Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-29, 19:59
Nie da niestety. To całkiem inna seria alarmów.
Każda seria ma całkiem inne podłączenia.
Mam np. szczegółową serwisówkę alarmu Cobra 3100 - i to już jest bliskie mojemu.
Ale muszę mieć pewność że w 3998 jest tak samo.
No nic, czekamy na Yoda aż się wypowie.
czy ktoś ma założony fabryczny alarm Cobry dedykowany do Logana? Coś dziwne jest to jego działanie - wg zapewnień dealera miał od być podpięty bezpośrednio do kluczyka i miał się włączać kluczykiem - niestety nie stwierdziłem tego. Można go uruchomić wyłącznie z pilota.
Czy ktoś ma takowy ?
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2008-10-18, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-01, 20:12
Ja posiadam taki.
Działa to tak :
1. z kluczyka od auta nie włączysz alarmu - tylko centralny
2. masz piloty od alarmu i nimi włączasz alarm jak i centralny zamek - i ta metoda jest
najlepsza.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-02, 19:59
To jest alarm który działa wyłącznie z dwóch pilotów które otrzymałeś wraz z alarmem.
Mam taki sam alarm. Ten alarm nie działa z pilotem kluczka od auta.
ja mam alarm 3998 i też nie wiem jak ustawić dźwięk przy właczaniu alarmu i dodatkowo interesowałaby mnie mozliwość automatycznego zamykania zamów drzwi po ruszeniu
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-02, 23:52
tomaszgebala napisał/a:
ja mam alarm 3998 i też nie wiem jak ustawić dźwięk przy właczaniu alarmu i dodatkowo interesowałaby mnie możliwość automatycznego zamykania zamów drzwi po ruszeniu
Skoro jest zapotrzebowanie to powtórzę to, co pisałem na starym forum wraz z niewielkimi korektami:
Na początek mały wstęp.
Pilot do tego alarmu ma 2 przyciski:
A - ten większy z kropeczką (normalnie służący do włączania i wyłączania alarmu)
B - pozostały
Funkcje alarmu są podzielone na 4 grupy.
Żeby zaprogramować daną funkcję należy najpierw wejść w odpowiednią grupę, a następnie w odpowiednią funkcję. Oczywiście będąc w trybie programowania. Oznaczenie 3/4 oznacza grupę 3, funkcja 4.
Wejście w tryb programowania
1. Wyłączyć ochronę - nie można go programować gdy jest uzbrojony
2. Otworzyć drzwi (kierowcy)
3. Otworzyć pokrywę silnika.
Samo otwarcie maski nie wystarcza. Potrzebny jest tam jeszcze czujnik otwarcia (czyli wyłącznik) podłączony do alarmu. Jak się okazuje, nie zawsze jest on montowany (pomysły racjonalizatorskie ASO). Najprostszy sposób na sprawdzenie czy on tam rzeczywiście jest to zobaczyć czy otwarcie maski wyzwala alarm.
4. Włączyć zapłon
5. Wcisnąć na około 3 sekundy przycisk A w pilocie - aż mrugną kierunkowskazy.
Aby wyjść z programowania należy zamknąć maskę. Nowe ustawienia zostaną zapamiętane.
Poruszanie się po menu
1. przejście do następnej grupy funkcji: wyłączyć stacyjkę i włączyć ponownie. Co kilkanaście sekund migają kierunkowskazy. Ilość mrugnięć oznacza w której grupie funkcji jesteśmy (1, 2, 3 lub 4)
2. przejście do następnej funkcji w ramach tej samej grupy: przycisk A na pilocie. Ilość mrugnień diody od alarmu informuje nas w której funkcji jesteśmy.
3. aktywacja lub wyłączenie danej funkcji: przycisk B na pilocie. O tym, czy bieżąca funkcje jest włączona czy wyłączona informuje również dioda od alarmu - krótkie mrugnięcia oznaczają, że funkcja jest wyłączona, długie, że jest włączona.
Funkcje
Grupa 1 - ustawienie głośności potwierdzeń dźwiękiem przy włączaniu/wyłączaniu ochrony. Fabrycznie głośność ustawiona jest na 0 (czyli nie piszczy przy zamykaniu/otwieraniu). Można zmieniać w zakresie od 0 do 30.
Moim zdaniem wygodnie jest zwiększyć sobie tę wartość, ponieważ np. usłyszymy przy zamykaniu, że są niedomknięte drzwi, ewentualnie przy otwieraniu że alarm wył. Domyślnie pokazują to kierunkowskazy - ale kto na nie patrzy i liczy ile razy zamigały ?
Zwiększanie głośności - przycisk A. Zmniejszanie - przycisk B
Grupa 2.
Nic specjalnie ciekawego.
Grupa 3.
Funkcja 3/2 - Automatyczne powtórne włączenie ochrony. Fabrycznie wyłączona.
Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie: zamykamy samochód, pilot chowamy do kieszeni i już odchodzimy, gdy w kieszeni nacisnął się przypadkowo przycisk otwierania. Samochód się otwiera, a alarm wyłącza.
Jeśli jednak włączymy sobie tę funkcję, to - jeśli przez 2 minuty nie zostaną otworzone żadne drzwi - wówczas samoczynnie włączy się ochrona.
Funkcja 3/3 - Zamykanie centralnego zamka do funkcji 3/2. Fabrycznie wyłączona.
Dzieła jako dodatek do funkci 3/2. Jeśli funkcja 3/2 jest włączona, to po 2 minutach ochrona się włączy, ale centralny zamek się NIE zamknie i samochód pozostanie otwarty. Chyba, że włączymy fukcję 3/3 - wówczas i włączy się ochrona, i zamknie centralny.
Moim zdaniem 3/2 i 3/3 mają sens gdy są obie włączone.
Funkcje 3/4 i 3/5 - Autolock. Fabrycznie obie wyłączone.
Włączenie funkcji 3/4 powoduje, że po włączeniu zapłonu zamyka się centralny zamek. Kiedy dokładnie ten centralny się zamyka zależy od ustawienia funkcji 3/5: jeśli jest ona wyłączona, to zamknięcie następuje po rozpoczęciu jazdy (wymaga podłączonego kabelka, inaczej nie działa), jeśli natomiast 3/5 jest włączona, to zamknięcie następuje po 5 sekunach od włączenia zapłonu. Dość czasu, żeby uruchomić silnik (przynajmniej benzynowy).
Wyłączenie stacyjki - otwiera centralny zamek.
Grupa 4.
Funkcja 4/3 - Sygnał syreny ciągły lub przerywany. Fabrycznie jest ustawiony przerywany. Działa tylko przy włączeniu funkcji 4/4
Funkcja 4/4 - Jednotonowy sygnał syreny. Fabrycznie wyłączona.
Funkcja 4/5 - Dwutonowy sygnał syreny. Fabrycznie wyłączona.
Funkcja 4/6 - Wielotonowy sygnał syreny. Fabrycznie włączona.
Z funkcji 4/4, 4/5 i 4/6 powinna być włączona tylko jedna z nich.
Jeśli chodzi o domykanie szyb (funkcja Komfort) to wymaga to jakiegoś dodatkowego modułu. Można łatwo sprawdzić czy macie odpowiednie wyposażenie w swoich samochodach - wystarczy zamykając auto dłużej przytrzymać przycisk A na pilocie (oczywiście mowa o pilocie do alarmu, nie fabrycznym do samochodu).
Oczywiście wszelkie zabawy na własne ryzyko
Szczególnie odradzam ustawianie "w ciemno" innych funkcji
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-03, 06:49
No niestety ale ASO to są po prostu "paproki". Żenada ale mit o ASO jest zawsze aktualny.
Robić wszystko na odpierdol i jak najszybciej - to jest właśnie ASO - ale zapewne sami to wiecie :)
Czujnik maski podłączony jest do niebieskiego przewodu od centralki alarmu.
Zobacz również czy np. otwarcie bagażnika wzbudza alarm :)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-03, 12:01
tomaszgebala napisał/a:
ja mam alarm 3998 i też nie wiem jak ustawić dźwięk przy właczaniu alarmu i dodatkowo interesowałaby mnie mozliwość automatycznego zamykania zamów drzwi po ruszeniu
Możliwość zamykania auta masz w standardzie - do tego nie jest potrzebny alarm.
Przytrzymaj przycisk zamykania zamków na około 10 sekund wewnątrz auta ten na konsoli środkowej, aż usłyszysz sygnał.
Wtedy przy prędkości powyżej 7km/h zamki będą zamykać się automatycznie.
Polecam przeczytać instrukcję od auta, jest to dokładnie opisane,
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-03, 21:01
Musisz otworzyć drzwi, otworzyć maskę, przekręcić klucz w pozycję "jazda" M.
Następnie przytrzymaj przycisk "A" na trzy do 5 sekund. migną kierunki.
i możesz programować.
Możliwość zamykania auta masz w standardzie - do tego nie jest potrzebny alarm.
Przytrzymaj przycisk zamykania zamków na około 10 sekund wewnątrz auta ten na konsoli środkowej, aż usłyszysz sygnał.
Wtedy przy prędkości powyżej 7km/h zamki będą zamykać się automatycznie.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-03, 21:35
No właśnie nie we wszystkich. Mam Laurete i nie mogę tego włączyć :(
Narazie włączyłem tą funkcję w alarmie, ale wolałbym aby to samo auto robiło gdyż wtedy dopiero zamykają się drzwi przy prędkości powyżej 7km/h.
A wiesz może w jakich wersjach to działa ?
Albo może coś źle robię ?
Musisz otworzyć drzwi, otworzyć maskę, przekręcić klucz w pozycję "jazda" M.
Następnie przytrzymaj przycisk "A" na trzy do 5 sekund. migną kierunki.
i możesz programować.
nic to nie daje, a przyczyną może być fakt, iż nie mam żadnego czujnika otwartej maski. Alarm włączony otwieram maskę i ... nic się nie dzieje
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-03, 22:45
Tak właśnie sądziłem. Nie wiem czemu ale nie montują tego czujnika "patałachy" w ASO, który defakto w instrukcji montażu jaki i zaleceń Dacia/renault musi być zamontowany.
Powiem ci tak, przewód od centralki jest niebieski do tego czujnika.
Aby wejść do programowania musisz ten przewód zmasować na czas programowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum