Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2022-08-06, 11:45
Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszego
Autor Wiadomość
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-03-03, 19:41   

Najlepsze to jest podsumowanie na koniec
_________________
Paweł
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-03-19, 21:24   

I co? Wprowadzą ten przepis czy nie? Podobno prace trwają. Nowe prawo miałoby wejść w życie już w lipcu - https://mojafirma.infor.pl/moto/prawo-na-drodze/manewry/3604665,Prawo-o-ruchu-drogowym-zmiany-2020-r-Co-oznaczaja.html
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-03-19, 23:38   

:arrow: https://imgur.com/gallery/EIoQ7kf
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-03-25, 12:37   

film z Krakowa o Hiszpanii - pieszym poświęcono dużo uwagi . Czyli jednak można
https://www.youtube.com/watch?v=TdyhJBRWJu4
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-05-21, 18:00   

Cytat:
Do zapisów ustawy o pierwszeństwie pieszych zgłoszono prawie 60 uwag. Ma ona obowiązywać od 1 lipca 2020 roku, ale ze względu na stopień zaawansowania prac pojawiają się spore wątpliwości, czy terminu uda się dotrzymać. Ten nie jest wybrany przypadkowo.

więcej: https://www.google.com/am...tacjach%3famp=1
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-05-22, 08:41   

Z tym przepisem jest jeden problem. Ja popieram pierwszeństwo pieszego znajdującego się w strefie przed przejściem ale... wiemy jakich kierowców mamy. Dzisiaj musiałem uciekać na tory tramwajowe, bo Passat nie wytrzymał jechania 100km/h za Dacią i on musiał szybciej, więc mnie bezczelnie zepchnął, hamować nie mogłem, bo drugi debil przyklejony do zderzaka.
Stoję na zielonej strzałce i puszczam pieszych. Idiota za mną trąbi jak debil, w końcu mnie omija i skręca w prawo. Piesi po moim klaksonie zdążyli uskoczyć. Ile razy byłem omijany gdy puszczam pieszych to już nie zliczę.
To tylko z dzisiejszego poranka.
Już raz miałem robiony tył w Daćce, bo Astra nie zdążyła się zatrzymać, jak mi piesi wbiegli na pasy.

Liczba wypadków się zwiększy jak to zostanie wprowadzone. Zwiększy liczba najechań na tył. Zwiększy się liczba potrąceń pieszych.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-06-10, 16:24   

Czy bezwzględne pierwszeństwo dla pieszych wejdzie w życie od 1 lipca br?
artykuły
https://www.google.com/am...-od-1-lipca/amp
https://www.google.com/am...wna,nId,4544658
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-10, 17:36   

eio napisał/a:
Czy bezwzględne pierwszeństwo dla pieszych wejdzie w życie od 1 lipca br?


Nie, ponieważ nawet treść projektu (który akurat zaległ w okowach sejmowych) przewiduje jego wejście w życie od 1 stycznia 2021 r.

http://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/druk.xsp?nr=48
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-06-10, 17:39   

Cytat:
Czy bezwzględne pierwszeństwo dla pieszych wejdzie w życie od 1 lipca br?


o tym , że wkrótce wejdą takie przepisy czytam gdzieś od 2 lat ,
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-06-10, 17:50   

defunk napisał/a:
eio napisał/a:
Czy bezwzględne pierwszeństwo dla pieszych wejdzie w życie od 1 lipca br?


Nie, ponieważ nawet treść projektu (który akurat zaległ w okowach sejmowych) przewiduje jego wejście w życie od 1 stycznia 2021 r.

http://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/druk.xsp?nr=48


Do tego dokumentu jeszcze nie dotarłem. Dzięki. Mniej poszukiwań.

Kilka istnień ocalonych...
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-11, 06:51   

Dodać warto, że niedawno pojawił się projekt przewidujący m.in. jedne tablice na całe życie auta, brak obowiązku wożenia prawa jazdy przy sobie oraz likwidujące kartę pojazdu i nalepkę kontrolną... i o tym też gadało się od x lat ;-)
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-06-11, 07:26   

Czekam na jedne tablice na całe życie auta. Co do bezwzglednego pierwszeństwa - mam nadzieję że do takiej zmiany w prawie nie dojdzie. Chyba że będą duże inwestycje o których pisałem w temacie. Jednak podoba mi się niemiecki system z furtami. Przynajmniej na razie.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-11, 09:17   

Właściwie to ono nie jest takie bardzo "bezwzględne"; a jeśli nawet -- dlaczego lepszym rozwiązaniem jest bezwzględne pierwszeństwo dla pojazdów?
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-06-11, 09:35   

defunk napisał/a:
dlaczego lepszym rozwiązaniem jest bezwzględne pierwszeństwo dla pojazdów?

bo:
- przejście jest na jezdni a nie jest to przejazd przez chodnik
- kierowca musi zwracać swoją uwagę jednocześnie na kilkadziesiąt aspektów na drodze, obok niej i w swoim aucie /temat rzeka
- każde hamowanie auta to większe korki w miastach i więcej smogu z klocków i wydechów
- więcej potrąceń - przynajmniej w poczatkowym okresie zmiany prawa

Oczywiście wszystko to przy założeniach opisanych wcześniej w temacie. Napisałem skrótowo. Nie chcę się rozpisywać. Ale przyjmuję też przeciwną argumentację.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-06-11, 09:36   

Ono nigdy nie było bezwzględne i mam nadzieję nie będzie, ale głupie media tak to bezmyślnym pieszym przedstawią że będą włazić na rzeź pod samochody jak barany.
Podobnie jest z przepisem że rowerzyści mogą jeździć obok siebie ale nikt nie wie o zastrzeżeniu(bo o nim żadne media nie powiedziały ) jakie tego dotyczy, które powoduje że tylko w sporadycznych przypadkach jest to możliwe.
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2020-06-11, 09:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-11, 09:55   

eio napisał/a:
bo:
- przejście jest na jezdni a nie jest to przejazd przez chodnik


W centrum miasta, a przynajmniej w Krakowie jest trochę takich przejść które są podniesione względem jezdni, tam to samochodem przejeżdżasz przez chodnik ;-)

W Polsce to chyba jedna z niewielu skutecznych metod - takie przejścia powinny być wszędzie na 50km/h i mniej, a już na pewno w strefach 30 km/h - do czasu aż pokolenie "w zabudowanym" 60 km/h + 20 nie przestanie jeździć.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-11, 10:44   

eio napisał/a:
...
- każde hamowanie auta to większe korki w miastach i więcej smogu z klocków i wydechów
...

Policzyłam "na oko" - mój Duster pokazuje mi przy rozpędzaniu - zużycie nawet 20ltr/h, tj. ok. 0,00(5) ltr/sek. Załóżmy, że po zahamowaniu przed przejściem rozpędzam się ok. 10 sek to wyemituje "w kosmos" 0,0(5) ltr - 50gram, autobus pewnie z 5 razy tyle. Jeżeli przed przejściem zatrzyma się nie jeden, a kilka samochodów po to by przepuścić pojedyńczego spacerowicza i zaoszczędzić mu 5 sek oczekiwania to będzie to równoważne (przy kilku samochodach i np. jednym autobusie) pewnie i 0,5 ltr paliwa. A "świadomy ekologicznie" spacerowicz pewnie będzie mega zadowolony z polepszenia czystości powietrza w mieście. Dlatego ja - jako piesza, staram się nie "wymuszać" hamowania ruchu na przejściu, natomiast jako kierowca przepuszczam wszystkich pieszych i tu już macham ręką na ekologię bo inaczej wyjdę na niekulturalną babę za kółkiem.
_________________
Od f126p do Dustera
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-11, 11:33   

Czym innym jest przepuszczenie jednego czy dwóch pojazdów przez pieszego, a czym innym jest czekanie w nieskończoność przed pasami aż ktoś się zlituje i zwolni lub zatrzyma. Zazwyczaj te 5s oznacza ze pieszy przepuści Ciebie, ale po Twoim przejeździe będzie czekać to już "nie Twój problem" ;-) . Polecam jednak oglądnąć ten filmik z Hiszpanii. Tam to działa, sprawdzałem osobiście jako pieszy i kierowca, zarówno w miastach, jak i na prowincji.

ps. działa bo są bezwzględni. Dostałem fote z 115km/h z ograniczenia do 110km/h. W Polsce to nie do pomyślenia.

eio napisał/a:
- każde hamowanie auta to większe korki w miastach i więcej smogu z klocków i wydechów


Tych hamowań było by o rząd wielkości mniej gdybyśmy wszyscy przestrzegali przepisów i odległości dostosowanej do prędkości. I kierowcy by mniej hamowali i rozpędzali się i piesi mieli by mniejsze szanse na "gwałtowne wtargnięcie pod koła"
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2020-06-11, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-11, 12:52   

damiaszek napisał/a:
Czym innym jest przepuszczenie jednego czy dwóch pojazdów przez pieszego, a czym innym jest czekanie w nieskończoność przed pasami aż ktoś się zlituje i zwolni lub zatrzyma. . ....

No właśnie o tym mówimy – o jakim wyważeniu racji (ekologi, ekonomiczności zasad współżycia społecznego), a nie o bezrefleksyjnej „bezwzględności” uprawnień i bez mała tworzenia z tego jakiejś ideologi.
damiaszek napisał/a:
... Zazwyczaj te 5s oznacza ze pieszy przepuści Ciebie, ale po Twoim przejeździe będzie czekać to już "nie Twój problem" ;-) . ....
Ja na miejscu pieszego jestem gotowa czekać i 5x 5s byle by nie hamować kilku samochodów czy autobusów – niektórzy nie - muszą przechodzić natychmiast i to bez względu na sytuację na drodze i o takich (bezwzględnych) postawach tu mówimy.
_________________
Od f126p do Dustera
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2020-06-11, 21:19   

damiaszek napisał/a:
W centrum miasta, a przynajmniej w Krakowie jest trochę takich przejść które są podniesione względem jezdni, tam to samochodem przejeżdżasz przez chodnik ;-)

Przeczytaj temat. Zwłaszcza o rozwiązaniach w Niemczech. Zrozumiesz o co mi chodzi. Podpowiedź: mało pasów w centrum z ograniczeniem 30 kmh i bdb oświetlone i widoczne pasy z bezwzgl. pierwszeństwem; furty - większość przejść.

maugu napisał/a:
Dlatego ja - jako piesza, staram się nie "wymuszać" hamowania ruchu na przejściu, natomiast jako kierowca przepuszczam wszystkich pieszych i tu już macham ręką na ekologię bo inaczej wyjdę na niekulturalną babę za kółkiem.

A ja ostentacyjnie nie przechodzę - taki jestem! Do tego kiedy przed pasami stoi rodzina z małymi dziećmi jako kierowca nie zatrzymuję się. Wolno przejeżdżam - ucząc dziecko że kiedy będzie samo przed przejściem pojazd może się nie zatrzymać. Pamiętam straszną tragedię w Łodzi z małym dzieckiem i tramwajem na przejściu... Czasami się zapominam i zatrzymuję auto i wtedy mam refleksję czy dziecko uniknie w przyszłości potrącenia.

damiaszek napisał/a:
Czym innym jest przepuszczenie jednego czy dwóch pojazdów przez pieszego, a czym innym jest czekanie w nieskończoność przed pasami aż ktoś się zlituje i zwolni lub zatrzyma.
To fakt. Inna sytuacja.

damiaszek napisał/a:
Tych hamowań było by o rząd wielkości mniej gdybyśmy wszyscy przestrzegali przepisów i odległości dostosowanej do prędkości. I kierowcy by mniej hamowali i rozpędzali się i piesi mieli by mniejsze szanse na "gwałtowne wtargnięcie pod koła"
Też prawda. Ale to nie rozwiązuje problemu.
Wcześniej w temacie policzyłem ile przejść (pasów) z sygnalizacją i bez, mam w drodze wyjeżdżając z miasta. Unikam godzin szczytu. Miasto jest najbardziej zakorkowane w Polsce. Nie chcę pisać co się dzieje w "trudnych" warunkach.
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-06-11, 21:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-12, 09:19   

A ja trochę z odwrotnej strony... Obserwuję niektóre przejścia dla pieszych- wąskie uliczki bez sygnalizacji świetlnej w ścisłym Śródmieściu Warszawy. W takich miejscach ruch pieszych to jeden ciągły potok ludzi, już teraz aby przejechać samochodem trzeba to brutalnie wymuszać na pieszych. Przy nowym przepisie albo nic się nie zmieni, albo te ulice staną się nieprzejezdne.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-12, 11:02   

eio napisał/a:
damiaszek napisał/a:
W centrum miasta, a przynajmniej w Krakowie jest trochę takich przejść które są podniesione względem jezdni, tam to samochodem przejeżdżasz przez chodnik ;-)

Przeczytaj temat. Zwłaszcza o rozwiązaniach w Niemczech. Zrozumiesz o co mi chodzi. Podpowiedź: mało pasów w centrum z ograniczeniem 30 kmh i bdb oświetlone i widoczne pasy z bezwzgl. pierwszeństwem; furty - większość przejść.


Ale ja czytam źródło -- projekt nowelizacji pord. Analiza rozwiązań niemieckich może być ciekawa, ale nie do końca wnosząca cośkolwiek do problemu pt. "słoń a sprawa polska".
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-12, 13:53   

Dymek napisał/a:
A ja trochę z odwrotnej strony... Obserwuję niektóre przejścia dla pieszych- wąskie uliczki bez sygnalizacji świetlnej w ścisłym Śródmieściu Warszawy. W takich miejscach ruch pieszych to jeden ciągły potok ludzi, już teraz aby przejechać samochodem trzeba to brutalnie wymuszać na pieszych. Przy nowym przepisie albo nic się nie zmieni, albo te ulice staną się nieprzejezdne.


Wtedy trzeba montować światła. W Krakowie było takie przejście (nie jedno, ale to było szczególne - bo na mojej trasie ;-) i to nie na bocznej drodze w centrum https://tinyurl.com/y9qvr8p2 . Przed w zamontowaniem świateł przepustowość tego miejsca była mniejsza niż zwykle zakorkowanego skrzyżowania na "Alejach" (gł. ciąg komunikacyjny centrum Krakowa). Podwójne przesiadkowe przystanki bo obu stronach ulicy + AGH i sklepy przy samych przystankach.

A tak w ogóle to się trochę pożalę na bezwzględne pierwszeństwo pieszego tylko trochę inaczej niż inni. Ostatnimi czasami ze względu na mniejsze obłożenie miejsc w Dusterz dojeżdżam do pracy rowerem. Miasto postanowiło "ułatwić" życie rowerzystom i wyznaczyło kilkaset metrów ciągu pieszo-rowerowego na mojej trasie do pracy. W związku z tym dbając o swoje i pieszych bezpieczeństwo zmuszony zostałem do skorygowania trasy tak aby omijać tą ulicę.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Tomex
[Usunięty]

Wysłany: 2020-06-18, 08:31   

Bezwzględne pierwszeństwo pieszego ok, jak najbardziej pasuje.. tylko czemu mam wrażenie, że jedynie kierowcy muszą zachować szczególną uwagę dojeżdżając do przejścia? Sam pieszy często się nie rozgląda, ma słuchawki w uszach, siedzi na telefonie lub przebiega.. Kierowca dodatkowo zamiast zachowania szczególnej ostrożności pilnuje jeszcze sytuacji za swoimi plecami i obserwuje, czy ktoś z drugiego pasa obok właśnie nie leci - w takiej sytuacji często ostrzega pieszego klaksonem?? Masa filmików jest na YT, gdzie to właśnie kierowca, który ustępuje pieszemu, zapobiega przez jego głupotę w patrzenia się w telefon przed nieszczęśliwym wypadkiem.. A najgorsze co może być, to przejazd dla rowerzystów :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: to dopiero cyrki są
 
KrzychuB 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Wersja: Logan
Dołączył: 27 Maj 2020
Posty: 30
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2020-06-18, 13:06   

Póki co nie będzie tego :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne