Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Krytycznie o Lodgy na Autoblog.pl
Autor Wiadomość
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-02-12, 17:30   Krytycznie o Lodgy na Autoblog.pl

https://spidersweb.pl/autoblog/uwielbiam-dacie-ale-nie-dogadalem-sie-z-lodgy-oto-lista-powodow/

IMHO trochę jednak pierdół się czepia.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-12, 20:12   

ZARZUTY:
a) brak otwierania bezkluczykowego i konieczność użycia klucza w stacyjce...Akurat ja wolę kluczyk (taki dziwny jestem)
b) bagażnik trzeba przyciskiem otwierać - no nie, to dyskwalifikacja auta (oczywiście ironia)
c) tryb NOC - za dużo świateł. Może dla blogera lepiej zlikwidować tryb noc? (tryb NOC swoją drogą nie jest idealny - ale jest)
d) przelacznik tempomatu/ogranicznika. Istotnie, jest idiotycznie umieszczony. Ale rozwiązanie jest banalnie proste - włączyć tempomat na stałe i nie ruszać. Sytuacja, gdy jest przydatny tylko ogranicznik i tempomat go nie zastąpi akurat mi się raczej nie zdarzył. Czyli - niby racja, ale to wada skrajnie mało istotna

Kwestia braku podparcia wygodnego na drzwiach - ok
Pozostałę są typowe tylko dla lodgy i raczej też mało istotne.


Masz rację - czepia się pierdoł
_________________
Spritmonitor.de
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-12, 20:16   

Przełącznik tempomatu to największa patologia w Daciach. Jak jeździłem po mieście wyłączałem bo mnie raziła kontrolka z tempomatu. Tempomat i pilot z radia to najmniej intuicyjne rzeczy jakie widziałem w Daci. Aaaa no i jeszcze przyciski od szyb w panelu środkowym :D
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-12, 20:38   

toka93 napisał/a:
Przełącznik tempomatu to największa patologia w Daciach. Jak jeździłem po mieście wyłączałem bo mnie raziła kontrolka z tempomatu. Tempomat i pilot z radia to najmniej intuicyjne rzeczy jakie widziałem w Daci. Aaaa no i jeszcze przyciski od szyb w panelu środkowym :D


Jeśli to największa patologia, to dacia jest całkiem zdrowa:) Ale istotnie - to jest "coś" co można byłoby chyba bardzo niskim kosztem poprawić i raczej nikt nie uważa istniejącego rozwiazania za dobre.

Pilot z radia czyli wajcha z przyciskami przy kierownicy? Hmm.... akurat ja jestem zwolennikiem takiego rozwiązania.I dla mnie jest intuicyjne. Hint: od 11 lat jeżdże renault'ami

przyciski od szyb są teraz w drzwiach. O dziwo, kiedyś była dyskusja na ten temat i jedna osoba uważała, że na panelu środkowym to jest poprawne ułożenie ( w razie czego pasażer też ma dostęp do przycisków).
_________________
Spritmonitor.de
 
alojz1 


Marka: dacia
Model: lodgy
Silnik: 1.3 Tce
Rocznik: 2020
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 32
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-02-12, 20:46   

wg mnie w miarę dobra recenzja
bo jeżeli robimy auto na sprawdzonej technologi (czyli kilku letniej) i do tego robimy je 8 lat (czyli dość długo)
to trudno oczekiwać od auta które nie było super nowoczesne w momencie premiery że po 8 latach nagle się nim stanie

co do wad to kluczyk dla mnie ok choć mogli by zrobić scyzoryk wtedy by było super,
tempomat mam od ok. 200 tys km, używałem jako zabawkę na początku a teraz nie korzystam bo w dużym ruchu nie ma sensu więc w sumie wszystko mi jedno kaj ten guzik będzie
Ekran NOC faktycznie porażka bardziej mnie denerwuje niż standardowe menu ale ekran jest na tyle nisko (co też jest wadą) że w jeździe nocnej nie przeszkadza aż tak bardzo że świeci

a podsumowanie wg mnie artykułu jest bardzo dobre :
"jeśli chcecie taniego samochodu, który naprawdę bierze na pokład siedem osób i nie klęka – a własności autostradowe i gadżety elektroniczne macie w pompce. Zapewne to ostatnia szansa na zakup taniego minivana, bo segment minivanów idzie do piachu"
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-12, 20:47   

Trzeba się nauczyć rozkładu guzików na pilocie. U mnie w fiacie mam przyciski od radia na kierownicy, natomiast tempomat na manetce. Posadzę tam pierwszą lepszą osobę i będzie wiedziała jak użyć. W Daci po pół roku dalej musiałem zerkać na przycisk żeby włączyć tempomat. Jak było ciemno to oczywiście zawsze za drugim razem po uprzednim wyłączeniu ogranicznika.
Tylko po co pasażer ma mieć dostęp do mojej szyby? Zdecydowanie wolę jednak rozwiązanie z panelem w drzwiach.
Jedyne co uznaję za intuicyjne i w sumie lepsze to klakson w manetce. Ale tutaj było dziwna sytuacja. Jadąc dokkerem wciskałem na kierownicy, natomiast w Fiacie szukałem klaksonu w manetce :D
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-02-12, 21:37   

Trzeba brać poprawki na dziennikarzy motoryzacyjnych, bo oni jednak trochę zmanierowani mogą być jeżdżąc zawsze najlepiej wyposażonymi wersjami.
Zgoda, że w daciach mnóstwo rzeczy jest nieintuicyjne. Też tak miałem, że w fabii, czy wcześniej w vectrze wiele rzeczy wydawało mi się naturalnie zaprojektowanymi. W dusterze na początku mnie zadziwiło parę rzeczy. Ale przywykłem.

toka93, no ja jak się do fabii przesiadam to wycieraczki mi się mylą, bo w dusterze włącza się w dół kolejne programy, a tam w górę :-?
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-12, 21:49   

toka93 napisał/a:
Trzeba się nauczyć rozkładu guzików na pilocie. U mnie w fiacie mam przyciski od radia na kierownicy, natomiast tempomat na manetce. Posadzę tam pierwszą lepszą osobę i będzie wiedziała jak użyć. W Daci po pół roku dalej musiałem zerkać na przycisk żeby włączyć tempomat. Jak było ciemno to oczywiście zawsze za drugim razem po uprzednim wyłączeniu ogranicznika.
Tylko po co pasażer ma mieć dostęp do mojej szyby? Zdecydowanie wolę jednak rozwiązanie z panelem w drzwiach.
Jedyne co uznaję za intuicyjne i w sumie lepsze to klakson w manetce. Ale tutaj było dziwna sytuacja. Jadąc dokkerem wciskałem na kierownicy, natomiast w Fiacie szukałem klaksonu w manetce :D


Jeśli mówisz o pilocie do radia to nauka to sekundy. Jeden przycisk głosniej (u góry) na dole- ciszej. W tym nowym nawet zmiana stacji w sumie prostsza (kółkiem).
Mnie by w kierownicy denerwowało i musiałbym się uczyć. W kierownicy powinny być przcyski związane z kierowaniem - np. tempomat od biedy do kierowania można zaliczyć.

Co do tempomatu = usytuowanie przycisku tempomat/ogranicznik JEST durne. Ale obchodzi się to w bardzo prosty sposób- włączasz raz tempomat i tak jedziesz . Jak włączyłem w czerwcu po zakupieniu to nie licząć dwóch odcinków, gdy chciiałem przetestować ogranicznik (który mi na dobrą sprawę nic nie daje w porównaniu z tempomatem) i raz wyłączyłem na chwilę bo miałem wrażenie, że się zawiesił i nie działa (typowa reakcja informatyka - wyłącz i włącz) - to poza tymi trzema momentami cały czas mam włączony i steruje z kierownicy. Czyli idzie się do tego przeyzwyczaić. Poza świeceniem na kokpicie zielonego symbolu włączony tempomat BEZ UŻYCIA PRZYCISKÓW na kierownicy nie daje żadnych znaków życia.

Co do sterowania okien - jak pisałem, to jeden człowiek do tej pory tylko chwalił umiesczenie na środkowym panelu. Pozostali wypowiadający się mają takie samo zdanie jak Ty i ja - okno steruje się pod oknem.

Aha, klakson jest w kierownicy teraz (przynajmniej w sandero) a nie w manetce, do czego byłem przyzwyczajony od czasów trabanta:)

Jedno pewne - nie jest możliwe, by MNOSTWO rzeczy było nie-intuicyjnych bo dacia MNÓSTWA rzczy po prostu nie ma;)

Na dobrą sprawę to tylko ten przycisk tempomatu, przycisk wyłączania start - stop i umiejscowienie idiotycznewyjścia USB w media NAv u góry a nie na dole (przynajmniej dla mnie bardizej logiczne jest po podłaczeniu czegoś do MN poprzez kabel połóżenie tego gdzieś w tym miejscu, gdzie są miejsca na kubki niż na górze - przy zakrętach czy hamowaniu z górnego zagłebienia (w sandero bez zamknięcia) mogłoby coś wylecieć.)
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-12, 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-12, 21:54   

Cytat:
Trzeba brać poprawki na dziennikarzy motoryzacyjnych, bo oni jednak trochę zmanierowani mogą być jeżdżąc zawsze najlepiej wyposażonymi wersjami.
przecież to jest tekst redaktora Złomnika. Nie można mu zarzucić że nie jeździ gratami. No i jest wyjątkowo dobrze nastawiony do Dacii.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-12, 21:55   

Intuicyjność polega na tym że coś robimy zamkniętymi oczami. Rozwiązaniem nie jest to że coś włączymy i nie wyłączamy bo guzika nie można znaleźć :)
Co do pilota. Okej wiem gdzie zgłosnic i ściszać, ale reszta przycisków już gorzej.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
arekkozuch 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.3 TCE 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-12, 22:45   

pikodat napisał/a:
Co do sterowania okien - jak pisałem, to jeden człowiek do tej pory tylko chwalił umiesczenie na środkowym panelu. Pozostali wypowiadający się mają takie samo zdanie jak Ty i ja - okno steruje się pod oknem.


Przesiadłem się z Sandero na Dustera, który ma w drzwiach - jak chcę otworzyć okno to zawsze mi ręka idzie na stare miejsce... Miało to swój urok...
_________________
Mój blog o Druku 3D, Microsoft 365
 
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
Wysłany: 2020-02-13, 09:03   

kapelusznik napisał/a:
Cytat:
Trzeba brać poprawki na dziennikarzy motoryzacyjnych, bo oni jednak trochę zmanierowani mogą być jeżdżąc zawsze najlepiej wyposażonymi wersjami.
przecież to jest tekst redaktora Złomnika. Nie można mu zarzucić że nie jeździ gratami. No i jest wyjątkowo dobrze nastawiony do Dacii.


Ale co znaczy grat? Wiele aut starszych od dacii miało lepiej rozwiązane różne rzeczy. I tu może mieć rację. Nie są to dyskwalifikujące sprawy, ale jednak bywają irytujące.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-13, 09:26   

toka93 napisał/a:
(a)Intuicyjność polega na tym że coś robimy zamkniętymi oczami. Rozwiązaniem nie jest to że coś włączymy i nie wyłączamy bo guzika nie można znaleźć :)
(b)Co do pilota. Okej wiem gdzie zgłosnic i ściszać, ale reszta przycisków już gorzej.


(a)Zgoda - co do zasady. Nie do końca zgoda - jesli by ktoś wady wymieniał bez wag tychże. Są wady ewidentnie denerwujące (ułożenie przycisku S&S - osoba, która chce często wyłączać, musi o tym pamiętać przed ruszeniem, bo podczas jazdy to niewygodne, nie da się w prosty sposób ograniczyc uzywania tego przycisku i osiągnąc swój cel - jazdę bez działajacego S&S) i nieistotnie denerwujące (przycisk tempomatu - używa się go bardzo rzadko - a precyzyjniej - bardoz łatwo używac go bardzo rzadko- po prostu nie wyłączać - dostęp do przycisku potrzebny jest tylko przy zmianie jazdy z ogranicznikiem na jazde z tempomatem lub odwrotnie, przy włączonym układzie nie trzeba nic robic, by był on de facto tylko w stanie czuwania).
(b) po 11 latach w renault każde inne rozwiązanie uznasz za dziwne, niewygodne i nieintuicyjne a wręcz niebezpieczne i złośliwie zaprojektowane. Ja musiałbym się mocno do innych przycisków (poza manetką radia ) przyzwyczajać. Zatem jest to kwestia tego typu czy ruch prawo- czy lewo- stronny. Zwolennicy obu stylów przytoczą argumenty za wyższością obu tych styli.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-13, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-13, 10:44   

pikodat napisał/a:
Co do sterowania okien - jak pisałem, to jeden człowiek do tej pory tylko chwalił umiesczenie na środkowym panelu. Pozostali wypowiadający się mają takie samo zdanie jak Ty i ja - okno steruje się pod oknem

Ponad 10 lat jeździłem Matizem, gdzie sterowanie przednimi szybami było umieszczone na tunelu obok dźwigni ręcznego i z racji braku "impulsowego" sterowania szyby kierowcy było to dość wygodne- szyby nie chodziły zbyt szybko, więc przy podjeżdżaniu do wszelkich biletomatów parkingowych, gdzie często było dużo manewrowania kierownicą, to żona opuszczała mi wcześniej szybę... :mrgreen:
A jeśli chodzi o sterowanie szyb tylnych, to również przydaje się, gdy pasażer z przodu ma do nich dostęp.

toka93 napisał/a:
Intuicyjność polega na tym że coś robimy zamkniętymi oczami. Rozwiązaniem nie jest to że coś włączymy i nie wyłączamy bo guzika nie można znaleźć :)
Co do pilota. Okej wiem gdzie zgłosnic i ściszać, ale reszta przycisków już gorzej.

Akurat w 90% czasu tego pilota nie widać, więc został doskonale zaprojektowany do intuicyjnej obsługi, bez patrzenia. Do jego obsługi przyzwyczajałem się z tydzień i potem stał się tak intuicyjny jak sprzęgło czy hamulec- nie wymaga żadnego zastanowienia. Poza tym ma ogromny plus- jest zawsze w tym samym miejscu, niezależnie od skrętu kierownicy. Dla mnie patent idealnie wygodny.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-02-13, 10:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-02-13, 11:27   

Pilot do radia w osobnym miejscu to genialne rozwiązania bo wszystko można wymacać w nocy bez oglądania się w jakiej pozycji jest kierownica, każdy guzik w innym miejscu i palce same chodzą, szkoda że w nowym Capturze i Clio został wykastrowany z przycisków które wciska się od tyłu, zrobili krótszy, może dlatego że ludzie z długimi nogami zawadzali o niego kolanem.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-02-13, 12:28   

Jeśli autorem jest Złomnik, to potwierdza to tylko moją opinię o jego talentach i antytalentach. Jego zaletą jest poczucie humoru ocierające się o absurd. Fajnie się ogląda recenzje gratów. Ale jak próbuje pisać na serio, to już jest gorzej. Za bardzo to subiektywne i skrajne.

Nie jeździłem Lodgy, tylko oglądałem, więc moje wrażenia oparte są na Dusterze i Dokkerze, ale część elementów jest wspólnych, więc mogę się wypowiedzieć:

- Tradycyjny kluczyk zupełnie mi nie przeszkadza. Wolę rozwiązania mechaniczne niż zawodną elektronikę. Nie pogniewałbym się natomiast na kluczyk składany.
- Przycisk tempomatu na tunelu środkowym jest dziwactwem. Ale dla mnie jest to zaletą - ja to opanowałem w jeden dzień, natomiast żona i córka, które nie umieją się posługiwać tempomatem, nie włączą tego przypadkiem.
- Jeśli chodzi o jakość dźwięku z wbudowanego radia, to Złomnik ma chyba zniszczone uszy przez "base/hohen" albo miał jakiś felerny egzemplarz w aucie. Dla mnie (a zajmuję się muzyką od 40 lat) jakość jest wystarczająca. Gdybym chciał jakości audiofilskiej, zainwestowałbym w lepsze głośniki, ale nie widzę powodu, żeby miało to być opcją domyślną w budżetowym aucie
- Ogólnie ergonomia w Daciach, którymi jeździłem, jest dla mnie bardzo dobra - wszystkie przyciski, wskaźniki itp. są dokładnie tam, gdzie się ich spodziewam. Ale to pewnie kwestia indywidualnych upodobań i przyzwyczajeń. Na przykład, przez pierwsze dwa miesiące miałem odruch włączania świateł tam, gdzie były w poprzednim aucie (rozwiązanie z VAGa), a wycieraczki próbowałem uruchamiać w odwrotną stronę (jw.). Teraz mi to przeszło i pewnie gdybym się przesiadł do VW/Audi/Skody, musiałbym sobie na nowo wyrabiać odruchy.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2020-02-13, 16:54   

Powiedzmy sobie szczerze: stacyjka na kluczyk to przeżytek. Przycisk jest wygodny i bezpieczniejszy ( w razie czegoś) dla kolan. Otwieranie bezkluczykowe jest bardzo wygodne tylko dzisiaj te auta są trywialnie łatwe do kradzieży. Mam, korzystam i wychodzę z założenia że jeśli ktoś jest na tyle głupi by kraść stare reno... ( to jak w tym kawale, z żoną co uciekła z sąsiadem - najważniejsze by nie wróciła :mrgreen: ). Bagażnik na guzik, jest ok bo są i bagażniki na dźwigienkę z wnętrza- a to gorsze rozwiązanie. Pilot pod kierownicą - dla mnie wygodniejsze niż sterowanie z kierownicy. Wadą (niektórych modeli reno/cośtam reno) ergonomiczną są długie załączane po francusku( do siebie) a nie normalnie po niemiecku ( błysk do siebie a włączenie odepchnąć). Dla mnie istotną wadą lodgy jest słabe wygłuszenie i hałaśliwe uszczelki. No i zbyt słabe benzynowe silniki - dzisiaj już mamy turbo.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-02-13, 22:23   

Ja w ogóle nie rozumiem jak można Dacii wytykać jakiekolwiek wady.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-02-13, 22:44   

Ten artykuł jest bez sensu. Akurat Lodgy ma mnóstwo wad, które mnie irytują o rząd wielkości bardziej, niż to, co opisał Złomnik...
- media nav ogólnie to ogólnie porażka, poważnie rozważam pozbycie się go, bo jest bezużyteczne - w starszej wersji nawigacja bez android auto, wieczne oczekiwanie, aż telefon podłączy dźwięk przez BT, brak możliwości wyłączenia radia (kompletny abdurd!), słabiutkie ładowanie przez usb - świecenie nocne to przy tych wadach drobnostka, no ale może w nowszej wersji nie ma wymienionych wad...
- miękkie fotele? u mnie są pod tym względem zupełnie wygodne, za to siedziska są w dziwny sposób ustawione pod skosem i po podniesieniu ich na satysfakcjonującą wysokość zaczynają uciskać mi żyły w udach :-) do tego interwał regulacji pochylenia oparcia jest dużo większy (gorszy), niż np w moim MCV1
- siermiężne wykończenie klamek, przełączników, czegoś tam? nie rozumiem ani p***enia o twardych plastikach (którego tu akurat nie ma), ani narzekania na toporność, jeździłem i drogimi i tanimi samochodami i nie ogarniam jak można mieć tak nudne życie, żeby przejmować się takimi duperelami...
- w środku najbardziej irytuje mnie chyba zmarnowany potencjał przestrzeni - dlaczego nie ma półki pod sufitem jak w MCV albo Dokkerze?! :-|
- kluczyk do kręcenia w stacyjce? toć to limuzyny sprzed paru lat mają zwykłe stacyjki, argument od czapy, poza tym kręcenie kluczykiem jak zwierze daje przynajmniej ślad obcowania z konstrukcją mechaniczną, a nie kosmiczną, jak w większości nowych samochodów :-)
- reszta zarzutów równie trafna, jak twarde plastiki - chcesz mieć subiektywnie większy luksus, to sobie za nie zapłać...
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-14, 11:19   

Przecież możesz sam poprawić konstruktorów ( lub wymienić na nowszy model - niektóre rzeczy może będzie miał poprawione
Marmach napisał/a:
Lodgy ma mnóstwo wad, które mnie irytują o rząd wielkości bardziej, niż to, co opisał Złomnik...
- media nav ogólnie to ogólnie porażka, poważnie rozważam pozbycie się go, bo jest bezużyteczne - w starszej wersji nawigacja bez android auto, wieczne oczekiwanie, aż telefon podłączy dźwięk przez BT, brak możliwości wyłączenia radia (kompletny abdurd!), słabiutkie ładowanie przez usb - świecenie nocne to przy tych wadach drobnostka, no ale może w nowszej wersji nie ma wymienionych wad...

MN3 z AA i CP jest dawane dopiero w modelach od 2019 roku - możesz sobie sam wymienić to Plug&Play


Marmach napisał/a:
- miękkie fotele? u mnie są pod tym względem zupełnie wygodne, za to siedziska są w dziwny sposób ustawione pod skosem i po podniesieniu ich na satysfakcjonującą wysokość zaczynają uciskać mi żyły w udach :-) do tego interwał regulacji pochylenia oparcia jest dużo większy (gorszy), niż np w moim MCV1

Znajdź takie ustawienie żeby Ci żył nie uciskało





Marmach napisał/a:
w środku najbardziej irytuje mnie chyba zmarnowany potencjał przestrzeni - dlaczego nie ma półki pod sufitem jak w MCV albo Dokkerze?! :-|

Możesz dorzucić - zamontować sam :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-02-14, 11:59   

Niestety półka z Dokkera raczej nie podjedzie do Lodgy.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-14, 13:04   

straszna_maruda napisał/a:
(a)stacyjka na kluczyk to przeżytek.
(b) Bagażnik na guzik, jest ok bo są i bagażniki na dźwigienkę z wnętrza- a to gorsze rozwiązanie.
(c) Pilot pod kierownicą - dla mnie wygodniejsze niż sterowanie z kierownicy.
(d) a nie normalnie po niemiecku ( błysk do siebie a włączenie odepchnąć).
(e) Dla mnie istotną wadą lodgy jest słabe wygłuszenie i hałaśliwe uszczelki.
(f) No i zbyt słabe benzynowe silniki - dzisiaj już mamy turbo.


(a) moze i przezytek - ale bezkluczyk powinien być jako opcja. Ewentualnie kluczyk jako opcja (z rabatem). Ja wybiorę kluczyk (nawet za małą dopłatą), chyba, że trzeba bedzie do niego dużo dopłacać.
(b) obowiązkowo guzik i z zamkiem na kluczyk. Nie ma nic bardziej denerwujacego z punktu widzenia spokoju, jak auto totalnie bezkluczykowe albo tylko jedne drzwi z kluczykiem. Przez bagażnik można wpuścic w razie czego (za- bliskie zaprakowanie jakiegoś janusza od drzwi z kluczykiem) jakieś dziecko, co to hamulec ręczny zwolni i auto się wypchnie (to nei jest wzięte z wyobraźni, ..dzieści lat temu ja w liceum do auta rodziców tak musiałem wchodzić właśnie z takicj powodów. a teraz debili na parkingach więcej)
(c) tak,tak, tak!
(d) ja też z trabanta miałem przyzwyczajenie niemieckie ale już mam francuskie.To nie wada. To cecha.
(e) no niestety zapewne prawda ale albo taniej albo ciszej... Może lepsze wyciszenie jako opcja?
(f) oj, turbo nie kazdy lubi, a czy za słąby... zależy do czego
_________________
Spritmonitor.de
 
Gery 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 27
Skąd: kielce
Wysłany: 2020-02-14, 13:40   

tak jakby tylko dacia miała głupie miejsce guzika tempomatu, zobaczcie sobie gdzie jest choćby w espace IV, od zawsze mam renaulty teraz dacie i nie wyobrażam sobie nie mieć pilota od radia przy kierownicy, u mnie audio gra bardzo dobrze aż w szoku byłem po zakupie w megane 3 gra dużo dużo słabiej. Tryb nocny to faktycznie porażka ;-)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-14, 15:30   

pikodat napisał/a:
(d) ja też z trabanta miałem przyzwyczajenie niemieckie ale już mam francuskie.To nie wada. To cecha.

Zaraz- o co kolegom właściwie chodzi z tymi światłami? Przecież w Dacii światła drogowe działają tak samo jak we wszystkim, czym jeździłem- błysk "do siebie" a włączenie "od siebie". A tu czytam, że coś jest odwrotnie?
Odwrotnie to jest za to włączanie wycieraczek (w dół) i do tego bardzo długo się przyzwyczajałem prawie łamiąc manetkę :-P
 
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-14, 19:23   

Dymek napisał/a:
A tu czytam, że coś jest odwrotnie?

I mrugnięcie i włączenie/wyłączenie jest do siebie. Przynajmniej w starszych ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne