Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-02-23, 11:12
Nowy silnik do Dacii Duster - 1.6 SCe (H4M)
Autor Wiadomość
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-09-03, 20:08   Nowy silnik do Dacii Duster - 1.6 SCe (H4M)

http://moto.onet.pl/aktua...nzynowym/7mg25e
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-03, 21:22   

Pogratulować redachtorom kompletnej niewiedzy i olewactwa. Nawet nie chciało im się ustalić skąd ten silnik pochodzi ...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 08:07   

No właśnie..... to "stary" silnik od Nissana.... wałowany na naszym forum. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 08:36   

Prędzej przydałoby się jakieś 1.4t albo 1.6t i niech dmucha od dołu.
Bo ten silnik to rewolucji nie robi.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 09:06   

Najlepiej 1.6t rodem z WRC ..... czy komuś się nie pomyliły marki przypadkiem ?
100 KM do lekkiego Dokkera wystarczy w zupełności do bezpiecznego podróżowania po autostradzie z dopuszczalną prędkością maksymalną i ładunkiem ....
Jak ktoś chce na pakę wrzucać 2 tony i jeszcze grzać 180 km/h to pomylił salony ....
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 09:16   

Po 1 mowa o dusterze, po 2 problemem 1.6 z dokkera nie są osiągi, ale spalanie. To po prostu słaby silnik palący w mieście ~10 litrów. A do tego krótka skrzynia, dzięki której są "osiągi" sprawia że trasa z rozsądnym spalaniem i relatywnie niską głośnością to max 90km/h.
Wynik z wczoraj z podmiejskiej jazdy we 2 osoby, bez ładunku i bez włączonej klimy: 70-80km/h - 5.5-6l / 100km. 90-95km/h - 7.5l / 100km/h. Spalanie godne superba 2.0 tsi :)
Jeżeli dla kogoś mocny silnik = zapier...nie to chyba nie ma pomylił salon :)

DrOzda napisał/a:
100 KM do lekkiego Dokkera wystarczy w zupełności do bezpiecznego podróżowania po autostradzie z dopuszczalną prędkością maksymalną i ładunkiem ....
Jeździsz lodgy 140km/h ? :|
Człowieku - o czym Ty piszesz ? Jakie masz wtedy obroty ? 4500 ?
Ostatnio zmieniony przez DIYowiec 2015-09-04, 09:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-04, 09:23   

Jechałem Lodgy autostradą 160 km/h, a obroty to 4800. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 09:33   

Zgadłem ;]
Jako osiągnięcie do odhaczenia - można, ale do jazdy, jazdy - utrapienie, pomijając względy bezpieczeństwa.
O spalanie nie zapytam, ale kiedyś z ciekawości sprawdzę i może nagram nawet film z tego.
Tak czy inaczej spalanie jest daleko od zadowalającego, raczej na granicy akceptowalnego, nawet biorąc pod uwagę miasto i krótkie przeloty.
Dlatego nowy silnik by się przydał. Szczególnie benzynowy, a jak benzyna to TYLKO uturbiona. I to wcale nie dlatego żeby robić na niej 200 koni, tylko by dmuchała od dołu, dając wysoki moment od niższych obrotów. Wtedy ze skrzynią 6 biegową można by jechać i w trasie, choć i tak 140 w tak aerodynamicznym samochodzie to przesada, ale nawet 120km/h przy tych 2500 obrotów byloby spoko.
Samochód spalałby mniej, jeździłby lepiej i gwarantuję że masa ludzi kupowałaby ten silnik.
Egzystencja na poziomie renault sprzed półtorej dekady to nie jest szczyt marzeń.

Miejmy tylko nadzieję że dacia nie pójdzie drogą koreańskich koncernów.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-09-04, 12:06   

DIYowiec napisał/a:
Wynik z wczoraj z podmiejskiej jazdy we 2 osoby, bez ładunku i bez włączonej klimy: 70-80km/h - 5.5-6l / 100km. 90-95km/h - 7.5l / 100km/h. Spalanie godne superba 2.0 tsi :)


Jeżdżę benzynową Octavią 1,6. Średnie spalanie w trasie to 7-7,5 l/100 km (jazda bez żadnych szaleństw). Dokker to jednak wielka (wysoka, szeroka) maszyna i ma prawo palić więcej.
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 12:40   

Jeżdżę superbem w trasie. Wynik podobny, może ciut wyższy, tylko że prędkości inne,autostradowe. W mieście spalanie podobne-wczoraj na zbiorniku średnio 10.9. Znajomy normalnie jeżdżąc w 370z wc mieście na litr-dwa więcej. W trasie przy 120 km/h mam spalanie jak rs6:)
Można mówić co się chce, ale silnik jest słaby. Dowodem na to jest porównanie clio kombi i dokkera z tymi samymi silnikami 1.5ści. Tutaj dokker nie spali więcej niż litr nad to co wypali clio.
Smutne fakty.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-05, 13:54   

silnik stary ale taż sporo tańszy ...
_________________
Moje auto
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-06, 07:57   

Ciekawe na ile wycenia samochód z tym silnikiem.. 1.5dci też nie jest ani nowy, ani drogi,a dopłacić trzeba 10k do niego
 
pala127 


Marka: Hyundai
Model: Tucson
Silnik: 1.6 GDI
Rocznik: 2018
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 56
Skąd: KRK
Wysłany: 2017-01-07, 23:27   Czy HR16DE to dokładnie ten sam silnik co H4M?

Surfując po internetach natrafiłem na takie coś:

Forum hamerykańskie


post nr 7

http://micra-forum.com/sh...roblems-ALREADY!-(engine-knocking-at-certain-RPM-HR16DE-solved)

Zatem, czy Duster 1.6 Sce ma dokładnie ten sam silnik zamontowany pod maską? Z tej samej fabryki?

Na YT także są filmy z odgłosem tłukącego się korbowodu w silnikach HR16DE z niskimi przebiegami.

PS nie wiem dlaczego, ale jeden z linków do forum nie wyświetla się poprawnie (nie chciał się wstawić, więc skopiowałem adres w całości.
_________________
22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 09:34   

W tym długim wątku była informacja że problem dotyczył złej jakości panewek silnika składanego w Meksyku. Zły blok miał ostatnią literę numeru K a poprawiona wersja L.
W Europie te silniki mieli robić w Rosji ale nie wiem jak ostatecznie jest ...
Zresztą jeśli objawy pojawiają się po kilku kkm to świadczy o błędzie montażu czy wadliwych częściach a nie błędzie w konstrukcji.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-01-08, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
pala127 


Marka: Hyundai
Model: Tucson
Silnik: 1.6 GDI
Rocznik: 2018
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 56
Skąd: KRK
Wysłany: 2017-01-08, 10:14   

No właśnie wczoraj czytałem późno w nocy ten wątek i wydaje mi się, że ktoś tam też pisał, że L też niekoszerna, ale byłem taki zmęczony, że równie prawdopodobnie mogłem zrozumieć, że L to rozmiar bluzki króliczka miesiąca playboya :)
Gdzie te silniki mają pole numerowe? Da się to odczytać bez jego wyciągania?
PS stosownie do ww. forum podobno w jednym z Nissanów Micra panewka zaczęła stukać już po 700km....
_________________
22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez pala127 2017-01-08, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-02-23, 09:27   

Czy silnik 1.6 Sce i 1.6 MPI się rózni od siebie. Dzięki za odpowiedz.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-23, 10:29   

https://lmgtfy.com/?q=1.6+Sce+i+1.6+MPI+%20dacia+klub
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-23, 11:18   

Krystian67 napisał/a:
Czy silnik 1.6 Sce i 1.6 MPI się rózni od siebie

Tak:

1.6 MPi - https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#Applications_%28K7M_8v%29

1.6 SCe - https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine#HR16DE_%28Renault_H4M%29
 
Mariusz_84 


Marka: Hyundai / Dacia
Model: i20 / Lodgy
Silnik: 1.4 MPI / 1.6 SCe
Rocznik: 2014 / 2019
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 277
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-23, 20:15   

Czy w 1.6 SCe bez fabrycznego LPG nie ma wzmacnianych zaworów i głowicy?
_________________
Zaskoczony pozytywnie Dacią Lodgy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-23, 20:27   

Nie wiadomo - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12807 - wiemy tylko, że mają inne numery części.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-02-24, 18:25   

Zabiegany całym dniem dzięki za linki. Ogarnać to wszystko nie dam rady . I szczerze spodziewałem sie bardziej prostej wypowiedzi . Czym zasadniczo się róznia .Tak poprostu w paru słowach. Mimo to i tak dzięki . Sugestie że mi i się nie chce też rozumie. Dziękuje
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-24, 18:40   

MPi - 2 zawory na cylinder, napęd rozrządu paskiem zębatym, brak zmiennych faz rozrządu, konstrukcja z połowy lat 1990-tych, będąca rozwinięciem projektu z lat 1980-tych, opartego na motorze z lat 1960-tych.

SCe - 4 zawory na cylinder, napęd rozrządu łańcuchem, zmienne fazy rozrządu, wiele nowoczesnych technik wytwarzania i wykończenia, zaprojektowany od podstaw pod koniec pierwszej dekady lat dwutysięcznych jako część licznej rodziny jednostek modułowych.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-02-24, 19:39   

laisar serdeczne dzięki .Wystarczyło .Pozdrawiam serdecznie
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 240
Skąd: Tychy
Wysłany: 2020-02-24, 20:04   

laisar, jak zawsze krótko i rzeczowo,tak trzymać.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne