Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-04-01, 19:34
Użytkowanie samochodu na bardzo krótkich dystansach
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-04-01, 19:03   Użytkowanie samochodu na bardzo krótkich dystansach

Z powodu Epidemii musiałem zrezygnować z komunikacji miejskiej.
Mój dojazd do pracy wynosi równo 2.5 km , 6 min jazdy.
Zaczynam o 6 rano czyli przymrozki ... ogrzewanie foteli.
Na moje szczęście płyn chłodniczy na końcu tej trasy osiąga 90 C ale ładowanie jest nieubłagane, akumulator długo nie pociągnie takiego traktowania.
Normalnie nie stanowiło to problemu bo po pracy można było sie gdzieś przejechać, teraz jest inaczej.
Ktoś ma jakiś pomysł , parkuje pod chmurką.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-01, 19:09   

Tania ładowarka mikroprocesorowa z Biedy/Lidla/Kauflanda da radę .
Ale pod domem albo pod praca musisz znaleźć gniazdko sieciowe ( może być przedłużacz)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-04-01, 19:14   

Czesc, Dopytam jeśli można . Czy operacje ładowania moge wykonać , bez rozlączenia klem.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-04-01, 19:17   

No właśnie ja tak próbowałem ładować to prostownik mikroprocesorowy zwariował. (bez zdejmowania klem)
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-04-01, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-01, 19:18   

Tak, bez problemu. Ale sprawdziłem tylko te 3 bo ten z Aldi najpierw zwariował a póxniej padł.
{polecam te z tych sieci bo jak padnie to wymienia się w sklepie na nowy albo odbiera zwrot pieniędzy jesli nie mają).
Ale nie odpalaj samochodu z podpiętą ładowarką do klem bo wtedy padnie.
Te tanie ładowarki mikroprocesorowe mają zazwyczaj tzw tryb zimowy czyli podbicie napięcia ze standardowych 14,4V do 14,8 V . Warto stosować do temperatur poniżej 10 stopni ..
Sprawdza się .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2020-04-01, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-04-01, 19:31   Re: Użytkowanie samochodu na bardzo krótkich dystansach

Fruxo napisał/a:
Z powodu Epidemii musiałem zrezygnować z komunikacji miejskiej.
Mój dojazd do pracy wynosi równo 2.5 km , 6 min jazdy.
Zaczynam o 6 rano czyli przymrozki ... ogrzewanie foteli.
Na moje szczęście płyn chłodniczy na końcu tej trasy osiąga 90 C ale ładowanie jest nieubłagane, akumulator długo nie pociągnie takiego traktowania.
Normalnie nie stanowiło to problemu bo po pracy można było sie gdzieś przejechać, teraz jest inaczej.
Ktoś ma jakiś pomysł , parkuje pod chmurką.


Nie przesadzacie ? Ja tak traktuje każde auto, bo oboje chodzimy piechotą do pracy. W Loganie dieslu z 2009 roku, który potrafił stać, cały tydzień, przy -25 działa cały czas oryginalny rumuński akumulator.

Teraz mam naszpikowanego elektroniką, z alarmem Citroena, też diesla. Stoi czasem po 5 dni i żyje, odpala.

No ale rozumiem troskę. Zamiast kupować jakieś tam cuda, lepiej raz na tydzień się gdzieś "gaznąć". Ja tak robię czasem. Koło po obwodnicy i gra gitara.

4 diesle i zero problemów, że sobie raz na tydzień do Biedry pojadę.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2020-04-01, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-04-01, 19:34   

Cytat:
FruxoMój dojazd do pracy wynosi równo 2.5 km , 6 min jazdy.
takie odległości zazwyczaj pokonuję pieszo . Nawet teraz dochodzę do umówionego miejsca na podwózkę do pracy ( 1 km marszu + 25 km jazdy)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-01, 19:53   

A co za problem po pracy pojeździć autem kilka minut dłużej wokoło komina aby podładować akumulator ? policja się do nas nie przyczepi no bo na jakiej podstawie? Mówisz, że wracasz z pracy i jedziesz do sklepu na zakupy i tyle
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-04-01, 20:31   

Bez przesady, C3 z 2014 za wyjątkiem dwóch wypadów na wakacje od 6 lat jest tak u mnie użytkowane i nic się nie dzieje, akumulator nadal fabryczny, auto pod chmurką, odległość do pracy równe 3km.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-02, 07:14   

Krystian67 napisał/a:
Czesc, Dopytam jeśli można . Czy operacje ładowania moge wykonać , bez rozlączenia klem.

W wielu przypadkach nie można. Ale to rzecz nie do przewidzenia- zależna od obu stron: prostownik-samochód.
Niektóre urządzenia są na tyle "inteligentne", że odmówią ładowania, gdy rozpoznają obwody podłączone na stałe do akumulatora. W instrukcjach prostowników bywa to czasem opisane. Prostowniki ładujące akumulator w sposób impulsowy mogą być wręcz szkodliwe dla elektroniki nowoczesnego samochodu, jeśli nie odłączymy klem.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2020-04-02, 09:04   

Cytat:
Ktoś ma jakiś pomysł , parkuje pod chmurką.

Mój 10 latek/w maju/100.000 na liczniku.Jazda na dystansach 1,5 -2,5 km.czasami tylko 160 km.
Akumulator oryginał.Dwa razy doładowywany w zimie w ciągu 10 lat.Parkowany pod chmurką.
_________________
48piotr
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-04-03, 20:22   Re: Użytkowanie samochodu na bardzo krótkich dystansach

Ikarusiarz napisał/a:
(....) W Loganie dieslu z 2009 roku, który potrafił stać, cały tydzień, przy -25 działa cały czas oryginalny rumuński akumulator.

(....) Stoi czasem po 5 dni i żyje, odpala.

Mój fiacik stał nawet i 10 dni, zastanawiałem się, czy nie odłączać aku - finalnie nigdy tego nie robiłem. Aku wciąż oryginalny z tym, że jest to EFB do systemu S&S.
Co do ładowarki, podłączam lidlowską bez odłączania aku w samochodzie.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2020-04-30, 07:45   

Ja bym się tak nie przejmował tą sprawą.
Razem z żoną codziennie podjeżdzamy na Park&Ride przed 6.00 rano - odległość ok. 1 km, a po pracy - do domu, czyli jakieś 2 km dziennei.
Auto to Dacia Sandero 1,2

I tak od wielu miesięcy (zima, lato).
NIe zauważyłem problemów z akumulatorem. Jedyne co robię, to raz na tydzień w weekend jadę na przejażdzkę autem obwodnicą do jakiegoś marketu i przy okazji robię zakupy.

Ostatniej zimy raz na noc w garażu podłączyłem prostownik Ctek "dla profilaktyki" gdy byliśmy na urlopie przez 2 tygodnie i auto nie było w ogóle odpalane.

ps. Garaż nieogrzewany - zwykły blaszak pod domem, więc temperatura w nim jest tylko ok. 1 - 2 stopnie wyższa niż na zewnątrz.

Ładuję bez odpinania klem (Dustera zresztą tak samo) - i nie było nigdy problemów
Akumulatro w Sandero do nowości (czyli od 6 lat) ten sam - fabryczny Calciu Rombat
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2020-04-30, 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-05-01, 22:55   

Z krótkimi trasami problemu być nie powinno. Akumulator bywa niedoładowany jak robisz tylko trasy...
Na każdym przeglądzie wychodzi mi że akumulator jest niedoładowany (a w praktyce objawia się to tym że bardzo często stop-start jest nieaktywny, tryb eco się wyłącza i drzwi się nie ryglują po ruszeniu).
Chyba wszystkie reanult tak mają że w trasie alternator nie ładuje, utrzymuje naładowanie na poziomie 80%, co po niedługim postoju powoduje objaw niedoaładowania.

Jeżdżąc tylko po mieście tego "problemu" nie ma.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-05-04, 09:23   

lukee88 napisał/a:
Akumulator bywa niedoładowany jak robisz tylko trasy...


Chyba coś w tym jest, bo ładuje aku co weekend i zawsze trzeba coś dobić.
A robię 80% trasa.
Ładuje wszystkie samochody od dobrych 10 lat bez odpinania, taki cotygodniowy sobotni rytuał.
Z tym, że unikam najtańszych ładowarek.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-05-04, 10:11   

Killer King napisał/a:
lukee88 napisał/a:
Akumulator bywa niedoładowany jak robisz tylko trasy...


Chyba coś w tym jest, bo ładuje aku co weekend i zawsze trzeba coś dobić.
A robię 80% trasa.
Ładuje wszystkie samochody od dobrych 10 lat bez odpinania, taki cotygodniowy sobotni rytuał.
Z tym, że unikam najtańszych ładowarek.

Odkąd kupiłem daćkę ( 1,5 roku temu ) akumulator ładowałem tylko jeden raz - jak zostawiłem nieopatrznie na światłach . Poprzednie auto podpinałem pod prostownik też bardzo rzadko . A jeżdżę różnie .
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2020-05-04, 10:33   

Killer King napisał/a:
lukee88 napisał/a:
Akumulator bywa niedoładowany jak robisz tylko trasy...


Chyba coś w tym jest, bo ładuje aku co weekend i zawsze trzeba coś dobić.


Jeśli macie S&S to macie inteligentny układ ładowania, który nigdy nie ładuje akumulatora do 100%.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-05-05, 05:49   

tAboon napisał/a:
Jeśli macie S&S to macie inteligentny układ ładowania, który nigdy nie ładuje akumulatora do 100%.


A jeżeli nie ma S&S ?
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-05-05, 05:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2020-05-05, 08:04   

Killer King napisał/a:

tAboon napisał/a:
Jeśli macie S&S to macie inteligentny układ ładowania, który nigdy nie ładuje akumulatora do 100%.


A jeżeli nie ma S&S ?
Z tego co się orientuje to ładowanie jest non stop. Alternatora, regulator napięcia i ładowanie akumulatora przez cały czas pracy silnika.

Z S&S ładowanie reguluje komputer - najlepiej to słychać na wentylatorze dmuchawy nawiewu powietrza na 3 biegu: jedziesz autem pracuje normalnie, zaczynasz hamować silnikiem zaczyna dmuchać mocniej, czyli pojawiło się ładowanie akumulatora.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2020-05-05, 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2020-06-17, 12:24   

Killer King napisał/a:
tAboon napisał/a:
Jeśli macie S&S to macie inteligentny układ ładowania, który nigdy nie ładuje akumulatora do 100%.


A jeżeli nie ma S&S ?

To też nie ma tragedii, bo zaraz po odpaleniu ładuje na maxa do napięcia 14,7V a potem zmniejsza do 14,2V. Dzieje sie tak przynajmniej zimą kiedy się tym interesowałem ale zapewne ma też inne progi w zależności od temperatury.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne