Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 SCe - trwałość
Autor Wiadomość
askr_poz 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 89
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-31, 14:55   

Jacenty85 napisał/a:
Ja tylko wrzucę swoje 3 grosze do stwierdzenia o przeskakującym łańcuchu w skodzie (fabia 1.2 tsi 2012 rok - przebieg 15tyś - trup). Jestem właśnie takim przykładem i nie jest to takie hop siup że sobie dostaniesz nowy silnik. Serwis skody reaguje w myśl zasady "jak Ci plują w twarz, mów że to deszcz pada"...byłem u nich 4 lub 5 razy zgłaszając usterkę chrobotania łańcucha przy fabii 1.2 tsi. Za każdym razem mnie zbywali. Któregoś dnia łańcuch pękł przy rozruchu a oni doszukiwali się mojej winy. Silnika wymienić nie chcieli tylko naprawiać. Sprawa zakończyła się w sądzie. Auto odkupiono ale też bez żadnych superat. Szczerze odradzam tą markę a każdemu kto twierdzi: kupie sobie ryzykowny model, jak się popsuje to mi wymienią: szczerze - szkoda nerw, zdrowia i zachodu. Pozdrawiam


Ludzie, jak tylko serwis / inny dostawca usługi coś zaczyna marudzić - przestańcie z nim rozmawiać.
Prawnik + rzeczoznawca i niech dalszą rozmowę prowadzi człowiek uczony w piśmie.
Fakt, trzeba zainwestować te 1000 zł których, jeżeli nie dojdzie do procesu się nie odzyska, ale przy naprawie kosztującej 10 czy 20 k zł - to się już opłaca.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-01-31, 15:20   

Dacia sandero z 1.0 sce idzie jak przeciąg :mrgreen: jeździłem dzisiaj wersją access i do 90-110 rozpędza się podobnie jak megane 2 combi 1.4 16v 98 które ma katalogowo 13.1 do 100 tylko ze moje megane 2 grandtour waży 300kg więcej i ma koła 205/55/r16 , i co i wracam do Dacii zamówiony Logan 1.0 sce Laureate z dodatkami hehe, Testówka miała 22 tys km zero wycieków czy zapoceń na silniku, dostęp do silnika wzorowy bajka. Co mnie skusiło: fotele w Dacii Logan/Sandero/MCV chyba jedyne na rynku które są miękkie i nie mają wyprofilowań na siedzisku ani oparciu.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-02-01, 13:49   

vulcanor napisał/a:
Co mnie skusiło: fotele w Dacii Logan/Sandero/MCV chyba jedyne na rynku które są miękkie i nie mają wyprofilowań na siedzisku ani oparciu.
O to to. Dokładnie to samo odczucie. Wsiadłem w salonie do Logana i stwierdziłem że ten fotel jest stworzony do mojego tyłka.

Ja miałem usterkę tego silnika. Wymieniona uszczelka pod klawiaturą po 2 miesiącach użytkowania. Ale taka usterka to pikuś.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-02-01, 13:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-01, 16:00   

Pierwszy raz widzę, żeby brak wyprofilowania był plusem :)
Chyba tylko częste wsiadanie/wysiadanie jest ku temu powodem.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-02-01, 17:23   

Nie. Po prostu mam grubą dupę.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-08, 11:38   

telecaster1951 napisał/a:
Ja miałem usterkę tego silnika. Wymieniona uszczelka pod klawiaturą po 2 miesiącach użytkowania.

A ja przejechałem ponad 100 tys. bez żadnych problemów.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-08, 11:41   

Ostatnio zawitała do nas Sandero II 1,0 z 2019 roku na wymianę oleju po 5 tysiącach. Delikatnie podciekała obudowa rozrządu - auto zostało odesłane do ASO na uszczelnienie gwarancyjne.
Silnik sam w sobie nie jest zły, ale chyba na szybko wprowadzony bez uprzednich testów.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-08, 11:52   

toka93 napisał/a:
chyba na szybko wprowadzony bez uprzednich testów

To nie kwestia testów przedprodukcyjnych, tylko przyjętego przez producenta poziomu poprodukcyjnej kontroli jakości...
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-08, 12:05   

W sumie czy poza Dacią oraz Smartem ten silnik jeszcze gdzieś jest stosowany?
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-08, 13:16   

W Nissanie Micra ten silnik jest jeszcze no i w Clio V.Pokrywa zaworów jest z tworzywa i uszczelniana masą-silikonem, podobno teraz roboty produkcyjne dają więcej masy uszczelniającej i jest spokój, wyczytane gdzieś na brazylijskim czy portugalskim forum hehe.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-02-09, 18:57   

michele napisał/a:
pavulon78 napisał/a:
Cytat:
To pojeździli zastepczakiem, dostali nowy silnik, w czym problem.
A w przypadku dacii zastępczakiem sobie pojeździsz jak za niego zapłacisz.
Też tak myślałem, ale od zeszłego roku zmienione zasady aut zastępczych. Jak oddawałem na gwarancję swój, to dostałem zastępcze Clio z przebiegiem 3000km. Miałem okazję nim pojeździć, ale tyłka nie urywało, jeśli chodzi o moc (1.0 silnik 75KM jak dobrze pamiętam).


0.9 Tce tyłka nie urywa w Clio, Sandero, przy tym to rakieta. Więc 1.0sce nie może być super.

Dla mnie, Sandero lepsze do jazdy niż Clio, ale Clio, no ładniejsze jest...
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-10, 13:21   

Michał B24 napisał/a:
ale Clio, no ładniejsze

e tam, to takie babskie auto jest...
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-02-11, 07:32   

michauek22 napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
ale Clio, no ładniejsze

e tam, to takie babskie auto jest...

teraz "babskie" auto ma 6 metrów długości , 2 szerokości i wysokości .
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-11, 09:30   

I jest suvem którym nie ma gdzie zaparkować :)
Ameryki witaj u nas.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-11, 18:26   

Do USA to nam jeszcze daleko :-D Ale wymiary ich pikapów robią robotę szczególnie te cięższe wagowo na bliźniakach z tyłu. Takim autkiem bym nie pogardził
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-02-25, 19:14   Re: 1.0 SCe - trwałość

eio napisał/a:
Ten 3-cylindrowy silnik 73-konny ma tyle samo mocy co inny 4-cylindrowy silnik 73-konny w moim starszym aucie.


Mocą nie jeździmy, jeździmy momentem obrotowym, teraz porównaj ile momentu obrotowego miało Twoje starsze auto.
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-02-25, 19:26   

Ale dawniej przeciwnie, jeździło się na koniach :!: :idea: :lol: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-04, 22:59   Re: 1.0 SCe - trwałość

luckyboy napisał/a:

Mocą nie jeździmy, jeździmy momentem obrotowym, teraz porównaj ile momentu obrotowego miało Twoje starsze auto.


Mądrość z internetu, oraz wprost dla internetu. Powielana i powtarzana głupota, która żyje własnym życiem. Czym się różni kubek trzymany w prawej ręce od tego trzymanego w lewej ręce. Bo po tym co piszesz, to ten sam kubek musi się różnić.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-05, 07:50   

Niestety , to efekty słabego nauczania fizyki i matematyki. Mało kto zrozumiał w szkole zależności mocy , prędkości obrotowej i momentu obrotowego a potem opowiada co mu się wydaje.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-03-05, 12:11   Re: 1.0 SCe - trwałość

sluka napisał/a:
luckyboy napisał/a:

Mocą nie jeździmy, jeździmy momentem obrotowym, teraz porównaj ile momentu obrotowego miało Twoje starsze auto.


Mądrość z internetu, oraz wprost dla internetu. Powielana i powtarzana głupota, która żyje własnym życiem. Czym się różni kubek trzymany w prawej ręce od tego trzymanego w lewej ręce. Bo po tym co piszesz, to ten sam kubek musi się różnić.


Głupotę z kubkami to sam uprawiasz. Ten silnik ma tylko 97Nm i ratują go tylko krótkie przełożenia skrzyni biegów. Żeby jechać trzeba kręcić obroty i wajchowac.
_________________

 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-05, 23:37   

I co z tego że ma tylko czy aż 97Nm, ale kiedy i ile ich używasz do jazdy?
Oczywiście że jak chcesz mocy to musisz kręcić. To tylko litr, czyli musisz go kręcić dwa razy mocniej niż 2l. Cudów oczekujesz? Wajchować to również musisz i 2l silniku. Jak widzisz problem w ręcznej zmianie biegów to znajdź ofertę ze skrzynią automatyczną.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-06, 10:51   

1.0 sce jedzie bardzo dobrze w sandero i loganie bo są to lekkie auta, jeździłem na jeździe próbnej 0.9 tce i 1.0 sce, 1.0 sce zbiera się lepiej z niskich obrotów. Na pewno lepiej jedzie niż yaris 1.0 68km. Do tego krótka skrzynia pozwala na jazdę na 5 50-60km/h.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-06, 18:46   

Oj nie pokręciłeś czegoś?

wykres_power_por.php.jpg
Plik ściągnięto 84 raz(y) 73,41 KB

 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-06, 22:05   

Wykres prawdy ci nie powie. Wykres pokazuje wartości maksymalne przy konkretnych obrotach. Podczas normalnego użytkowania jesteś daleki od tych wartości. Dodatkowo masz turbinę, która nie jest zasilana "obrotami", a ilością spalonego paliwa. Kiedy jeździ się z małym obciążeniem spaliny ledwo napędzają turbinę. Wytwarzane podciśnienie przez silnik w równym stopniu zasila go powietrzem co turbina. W takim przypadku turbina lekko dusi silnik. Wolnossak ma wtedy przewagę, bo nie ma takiego ciała obcego na układzie dolotowym i wydechowym, a układ wydechowy jest zazwyczaj tak strojony, aby pomagał przy niskich obrotach.
W tym wszytkim jest jeszcze jeszcze ukryty jeden mały detal. Obie wersje silnikowe mogą mieć te same przełożenia w skrzyni biegów, ale różnią się przełożeniem na przekładni głównej. Do 0,9TCE da się odszukać i wynosi ono 4.5:1, przy 1.0SCe z osiąganej prędkości i obrotów wychodzi przełożenie na poziomie 6:1. Teraz możesz przenieść "odczucia" na wykresy. Przy prędkościach gdzie na silniku SCe masz 2000rpm, to przy 0,9Tce masz 1500rpm. Wolnossak jest mocniejszy od uturbionego przy tej samej prędkości jazdy. Dodatkowo brak ciął obcych w układzie zasilania silnika musi potwierdzać "1.0 sce zbiera się lepiej z niskich obrotów". Turbo jest się wstanie w pełni rozkręcić dopiero przy ~2200 obrotów na minutę.
0.9Tce dopiero w okolicach 50km/h na trzecim biegu robi się żwawszy od 1.0SCe.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-06, 23:20   

Fakt. Nie należę do tych co chcąc się rozpędzić, zaczynają cisnąć od 1500 mając litra pod maską.

edit
Po przesiadce z 4 cylindrów na TCe, jeżdżąc na słuch, częściej zahaczałem o turbodziurę powyżej 5k obr. niż schodziłem poniżej 2k, więc nie będę się szarpał, że to co piszesz można odnieść do dużych pojemności, ale niekoniecznie do litra. Nie doświadczyłem.
Małym silniczkiem bardzo często sięga się po wszystko co on ma, ewentualnie dyskusyjne pozostaje czy można zaliczać to pod "normalne użytkowanie". Ja się mimo wszystko uważam za normalnego i dla mnie 898 cm^3 w clio i capturze (nie wiem jak z przełożeniami względem daci) duszone turbiną, to rakieta w porównaniu z 1149cm^3.

edit2
Tak, zdaję sobię sprawę, że to temat o SCe (którtm nie jeździłem) :)
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2020-03-06, 23:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne