Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3642 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-14, 09:17
Mamert napisał/a:
Obie odpowiedzi są prawdziwe, z tym że kolega Dymek mając Sandero bez czujuników uogólnił do wszystkich...
Niezupełnie "mając"... Jedynie na tej podstawie by się nie ośmielił uogólnić
Uogólnił na podstawie wypowiedzi, dyskusji i opinii, które przewijają się na tym forum. W każdym razie w przeciągu ostatnich 2 lat nikt na tym forum nie potwierdził, że ma w nowo nabytym Sandero czujniki w kołach. Były za to potwierdzenia, że ich nie ma.
Możliwe więc, że ponownie zaczęto montować czujniki TPMS w kołach.
A tak przy okazji- 3 kwestie:
-zakładając, że autor pytania miał fabrycznie czujniki w kołach i wymienił na koła bez czujników, to system da się "uciszyć" jedynie resetem manetką? Chyba nie.
-czy jeżeli miał czujniki fabrycznie i założył inne koła z innymi czujnikami, to taki reset wystarczy do wpisania nowego kompletu czujników?
-jeżeli nie miał czujników a założył koła z czujnikami, to nie ma to żadnego znaczenia, bo system pośredni i tak ich nie użyje.
Kolega napisał niezbyt pewnie, że ma czujniki w kołach, ale nie napisał jednoznacznie czy w kołach fabrycznych, czy może w tych nowych, które dokupił.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-02-14, 09:36, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-14, 10:16
Dymek napisał/a:
-czy jeżeli miał czujniki fabrycznie i założył inne koła z innymi czujnikami, to taki reset wystarczy do wpisania nowego kompletu czujników?
Odpowiedź na to pytanie brzmi twardo-TAK. Mam czujniki u siebie w obu kompletach kół i wystarczy tylko reset z manetki. Zamiana kół przód-tył, też tylko reset z manetki.
Dymek napisał/a:
-zakładając, że autor pytania miał fabrycznie czujniki w kołach i wymienił na koła bez czujników, to system da się "uciszyć" jedynie resetem manetką? Chyba nie.
Na pewno nie, brak czujników jest interpretowany jak uszkodzenie ich.
Jedna uwaga, w Daciach słabo się rozpoznaje po wentylu czy czujniki są, czy ich nie ma. Wulkanizator widząc gumowy wentyl od razu krzyczy, że tam na pewno nie ma czujników, dopiero po zmuszeniu go do użycia czytnika robi głupią minę i zmienia zdanie.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2020-02-14, 10:20, w całości zmieniany 1 raz
zakładając, że autor pytania miał fabrycznie czujniki w kołach i wymienił na koła bez czujników, to system da się "uciszyć" jedynie resetem manetką? Chyba nie.
w przypadku Lodgy uciszyć można tylko na pewien czas. Komunikat wróci.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-14, 11:20
Black Dusty napisał/a:
Bo to czy są czy ich nie ma nie po wentylu się rozpoznaje.
Tak rozpoznawał je wulkanizator, wg niego powinny być metalowe wentyle, ewentualnie gumowe sztywne z metalowym wypełnieniem w środku po całej długości. Do tego wszystkiego próbował mnie naciągnąć na programowanie kompa do drugiego kompletu.
Black Dusty napisał/a:
Tylko że tu nie o Twoje czujniki chodzi.
W całej gamie Dacii wykorzystuje się właściwie jeden typ czujników, więc nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi...
Tak rozpoznawał je wulkanizator, wg niego powinny być metalowe wentyle, ewentualnie gumowe sztywne z metalowym wypełnieniem w środku po całej długości. Do tego wszystkiego próbował mnie naciągnąć na programowanie kompa do drugiego kompletu.
To go musisz zmienić albo chociaż uświadomić.
Mamert napisał/a:
W całej gamie Dacii wykorzystuje się właściwie jeden typ czujników, więc nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi...
Chodzi o czujniki kolegi internet.jerzy który ma inny samochód i dalej nie mamy pewności czy je ma czy jednak nie.
No niby napisał ale można odnieść wrażenie że jednak nie do końca pewnie i się chyba nie dowiemy póki nie potwierdzi, no chyba że TY z swoją wiedzą jesteś w stanie wyjaśnić
Mamert napisał/a:
Z tego co tu czytam, występują obie opcje, czyli część daciek ma system bezpośredni, a część pośredni i nikt nie wie od czego to zależy.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2020-02-14, 16:40 Re: Problem z kontrolką ciśnienia opon
Podejrzewam że kolega pisząc wcześniej nie wiedział czy rzeczywiście ma te czujniki. Powiązał opisaną tutaj procedurę z ich posiadaniem. Nie wiedzą tego nawet dealerzy w salonie sprzedający dacie, bo w jednej czujniki są, w innej ich nie ma. Tak jak mi sprzedawali - jeden mówił że nie ma, drugi 2 miesiące później, że są. To w którym aucie są zakładane, a w których nie, zależy chyba od jakiejś maszyny losującej w fabryce
W systemie bezpośrednim (mam w lodgy czujniki w felgach) też zeruje się tak ten komunikat.
Jeżeli faktycznie kolega w fabrycznych kołach miał czujniki a w zimówkach ich nie ma i ich nie przełożył to ten komunikat ponownie się pojawi po pewnym czasie.
Ciekaw jestem czy przyczepią się kontrolek - jeżdżę bez czujników powietrza
A to zmienia postać rzeczy. Widocznie w ograniczony sposób procedura działa z systemem bezpośrednim (4 czujniki w kołach), na chwilę. I musisz ją powtarzać co jakiś czas z tym samym kompletem kół. Natomiast w systemie pośrednim (brak czujników w kołach) procedura działa do następnej wymiany kół przed nowym sezonem. Czyli raz jej użyję (mam pośredni) po jesieni i raz - po zimie.
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-02-14, 16:41, w całości zmieniany 1 raz
Natomiast w systemie pośrednim (brak czujników w kołach) procedura działa do następnej wymiany kół przed nowym sezonem. Czyli raz jej użyję (mam pośredni) po jesieni i raz - po zimie.
Procedura działa dopóki nie zmieni się ciśnienie w jednym z kół i nie musi być uruchamiana przy wymianie kół na inne o ile ciśnienie jest jednakowe.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-14, 23:24
Black Dusty napisał/a:
To go musisz zmienić albo chociaż uświadomić.
Nie wiem czy uważnie czytasz posty, ale już napisałem że nalegałem na użycie czytnika czujników i zrobiło mu się głupio. Czujniki w felgach w budżetowych autach to niejako nowość, w dodatku te z Dacii/Renault wyglądają na zewnątrz jak zwykłe wentyle, inni producenci aut mają to inaczej rozwiązane. Tego wulkanizatora nie zmienię za Chiny Ludowe, jeszcze żaden tak dokładnie mi nie wyważał opon, zero drgań do 170 kmh (oczywiście autobahna w Niemczech)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-15, 20:14
Dymek napisał/a:
-zakładając, że autor pytania miał fabrycznie czujniki w kołach i wymienił na koła bez czujników, to system da się "uciszyć" jedynie resetem manetką? Chyba nie.
Da się uciszyć na chwilę - kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów (nie zauważyłem super sztywnej reguły). U mnie przestała ta metoda uciszania działać (po używaniu jej dłuższy czas), a w ddt4all znalazłem pozycję, która wygląda mi na limit 255 resetów (i nie udało mi się zmienić/zresetować tej wartości)
Dymek napisał/a:
-czy jeżeli miał czujniki fabrycznie i założył inne koła z innymi czujnikami, to taki reset wystarczy do wpisania nowego kompletu czujników?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-15, 22:33
Mnie wydaje się że kolega raczej nie ma czujników w kołach. Tak jak pisał Dymek w Sandero II/Logan II były one stosowane do pewnego okresu z tym, że nie do 2017 roku a do 2015 roku. Miałem kiedyś MCV II z marca 2014 roku i czujniki w Kołach były. Teściowa na początku 2016 roku kupiła nowe Sandero z grudnia 2015 roku i tam już czujników nie było. Obecnie jeżdżę MCV II z przełomu luty/marzec 2016 rok i również nie mam czujników TPMS w kołach wiec wątpię aby w 2019 roku ktoś w nowym aucie o którym rozmawiamy miał te czujniki. A tak dla ciekawości dodam, ze w siostry MCVce II 0,9 Tce z końcówki 203 roku w ogóle nie ma kontroli ciśnienia w kołach
A tak dla ciekawości dodam, ze w siostry MCVce II 0,9 Tce z końcówki 203 roku w ogóle nie ma kontroli ciśnienia w kołach
To żadna ciekawostka bo obowiązek jest dopiero od 2014 i większość budżetowych marek dopiero wtedy je zastosowała jak została do tego zmuszona przepisami.
Jeżeli mogę się wtrącić do dyskusji to znów podeprę się słowami sprzedawcy (dealer Nawrot), rozmowa z lutego tego roku, że żadna Dacia nie ma montowanych czujników ciśnienia w kołach, powtarzam w kołach, chyba obecna produkcja, nie wiem jak było wcześniej? Rolę pomiaru ciśnienia pełni czujnik ABS zliczając V obrotu koła. Jak wiadomo im mniej powietrza, tym mniej obrotów koło wykona. Tak więc bez żadnych przeszkód mogę sobie sam przekładać komplet kół, bez zabawy z adaptacją czujników.
Czy ktoś to może zweryfikować?
Mam znajomego oponiarza i twierdzi, ze mając takie czujniki w kołach to jest jedna wielka masakra. Nie ma dnia, żeby nie było iluś tam kierowców, bo im powietrze schodzi zwłaszcza zimą, a tu wystarczy lekki mróz i czujniki szaleją. Już nie wspomnę o braku wymiany baterii w takim czujniku.
Ostatnio zmieniony przez nowy 2020-03-03, 09:24, w całości zmieniany 1 raz
żadna Dacia nie ma montowanych czujników ciśnienia w kołach, powtarzam w kołach, chyba obecna produkcja, nie wiem jak było wcześniej? Rolę pomiaru ciśnienia pełni czujnik ABS zliczając V obrotu koła. Jak wiadomo im mniej powietrza, tym mniej obrotów koło wykona. Tak więc bez żadnych przeszkód mogę sobie sam przekładać komplet kół, bez zabawy z adaptacją czujników.
Zanim kupowałem swoją daćkę dokładnie wybadałem ten temat. Na dobrą sprawę czujniki w kołach wg informacji, jakie wtedy zdobyłem (kwiecień-maj 2019) przestały byc montowane w sanderach, loganach i chyba dusterach. Natomiast w lodgy podobno są serie z montowanymi czujnikami. Wg tych informacji nigdy nie było jasnej reguły gdzie będa zamontowane i kiedy.
Teorie wysnuwane przez rózne osoby były niespójne - a to, że czujniki zostały w cięzszych (lodgy, dokker) a że to zależy czy Mioveni czy Tanger - z wyłaczeniem sandero i logana, gdzie ich (czujników w kołach) nie ma. Rodzaj totolotka. Zapewne jedyna prawdziwa teoria to taka, że koncepcje się w fabryce zmieniały. Tak czy inaczej na dzien dzisiejszy wygląda na to , że wygrała opcja tańsza - bez czujników.
Jako, że kupowałem sandero, to miałem głebokie przekonanie , że na czujniki nie trafię.
W instrukcji jest napisane jak odróżnić auto z czujnikami od auta bez (nalepka na drzwiach z info o prawidłowym ciśnieniu jest nieco inna). Zatem ślad po czujnikach został.
Jako, ze masz logana z 2019 roku to należy założyć, że masz BEZ CZUJNIKÓW W KOŁACH.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-03-03, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum