Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-10-03, 22:56
Przycisk / wyłącznik czujników parkowania
Autor Wiadomość
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-23, 13:21   Przycisk / wyłącznik czujników parkowania

Hej,
mam dokładany zestaw czujników cofania - fabryczny zamontowany w ASO przed moim odbiorem samochodu. Taka kombinacja nie przewiduje wyłącznika, który fabryka zawsze montuje koło gałki regulacji lusterek.
Mam taki przycisk kupiony - pytanie gdzie i jak podłączyć - podejrzewam do UCH - kabelki, abym mógł korzystać z możliwości wyłączania tych czujników?
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-23, 13:30   Re: [LOGAN MCV II] Przycisk czujników cofania

Jacek Gliwice napisał/a:
Hej,
mam dokładany zestaw czujników cofania - fabryczny zamontowany w ASO przed moim odbiorem samochodu. Taka kombinacja nie przewiduje wyłącznika, który fabryka zawsze montuje koło gałki regulacji lusterek.
Mam taki przycisk kupiony - pytanie gdzie i jak podłączyć - podejrzewam do UCH - kabelki, abym mógł korzystać z możliwości wyłączania tych czujników?

A ja podejrzewam, że wystarczy poszukać gdzieś przy czujniku biegu wstecznego.
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-23, 13:39   

Podejrzewam, że jest to możliwe miejsce włącznika, albo to jest podłączone pod lampy cofania.
Jednakże wyłącznik ten nie jest taki dwu-pozycyjny tylko "do klikania" jak wyłącznik systemu S&S. Takie zwykłe wpięcie w obwód raczej nie pomoże ;)
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-23, 13:46   

Jacek Gliwice napisał/a:
Podejrzewam, że jest to możliwe miejsce włącznika, albo to jest podłączone pod lampy cofania.
Jednakże wyłącznik ten nie jest taki dwu-pozycyjny tylko "do klikania" jak wyłącznik systemu S&S. Takie zwykłe wpięcie w obwód raczej nie pomoże ;)

Mogę się mylić :-) ale czujnik parkowania ma działać wraz z lampą wsteczną, zatem to jest dokładnie ten sygnał. A skoro były dokładane później to i do lampy wstecznej można je podłączyć. Trzeba znaleźć miejsce gdzie fachmani w ASO podłączyli sterownik. Bo po cóż ciągnąć przewód przez cały samochód do tyłu skoro sygnał jest już dostępny z tyłu ?? :-) zatem wyłącznik ów który chcesz zamontować, zamontuj na linii zasilającej sterownik czujników, który jest gdzieś z tyłu.
Poza tym tu jest cały wątek o czujnikach parkowania :-)
Ostatnio zmieniony przez benyo 2017-08-23, 13:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-23, 14:06   

Wszystko fajnie ładnie, nawet odnajdę centralkę, wracam do kwestii przycisku. Nie działa on jak typowo kołyskowy, czyli włącz, wyłącz. Tam jest przycisk, który nie zachowuje stanu, a jedynie zwiera piny. Pytanie teraz które w centralce czy innym miejscu trzeba nim zewrzeć :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-23, 14:08   

Przycisk czujników parkowania:
pin - linia - opis
4 - 151W - wyłączenie czujników (pin 10 w złączu lewego tylnego słupka)
5 - MBT - masa (pod tablicą instrumentów)
7 - 151E - włączenie czujników (pin 11 w złączu lewego tylnego słupka)
8 - LPAR - podświetlenie przycisku (bezpiecznik F07 w skrzynce kabiny)


Komputer czujników parkowania:
pin - linia - opis
1 - 151E - włączenie czujników (pin 11 w złączu lewego tylnego słupka)
4 - 151W - wyłączenie czujników (pin 10 w złączu lewego tylnego słupka)
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-23, 14:21   

No i elegancko :)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-24, 21:54   

laisar napisał/a:
Przycisk czujników parkowania:
pin - linia - opis
4 - 151W - wyłączenie czujników (pin 10 w złączu lewego tylnego słupka)
5 - MBT - masa (pod tablicą instrumentów)
7 - 151E - włączenie czujników (pin 11 w złączu lewego tylnego słupka)
8 - LPAR - podświetlenie przycisku (bezpiecznik F07 w skrzynce kabiny)


Komputer czujników parkowania:
pin - linia - opis
1 - 151E - włączenie czujników (pin 11 w złączu lewego tylnego słupka)
4 - 151W - wyłączenie czujników (pin 10 w złączu lewego tylnego słupka)

Masz juz jakies schematy do Lodgy?
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-29, 17:29   

Ok. Mam komputer z czujników. Pytanie teraz gdzie się wlutować ;) wszystkie gotowe konektory są zajęte. Te po lewej są od czujników, po prawej to zasilanie i głośnik.

https://zapodaj.net/00c0476dd36a5.jpg.html
https://zapodaj.net/d9cf69275910c.jpg.html

Druga kwestia to sam przycisk. Jak się okazało mam gotowa instalację, a właściwie fragment, czyli kable razem z wtyczka gdzie ten przycisk powinien być fabrycznie w panelu. Kolory niebieski i czarny to pewnie plus i masa, a brązowy i taki blado fioletowy pewnie ma iść do kompa od czujników. Pytanie czy te kable chociaż dochodzą do UCH ;) miałbym już tylko dwa kable do poprowadzenia. Te 4 kable z wtyczki dochodzą do bardzo grubej wiązki kabli, sklejonej razem taśmą całkowicie, przez co ciężko mi po nitce do kłębka dojść gdzie idą - a kolory są jak widziałem powtarzają się przy innych komponentach.

https://zapodaj.net/931847dd8f5fd.jpg.html
Ostatnio zmieniony przez Jacek Gliwice 2017-08-29, 18:03, w całości zmieniany 7 razy  
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-30, 17:06   

Aktualizuję sytuację.

Przycisk mam podłączony odnalezioną wtyczką - ma on podświetlenie, gdy włączę światła - więc te dwa kable mam z głowy (niebieski i czarny) i są one podłączone. Teraz chciałbym podłączyć pozostałe dwa - niestety nie ma ich nigdzie w bagażniku, a wiązka z wtyczki z przodu idzie "w podłogę" pod dywanik, nie bardzo chcę to "ruszać" bo nie mam gwarancji, że odnajdę koniec.

Poprowadzę osobną wiązkę do komputera czujników cofania, tylko pytanie gdzie je podłączyć do niego samego?

@laisar wspomina coś o złączu w lewym tylnym słupku. Jest tam ono, ale jest ono od świateł - czy o tym mowa?
https://zapodaj.net/ccf376cc8917e.jpg.html
https://zapodaj.net/00c0476dd36a5.jpg.html
https://zapodaj.net/d9cf69275910c.jpg.html


Sądziłem, że trzeba to podpiąć pod centralkę czujników, ale mogę się mylić. Tylko gdzie?
Ostatnio zmieniony przez Jacek Gliwice 2017-08-30, 17:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-30, 18:55   

A nie chodzi tu o wtyczke przy slupku b. To znaczy miedzy przednimi i tylnymi drzwiami.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-30, 21:00   

To coś jest w stanie Ci pomóc?

http://www.tech-accessoir...ocument_id=5047
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-30, 22:15   

arnold napisał/a:
To coś jest w stanie Ci pomóc?

http://www.tech-accessoir...ocument_id=5047


Dzięki, miałem już ten plik. Nie ma w nim niestety nic o wyłączeniu. W ogóle to mam wrażenie ze mam inny moduł niż byc powinien, a przynajmniej inny niż montowany fabrycznie. Czyli jak doposażamy w ASO to nie koniecznie na oryginalny zestaw. Być może do niego nie można tego fabrycznego wyłącznika podłączyć. Ale może jest szansa bo na płytce są miejsca na jakieś złącza dodatkowe.



@laisar - o jakim złączym w tylnym lewym słupku wspominałeś?
Ostatnio zmieniony przez Jacek Gliwice 2017-08-31, 07:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-31, 07:20   

To mój moduł: http://www.steel-mate.co....sion-1-237.html

na zdjęciu widać, że ma jakieś piny obok tych od zasilania oraz suwak- u mnie ich nie ma, ale to nie problem. Ma ktoś jakiś pomysł?
Podejrzewam, nad napisem BRM066b jest suwak do czułości/kalibracji. Pozostaje to obok ,gdzie jest +5V, GND, NC, NC




MOJA PCB: https://zapodaj.net/00c0476dd36a5.jpg.html
Ostatnio zmieniony przez Jacek Gliwice 2017-08-31, 07:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-31, 07:34   

Podnieś dywanik w okolicy środkowego lewego słupka za fotelem kierowcy i odszukaj luźne wtyki.
A jak je znajdziesz, to przedzwoń je i może znajdzie się końcówka od wyłącznika.
A jak nie to pozostaje fizyczne szukanie po kabelku od wyłącznika, którędy i dokąd idą...

A na module są piny zasilania, do czujników cofania, do brzęczyka lub/i do wskaźnika odległości.
A wyłączanie modułu to po prostu odłączanie zasilania 12V i tyle.
Jak kupowałeś moduł to powinien być schemat podłączenia.

5V ???? Instalacja auta ma 12 V, jak je podłączysz to od razu uwalisz je moduł.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-08-31, 07:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-31, 08:17   

Jacek Gliwice napisał/a:
na zdjęciu widać, że ma jakieś piny obok tych od zasilania oraz suwak- u mnie ich nie ma, ale to nie problem. Ma ktoś jakiś pomysł?



Rozumiem, że masz wersję taką jak na wstawionym zdjęciu? Ten sam moduł jest sprzedawany w wielu wersjach- ty masz najprostszą, bez wskaźnika czy wyświetlacza. Złącze nie zamontowane na płytce służy do podłączenia różnych wersji wyświetlaczy (LED, LCD). Stąd te +5V opisane na płytce przy niezamontowanym złączu. Brakujący obok przełącznik do zmiany polaryzacji (nie doczytałem czego). Po przejrzeniu instrukcji montażu analogicznego bogatszego modułu, wydaje mi się, że nie ma tam nigdzie wyprowadzonego żadnego specjalnego PIN-u do wyłącznika monostabilnego. Wyłączenie czujników może odbywać się albo poprzez odłączenie zasilania od modułu, albo poprzez rozłączenie obwodu włączającego czujniki (przewód dostający napięcie po włączeniu wstecznego biegu). Chyba u Ciebie moduł jest po prostu zasilany napięciem świateł biegu wstecznego. Nic innego nie wyczaisz, po prostu musiałbyś dołożyć do fabrycznego przycisku jakiś przekaźniczek bistabilny aby impulsowo odłączać napięcie od modułu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-08-31, 09:51, w całości zmieniany 7 razy  
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-31, 10:23   

route2000 napisał/a:
Podnieś dywanik w okolicy środkowego lewego słupka za fotelem kierowcy i odszukaj luźne wtyki.
A jak je znajdziesz, to przedzwoń je i może znajdzie się końcówka od wyłącznika.
A jak nie to pozostaje fizyczne szukanie po kabelku od wyłącznika, którędy i dokąd idą...

A na module są piny zasilania, do czujników cofania, do brzęczyka lub/i do wskaźnika odległości.
A wyłączanie modułu to po prostu odłączanie zasilania 12V i tyle.
Jak kupowałeś moduł to powinien być schemat podłączenia.

5V ???? Instalacja auta ma 12 V, jak je podłączysz to od razu uwalisz je moduł.



Jakbym to sam monotowal to bym nie pytal o schemat ;) Mam to zamontowane w ASO jsk odbieralem samochod.

Pytanie tylko nawet jak znajde ten wtyk to gdzie go wcisne? ;)





@Dymek Zasilanie mam podpiete pod lampy cofania wiec chyba masz racje nic więcej tu nie wskuram. Dzieki i tak za pomoc
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-31, 19:48   

Jacek Gliwice napisał/a:
Zasilanie mam podpiete pod lampy cofania wiec chyba masz racje nic więcej tu nie wskuram.


Dlaczego nie? Np wykozystujc originalny przycisk i jakis prosty modul do zasterowania tym.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-01, 07:25   

shrek napisał/a:
Jacek Gliwice napisał/a:
Zasilanie mam podpiete pod lampy cofania wiec chyba masz racje nic więcej tu nie wskuram.

Dlaczego nie? Np wykozystujc originalny przycisk i jakis prosty modul do zasterowania tym.

Ja zrozumiałem, że kolega to doskonale wie, tylko rezygnuje z szukania dedykowanego PINu na swoim sterowniku.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-09-01, 09:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-09-01, 09:16   

shrek napisał/a:
Jacek Gliwice napisał/a:
Zasilanie mam podpiete pod lampy cofania wiec chyba masz racje nic więcej tu nie wskuram.


Dlaczego nie? Np wykozystujc originalny przycisk i jakis prosty modul do zasterowania tym.

Choćby coś takiego z elektroda.pl
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-01, 09:53   

Gdy potrzebowałem takiego impulsowego sterowania (lub jakiegoś nietypowego czasowego sterowania) w samochodach zazwyczaj używałem gotowych samochodowych przekaźników stąd: ASE Świetne wypróbowane moduły.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-09-01, 09:56   

Dymek napisał/a:
Gdy potrzebowałem takiego impulsowego sterowania (lub jakiegoś nietypowego czasowego sterowania) w samochodach zazwyczaj używałem gotowych samochodowych przekaźników stąd: ASE Świetne wypróbowane moduły.

No i mądrego to aż miło posłuchać :-)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-01, 13:58   

Dymek napisał/a:
Gdy potrzebowałem takiego impulsowego sterowania (lub jakiegoś nietypowego czasowego sterowania) w samochodach zazwyczaj używałem gotowych samochodowych przekaźników stąd: ASE Świetne wypróbowane moduły.


Tez tam kupowalem i mozna polecic.
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-04-11, 12:43   

Ostatnio dowiedziałem się, że jest to niby fabryczny moduł, ale montowany w salonie - czyli dokładany - stąd problem z kompatybilnością z fabrycznym wyłącznikiem.
Jedyny sposób to obsługa tego wyłącznika przez przekaźnik.
 
ptakooo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4WD
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 127
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-18, 17:10   Przycisk przednich czujników parkowania

Czy ktoś z tego forum zakładał przednie czujniki parkowania? Czy ten ochydny wyłącznik montowany fabrycznie (na taśmę 3M i po zrobieniu dziury w plastiku) przy joystiku lusterek i przycisku BSW (w Prestige) nie da się pominąć i spiąć go razem z włącznikiem na "fortepianie" nad pokrętłami klimy? Wówczas jednym przyciskiem możnaby wyłączyć tył i przód... przerabiał ktoś ten temat?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne