Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG w Daciach
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-19, 00:09   

Jeżeli autem chcesz jeździć kilka lat to instalacja LPG się Tobie opłaca, nawet wtedy kiedy rocznie robisz średnio te 7 tyś km. Przyjmijmy że Duster pali te 9l PB na 100km , przy cenie paliwa około 5 zł, koszt przejechania każdych 100km tym autem wynosi 45zł. Jeżdżąc na LPG przyjmując spalanie 11l/100km daje nam to kwotę 27zł za przejechanie każdych 100km czyli oszczędności mamy 18zł. Przy Twoich przebiegach rocznych średnio wychodzi około 600km miesięcznie czyli w miesiącu oszczędzasz około 100zł a w rok 1200zł. Instalacja do tego auta to koszt 2500zł. Jak łatwo policzyć koszt założenia instalacji zwróci sie po 2 latach a dodając droższy przegląd techniczny i jakieś tam wydatki instalacja zwróci się po 2,5 roku. W tym silniku są samoregulatory wiec zaworów nie trzeba regulować, motor wręcz stworzony do LPG. Na Twoim miejscu bym założył instalacje, jakiegoś STAGa QBoxa Basic, KME NEVO lub ewentualnie Lovato SMART
 
szymqw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 27
Skąd: Krosno
Wysłany: 2020-01-19, 09:46   

Dzięki za informacje.
Pewnie się jednak zdecyduje na zakup LPG. Różnica ceny 1L między PB a LPG to ok. 50% i mimo, że w przeszłości już wiele się mówiło, że LPG mocno zdrożeje, to jednak w dalszym ciągu różnica jest i pewnie ten trend utrzyma się co najmniej kilka lat do przodu. I mimo moich niewielkich przebiegów, to koszt zwróci się w perspektywie czasu i tak (ja zamierzam autem jeździć jeszcze 4-5 lat na pewno)
Może głupie pytanie, ale po prostu nie znam się kompletnie na LPG i instalacjach. Jak to jest z tym uruchamianiem silnika? Oczywiście uruchamia się on na PB, zgadza sie? Następnie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełącza się (domniewam automatycznie) na LPG, tak?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-19, 12:54   

Wszystko zależy od instalacji LPG i jej ustawieniach. Oczywiście mówię tutaj o instalacjach IV generacji czyli tz. sekwencjach. W zależności od producenta sterownika ( KME, STAG, BRC, LOVATO itp.) ustawienia przełączenie z PB na LPG odbywa się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury ale czasem jest też dodatkowa opcja, ze silnik musi przekroczyć pewne obroty i po spełnieniu tych dwóch warunków dopiero przełącza się na LPG. Jest jeszcze dodatkowa opcja ale działa ona tylko w lato kiedy jest naprawdę gorąco tz. odpalenie ciepłego silnika od razu z LPG. Czyli w lato kiedy jest bardzo gorąco i temperatura przełączeniu będzie ustawiona między 20-30 stopni C silnik odpali bezpośrednio z LPG. Funkcja ta działa również w inne pory roku i sprawdza się np dla taksówkarzy którzy zawsze maja ciepły silnik. Przed założeniem instalacji popytaj okolicznych gaziarzy co Tobie oferują do tego silnika i w jakiej cenie. Jest to silnik który bardzo dobrze będzie pracował na LPG nawet na najtańszej instalacji ale lepiej dołożyć te 200-300zł i wziąć coś lepszego. Nie daj sobie wcisnąć wtryskiwaczy typu VALTEK bo to najtańsza listwa która kosztuje ze 100zł, kiedyś dobre były HANY ale podobno straciły na jakości i wiele gazowników poleca BARRACUDY ( na forach LPG również je polecają). Co do reduktora to może być jakieś AC STAG R02 ( mnie taki polecają i w necie tez ma w miarę dobre opinie) lub KME TUR ale ten jest chyba droższy. Omijam Reduktorów Tomasetto AT09 Alaska, jeden z najtańszych jak nie najtańszy na rynku niby do 120km i gazownicy lubią pchać je do mniej wymagających aut ale za cenę kilku zł więcej można mieć wyżej wymieniony AC STAG R02
 
szymqw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 27
Skąd: Krosno
Wysłany: 2020-01-19, 13:38   

Kolego dudu$, bardzo dziękuję Tobie za wszelkie informacje i pomoc. Ja oczywiście jak już zakładałbym instalację to nie mam zamiaru na niej oszczędzać, tylko założyć coś porządnego. Rozpytam zakłady montujące instalację LPG co mogę zaoferować.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-19, 17:54   

Ja słyszałem dużo dobrych opinii o instalacji STAG QBox PLUS do tego dobre wtryski czyli barracudy lub matrixy ( ale to to są już dosyć drogie) . Sam zastanawiam się nad takim zestawem i w jednym zakładzie dostałem kosztorys na kwotę 2800zł co przy tych podzespołach jest dobra kwotą ( zazwyczaj krzyczą sobie od 3100zł) ale waham się. Mój silnik jest tak prostej konstrukcji, że instalacje oparte na sterownikach takich jak Lovato Smart, Stag 4 Plus lub Stag 200 Go Fast z dobrymi wtryskami dały by radę go obsłużyć ale mój kierownik już do drugiego auta założył właśnie takiego STAGa Qboxa Plus i jest mega zadowolony, w ciągu 2 lat zrobił jednym z aut ponad 50tys km i nie miał, żadnych problemów z instalacją ani wtryskami. Inny znajomy z pracy ma instalację LPG opartą na sterowniku KME NEVO ( bliźniacza konstrukcja STAGa) i od 4 lat również nie miał z nią żadnych problemów, dlatego ja zastanawiam się nad jedna z tych dwóch instalacji do swojego logana. jedyny problem w moim przypadku jest kwota samej instalacji, nie dlatego, ze mi szkoda tych pieniędzy tylko dlatego, ze znając mnie za rok lub 1,5 bede chciał zmienić auto na inne i instalacja mi się raczej nie zwróci.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-19, 19:16   

szymqw napisał/a:
Rocznie robię około 6-8 tysięcy kilometrów.
Zastanawiałem się nad montażem instalacji LPG, ale wydaje mi się, że przy moich przebiegach mija się to trochę z celem.
[..]
do zakładam, ze instalacja zwróciła by się ale w dłuższej perspektywie czasu (atuem zamierzam jeździć jeszcze minimum 5-6 lat i zakładam, że różnica w cenie 1l między LPG a benzyną - 50% utrzyma się).


Kiedyś robiłem takie zgrubne szacunki.
Do 3000 km rocznie taniej jest brać taksówki niż posiadać samochód
Do 6000 km rocznie LPG nie jest opłacalne.
Powyżej 9000 km rocznie LPG jest opłacalne (im więcej km - tym bardziej)

Jak widać jest zakres 6000 - 9000. W zależności od przyjętych założeń (chociażby spalania) można w tych zakresach udowodnić mała przewagę dinansowaą gazu - ale małą benzyny.
Jeśli NA PEWNO nie przekraczasz 8000 km rocznie, to prawdopodobnie na gazie zaoszczędzisz trochę, ale będą to bardzo nikłe pieniądze.

Z grubsza - 7000 km to (po mieście w dusterze) zapewne ok. 630 l LPG. Po 2,20 (w lecie jest nieco tańszy w zimie droższu) wydasz około 1400. Ten gaz zastępuje ok. 500 l benzyny - czyli ok 2500.
Rocznie oszczędzasz na paliwie ok. 1100. Przez 6 lat 6600.
Instalacja powiedzmy 3000, 6 przeglądów po 60 zł drożej to 360, wymiana filtrów gazu min 3 razy po 100 zł=300 - razem koszty zwiażane z LPG to ok. 3660. Czyli pierwsze 3 ata jesteś na minusie - sumarycznie wyjdziesz na ok. 3000 na plus (po 6 latach).
Wystarczy, że cena gazy będzie 2,40 a benzyny 4,80 a zysk spadnie o dobry tysiąc przez te 6 lat - oszczędność spadnie do 2000 w okresie 6 lat licząc.

PS. DLa tych, co za szybko myślą - tak, wiem, że samochód na gaz spali na tych 6000 km ok 70 litrów benzyny rocznie .
Czyli na LPG spali rocznie 70 l benzyny i 630 gazu a na benzynie 70 l benzyny jadac na tych odcinakach , gdzie i na LPG jechałby na benzynie - i 500 l benzyny na tych odcinkach, gdzie jechałby na LPG. W obu wypadkach roczne wydatki na paliwo będą o tę samą kwotę ok 250 wyższe niż powyżej napisane - ale na wynik oszczędności nie ma to wpływiu.
_________________
Spritmonitor.de
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-19, 19:27   

szymqw napisał/a:
Oczywiście uruchamia się on na PB, zgadza sie? Następnie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełącza się (domniewam automatycznie) na LPG, tak?

Ogólnie prawidłowe korzystanie to : odpalasz, samochód jedzie na beznynie aż temperatura cieczy chłodniczej osiągnie ustawioną w sterowniku temperaturę, auto przełącza się na gaz.
W chyba wszystkich instlacjach jest tryb, gdy dzieje się to automatycznie. Przy gorącym silniku przejście na gaz potrafi być niezauważalnie szybko. Podobno istnieją instalacje, które zmieniają na gaz przy pewnych obrotach - ja na taką nie trafiłem (przejście na gaz potrafi się dokonać np. przy staniu na czerwonym świetle - albo przy gorącym silniku w lecie na dobra sprawę przed ruszeniem).
Kazda instalacja ma tryb TYLKO BENZYNA.
Niektóre instalacje mają tryb ODPAL OD RAZU NA LPG.
Na dobrą sprawę jedyne ryzyko to : gdy jest zimno - czyli membrana w reduktorze też jest zimna i sztywna - a na memberanie paruje LPG z cieczy w gaz (temperatura rzędu -27 stopni bodajże) - zatem wszsytko dzieje sie na sztywnej membranie i reduktor szlag trafi szybciej niż powinien.
Membrana ocieplana jest przez ciecz chłodząca - gdy ona ma ok . te 20- 30 stopni , to te minus -27 jest błyskawicznie podwyższane i membrana nie jest sztywna - zużywa się w normalnym tempie (czyli grube lata można jechać i o tym nie mysleć).
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-01-19, 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-20, 02:12   

Parownikowi zimno nie jest straszne bo w fabrycznej instalacji daje radę pracować nawet przy 15C płynu chłodniczego.Problemem jest nagar który działa jak smoła a niestety nie da się go ustrzec w LPG (w Polsce..) Druga kwestia to wystrojenie które w instalacjach bez sterowania po obd zależy od montażysty a tutaj większość to popraki.
Jak chcesz dobry zakład poszukaj przez LPG forum

Jeżeli chodzi o instalacje ten silnik ogarnie nawet najtańszy szajs więc nie warto przepłacać , ważniejszy jest instalator nie sprzęt.
Należy wypytać czy głowica jest zdejmowana do instalacji , gdzie będą odwierty pod dysze w kolektorze (powinny iść w tym samym koncie co benzynowe) czy strojnie odbędzie się w trakcie jazdy, gdzie będą wtryski (mają być jak najbliżej kolektora aby wężyki były krótkie)

Jeżeli się da warto zamontować parownik w miejscu łatwo dostępnym ułatwi to późniejsze regeneracje , filtr fazy lotnej najlepiej z odstojnikiem lub z waty szklanej (nie ten najtańszy papierowy za 10 zł)

Jeżeli butla montowana jest w środku auta należy sprawdzić czy odwierty pod kable zastały zabezpieczone antykorozyjnie czy butla nie ma luzu i będzie trzeć o blachę. Potem jak został pociągnięty przewód miedziany czy elegancko na zatrzaski czy byle jak trytytkami.
Strojenie w czasie jazdy tylko z sondą EGT inaczej to jest na słuch ...
Najlepiej przed samą inwestycją zrobić pomiar na hamowni żeby mieć papier gdyby coś sknocili i auto nie miało mocy.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 331
Skąd: KR
Wysłany: 2020-01-20, 09:31   

Fruxo napisał/a:

Należy wypytać czy głowica jest zdejmowana do instalacji


Na pewno wiesz, o czym piszesz?

Nikt nie demontuje głowicy, bo nie ma takiej potrzeby; niektórzy demontują kolektor ssący i to jest właśnie jak najbardziej prawidło. Zakład, który tego nie robi od razu bym odpuścił.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2020-01-20, 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-20, 14:42   

wojtek013 napisał/a:
Fruxo napisał/a:

Należy wypytać czy głowica jest zdejmowana do instalacji


Na pewno wiesz, o czym piszesz?

Nikt nie demontuje głowicy, bo nie ma takiej potrzeby; niektórzy demontują kolektor ssący i to jest właśnie jak najbardziej prawidło. Zakład, który tego nie robi od razu bym odpuścił.


Niestety w dzisiejszych czasach bardzo mało warsztatów montujących instalacje LPG odkręca kolektor ssący. W dwóch byłych autach zakładałem instalację LPG instalator nie dotykał sie do kolektora ssącego a wybierałem warsztaty z dobra renoma. Moi znajomi również montowali LPG do kilku swoich aut i u nich też nikt nie dotykał się do korektora. Niestety taka jest prawda
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 331
Skąd: KR
Wysłany: 2020-01-20, 14:58   

Racja, niestety tak jest.
Jako ciekawostka, w Fieście kolektor jest "plastikowy", wtryskiwacze benzynowe w głowicy przed zaworami - wtrysk oczywiście pośredni. Wkrętki wtryskiwaczy gazowych zamontowane mam również w głowicy ( są dwie szkoły, wiercą też w kolektorze i też jest ok), wężyka jest tyle aby połączyć wtryskiwacz gazu ( Barracuda w pionie) z wkrętką i nie wyobrażam sobie montażu tego bez demontażu kolektora ssącego.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2020-01-20, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-20, 16:20   

Miałem na myśli kolektor ale że była 2 w nocy napisałem głowica.
Robi się tak że przy wierceniu przykłada się odkurzacz do kolektora i to niby zapewnia wybieranie odpadków.
Ale to powoduje że odwierty są byle jak pod różnymi kątami jak wiertarka podejdzie , ideałem jest zrobienie tego na wiertarce stołowej.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-01-20, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-20, 21:35   

Podjąłem już decyzję i będę jednak montował instalację LPG do mojego Logana. Poczytałem trochę przez weekend w internecie na temat różnych komponentów i stwierdziłem, że chcę instalacje składającą się z następujących elementów:

1. Instalacja i sterownik KME NEVO
2. Wtryskiwacze Alex BARRACUDA
3. Reduktor KME TUR 6 do 204km

Są to podzespoły które bez problemu obsłużą samochody z silnikami 2.0 - 2.5l i mocy około 200km wiec w loganie 1.2 16v będą aż po nadto.

Podzwoniłem dzisiaj trochę po warsztatach które znam i które polecane są na różnych forach i w jednym z najlepszych za taką instalacje krzyknęli sobie 3300zł a przewidziany montaż połowa marca :shock: wiec sobie odpuściłem. W innym serwisie LPG w którym znajomy montował 4 lata temu instalację KME za powyższy zestaw zażyczyli sobie 2700zł i montaż będzie prawdopodobnie w środę lub w czwartek. Niestety będę musiał bez dacii żyć 2 dni, pierwszego będzie montowana instalacja do auta a drugiego przeprowadzana regulacja na mieście.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-20, 23:38   

pewnie nie bez powodu do tamtego jest taka kolejka...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-21, 10:06   

Fruxo napisał/a:
pewnie nie bez powodu do tamtego jest taka kolejka...


Jeden z niewielu polecanych na rożnych forach LPG od kilku lat ale Cena trochę przeraża. Koszt podzespołów instalacji jaką chcę to Wiązka i sterownik 800zł, listwa wtryskowa z mocowaniem 350zł, reduktor 220zł, butla z 280zł i ewentualnie dodatkowe pierdoły z 250zł łącznie co daje kwotę około 1900zł czyli pozostałe 1400zł to robocizna. jak na jeden dzień pracy czyli 8h sporo. Tam gdzie ja bede zakładał instalacje za robociznę wyjdzie 800zł wiec to juz jest normalna cena a dodam, ze ten warsztat istnieje od 22 lat i również ma dobre recenzje. Mój kumpel zakładał tam instalację 4 lata temu i do tej pory nie ma żadnych problemów
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-24, 14:58   

Co sądzicie o LPG VI generacji do motoru 1.3 TCe 130 KM?
W okresie letnim robione są promocje na gaz i np VI generacji może być dostępna za 8 500 zł.
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-24, 23:48   

W polsce bardzo ciężki temat z powodu nagarów w lpg , które lubią zaszkodzić pompie którą w takiej instalacji kosztuje coś około 2-3 tyś.
A jak pokazało życie po pewnym czasie producent okrają ofertę i dostatnie części jest nie możliwe. (tak było z prinsem jak wywalił 2/3 oferty )
Już bym wolał kupić 1.0 z lpg i zainwestować w chipa
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-01-24, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 331
Skąd: KR
Wysłany: 2020-01-25, 01:52   

Po mojemu raczej sekwencja. Koszt niższy i powinno palić LPG tyle co noPB +do dwóch litrów noPB.
Nie oszczędzaj na montażu, aby móc potem oszczędzać na bezproblemowej jeździe.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-25, 17:25   

A w mojej Dacii od wczoraj jest zamontowana instalacja LPG. No i niby prosty silnik ale jest duży problem aby dobrze zamontować wtryskiwacze gazowe. Cześć gazowników montuje listwę wtryskowa na wysokosci cewki zapłonowej na wsporniku, ale wtedy przewody od wtryskiwaczy do kolektora ssącego będą miały z 40cm jak nie więcej. Inni montują w okolicy sprężarki klimy i bagnetu oleju ale utrudnia to niesamowicie sprawdzenie poziomu oleju. Mnie gazownik postanowił wtryski zamontować pojedynczo, leżą sobie pomiędzy kanałami kolektora ssącego. Plus tego rozwiązania to krótkie przewody gazowe od wtryskiwaczy ale wada jest, że obudowa od filtra powietrza nie wchodzi w swoje wszystkie mocowania i jest podniesiona do góry. Mnie sie to nie podoba i ustaliłem, ze przy pierwszym serwisie po 1000km ma być to poprawione dlatego teraz mam miesiąc aby zastanowić się jak te wtryski elegancko umocować .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-25, 21:39   

@dudu$: Warto byłoby pokazać fotki...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-26, 20:21   

Jutro spróbuję porobić zdjęcia i wrzucę
 
szymqw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 27
Skąd: Krosno
Wysłany: 2020-01-26, 20:41   

Zasięgnąłem trochę wiedzy od okolicznych gaziarzy. I generalnie proponują mi cały komplet STAG-a, z butlą 49l (z tym, że butlę można dobrać większą, w cenie 2900 zł. Podejrzewam, że z butlą zamknąłbym się w trochę ponad 3000 zł.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-26, 22:20   

w dusterze 4x2 wchodziło nawet 80l
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-27, 09:09   

Fruxo napisał/a:
Problemem jest nagar który działa jak smoła a niestety nie da się go ustrzec w LPG (w Polsce..) Druga kwestia to wystrojenie które w instalacjach bez sterowania po obd zależy od montażysty a tutaj większość to popraki.
Jak chcesz dobry zakład poszukaj przez LPG forum

Strojenie w czasie jazdy tylko z sondą EGT inaczej to jest na słuch ...
Najlepiej przed samą inwestycją zrobić pomiar na hamowni żeby mieć papier gdyby coś sknocili i auto nie miało mocy.


Coś pomieszałeś. LPG jest paliwem które nie pozostawia nagaru (w przeciwieństwie do benzyny) - zapewne chodziło Ci o cięższe frakcje węglowodorowe które nie odparowywują w reduktorze i zaklejają membranę, filtr FL czy wtryski.

Da się wystroić dokładnie instalację LPG na sondzie wąskopasmowej używając bezpośrednio sygnału z niej lub korzystając z korekt i nie jest to wcale takie trudne, tylko zabiera trochę czasu dlatego bardzo często zakładający instalację robią tylko autokalibracje i na tym kończą strojenie.

szymqw napisał/a:
Zasięgnąłem trochę wiedzy od okolicznych gaziarzy. I generalnie proponują mi cały komplet STAG-a, z butlą 49l (z tym, że butlę można dobrać większą, w cenie 2900 zł. Podejrzewam, że z butlą zamknąłbym się w trochę ponad 3000 zł.


Bierz największą butlę jaką możesz - nic tak nie wkurza ;) jak częste przerwy w jeździe. Swoje "odchorowałem" jak mi zasięg na zbiorniku spadł z ~1000km do ~300km.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2020-01-27, 09:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-27, 09:21   

szymqw napisał/a:
Zasięgnąłem trochę wiedzy od okolicznych gaziarzy. I generalnie proponują mi cały komplet STAG-a, z butlą 49l (z tym, że butlę można dobrać większą, w cenie 2900 zł. Podejrzewam, że z butlą zamknąłbym się w trochę ponad 3000 zł.


Pewnie proponują Tobie STAGA 4 QBoxa BASIC lub PLUS ze złączem OBD, Reduktor ACR01 do 150km i listwę wtryskową AC W01. Za te same pieniądze a nawet mniejsze można mieć lepiej skomponowaną instalację. Polecał bym Tobie wybrać identyczną instalację jak ja wrzuciłem do swojej MCVki oparta na sterowniku KME ( KME i STAG są na tym samym poziomie) wtryskach BARRAKUDA i reduktorze KME TUR 6. Wtryski jak i reduktor są jednymi z najlepszych, polecane na dużo forach innych marek oraz na forach LPG . Jeżeli jednak chcesz mieć STAGA to bierz sterownik 4 QBox PLUS i pozostałe elementy jak Tobie podałem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne