Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-27, 09:07
W moim przypadku przy zakupie w salonie poinformowano mnie że do wartości 60 tys. zł nie potrzeba drugiego zabezpieczenie typu alarm, blokada aby ubezpieczyć auto AC - wystarczył fabryczny immobilizer.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-27, 19:09 Re: alarm - czy konieczny?
hojnorek napisał/a:
Czy wciąż trzeba mieć dwa zabezpieczenia np immobilizer i alarm albo blokadę skrzyni żeby ubezpieczyć auto AC?
Przecież już masz dwa zabezpieczenia: zamek i immobilajzer.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
W zależności od firmy ubezpieczeniowej wystarczy mieć jedno zabezpieczenie w przypadku samochodu o wartości rynkowej nieprzekraczającej 60-100tys. Powyżej muszą być dwa.
Mnie tłumaczyli że powyżej 50 tyś to dwa zabezpieczenia trzeba do AC. Ale zawsze zamiast typowego wkurzającego autoalarmu można założyć blokadę skrzyni biegów.
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2013-01-28, 14:10
No to mam niespodziankę...
Warta trochę rozwinęła się pod tym względem. Dla samochodów osobowych o wartości powyżej 70 000 PLN wymagamy jednego zabezpieczenia , wystarczy immobiliser. Agenci mają kompetencje do 300 000 PLN. Powyżej warunki zabezpieczenia pojazdu mogą być ustalone indywidualnie przez Wartę.
A zatem przy wartości poniżej 70 000 PLN wytarczą sprawne zamki w drzwiach, jak czujnie i intuicyjnie zarazem zauważa nasz znakomity kolega z Lublina, (Jan mu dano na imię... ).
_________________
Ostatnio zmieniony przez ZeneC 2013-01-29, 07:39, w całości zmieniany 2 razy
chyba dla bezpieczeństwa??? Ale też nie bardzo rozumiem pytanie
Ale, że taki zabezpieczający przed włamaniem/kradzieżą?
Pytam, bo wydawało mi się, że już nikt nie robi takich rzeczy. Choć do dziś pamiętam jak w jakimś szemranym garażu byłem z ojcem, gdzie montowali alarm w naszej vectrze :)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3648 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-02, 23:45
miela napisał/a:
Pytam, bo wydawało mi się, że już nikt nie robi takich rzeczy.
Tu się mylisz. Dodatkowe zabezpieczenia elektroniczne obecnie wracają, podobnie jak dodatki mechaniczne, np. blokady skrzyni. A najlepsze zabezpieczenia pochodzą właśnie z "szemranych garaży"
Ale, że taki zabezpieczający przed włamaniem/kradzieżą?
Tak, mam zamontowane czujki ultradźwiękowe, na co tam jeszcze reaguje? Nie wiem.
A odnośnie pytania, to wydawało mi się rzeczą naturalną, że nowy samochód powinien mieć alarm zamontowany fabrycznie lub przez dealera. Nie przyszłoby mi głowy, że to jakieś widzimisię kupującego, bo go na to stać, lub dla szpanu i żeby budzić w nocy pół osiedla.
Generalnie jest to już któryś tam samochód i jak tylko pamiętam to ubezpieczyciel zawsze o to pyta i pewnie jak samochód ma, to jakiś % mniej za AC.
Jednak biorąc pod uwagę markę samochodu (DL MCV II i inne), to raczej ze strony takich "poważnych kolekcjonerów cudzej własności" tej marki auta nie interesują. Chyba, że ktoś chce nam zrobić po złości lub po prostu padło na ten samochód, a nie konkretnie na markę, bo był akurat pod ręką i trzeba było gdzieś podjechać lub wykonać jakąś akcję i potem auto porzucić.
Jest jeszcze sprawa prywatnych zleceń, bo komuś coś padło, więc zamiast kupić nową część woli przywłaszczyć autko np silnik i kilka innych klamotów.
Czy ma ktoś jakieś staty odnośnie ile to Dacii zniknęło w roku 2019 i latach poprzednich i jaki to był % w skali ogólnej?
Ps sorry za off top i prosze o przeniesienie do właściwego tematu
Ostatnio zmieniony przez nowy 2020-03-03, 09:05, w całości zmieniany 2 razy
Z ulic Warszawy ginie niemal połowa wszystkich aut kradzionych w kraju. Złodzieje w stolicy polują głównie na samochody japońskich marek. Tych działających na innych obszarach Polski interesują natomiast przede wszystkim niemieckie
W Wielkopolsce często giną modele Renault (58). Megane przestępcy odjechali 24 razy, a Clio 16. Dla porównania, ze stołecznych ulic z całej gamy modeli tego producenta złodzieje ukradli 28 sztuk, a w Małopolsce - 8.
czyli francuskimi autami złodzieje interesują się w Wielkopolsce
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-03-03, 09:51, w całości zmieniany 1 raz
czyli francuskimi autami złodzieje interesują się w Wielkopolsce
Ale ani słowem o francuskich rumunach
No jakoś nigdzie dacie nie sa wymieniane jako auta w grupie bardziej kradzionych. Ale chyba dacii bliżej do renault niż do toyoty czy wolkswagena:)
Po drugie w innych statystykach było podane, że najbardziej kradzione to auta 6-10 lat. Już zaczynają się zużywać częsci, jeszcze w miarę drogie - zatem zbyt na części jest.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-03-03, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Ja jak kupowałem ubezpieczenie OC/AC w salonie to za założenie alarmu nie przysługiwał żaden rabat, dopiero za auto powyżej 80 tys. Tak więc sobie odpuściłem, bo ten co oferowali to zwykła syrena jest. Czy ktoś ostatnio słyszał syrenę alarmu w aucie? No właśnie, nieporozumienie.
Jak już to dodatkowy immobilizer z antynapadem ma jakiś sens, bo to jest jakiś realne utrudnienie dla złodzieja, ale nie syrena bo to archaizm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum