Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wypadki z udziałem Dacii
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-04-05, 13:49   

Może uważasz, że zakaz zatrzymywania oznacza zakaz zatrzymywania przed przejściem?

:lol:

Przechwytywanie.JPG
Plik ściągnięto 9 raz(y) 20,48 KB

_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-04-05, 14:25   

Kierowca żuka miał sporo czasu na hamowanie i sporo miejsca - 80 % długości przystanku tramwajowego. To mi się czasem jeży włos na głowie jak muszę 30 ton zatrzymać na 15 m, kiedy mi kierowcy wjeżdżają w lukę, którą sobie zostawiam.
_________________
Paweł
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-05, 15:14   

Ciekawe jak zakończyła się cała ta sytuacja, czy winnym został kierowca Dacii czy kierowca Żuka? Oglądając kilka razy ten filmiki i według mnie obydwaj kierowcy powinni lepiej się zachować. Kierowca Dacii teoretycznie nie powinien wykonywać manewru wyprzedzania ale zrobił to zgodnie z przepisami - nie na skrzyżowaniu, linii ciągłej czy przejściu dla pieszych, manewr zakończył zachowując kilka metrów przed wyprzedzonym samochodem, jedynie do czego można się przyczepić to nieużywanie kierunkowskazów ( tego nie jestem pewien nie widać dokładnie na filmie). Natomiast kierowca Żuka nie zachował szczególnej ostrożności zbliżając się do skrzyżowania i przejścia dla pieszych, jadąc tego typu pojazdem powinien już wcześniej zwalniać aby w nagłej sytuacji zdarzyć wyhamować. Jak widać na filmie zanim wcisnął pedał hamulca jego auto przejechało jeszcze kilka metrów. Zauważcie że trzecią osoba która według mnie jest współwinna ( ale pewnie według policji nie) jest pieszy, który z prawej strony podbiega do przejścia dla pieszych, powodując takie a nie inne zachowanie kierowcy Dokkera. Kierowca Dokkera wykazał się bardzo dobrym refleksem bo gdyby przechodni wbiegł na przejście dla pieszych mógłby go potrącić a nawet jak nie to gdyby jechała za nim policja dostał by wysoki mandat za nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu, który można powiedzieć wszedł już jedna stopą na przejście dla pieszych. A Gdyby nie było w tym miejscu Dacii ,a pieszy nie zatrzymał by się w tym miejscu tylko wbiegł bezpośrednio na przejście czy Żuk by miał szansę się zatrzymać aby go nie potracić ? No i ostatnie pytanie czy Zuk posiadał sprawny układ hamulcowy ? Jeżeli na miejsce kolizji przybyła policja to mieli ciężki orzech do zgryzienia ponieważ nasz kodeks ruchu drogowego jest trochę dziurawy .
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-04-05, 17:09   

Cytat:
dudu$

Kierowca Dacii teoretycznie nie powinien wykonywać manewru wyprzedzania ale zrobił to zgodnie z przepisami - nie na skrzyżowaniu, linii ciągłej czy przejściu dla pieszych,

Zabronione jest także wyprzedanie przed przejściem + kodeks nie określa dokładnie ile ta odległość wznosi w metrach.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-05, 18:07   

EBmazur napisał/a:
Cytat:
dudu$

Kierowca Dacii teoretycznie nie powinien wykonywać manewru wyprzedzania ale zrobił to zgodnie z przepisami - nie na skrzyżowaniu, linii ciągłej czy przejściu dla pieszych,

Zabronione jest także wyprzedanie przed przejściem + kodeks nie określa dokładnie ile ta odległość wznosi w metrach.


tak masz rację tylko, że ta odległość przed przejściem dla pieszych jest zaznaczona linią ciągła co oznacza, że manewr zmiany pasa czy też wyprzedzenia innego samochodu możemy przeprowadzić ale tak abyśmy zakończyli go przed rozpoczęciem linii ciągłej.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-04-05, 18:19   

Cytat:
tak masz rację tylko, że ta odległość przed przejściem dla pieszych jest zaznaczona linią ciągła co oznacza, że manewr zmiany pasa czy też wyprzedzenia innego samochodu możemy przeprowadzić ale tak abyśmy zakończyli go przed rozpoczęciem linii ciągłej.
Na czym opierasz twierdzenie , że linia ciągła wyznacza dopuszczalną odległość do wyprzedzania , co jest innym manewrem od zmiany pasa ruchu? ( dopuszczam ewentualność , że błądzę w mroku )
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-05, 19:50   

A idąc twoim Tokiem myślenia jeżeli od jednego przejścia do drugiego jest np 100m to na tym odcinku nie można zmienić pasa ani wyprzedzić innego auta? Ja swoja tezę opieram po prostu na doświadczeniu i aby nie być gołosłownym przed napisaniem poprzedniego posta wszedłem na google maps i sprawdziłem jak sytuacja wygląda w Warszawie. Zazwyczaj przed przejściem dla pieszych czy skrzyżowaniem w odległości jakieś 15-20m linia przerywana zamienia sie w linię ciągłą co oznacza zakaz wyprzedzania i zmiany pasa
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-04-06, 06:12   

Cytat:
dudu$
Ja swoja tezę opieram po prostu na doświadczeniu ....

Prosiłem o przepis - doświadczenia i wnioski z niego wyciągane są u różnych osób diametralnie różne . Policjant wystawiający mandaty ( także w tej sytuacji ) nie może opierać się na doświadczeniu.
Cytat:
Zazwyczaj przed przejściem dla pieszych czy skrzyżowaniem w odległości jakieś 15-20m linia przerywana zamienia sie w linię ciągłą co oznacza zakaz wyprzedzania i zmiany pasa
Zazwyczaj - a więc nie przed każdym przejściem . Pomimo braku takich linii zakaz obowiązuje . W dodatku jeśli są dwa / trzy pasy ruchu w jednym kierunku to wyprzedzanie nie musi wiązać się ze zmianą pasa ruchu - i wtedy nie ma przekraczania linii ciągłej pomimo manewru wyprzedzania.( linia ciągła nie zabrania wyprzedzania jeśli nie jest przekraczana ) .
Dla jasności - manewr daci uznałbym za zajechanie drogi. Kierowca powinien przewidzieć ewentualna konieczność zwolnienia / zahamowania przed przejściem dla pieszych , w dodatku hamował bezpośrednio po zakończeniu manewru , co jest zabronione .
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-04-06, 07:18   

Myślałem o tym, co EB, tylko nie chciało mi się strzępić. Zmiana pasa to tylko skwitowanie zakończenia wyprzedzania.
A ten lewy pas do skrętu to pozwala wjechać na rondo pod prąd, po angielsku? W pierwszej chwili myślałem, że przed rondem jest jakaś nawrotka czy łącznik. W moich stronach dedykowane pasy są inaczej oznaczane.

Przechwytywanie.JPG
Plik ściągnięto 9 raz(y) 36,84 KB

_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2020-04-06, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-06, 10:20   

Jak się takimi zabytkami jeździ trzeba brać poprawkę, że ma się spowalniacze, nie hamulce. Przez miesiąc jazdy maluszkiem tak miałem.. Gdyby dacia, czy inny samochód jechał prawym pasem i przepuszczał pierwszego, to żuczyna mogłaby tegoż pieszego rozwalcować, więc nie uniewinniałbym kierowcy żuka zbyt pochopnie
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-04-06, 11:04   

Prezes napisał/a:
żuczyna mogłaby tegoż pieszego rozwalcować, więc nie uniewinniałbym kierowcy żuka zbyt pochopnie

Mógłbyś mieć rację, gdyby nie pewien szczegół. Może się mylę, wzrok mi szwankuje, albo dopadła mnie inna pomroczność, ale na filmiku Żuk zatrzymuje się jakieś 5-6 m przed przejściem, a to raczej uniemożliwia rozwałkowanie pieszego.
Natomiast zachowanie kierującego Dacią nosi wszelkie znamiona celowego doprowadzenia do kolizji. Wyprzedza z prawej, po czym mając wolny prawy pas zajeżdża drogę pojazdowi, który dopiero co wyprzedził i hamuje... przed pustym jeszcze przejściem dla pieszych.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-06, 12:18   

hak64 napisał/a:
Prezes napisał/a:
żuczyna mogłaby tegoż pieszego rozwalcować, więc nie uniewinniałbym kierowcy żuka zbyt pochopnie

Mógłbyś mieć rację, gdyby nie pewien szczegół. Może się mylę, wzrok mi szwankuje, albo dopadła mnie inna pomroczność, ale na filmiku Żuk zatrzymuje się jakieś 5-6 m przed przejściem, a to raczej uniemożliwia rozwałkowanie pieszego.
Natomiast zachowanie kierującego Dacią nosi wszelkie znamiona celowego doprowadzenia do kolizji. Wyprzedza z prawej, po czym mając wolny prawy pas zajeżdża drogę pojazdowi, który dopiero co wyprzedził i hamuje... przed pustym jeszcze przejściem dla pieszych.


Poczytałem dzisiaj trochę kodeks drogowy i tam nie znalazłem informacji, że nie można wyprzedzać prawym pasem, ba kierowca Dacii np mógł zjechać na prawy pas bo chciał jednak jechać na wprost a później się rozmyślił i z powrotem wjechał na lewy bo jednak wolał jechać w lewo, zmianę pasa dokonał prawidłowo bo na linii przerywanej, nie zajeżdżając nikomu drogi bo wjeżdżając na lewy pas żuk miał do niego dobre 8-10 metrów, nie robiąc tego na drodze gdzie jest zakaz oraz nie przed samym skrzyżowaniem bo ją wyznacza linia ciągła przed samym przejściem dla pieszych. pokazałem tą sytuacje kilku moim znajomym i każdy uważa tak, jak ja że winny jest kierowca Żuka i tyle. Przeczytałem również komentarze pod filmikiem i ostatecznie doszli do wniosku, ze to własnie kierowca żuka jest winny. Czy to się komuś podoba czy nie kierowca Żuka miał czas na wyhamowanie swojego pojazdu gdyby tylko zaczął wcześniej hamować a do tego powinien i jeszcze obserwować okolice skrzyżowania i zobaczył by wtedy zbliżającego się pieszego do przejścia
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-04-06, 12:37   

Zatrzymał się 5-6 m przed przejściem, a Dokkera wepchnął na przejście Zderzenie sprężyste, przekazał pęd i energię. Jeśliby się zatrzymał sam z siebie, to Dacia nie zostałaby uszkodzona, chyba proste.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-04-06, 13:54   

dudu$ napisał/a:
Poczytałem dzisiaj trochę kodeks drogowy i tam nie znalazłem informacji, że nie można wyprzedzać prawym pasem,

A czy ja napisałem, że to zabronione?! Bardziej istotny jest fakt, że bezpośrednio po wyprzedzeniu Żuka wrócił na lewy pas (mimo wolnego prawego) i natychmiast zaczął hamować.
eplus napisał/a:
Zatrzymał się 5-6 m przed przejściem, a Dokkera wepchnął na przejście Zderzenie sprężyste, przekazał pęd i energię. Jeśliby się zatrzymał sam z siebie, to Dacia nie zostałaby uszkodzona, chyba proste.

A gdyby Dacii nie było, to by się zatrzymał dwa m dalej, czyli nadal przed przejściem.
eplus napisał/a:
Dokkera wepchnął na przejście

Dziwnym zbiegiem okoliczności Dokker po uderzeniu toczy się zwalniając na odcinku 2 m, po czym przyspiesza i zatrzymuje się za przejściem.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-04-06, 14:00   

dudu$ napisał/a:
owinien i jeszcze obserwować okolice skrzyżowania i zobaczył by wtedy zbliżającego się pieszego do przejścia

Możesz sobie w buty włożyć takie opinie (będziesz wtedy wyższy) , skoro nie zauważasz, że pieszy biegł chodnikiem wzdłuż drogi i nic nie wskazywało na to, czy zechce skorzystać z przejścia, czy też pobiegnie dalej. W chwili zderzania pojazdów pieszy nadal był na chodniku.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-06, 17:55   

hak64 napisał/a:
dudu$ napisał/a:
owinien i jeszcze obserwować okolice skrzyżowania i zobaczył by wtedy zbliżającego się pieszego do przejścia

Możesz sobie w buty włożyć takie opinie (będziesz wtedy wyższy) , skoro nie zauważasz, że pieszy biegł chodnikiem wzdłuż drogi i nic nie wskazywało na to, czy zechce skorzystać z przejścia, czy też pobiegnie dalej. W chwili zderzania pojazdów pieszy nadal był na chodniku.


Ja nie potrzebuję być wyższy, jeżeli Ty masz kompleks mniejszości to sobie wkładaj w buty co chcesz a ode mnie się od piórkuj. Jeżeli jesteś kierowcą pojazdu i poruszasz sie po drodze publicznej masz obowiązek obserwować drogę dookoła Twojego samochodu i przewidywać rożne sytuacje. Widziałem, że pieszy biegnie wzdłuż drogi ale i widziałem z drugiej strony tramwaj, była duża szansa, ze pieszy ten biegnie właśnie do tramwaju i może nagle wtargnąć na jezdnie. Mamy dziurawe przepisy ruchu drogowego o czym sam przekonałem się rok temu rozbijając swoja poprzednia dacię,na skrzyżowaniu jechałem za gościem pasem do jazdy na wprost , zielone światło, żadnego innego auta, po przejechaniu 75% skrzyżowania kierowca z auta przede mną nagle włączył kierunek w lewo jednocześnie wciskając pedał hamulca do oporu i łamał się w kąt prawie 90% uderzyłem go w lewy tylny narożnik, dodam że na tym skrzyżowaniu były 2 oddzielne pasy do skrętu w lewo. Co usłyszałem od policjanta? Pana wina jako kierowca musi Pan przewidywać różne sytuacje na drodze, nie ważne jest że kierowca przed Panem łamie przepisy ruchu drogowego, Pan ładuje mu się w tył i ten przepis jest nad wszystkimi innymi, może Pan iść do sądu 1/10 sędziów uzna Pana za niewinnego, takie mamy prawo.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2020-04-06, 19:19   

Trudna sprawa. W pierwszej chwili zobaczyłem wymuszone hamowanie dokkera przed żukiem. Przypomniało mi sie nagranie z podobego zdarzena (film gdześ wcześniej w temacie). Wtedy ewidentnie MCV wyprzedziła i gwałtownie hamowała przed innym autem. Kierowca Mcv chciał doprowadzić do stłuczki. Drugi raz obejrzałem film z żukiem i dokkerem. Kierowca dokkera zrobił to jednak dużo bardziej łagodnie - wyprzedzanie i hamowanie. Kierowca żuka miał dystans na hamowanie.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-04-06, 19:35   

A może to było coś w ten deseń:
https://www.youtube.com/watch?v=iJGuz1NaDIk
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-04-06, 21:24   

dudu$ napisał/a:
jechałem za gościem pasem do jazdy na wprost , zielone światło, żadnego innego auta, po przejechaniu 75% skrzyżowania kierowca z auta przede mną nagle włączył kierunek w lewo jednocześnie wciskając pedał hamulca do oporu i łamał się w kąt prawie 90% uderzyłem go w lewy tylny narożnik, dodam że na tym skrzyżowaniu były 2 oddzielne pasy do skrętu w lewo. Co usłyszałem od policjanta? Pana wina jako kierowca musi Pan przewidywać różne sytuacje na drodze, nie ważne jest że kierowca przed Panem łamie przepisy ruchu drogowego, Pan ładuje mu się w tył i ten przepis jest nad wszystkimi innymi, może Pan iść do sądu 1/10 sędziów uzna Pana za niewinnego, takie mamy prawo.

Kolego nie wiem, co mi chciałeś tym postem udowodnić, ale istotnie policjant słusznie ocenił sytuację i wskazał winnego. Opisana przez Ciebie sytuacja nie jest nawet podobna do tej z filmiku. Tu bowiem facet w Dacii wyprzedza Żuka, zmienia pas ruchu i hamuje wyprzedzonemu przed nosem.
eio napisał/a:
Kierowca dokkera zrobił to jednak dużo bardziej łagodnie - wyprzedzanie i hamowanie. Kierowca żuka miał dystans na hamowanie.

Panowie art 22. 4 Ustawy prd mówi "Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać...", ale ten sam artykuł ma także pkt 1, który brzmi "Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności".
Taką szczególną ostrożnością jest m.in.ocena prędkości i możliwości pojazdu który porusza się po pasie ruchu na który zamierzamy wjechać, bowiem prawidłowo wykonany manewr nie może powodować zajechania drogi, zmuszać do hamowania, czy stwarzać zagrożenie dla innych uczestników ruchu (w tym pieszych).
Podejrzewam, że każdy policjant mający trochę doświadczenia w obsłudze zdarzeń drogowych, po analizie tego filmiku powie, że sprawcą kolizji jest kierujący Dacią . Pozostaje jeszcze sąd - ten zwykle opiera się na zdaniu fachowców (policjantów), a w przypadkach wątpliwych powołuje biegłych. Także w mojej ocenie, analiza zamieszczonego filmiku wskazuje na winę kierującego Dacią, a posiadam nie tylko wieloletni staż w obsłudze zdarzeń drogowych, ale i kwalifikacje biegłego z zakresu ruchu drogowego i rekonstrukcji wypadków.
Miłego dnia.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Ostatnio zmieniony przez hak64 2020-04-06, 21:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-04-07, 18:47   

hak64 napisał/a:
Także w mojej ocenie, analiza zamieszczonego filmiku wskazuje na winę kierującego Dacią, a posiadam nie tylko wieloletni staż w obsłudze zdarzeń drogowych, ale i kwalifikacje biegłego z zakresu ruchu drogowego i rekonstrukcji wypadków.


To ja opiszę Ci sytuację, jaką miał kolega. Otóż prowadził on tramwaj jakąś tam ulicą. Po drodze wiadukt kolejowy. Przejazd pod wiaduktem 10 km/h przez jakieś 50 m. Na torowisku pas do skrętu w lewo, który kończy się 10 m za wiaduktem . Tramwaj wyjeżdża już prawie spod wiaduktu, kiedy nagle na torowisko wjeżdża samochód i zatrzymuje się, bo nie ma możliwości skrętu ze względu na pojazdy jadące w kierunku przeciwnym. Kolega hamuje czym może, a ma do dyspozycji 2 hamulce: szczękowe i szynowe. Niestety zabrakło mu jednego metra. Uderza w samochód. Wszystko nagrał rejestrator jazdy. Policja wskazuje ewidentnie winę kierowcy po obejrzeniu nagrania. Kierowca nie przyznaje się do winy. Sprawa trafia do sądu. Sąd uznaje winę motorniczego, bo kierowca to .............. prokurator.

Takich spraw jest dużo więcej, więc nie pisz mi tu, że sędzia wydaje wyrok na podstawie opinii pseudo fachowców typu policja czy biegły.
_________________
Paweł
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-04-07, 19:56   

nowy napisał/a:
Takich spraw jest dużo więcej, więc nie pisz mi tu, że sędzia wydaje wyrok na podstawie opinii pseudo fachowców typu policja czy biegły.
A nie przyszło Ci do łba, że wśród fachowców bywają też wyjątki. Ja wybrałem emeryturę nie z powodu osiągnięcia określonego wieku. Miałem prowadzić sprawę wypadku spowodowanego przez pijanego posła (nie powiem jakiej opcji), tyle że przełożony wręczając mi akta sprawy wyraził się mniej więcej tak: " ten człowiek może bardzo wiele dla nas zrobić, bo ma koneksje, wpływy, jest więc szansa na szybki awans...a tu (akta) przedstawiono go w najczarniejszych barwach". Wyjmując gumkę z szuflady powiedziałem: "proszę zatem to czarne wymazać i przynieść do dalszego prowadzenia". Na drugi dzień napisałem raport o przejście na emeryturę, bo wiedziałem, że mój stołek już się pali.
Wydając opinię o kimkolwiek, racz więc kolego nie mieszać fachowców z gównem, bo to jednych obraża, a i Tobie chwały nie przynosi...
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-07, 20:18   

hak64 napisz co się stało ze ostatnio zachowujesz się jak cham i prostak ? Niemal w każdym swoim poście w tym temacie musisz kogoś atakować. Tak działa na Ciebie epidemia korona wirusa? Wbrew temu co mówią w telewizji możesz wyjść na chwilę z domu i przewietrzyć głowę, myślę że Tobie to pomoże.
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-04-07, 20:37   

Cytat:
hak64 napisz co się stało

Najwidoczniej mam uczulenie na prawdy objawione...na dowolną interpretację moich wypowiedzi także (a to chyba Ty sugerowałeś, że wskazałem iż wyprzedzanie z prawej jest tam zabronione). Ponadto taką mam naturę - nie rozpatruję faktów pod kątem emocjonalnym, a wyłącznie rzeczowym.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Ostatnio zmieniony przez hak64 2020-04-07, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-07, 21:41   

Forum jest po to aby w kulturalny, nie agresywny sposób rozmawiać miedzy sobą i pisać swoje spostrzeżenia. Nie każdy zna się na wszystkim i czasem w jakimś temacie może napisać głupotę ale nie jest to powód do tego aby pisać posty typu "Możesz sobie w buty włożyć takie opinie (będziesz wtedy wyższy) " lub " A nie przyszło Ci do łba" . Nie jesteśmy dziećmi w wieku gimnazjalnym, takie rzeczy można napisać innymi słowami albo w ogóle się nie odzywać jeżeli coś nas irytuje.
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 192
Skąd: LKS
Wysłany: 2020-04-07, 22:06   

No to wróćmy do tematu:

https://www.lublin112.pl/...-dacii-zdjecia/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne