Wybierajać auto miejskie, żona chciała na początku Suzuki Swift, ale bagażnik oraz definitywny zakaz instalacji LPG sprawił, że wybrała Hyundaia i20. W Suzuki Swift sprzedawca powiedział, że silnik wyjątkowo nie nadaje się do instalacji LPG, zawory nie wytrzymają tego.
Obok Suzuki był Hyundai i akurat dwa ostatnie modele i20 z 2014r po bardzo atrakcyjnej cenie do tego doinstalowali w salonie LPG w promocyjnej cenie 2500 i zachowano 5 lat gwarancji
Słyszał ktoś o polisie na silnik dodatkowo do oferowanej gwatrancji 2 lata na LPG przez warsztat???
W necie pojawiały się informacje osób, które przy montażu LPG w warsztacie dostawały takie hmmm polisy? rękojmie? Zobowiązania? na silnik.
Była to dobra wola konkretnego warsztatu. Zdaje się ta forma pozyskiwania klienta przez gazowników straciła na popularności.
Sprzedawca z Reno/Dacia oferujac auto z 2019 1.6 SCe bez LPG podpowiedzial ze strace gwarancje na silnik ale moge wykupic polise u Gazownika troche wyjdzie drozej ale silnik bedzie zabezpieczony finansowo
Sprzedawca z Reno/Dacia oferujac auto z 2019 1.6 SCe bez LPG podpowiedzial ze strace gwarancje na silnik ale moge wykupic polise u Gazownika troche wyjdzie drozej ale silnik bedzie zabezpieczony finansowo
Dwa czynniki, które trzeba wziąć pod uwagę:
a) znaleźć gazownika, który oferuje takie , nazwijmy to, polisy. Nie każdy będzie to robił.
b) w wypadku jakiejkolwiek awarii jedyna naprawa w założeniach bezpłatna dla Ciebie (gwrancyjna, polisowa) tylko u tego gazownika (lub w warsztacie, jaki on wskaże) co ma znaczenie dla osób, które daaaleko jeźdżą
Jak nie zrealizujesz punktu a) to zostajesz na lodzie - czyli trzeba przed zakupem takowego znaleźć.
Te dyskusja będzie o pierdołach i ogólnikach czy konkretach ?
to że jakiś dziad założył instalacje która jest źle zrobiona znaczy dokładnie nic
http://www.auto-innovatio...alite/2543.html
Czyli wszystkie auta które mają założonej instalacji lpg nie fabryczną to druciarstwo zakładane przez dziadów? Skoro tak to powiedz mi dlaczego takie auta robię po 200-350 tyś km i dalej jeżdżą ?
człowieku ten link nie jest dla ozdoby temat był o 0.9 tce a nie dupie maryni
tam jest dokładnie opisane jakie zmiany zastosowano w silniku aby dostosować go do LPG
Cytat:
Z powodu braku miejsca w kolektorze dolotowym, wtryskiwacze przesuniete sa glowicy i z tego powodu dlugosci kanalow jest rozna. Reno zapewnia, ze te roznice dlugosci sa brane pod uwage przez komputer i korygowane na biezaco by nie bylo roznicy w pracy silnika pomiedzy benzyna a Lpg. Temperatura, cisnienie LPG i cisnienie w kolektorze dolotowym przy pracy na LPG jest mierzona przez dodatkowe czujniki.
Silnik jest sterowany przez dwa kalkulatory komunikujace sie miedzy soba. W oryginalnym ECU dograne sa mapy zaplonu i cisnien spalania/doladowania odpowiednie do pracy na Lpg a drugi komp odpowiada za wtrysk gazu i przelaczanie na LPG.
Glowica na pewno inna.
Powoli się na tym forum robi klimat jak na onecie albo wp , czekam na temat o spisku olejowym
A nie jest tak jak było w K4M wraz z wprowadzaniem lpg zmieniono głowice oraz zawory w całej linii ?
tak wychodziło w k4m że po 2012 były inne numery co zbiegło się z premierą instalacji lpg
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-12, 15:27, w całości zmieniany 1 raz
Mylisz się. W niektórych silnikach nawet dobre zestrojenie nic nie da. O co chodzi? Po pierwsze spalanie LPG odbywa się w wyższej temperaturze. Zawsze i niezależnie od mapy. Skutkuje to tym, że w niektórych motorach może dojść do wypalenia gniazd zaworowych. Dodatkowo materiał głowicy w niektórych silnikach może ulec odksztalceniom na skutek podwyższonej temperatury spalania.
Po drugie LPG jest suche. Benzyna ma lekkie właściwości smarne. Zatem cały układ wtryskowy bez benzyny ulega zużyciu.
Auta z przebiegała 300k na LPG. Tak znam. Najczęściej z wyciekami z głowicy i stukajacymi zaworami.
Mylisz się może nie całkowicie ale: nieznacznie wyższa temperatura spalania nie jest przyczyną problemów z gazem. Tym co powoduje problem jest czas spalania gazu, ze względu na dłuższy czas spalania gazy zdarza się, zwłaszcza przy wyższej prędkości obrotowej, że spalanie zachodzi jeszcze gdy zawory wydechowe są już otwarte i to jest jedna z przyczyn ich wypalania nawet przy dobrze ustawionej mieszance. Dość często dzieje się tak gdy są założone mało wydajne wtryski które się "zapętlają" przy dużych obciążeniach i wysokich prędkościach obrotowych. Lekarstwem na to jest dotrysk benzyny w tych warunkach:
1) niewielka ilość benzyny przyspiesza spalanie gazu
2) wspomaga mało wydajne wtryski
3) zapobiega zapiekaniu się wtryskiwaczy benzynowych we wtrysku bezpośrednim
W drugim punkcie też się mylisz, benzyna nie ma właściwości smarujących, wręcz przeciwnie zbyt bogata mieszanka potrafi zmywać film olejowy. A zapiekanie się wtrysków spowodowane jest tym, że nie są chłodzone przez przepływającą je benzynę.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Sytuacja z dostępnością i możliwością instalacji gazowych zmieniała się wielokrotnie, więc to pytanie należy zadać ASO, żeby sprawdziła jak jest z tym konkretnym egzemplarzem.
Opłacalność to kwestia względna - trzeba ją sobie policzyć samemu względem swoich osobistych parametrów.
Kupowałem w 2019 sandero. Poniewaz zależało mi na LPG to i wariant z dokładaniem brałem pod uwagę w wywaidach na w salonach (3). W żadnym nie było to możliwe. W jednym powiedzieli, że to robili , dopóki było wolno - w pewnym momencie fabryka ZAKAZAŁA instalowania gazu.
Ergo - bardzo ciężko będzie znaleźć ASO, które ryzykuje problemy by wstawić instalację - acz zapewne i takie stacje się znajdą.
W kwestii formalnej: 0,9 TCe 90 H4Bt 408 - wersja benzynowa - oraz 410 - wersja LPG - mają identyczne głowice, nr OEM 110419412R.
.
No właśnie to miałem napisać. Kupiłem Sandero Stepway dla żonki styczeń 2019 z 6200km przebiegu i skrzynią Easy R. Przed tym zrobiłem mały research jeśli chodzi o LPG który pewnie zamontujemy i wyszło mi że mimo tego co mówili w ASO, różnic konstrukcyjnych w budowie silnika nie ma. Mój silnik to właśnie 408
W ogóle fajne forum, pomocne, cieszę się że tu trafiłem.
Panowie, o jakiej pojemności zbiornik LPG wchodzi do Sandero Stepway II w miejsce koła zapasowego? Chce uniknąć sytuacji podnoszenia wykładziny w bagażniku.
Cena trochę zabójcza, bo nowe auto z silnikiem 999 + LPG w takiej konfiguracji to 75 000 zł, ale obawiam się silnika 999. Oferowane auto wyjechało z fabryki bez instalacji LPG, została ona dołożona w Polsce w autoryzowanym serwisie (instalacja z lubryfikacją). Natomiast z tego co wyczytałem silniki 1.6, które wychodziły z fabrycznym gazem miały wzmocnione zawory i gniazda zaworowe w stosunku do wersji benzynowej.
PYTANIE: Czy w takiej sytuacji trzeba będzie za jakiś czas (instrukcja podaje każdych 30 000 km) skalibrować / ustawić - jak zwał tak zwał gniazda zaworowe, a to ponoć duży koszt ???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum