Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 TCe 100 KM w Dusterze
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-14, 13:18   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + Forum: Galeria naszych samochodów + 1.0 = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18352
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-01-15, 13:15   

Niedawno pojawił się test tego modelu na francuskie.pl:
https://francuskie.pl/test-nowa-dacia-duster-1-0-tce-100-km-czy-ten-silnik-da-sobie-rade-s-suvem/
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-31, 12:31   

A ten 1.0 TCE to jaką ma regulację luzu zaworowego? Hydrauliczną czy płytkową?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-31, 12:38   

Na 99% płytkową jak praktycznie wszystkie współczesne silniki.
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-31, 13:26   

DrOzda napisał/a:
Na 99% płytkową jak praktycznie wszystkie współczesne silniki.

Czyli zalet w stosunku do 1,6SCE w przypadku LPG brak :-(
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2020-01-31, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Frost 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0,9 TCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2018
Posty: 39
Skąd: Legnica
Wysłany: 2020-02-06, 08:48   

Fajnie by było jakby użytkujący silnik 1.0 Tce w Dusterach opisali jak to się sprawuje faktycznie w życiu codziennym. jakie plusy jakie minusy? itp

Pzdr
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
Wysłany: 2021-11-21, 20:39   

Odkopię, bo temat jakby umarl :mrgreen:
Na Dustera 1.0 tce LPG przesiadłem się z 2.0 Outlandera.
Jeżeli chodzi o normalną jazdę, to w średnim zakresie obrotów(2000-3000) wielkiej różnicy nie ma.
Za to wyżej jest już i głośniej i słabiej, ale to przecież normalne, tu 100KM, w mitsu 150.
Za to jeździ to duuużo lepiej od Dustera 1,6(auto sąsiada).
W polifcie jest nawet bardzo dobrze wyciszony, warkot słychać jedynie przy przyspieszaniu.
Do 120km/h jest bardzo przyzwoicie(szybciej jeszcze nie jechałem), a przecież mam porównanie do bardzo dobrze wyciszonego Outlandera.
Na razie żadnego zawodu nie odczułem :lol:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-11-21, 21:08   

yeti65 napisał/a:
Odkopię, bo temat jakby umarl :mrgreen:
Na Dustera 1.0 tce LPG przesiadłem się z 2.0 Outlandera.
Jeżeli chodzi o normalną jazdę, to w średnim zakresie obrotów(2000-3000) wielkiej różnicy nie ma.
Za to wyżej jest już i głośniej i słabiej, ale to przecież normalne, tu 100KM, w mitsu 150.
Za to jeździ to duuużo lepiej od Dustera 1,6(auto sąsiada).
W polifcie jest nawet bardzo dobrze wyciszony, warkot słychać jedynie przy przyspieszaniu.
Do 120km/h jest bardzo przyzwoicie(szybciej jeszcze nie jechałem), a przecież mam porównanie do bardzo dobrze wyciszonego Outlandera.
Na razie żadnego zawodu nie odczułem :lol:


Dusterem 1.0Tce nie miałem okazji jeździć ale wątpię aby jeździł on o wiele lepiej niż Duster z motorem 1.6 Sce. Wiesz są to dwie różne konstrukcje i każda ma swoje wady i zalety. Zaletą 1.0Tce jest to że ciągnie od dołu czyli od małych obrotów ale szybko traci swój wigor, natomiast 1.6 Sce jest na odwrót do 3000obr./min idzie delikatnie ale powyżej dostaje wigoru. Myślę, że Duster 1.6 Sce ze startu do 100km/h bez problemu zrobi Dustera 1.0Tce jeżeli oczywiście za kierownicą tego pierwszego będzie siedział normalny kierowca a nie kapelusznik. Wystarczy porównać dane techniczne Dustera z jednym i drugim silnikiem. Wersja wolnossaca mimo tego, że ma moment obrotowy mniejszy o 4Nm pierwsza setkę osiąga o ponad sekundę szybciej niż wersja uturbiona 11,9s vs 13.1s. Ostatnio miałem taką sytuacje na mieście, że po ruszeniu spod świateł chciała mnie zrobić Skoda Rapid, nie zwróciłem uwagi czy była to wersja przed czy po FL ale mój Duster nie dał jej szans. Pod maską miała silnik 1.0TSI 95km lub 1.2TSI 90km , wiec skoro mój Duster dał radę takiej skodzie to Dusterowi z motorem 1.0Tce tym bardziej. Z tym, że moje auto to Duster I FL który, w porównaniu do Dustera II z tym samym motorem ( 1.6Sce) jest dynamiczniejszy ze startu zatrzymanego do pierwszej 100ki o prawie sekunde.
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
Wysłany: 2021-11-21, 21:22   

Sam jeździłem całe życie benzynowymi wolnossakami, więc nie musisz mnie do nich przekonywać.
Nie napisałem że 1.0 lepiej przyspiesza do setki, tylko, że jeździ się dużo lepiej.
Ile razy przyspieszasz max do setki? Ja piszę o normalnym użytkowaniu. Jeszcze gdyby to było jakieś małe sprytne auto, którym można poszaleć. Ale Duster to auto do spokojnej jazdy, więc nie patrz na przyspieszenie do setki, tylko na jazdę w średnim zakresie obrotów, na których jeździsz przez 90% czasu.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-22, 08:12   

dudu$, 1.0 zrobi 1.6. i jeździ się lepiej bo masz niuta w użytecznym zakresie obrotów. Akurat sprint do setki jest tu najmniej ważny. Są nawet filmy na YT o tym. Poza tym muszę ci powiedzieć że 1.0 powyżej 3k obrotów wg wykresów z hamowni wcale nie słabnie.
_________________
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 325
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-22, 09:54   

Nie mówiąc już o niższych obrotach tysiączka przy wyższych prędkościach co przekłada się na komfort jazdy. Jeśli 1.6 ma 5 biegową skrzynię to tym bardziej.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-11-22, 09:56   

dudu$ napisał/a:
Ostatnio miałem taką sytuacje na mieście, że po ruszeniu spod świateł chciała mnie zrobić Skoda Rapid, nie zwróciłem uwagi czy była to wersja przed czy po FL ale mój Duster nie dał jej szans. Pod maską miała silnik 1.0TSI 95km lub 1.2TSI 90km , wiec skoro mój Duster dał radę takiej skodzie to Dusterowi z motorem 1.0Tce tym bardziej.


Pomijając, że rozczulają mnie takie opowieści:
- Ty się ścigałeś, nie wiesz czy kierujący tą Skodą też się chciał ścigać (i to na maksa),
- nie sądzę, żebyście pędzili "do setki" -- zaś dynamiczne ruszanie w mieście to raczej parametr 0-50 km/h (który zwykle auto z turbiną będzie miało lepszy),
- sprawdzić masę tego Rapida (i to masę rzeczywistą, nie tę w papierach).
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-11-22, 14:54   

defunk napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Ostatnio miałem taką sytuacje na mieście, że po ruszeniu spod świateł chciała mnie zrobić Skoda Rapid, nie zwróciłem uwagi czy była to wersja przed czy po FL ale mój Duster nie dał jej szans. Pod maską miała silnik 1.0TSI 95km lub 1.2TSI 90km , wiec skoro mój Duster dał radę takiej skodzie to Dusterowi z motorem 1.0Tce tym bardziej.


Pomijając, że rozczulają mnie takie opowieści:
- Ty się ścigałeś, nie wiesz czy kierujący tą Skodą też się chciał ścigać (i to na maksa),
- nie sądzę, żebyście pędzili "do setki" -- zaś dynamiczne ruszanie w mieście to raczej parametr 0-50 km/h (który zwykle auto z turbiną będzie miało lepszy),
- sprawdzić masę tego Rapida (i to masę rzeczywistą, nie tę w papierach).


Tu nie chodzi o ściganie, po prostu skoda chciał się przede mnie wcisnąć a ja jej nie chciałem wpuścić. Jazda taka była spod trzech sygnalizatorów świetlnych i człowiek na prawdę chciał być przed moim autem, co do prędkości jaki ja wtedy osiagnąłem to na pewno nie było to 50km/h a znacznie więcej ale droga 3 pasmowa szeroka więc... ( kazdy łamie przepisy wiec nie piszcie że tak sie nie jeździ, w stolicy standardowa prędkość na większości kilku pasmowych drogach to 90km/h). Nie patrzyłem jaką masę ma Rapid ale Duster I po FL ma +/- 1200kg i na pewno szersze opony co znacznie pogarsza jego osiagi
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-11-22, 14:56   

uno0 napisał/a:
Nie mówiąc już o niższych obrotach tysiączka przy wyższych prędkościach co przekłada się na komfort jazdy. Jeśli 1.6 ma 5 biegową skrzynię to tym bardziej.


Akurat ten aspekt mnie w ogóle nie obchodzi. Dacia jest autem budzetowym i zawsze jest w niej głośno co mnie w sumie strasznie nie meczy. Nie mam problemu aby leciec MCV II 1.2 16v licznikowe 170km/h czy Dusterem 150-160km/h. Przy takich prędkościach skupiam się na drodze a nie na dźwiękach / szumach dostających się do kabiny
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 325
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-22, 15:39   

dudu$ napisał/a:
Tu nie chodzi o ściganie, po prostu skoda chciał się przede mnie wcisnąć, a ja jej nie chciałem wpuścić.........

Nie warto tak się spinać....życie ma tyle aspektów by jednym debilem się denerwować....

A na wesoło mówiąc teraz to do takich rzeczy to tylko kolor czerwony :-)
Uśmiechnij się :-) zawsze ktoś będzie szybszy :-)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-11-22, 20:25   

uno0 napisał/a:
Nie warto tak się spinać....życie ma tyle aspektów by jednym debilem się denerwować....

A na wesoło mówiąc teraz to do takich rzeczy to tylko kolor czerwony :-)
Uśmiechnij się :-) zawsze ktoś będzie szybszy :-)


Jak coś to mam jeszcze drugie autko jakim jest corolla e12 sedan w jedynym słusznym kolorze - czerwonym 😂
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 325
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-22, 20:39   

dudu$ napisał/a:
Jak coś to mam jeszcze drugie autko jakim jest corolla e12 sedan w jedynym słusznym kolorze - czerwonym 😂


Czuję, że się roześmiałeś....i o to chodziło :-D Pozdrawiam
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1092
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-11-22, 23:36   

Mi podobnie jak @yeti65 bardziej odpowiada charakterystyka pracy 1.0tce nad 1.6 (wolnossącym jeździłem zarówno w wersji 105 jak i 115km) do tego mam wrażenie że 1.0 jest zdecydowanie cichszy (i przynajmniej mój znacznie oszczędniejszy ;) )
Wolnossące 1.6 w przedziale obrotów do 1500-4000 obrotów zbierają się jak 1.0 w trybie ECO.

Chciałbym także wykluczyć siebie ze grupy "wszystkich" którzy łamią przepisy i dla których taka jazda to norma :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2021-11-28, 00:07   

Jeżeli ktoś chce poprawić elastyczność pracy 1.6sce to polecam wywalenie papierowego filtra i montaż wkładu pipercros , firma z Anglii produkuje od dawna filtry oparte na poliuretanowych , wielowarstwowych gąbkach. Fitr jak w przypadku KN itp. , jest wielokrotnego użytku .
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2021-11-28, 00:45   

Ja mam porównanie do Dustera z 1,6 16V,bo z niego przesiadłem się na 1,0 TCE.Pierwszy 105 rumuńskich kucyków drugi 100.Różnica kolosalna silnikiem 1,6 podjechać pod większe wzniesienie to redukcja nawet do 3-go biegu,prędkość max.to 160,ale pewność niezawodności tego silnika uspokaja.Natomiast 1,0 to moc dużo większa ta sama górka,żadnych redukcji,przyśpieszenie dużo większe.I wszystko by było fajne gdyby nie stresujące na YT filmiki z remontów tych silniczków nawet po przebiegu 27 000.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2021-11-28, 08:00   

Ktoś sprawdzał, ile ten 1,0 pali przy 160?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-28, 09:44   

acco napisał/a:
Ja mam porównanie do Dustera z 1,6 16V,bo z niego przesiadłem się na 1,0 TCE.Pierwszy 105 rumuńskich kucyków drugi 100.Różnica kolosalna silnikiem 1,6 podjechać pod większe wzniesienie to redukcja nawet do 3-go biegu,prędkość max.to 160,ale pewność niezawodności tego silnika uspokaja.Natomiast 1,0 to moc dużo większa ta sama górka,żadnych redukcji,przyśpieszenie dużo większe.I wszystko by było fajne gdyby nie stresujące na YT filmiki z remontów tych silniczków nawet po przebiegu 27 000.

Nie ma takich filmików. Jest jeden gdzie Rusek wyjaśnia co się odjaniepawlilo. Myślisz że w Mercedesie silniki nie mają wad? Znajomy w 2 letniej E klasie ostatnio miał wymieniany silnik. 2.0 po przebiegu 67k km.
_________________
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-11-28, 11:59   

Ja jednak dalej uważam, że 1.6 Sce może iść na równi z 1.0 Tce albo i lepiej. Trzeba było by zrobić testy ze startu zatrzymanego i wtedy wszystko było by jasne. Na pewno 1.0 Tce wypadło by lepiej w teście elastyczności silnika na III biegu
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
Wysłany: 2021-11-28, 14:58   

dudu$ napisał/a:
Ja jednak dalej uważam, że 1.6 Sce może iść na równi z 1.0 Tce albo i lepiej. Trzeba było by zrobić testy ze startu zatrzymanego i wtedy wszystko było by jasne. Na pewno 1.0 Tce wypadło by lepiej w teście elastyczności silnika na III biegu

Nie potrzeba żadnych testów, po prostu jedź do salonu i przejedź się :mrgreen:
Z Ząbek(prawie ziomal :-D ) na Modlińską daleko nie masz.
Ostatnio zmieniony przez yeti65 2021-11-28, 15:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-11-28, 15:24   

Poniżej na filmach sporo widać:
1.6 SCE (115KM)
https://www.youtube.com/watch?v=Uf3Jpevht5w
1.0 TCE (100KM)
https://www.youtube.com/watch?v=2AePqP9xNWA
https://www.youtube.com/w...zID45IAk&t=569s
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne