Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG w Daciach
Autor Wiadomość
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-12, 09:11   

Wybierajać auto miejskie, żona chciała na początku Suzuki Swift, ale bagażnik oraz definitywny zakaz instalacji LPG sprawił, że wybrała Hyundaia i20. W Suzuki Swift sprzedawca powiedział, że silnik wyjątkowo nie nadaje się do instalacji LPG, zawory nie wytrzymają tego.

Obok Suzuki był Hyundai i akurat dwa ostatnie modele i20 z 2014r po bardzo atrakcyjnej cenie do tego doinstalowali w salonie LPG w promocyjnej cenie 2500 i zachowano 5 lat gwarancji :-)
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz_84 2020-02-12, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-12, 10:16   

Słyszał ktoś o polisie na silnik dodatkowo do oferowanej gwatrancji 2 lata na LPG przez warsztat???
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-12, 10:36   

Mariusz_84 napisał/a:
Słyszał ktoś o polisie na silnik dodatkowo do oferowanej gwatrancji 2 lata na LPG przez warsztat???


W necie pojawiały się informacje osób, które przy montażu LPG w warsztacie dostawały takie hmmm polisy? rękojmie? Zobowiązania? na silnik.
Była to dobra wola konkretnego warsztatu. Zdaje się ta forma pozyskiwania klienta przez gazowników straciła na popularności.
_________________
Spritmonitor.de
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-12, 11:08   

Sprzedawca z Reno/Dacia oferujac auto z 2019 1.6 SCe bez LPG podpowiedzial ze strace gwarancje na silnik ale moge wykupic polise u Gazownika troche wyjdzie drozej ale silnik bedzie zabezpieczony finansowo :-)
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-12, 11:51   

Mariusz_84 napisał/a:
Sprzedawca z Reno/Dacia oferujac auto z 2019 1.6 SCe bez LPG podpowiedzial ze strace gwarancje na silnik ale moge wykupic polise u Gazownika troche wyjdzie drozej ale silnik bedzie zabezpieczony finansowo :-)


Dwa czynniki, które trzeba wziąć pod uwagę:
a) znaleźć gazownika, który oferuje takie , nazwijmy to, polisy. Nie każdy będzie to robił.
b) w wypadku jakiejkolwiek awarii jedyna naprawa w założeniach bezpłatna dla Ciebie (gwrancyjna, polisowa) tylko u tego gazownika (lub w warsztacie, jaki on wskaże) co ma znaczenie dla osób, które daaaleko jeźdżą


Jak nie zrealizujesz punktu a) to zostajesz na lodzie - czyli trzeba przed zakupem takowego znaleźć.
_________________
Spritmonitor.de
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-12, 12:39   

dudu$ napisał/a:

Fruxo napisał/a:
Te dyskusja będzie o pierdołach i ogólnikach czy konkretach ?
to że jakiś dziad założył instalacje która jest źle zrobiona znaczy dokładnie nic
http://www.auto-innovatio...alite/2543.html


Czyli wszystkie auta które mają założonej instalacji lpg nie fabryczną to druciarstwo zakładane przez dziadów? Skoro tak to powiedz mi dlaczego takie auta robię po 200-350 tyś km i dalej jeżdżą ?

człowieku ten link nie jest dla ozdoby temat był o 0.9 tce a nie dupie maryni
tam jest dokładnie opisane jakie zmiany zastosowano w silniku aby dostosować go do LPG

Cytat:
Z powodu braku miejsca w kolektorze dolotowym, wtryskiwacze przesuniete sa glowicy i z tego powodu dlugosci kanalow jest rozna. Reno zapewnia, ze te roznice dlugosci sa brane pod uwage przez komputer i korygowane na biezaco by nie bylo roznicy w pracy silnika pomiedzy benzyna a Lpg. Temperatura, cisnienie LPG i cisnienie w kolektorze dolotowym przy pracy na LPG jest mierzona przez dodatkowe czujniki.
Silnik jest sterowany przez dwa kalkulatory komunikujace sie miedzy soba. W oryginalnym ECU dograne sa mapy zaplonu i cisnien spalania/doladowania odpowiednie do pracy na Lpg a drugi komp odpowiada za wtrysk gazu i przelaczanie na LPG.
Glowica na pewno inna.


Powoli się na tym forum robi klimat jak na onecie albo wp , czekam na temat o spisku olejowym
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-12, 13:42   

W kwestii formalnej: 0,9 TCe 90 H4Bt 408 - wersja benzynowa - oraz 410 - wersja LPG - mają identyczne głowice, nr OEM 110419412R.

Różne głowice występują w silnikach 1,6 SCe H4M 738 - wersja benzynowa, nr OEM 1104AWR60A - oraz 740 - wersja LPG, nr OEM 1104AWR62B.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-12, 14:12   

laisar napisał/a:
W kwestii formalnej: 0,9 TCe 90 H4Bt 408 - wersja benzynowa - oraz 410 - wersja LPG - mają identyczne głowice, nr OEM 110419412R.

Różne głowice występują w silnikach 1,6 SCe H4M 738 - wersja benzynowa, nr OEM 1104AWR60A - oraz 740 - wersja LPG, nr OEM 1104AWR62B.


W końcu ktoś naprawde merytoryczny.
Zadam pytanie - jaką częścią róznią się
0,9 TCe 90 H4Bt 408 - wersja benzynowa - oraz 410 - wersja LPG
????
_________________
Spritmonitor.de
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-12, 14:34   

Nie wiem, nie sprawdzałem - ale jeśli ktoś ma dużo wolnego czasu, to może sam poszukać:

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Renault
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-12, 15:27   

A nie jest tak jak było w K4M wraz z wprowadzaniem lpg zmieniono głowice oraz zawory w całej linii ?
tak wychodziło w k4m że po 2012 były inne numery co zbiegło się z premierą instalacji lpg
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-12, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-12, 21:20   

laisar napisał/a:
1,6 SCe H4M 738 - wersja benzynowa, nr OEM 1104AWR60A - oraz 740 - wersja LPG, nr OEM 1104AWR62B.

Hmm… jakby to powiedzieć... jestem w małym szoku, bo nie myślałem, żeby do gazowej wersji cena głowicy była o prawie 300 ojro droższa i ważyła prawie 3 kilogramy więcej...
https://www.online-teile....tml?language=en
https://www.online-teile....tml?language=en
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-13, 01:25   

"Ordnung muss sein" i takie tam, ale z drugiej strony - to tylko internety, to jest nawet cierpliwsze od papieru...
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-13, 10:22   

telecaster1951 napisał/a:
Mylisz się. W niektórych silnikach nawet dobre zestrojenie nic nie da. O co chodzi? Po pierwsze spalanie LPG odbywa się w wyższej temperaturze. Zawsze i niezależnie od mapy. Skutkuje to tym, że w niektórych motorach może dojść do wypalenia gniazd zaworowych. Dodatkowo materiał głowicy w niektórych silnikach może ulec odksztalceniom na skutek podwyższonej temperatury spalania.
Po drugie LPG jest suche. Benzyna ma lekkie właściwości smarne. Zatem cały układ wtryskowy bez benzyny ulega zużyciu.
Auta z przebiegała 300k na LPG. Tak znam. Najczęściej z wyciekami z głowicy i stukajacymi zaworami.


Mylisz się :-) może nie całkowicie ale: nieznacznie wyższa temperatura spalania nie jest przyczyną problemów z gazem. Tym co powoduje problem jest czas spalania gazu, ze względu na dłuższy czas spalania gazy zdarza się, zwłaszcza przy wyższej prędkości obrotowej, że spalanie zachodzi jeszcze gdy zawory wydechowe są już otwarte i to jest jedna z przyczyn ich wypalania nawet przy dobrze ustawionej mieszance. Dość często dzieje się tak gdy są założone mało wydajne wtryski które się "zapętlają" przy dużych obciążeniach i wysokich prędkościach obrotowych. Lekarstwem na to jest dotrysk benzyny w tych warunkach:
1) niewielka ilość benzyny przyspiesza spalanie gazu
2) wspomaga mało wydajne wtryski
3) zapobiega zapiekaniu się wtryskiwaczy benzynowych we wtrysku bezpośrednim

W drugim punkcie też się mylisz, benzyna nie ma właściwości smarujących, wręcz przeciwnie zbyt bogata mieszanka potrafi zmywać film olejowy. A zapiekanie się wtrysków spowodowane jest tym, że nie są chłodzone przez przepływającą je benzynę.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-04-17, 13:23   

witam czy ktoś montował w aso lpg mam logana z 2019 roku czy to wogóle sie opłaca czy można auto jest na gwarancji
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-17, 13:39   

Sytuacja z dostępnością i możliwością instalacji gazowych zmieniała się wielokrotnie, więc to pytanie należy zadać ASO, żeby sprawdziła jak jest z tym konkretnym egzemplarzem.

Opłacalność to kwestia względna - trzeba ją sobie policzyć samemu względem swoich osobistych parametrów.

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15903 oraz wiele kalkulatorów opłacalności, dostępnych w Internecie.
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-04-17, 13:47   

rozumiem z ta opłacalnością bardziej mi choziło o koszt instalacji w ASO i czy montaz w innym warsztacie nie aso wiąze sie z utratą gwarancji
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-17, 14:07   

Ceny w ASO też bywały różne, więc wciąż jest to pytanie do nich. (Ale zwykle jest drożej niż poza ASO).


Montaż instalacji poza ASO wiąże się jak zawsze z utratą gwarancji na zmodyfikowane elementy - czyli w tym przypadku głównie na silnik.

Nie traci się automatycznie gwarancji na całe auto.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=331

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3267
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-04-17, 15:48   

Kupowałem w 2019 sandero. Poniewaz zależało mi na LPG to i wariant z dokładaniem brałem pod uwagę w wywaidach na w salonach (3). W żadnym nie było to możliwe. W jednym powiedzieli, że to robili , dopóki było wolno - w pewnym momencie fabryka ZAKAZAŁA instalowania gazu.
Ergo - bardzo ciężko będzie znaleźć ASO, które ryzykuje problemy by wstawić instalację - acz zapewne i takie stacje się znajdą.
_________________
Spritmonitor.de
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-15, 14:16   

laisar napisał/a:
W kwestii formalnej: 0,9 TCe 90 H4Bt 408 - wersja benzynowa - oraz 410 - wersja LPG - mają identyczne głowice, nr OEM 110419412R.
.

No właśnie to miałem napisać. Kupiłem Sandero Stepway dla żonki styczeń 2019 z 6200km przebiegu i skrzynią Easy R. Przed tym zrobiłem mały research jeśli chodzi o LPG który pewnie zamontujemy i wyszło mi że mimo tego co mówili w ASO, różnic konstrukcyjnych w budowie silnika nie ma. Mój silnik to właśnie 408

W ogóle fajne forum, pomocne, cieszę się że tu trafiłem.

Screenshot_2021-07-15-15-15-05-27_39c05c87e0beab9ba3dcdcb0b3577244.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 152,33 KB

Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-07-15, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-25, 19:34   

Panowie, o jakiej pojemności zbiornik LPG wchodzi do Sandero Stepway II w miejsce koła zapasowego? Chce uniknąć sytuacji podnoszenia wykładziny w bagażniku.
_________________
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 300
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2021-07-25, 21:56   

40 L, gdzie zatankujesz około 32,5 L
_________________
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-25, 22:39   

Dzięki
_________________
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 300
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2021-07-25, 22:51   

to jest zbiornik z fabrycznej instalacji, może uda się upchnąć większy
_________________
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2021-07-26, 05:27   

Do Dustera da się włożyć większy niż 40 l, tym bardziej, że teraz w polifcie będzie chyba 50 l
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Maciej Lewy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 1
Skąd: Dzierzgowo
Wysłany: 2021-10-05, 18:45   Dacia Duster 1.6 115 KM z gazem (gaz lubryfikacja)

Cześć,

Jestem tu nowy - proszę o wyrozumiałość, ale liczę na Waszą merytoryczną wiedzę w tym zakresie. Dostałem dziś zgodę na leasing poniższego auta:

https://www.otomoto.pl/of...html#0dac2a6112

Cena trochę zabójcza, bo nowe auto z silnikiem 999 + LPG w takiej konfiguracji to 75 000 zł, ale obawiam się silnika 999. Oferowane auto wyjechało z fabryki bez instalacji LPG, została ona dołożona w Polsce w autoryzowanym serwisie (instalacja z lubryfikacją). Natomiast z tego co wyczytałem silniki 1.6, które wychodziły z fabrycznym gazem miały wzmocnione zawory i gniazda zaworowe w stosunku do wersji benzynowej.

PYTANIE: Czy w takiej sytuacji trzeba będzie za jakiś czas (instrukcja podaje każdych 30 000 km) skalibrować / ustawić - jak zwał tak zwał gniazda zaworowe, a to ponoć duży koszt ???
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne