zamówić wszystko razem- ktos moze wie czy to sa piny meskie czy zenskie i od czego moga pasowac? Wyglada, ze tez Sicma tyle, ze 6 P.
Pozdrawiam.
ArticleImage.ashxa.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 108,71 KB
ArticleImage.ashx.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 87,34 KB
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-01-29, 20:14, w całości zmieniany 3 razy
Jeśli w zielonej są żeńskie, jak na załączonej fotce, to w czarnej będą oczywiście męskie - typ na zdjęciu wygląda na "Sicma" (F1,5?), więc kompatybilnym byłby M1,5:
Nabyłem uniwersalny zestaw mat wraz z wiązką, wykminiłem nawet jak podłączyć do tego oryginalny przycisk, tu spoko, temat mat w fotel i rozłożenia sobie kabli zrobię bez problemów, ale chciałem to podłączyć do skrzynki bezpieczników w kabinie i tu pojawia się problem.
Bezpiecznik numer 16 (odpowiedzialny za podgrzewane fotele) jest obecny, a więc gdzie można znaleźć kabel idący od bezpiecznika? Przewertowałem temat i była wzmianka o podłączaniu w skrzynce, możliwe, żeby + dochodził do bezpiecznika, a od bezpiecznika dalej trzeba było go poprowadzić już własnoręcznie? Mowa o Lodgy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-16, 23:01
Dokładnie tak , musisz kupić złączkę JPT :
https://ie.rs-online.com/mobile/p/automotive-connector-accessories/1647184/
zacisnąć na kabelku i wcisnąć w puste gniazdko nóżki bezpiecznika. Dalej kabelek ciągniesz wzdłuż lewej wiązki pod i przeciągasz pod fotelem.
Masę można wziąć ze śrub pod osłoną tunelu.
Może tu nie trzeba takiego adaptera ale do podłączenia się w skrzynce bezpieczników jest to dobre rozwiązanie gdyby ktoś nie znał, są różne wersje zależnie od wielkości bezpiecznika:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum