Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat i start-stop z automatem (corsa)
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-01-18, 08:15   Tempomat i start-stop z automatem (corsa)

Drodzy Koledzy, wybaczcie, jeśli usłyszycie tu częstochowskie rymy, ale mam parę wniosków i pytań w tematach z tytułu.
Otóż zmuszony byłem pożyczyć Corsę benzyna i trochę nawet wczoraj pośmigałem po pożałowania godnej autostradzie. Na kierownicy są z lewej przyciski tempomatu i ogranicznika. Wciskam tempomat, świeci biały zegar. Uderzam dźwignią w Set, samochodzik lekko szarpnie do przodu jeśli jest na hamowaniu silnikiem, a jak trzymam gaz to przejście jest oczywiście płynne - i ciągnie ze stałą prędkością. Zegar jest teraz zielony - tempomat działa. To oczywiste. Mogę nawet zmienić bieg - dalej utrzymuje poprzednią prędkość. Jeśli kogoś doganiam - wciskam gaz, przyśpieszam, wyprzedzam, puszczam gaz, zjeżdżam na prawo i dalej się turlam z zaprogramowaną prędkością. Dźwigienka ma plus i minus, jedno uderzenie to ok. 1 km/h i to jest fajny bajer.
Niestety gdy kogoś doganiam i lewy pas jest zajęty, a różnica prędkości jest nie 1 czy 2, a 10 km/h, to muszę nacisnąć hamulec choćby lekko, żeby wyjść z automatu - wtedy mam pełne hamowanie silnikiem, zegarek jest biały (tempomat w standby). Alternatywnie mogę wyłączyć tempomat, ale guzik zegara jest słabo wyczuwalny i jest to nieintuicyjne. Wtedy zegar gaśnie i żeby wejść w automat muszę włączyć (biały) i dać Set (zielony). Jeśli zadziałałem hamulcem i mam biały zegar, to wystarczy dać Resume, aby auto zaczęło przyśpieszać do zapamiętanej prędkości.
Ruch był średni i mały, ale autostrada w złym stanie i niekończącym się remoncie, co chwilę ograniczenia do 80 i 60. Ćwiczyłem nowe technologie, ale ostatecznie dałem sobie spokój i normalnie pracowałem pedałem gazu, co zupełnie mnie nie męczy.
Przy okazji: nogę chyba i tak trzyma się na gazie, żeby bezproblemowo przerzucić ją na hamulec. Czy prawą trzyma się wtedy tak, jak lewą - na podłodze?
Ogranicznik działa tak, jak mi ktoś opowiadał w salonie - ogranicza, ale można mocniej depnąć w sytuacji awaryjnej i wtedy też przyśpieszy, tylko pika.
Jest asystent ruszania pod górę - nie przeszkadza, że tak się wyrażę. Raz chciałem z niego umyślnie skorzystać na światłach pod górę, ale zapomniałem wrzucić biegu :) i z przygazówką po dwóch sekundach zacząłem się staczać na samochód z tyłu, zahamowałem nogą - gdybym miał dźwignię ręcznego w dłoni, to bym się nie wystraszył.
Drugi temat - mój samochodzik nie ma start-stopu albo został zablokowany. Ciekawi mnie, jak współpracuje S-S z automatyczną skrzynią? Na skrzyżowaniu wciskam hamulec, auto staje, silnik gaśnie? I co dalej? Naciskam gaz i on dopiero odpala, czy jak? Bo jak jest sprzęgło, to ono uprzedza o zamiarze, a bez sprzęgła?
Mam nadzieję, że nie zirytują was pytania laika i ktoś cierpliwy mi odpowie. A ja z obawą wypatruję czasów, gdy jedyną metodą kontaktu ze samochodem będzie "aplikacja na smartfonie"...
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-01-18, 11:32   

eplus napisał/a:
Ciekawi mnie, jak współpracuje S-S z automatyczną skrzynią? Na skrzyżowaniu wciskam hamulec, auto staje, silnik gaśnie? I co dalej? Naciskam gaz i on dopiero odpala, czy jak? Bo jak jest sprzęgło, to ono uprzedza o zamiarze, a bez sprzęgła?


W automatach aktywacja systemu start/stop zależy od poziomu wciśnięcia pedału hamulca. Po jego częściowym puszczeniu start/stop natychmiast uruchamia silnik.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-01-19, 18:39   

Dzięki, coś wyjaśniłeś.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-20, 01:20   

tak było kiedyś , teraz większość aut wyposażanych jest w auto hold żeby nie trzeba było trzymać nogi na hamulcu całe światła.

Wygląda to tak Stajesz na światach , zapala się zielony znaczek auto hold puszczasz hamulec auto gaśnie. (niektóre gasną już przy hamowaniu przy niskiej prędkości)
Zapali się w paru przypadkach: naciśniecie gazu/hamulca lub upływ minuty a także kiedy temp nawiewu zmieni się od żądanego (jazda na klimie lub ogrzewaniu)
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-01-20, 01:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne