Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-07, 10:32   

Zwykle co 0,05 ale są też listki 0,02 0,03 i 0,04 więc w razie potrzeby składasz sobie jeden na drugi do pomiaru.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-07, 10:33   

kochelet1 napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Co ile regulacja zaworów w 1.2 16V D4F bo nigdzie w książce serwisowej nie znalazłem takiej informacji?


dołącze się do pytania.


IMHO po 100 kkm na benzynie bym już sprawdził.
 
Dawid_Bittner 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-09, 13:18   

Witam, ja również przymierzam się do regulacji zaworów w moje Dacii Logan II 1.2 75KM z silnikiem D4F-734 z 2013 r. Posiłkować się chciałbym jeszcze stroną https://clio.fandom.com/de/wiki/Ventilspiel_einstellen,_Clio_C,_1,2_16V_75PS_%28Motor_D4F%29 - jak się uda to opiszę. Pozdrawiam. Dawid Bittner.
_________________
Dawid Bittner
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-09, 13:57   

W 1.2 16V jest niestety podobno problem z jedną ze śrub przy wersji z klimatyzacją:
http://www.daciaklub.pl/f...1720908#1720908
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-05-09, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-05-09, 17:29   

Dawid poszukaj w galerii bo ktoś już regulował i jest sprawozdanie.
 
Dawid_Bittner 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-10, 12:27   

Witam, znalazłem jeszcze opis regulacji zaworów https://klubclio.pl/viewtopic.php?f=10&t=42675 i wzmiankę o problemie http://www.daciaklub.pl/f...awory+regulacja . No cóż ja niestety mam klimatyzację. Pozdrawiam.
_________________
Dawid Bittner
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-05-10, 20:39   

Dawid_Bittner napisał/a:
Witam, ja również przymierzam się do regulacji zaworów w moje Dacii Logan II 1.2 75KM z silnikiem D4F-734 z 2013 r. Posiłkować się chciałbym jeszcze stroną https://clio.fandom.com/de/wiki/Ventilspiel_einstellen,_Clio_C,_1,2_16V_75PS_%28Motor_D4F%29 - jak się uda to opiszę. Pozdrawiam. Dawid Bittner.


Robiłem :)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 236
Skąd: Tychy
Wysłany: 2019-05-12, 13:22   

Marek1603,
Mówisz,że w silniku 16. 16V z łańcuchem rozrządu Nissan są hydrauliczne kasatory luzu zaworowego.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-12, 16:14   

MartinezTychy napisał/a:
Marek1603,
Mówisz,że w silniku 16. 16V z łańcuchem rozrządu Nissan są hydrauliczne kasatory luzu zaworowego.

Nie ma , luz reguluje się wymieniając szklanki.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 236
Skąd: Tychy
Wysłany: 2019-05-12, 17:47   

DrOzda, dzięki wielkie :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-05-12, 21:01   

Stary silnik 1,6 16V renault na pasku ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych.
Ten 1,6 (Sce) na łańcuchu jest też 16V ale ma właśnie szklanki.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 236
Skąd: Tychy
Wysłany: 2019-05-13, 07:51   

Marek1603, :-) tak też myślałem,ciekawe jak w rzeczywistości luzy zaworowe będą wyglądać po 50tyś i więcej.
 
ziajo 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2019-09-18, 14:39   

DrOzda napisał/a:
kochelet1 napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Co ile regulacja zaworów w 1.2 16V D4F bo nigdzie w książce serwisowej nie znalazłem takiej informacji?


dołącze się do pytania.


IMHO po 100 kkm na benzynie bym już sprawdził.


a przy LPG? Taki serwis jak Norauto ogarnie temat? Ewentualnie jaki powinien być koszt regulacji luzów zaworowych przy 1.2 16V 75KM? Jeden Warsztat rzucił cenę 300zł - uczciwa czy dużo?
Ostatnio zmieniony przez ziajo 2019-09-18, 15:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-09-18, 20:56   

Wydaje mi się że jest to cena jak najbardziej ok. W silniku 1.2 16v regulacja zaworów jest banalnie łatwa tz. na śrubki natomiast aby się do niej dostać należy odkręcić mi. kolektor ssący a w aucie z tym silnikiem i klimą nie jest to takie proste ponieważ jedna śruba od kolektora ssącego znajduje się za sprężarka klimatyzacji i aby ja odkręcić trzeba zdemontować właśnie tą sprężarkę, pasek jej napędu itp.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-20, 12:12   

ziajo, ja w Poznaniu robiłem wszystko u Mielcarka w Dacii. Nie wiem, czy masz daleko do nich czy nie, ale byłem zadowolony. bardzo dobry stosunek cena/jakość usługi.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-05-04, 14:00   

Właśnie będę odstawiał auto do jednego z "polecanych" warsztatów w Poznaniu. Z ciekawości ile kosztuje regulacja zaworów w 1.2 16V w ASO w Poznaniu? Mam LPG i regulacja ostatni raz robiona była przy 60 000 a jest już nalatane 110 000 więc chyba czas najwyższy to zrobić, tym bardziej że na LPG zaczęło lekko szarpać i pomaga ostre ruszenie na 1 i ciągnięcie do wysokich obrotów żeby problem ustąpił.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-05, 09:45   

babol napisał/a:
Właśnie będę odstawiał auto do jednego z "polecanych" warsztatów w Poznaniu. Z ciekawości ile kosztuje regulacja zaworów w 1.2 16V w ASO w Poznaniu? Mam LPG i regulacja ostatni raz robiona była przy 60 000 a jest już nalatane 110 000 więc chyba czas najwyższy to zrobić, tym bardziej że na LPG zaczęło lekko szarpać i pomaga ostre ruszenie na 1 i ciągnięcie do wysokich obrotów żeby problem ustąpił.


Z ciekawości napisz po regulacji ile zapłaciłeś za tą usługę i jakie wartości były na zaworach. Instalację masz fabryczna czy dokładana? 50 tyś bez regulacji to sporo. Ja zawory regulował bym po przejechaniu 20-30 tys km. Do swojego logana gaz zakładałem przy przebiegu niespełna 36 tyś km, teraz mam nalatane prawie 39 tyś km i myślę aby luz sprawdzić kiedy na liczniku będzie 5tka z przodu czyli 50 tys km z plusem.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-05-06, 07:48   

dudu$ napisał/a:
Ja zawory regulował bym po przejechaniu 20-30 tys km.


Jak pytałem o nowe Tipo z LPG to do razy padło pytania - co ile regulacja ?
Odpowiedz - regulacja zaworów obowiązana dla utrzymania gwarancji co 10k km za 250 zł
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-06, 11:09   

Tylko że w silniku 1.4 16v o oznaczeniu 843 A1, który występuje mi. w nowym TIPO luzu zaworowego się nie ustawia bo jest tam regulacja automatyczna ( samo regulatory) Luz zaworowy ustawiało się w starszych silnikach fiata 8 zaworowych czyli 1.0 8v, 1.1 8v 1.2 8v i możliwe że w 1.4 8v ale tu nie jestem pewien. To o czym piszesz to prędzej jest nie regulacja zaworów a wymiana filtrów i regulacja instalacji LPG
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-05-06, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-05-07, 07:01   

dudu$ nie wchodziłem w szczegóły.
Pytałem wprost co ile mam być w serwisie przy ich instalacji LPG a co tam zrobią to mnie już nie za bardzo.

Czar LPG prysł jak policzyłem roczny koszt przy przebiegu 30k/km na LPG i BP
 
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-05-10, 09:30   

@dudu$ - koszt to 260 zł, jak będę pamiętał to zapytam o wartości - choć jak znam życie to mechanicy nie będą pamiętali :) Wyregulują, oddadzą auto i "do widzenia".
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-11, 16:24   

babol napisał/a:
@dudu$ - koszt to 260 zł, jak będę pamiętał to zapytam o wartości - choć jak znam życie to mechanicy nie będą pamiętali :) Wyregulują, oddadzą auto i "do widzenia".


to w Poznaniu tanio. Pytałem się swego czasu w jednym warsztacie w Warszawie to za robociznę krzyknął 250zł + 100zł uszczelka pod dekiel zaworowy
 
blondas16 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 34
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-05-19, 09:31   

Podzielę się swoim doświadczeniem. Duster, 2017, 1.6 SCe z fabrycznym gazem, 120000 km.

Zawory nigdy nie sprawdzane, teraz przy okazji serwisu poprosiłem o sprawdzenie luzu.

LUZY ZAWOROWE W NORMIE!

Następne sprawdzenie wykonam za 60000 przy 180000 i myśle że wtedy może być coś do roboty.
Koszt znikomy ok. 200 zł.

Pozdrawiam wszystkich zaniepokojonych stanem swoich zaworów!
 
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-05-30, 14:20   

Panowie czy po regulacji luzów zaworowych trzeba dokonać jakiejś korekty w instalacji LPG?

Generalnie po tej regulacji zaworów mam wrażenie że silnik nie do końca równo pracuje na jałowym. Jak by terkota i momentami na chwilę przeciąga coś sobie - nie jest to do końca takie jednostajne jak być powinno. Wskazówka w kabinie również nie stoi w miejscu - tylko tak delikatnie sobie opada i podbija ku górze. Na LPG problem występuje zawsze i lekko nawet się nasila. Na benzynie po przejechaniu trochę trasy problem jakby ustaje. Kiedyś wydaje mi się że równo pracował. Wskazówka obrotomierza stała w miejscu. Z resztą tą lekko nierówną pracę czuć też trochę w kabinie ;)

Przejmować się czy odpuścić sobie?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-30, 16:19   

babol napisał/a:
Panowie czy po regulacji luzów zaworowych trzeba dokonać jakiejś korekty w instalacji LPG?

Generalnie po tej regulacji zaworów mam wrażenie że silnik nie do końca równo pracuje na jałowym. Jak by terkota i momentami na chwilę przeciąga coś sobie - nie jest to do końca takie jednostajne jak być powinno. Wskazówka w kabinie również nie stoi w miejscu - tylko tak delikatnie sobie opada i podbija ku górze. Na LPG problem występuje zawsze i lekko nawet się nasila. Na benzynie po przejechaniu trochę trasy problem jakby ustaje. Kiedyś wydaje mi się że równo pracował. Wskazówka obrotomierza stała w miejscu. Z resztą tą lekko nierówną pracę czuć też trochę w kabinie ;)

Przejmować się czy odpuścić sobie?


kwestia jest tego czy regulowałeś zawory u kogoś kto się zna na tych silnikach i czy wie, że od 1999 r silniki te przeszły kilka modernizacji a jedną z nich była wymiana wałka rozrządu. Co za tym idzie są dwa rodzaje wałków rozrządu z rowkiem i bez i luz zaworowy dla tych silników jest inny. Zmiany weszły w życie bodajże w 2007 roku ale może nie każdy o tym wie. Poszukaj w necie jaki powinien byc prawidłowy luz i podpytaj sie człowieka co ci ustawiał jak luz ustawił
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne