Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-10-12, 19:32
Dziwne zachowanie samochodu powyżej pewnej prędkości
Autor Wiadomość
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-05-11, 09:04   Dziwne zachowanie samochodu powyżej pewnej prędkości

Witam. Powiedzcie mi, czy to normalne, ze mój Logan przy prędkościach powyżej 130 km/h dosłownie pływa na drodze. Trzeba się nieźle natrudzić, aby utrzymać odpowiedni tor jazdy.
Tak pr 110-120 jeszcze znośnie, ale przy wyższej trzeba już uważać, często korygować kierownicą.
Swoje obserwacje prowadzę na podstawie poprzedniego auta, a jeździłem Yariską i trzymała się drogi rewelacyjnie nawet przy 160 km/h
Ostatnio zmieniony przez nowy 2020-05-11, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
  Wysłany: 2020-05-11, 09:57   

Logan jest większy, wyżej zawieszony i ma inną charakterystykę zawieszenia. Musisz się przyzwyczaić że to nie gokart , Yaris jest mały i prowadzi się prawie jak gokart - jeździłem dwa tygodnie wypożyczonym po Samotrace - na kręte drogi idealny - ale spróbuj zapakować tyle jak do MCV lub wjechać w dziurawą polną drogę.
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-05-11, 10:31   

PiotrWie napisał/a:
ma inną charakterystykę zawieszenia. Musisz się przyzwyczaić


Oj ciężko będzie. Mam wrażenie, że samochód nie chce mnie słuchać i to właśnie zawieszenie jest temu winne + wyżej zawieszony. No , a Duster jakoś sobie radzi i chyba problemów nie ma......
_________________
Paweł
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-05-11, 11:22   

Jakie masz opony i w jakim rozmiarze? Przy wyzszym i miękkim zawieszeniu, często zastosowanie niższego profilu gumy poprawia prowadzenie. pozdr
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-05-11, 13:04   

Zacznij od zwiększenia ciśnienia(bo chyba masz prawidłowe) czy coś się zmieni.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-11, 16:37   

MCV II jakoś trzyma się drogi, spróbuj przejechać się Lodgy tam to dopiero potrafi bujać autem a gdzieś na forum swego czasu czytałem, że jeszcze gorzej jest w Dokkerze. Ty masz wersję Techroad, która jest trochę wyżej zawieszona od zwykłego Logana MCV II. Nic z tym nie zrobisz, musisz z tym żyć ewentualnie spróbuj wymienić opony na 195/60R15. Warto też podjechać na zbieżność bo może być rozjechana - w nowej Dacii zdarza się to.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-05-11, 17:22   

Potwierdzam .dokker to niezła łódka powyzej 130 km/h.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-05-11, 17:59   

dudu$ napisał/a:
MCV II jakoś trzyma się drogi, spróbuj przejechać się Lodgy tam to dopiero potrafi bujać autem a gdzieś na forum swego czasu czytałem, że jeszcze gorzej jest w Dokkerze. Ty masz wersję Techroad, która jest trochę wyżej zawieszona od zwykłego Logana MCV II. Nic z tym nie zrobisz, musisz z tym żyć ewentualnie spróbuj wymienić opony na 195/60R15. Warto też podjechać na zbieżność bo może być rozjechana - w nowej Dacii zdarza się to.


Stepway jest fabrycznie na 16". Z tego co wiem aktualnie na 195/60 R16? Albo 55. Teraz sobie nie potrafię przypomnieć.
Ogólnie to normalne zachowanie w tym aucie. Jak koledzy wyżej wspominają w Dokerze czy Lodgy jest jeszcze gorzej :)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-11, 18:09   

toka93 napisał/a:
dudu$ napisał/a:
MCV II jakoś trzyma się drogi, spróbuj przejechać się Lodgy tam to dopiero potrafi bujać autem a gdzieś na forum swego czasu czytałem, że jeszcze gorzej jest w Dokkerze. Ty masz wersję Techroad, która jest trochę wyżej zawieszona od zwykłego Logana MCV II. Nic z tym nie zrobisz, musisz z tym żyć ewentualnie spróbuj wymienić opony na 195/60R15. Warto też podjechać na zbieżność bo może być rozjechana - w nowej Dacii zdarza się to.


Stepway jest fabrycznie na 16". Z tego co wiem aktualnie na 195/60 R16? Albo 55. Teraz sobie nie potrafię przypomnieć.
Ogólnie to normalne zachowanie w tym aucie. Jak koledzy wyżej wspominają w Dokerze czy Lodgy jest jeszcze gorzej :)


faktycznie masz raję. W podniesionych Loganach były koła 16 calowe na oponach bodajże 195/60R16
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-11, 19:09   

mój Logan był na 205/55 16", ale zmieniłem później na 195/55.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2020-05-11, 20:10   

Wersje Stepway Sandero, Logan, Lodgy i Dokker to 205/55R16.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-05-11, 21:11   

195 też były i od 2019 to chyba standardowa. W dokkerze taka miałem i stepwayu też taką mam.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-05-11, 23:39   

Ja Lodgy jeżdżę na 195/65R15 zimówki i 205/55R16 letnie. Gorąco polecam. Na 185/65R15 Logan MCV I i Lodgy pływają po drodze.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-05-12, 17:28   

Chcecie powiedzieć ze moge założyć 205/55R16. bo mam jak piszecie 195 w moim aucie
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-05-13, 07:21   

Cytat:
Jakie masz opony i w jakim rozmiarze? Przy wyzszym i miękkim zawieszeniu, często zastosowanie niższego profilu gumy poprawia prowadzenie. pozdr


205/55 R16

Czytam i czytam to co napisaliście, wiec dochodzę do prostego wniosku, że TTTM.

Jak już pisalem wcześniej jeździłem T. Yaris 1.33 100KM. Jak wsiadłem do Logana to bylem mile zaskoczony jak ten samochód potrafi się zbierać mimo swoich gabarytów i mniejszej mocy.
Druga sprawa. S5 Wro-Poz. Jazda Yaris nawet 160 km/h nie sprawiała problemu. Ustawienie kierownicy w jednej pozycji, długa prosta i zero korekt samochód szedł jak po sznurku, mimo, że miał kiedyś spotkanie z tramwajem.
Natomiast Logan to drugi biegun, juz powyżej 120 km/h zabawa kierownicą jak w Ursusie, żeby utrzymać prosty tor jazdy.
W ten poniedziałek postanowiłem przyjrzeć się problemowi ciut bardziej i doszedłem do wniosku, że za przyczynę takiego stanu rzeczy należy winić delikatny luz na kierownicy, czy też dalej w układzie ......

Black Dusty napisał/a:
Zacznij od zwiększenia ciśnienia(bo chyba masz prawidłowe) czy coś się zmieni.


Spróbuję powalczyć z ciśnieniem w oponach, tylko do ilu zwiększyć?
Chyba jak dobrze pamiętam to
-przód 2,2
- tył 2,1

Bedę zwiększał co 0,1i obserwował co się dzieje

dudu$ napisał/a:
Warto też podjechać na zbieżność bo może być rozjechana - w nowej Dacii zdarza się to.


Tylko dało by się to odczuć przy każdej prędkości, a tu ewidentnie do 100-110 km/h samochód sprawuje się przyzwoicie. Problem zaczyna się przy 120 km/h i więcej
_________________
Paweł
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-05-13, 07:30   

To nie luz na kierownicy tylko wspomaganie hydrauliczne które powoduje że cały układ kierowniczy jakiś taki gumowy się wydaje.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-05-13, 07:31   

Nie wiem, mam Sandero Stepway, nigdy nie miałem takiego wrażenia podczas jazdy, a często jeżdżę powyżej 130km/h. Natomiast Stepway jest bardzo czuły na wiatr i wtedy utrzymać go na kierunku to spore wyzwanie. Znaczy jak wieje z boku, to czasem trzeba zwalniać, bo taka częsta korekcja wymaga zbyt dużego skupienia i jest bardzo meczące.

Przy bezwietrznej pogodzie, prowadzi się całkiem poprawnie.
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-05-13, 07:47   

Widzisz zapomniałem o tym. Masz rację, bo wtedy jak rozwijałem takie prędkości to mocno wiało.
Tu należy doszukiwać się sedna. Bo Yaris jakby nie patrzeć to jednak boczna powierzchnia jest mniejsza niż Logana i niżej zawieszony.

Niedługo wakacje to będzie okazja do większych testów. Bagaż+ 3 osoby. Bo jak na razie to jeżdżę sam. To chyba też ma znaczenie ;-)
Ostatnio zmieniony przez nowy 2020-05-13, 07:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2020-05-13, 08:43   

Krystian67 napisał/a:
Chcecie powiedzieć ze moge założyć 205/55R16. bo mam jak piszecie 195 w moim aucie

Nie wiem jak tam z homologacją w przypadku Dokkera Stepway (Outdoor), ale w Sandero Stepway i MCV Stepway, dla felgi 16" jest przewidziane 205/55/16 lub 195/55/16. Zdaje się, że dla Lodgy Stepway również. Felgi strukturalne 16" w tych modelach są jednakowe jak w Dokkerze.
nowy napisał/a:
jak rozwijałem takie prędkości to mocno wiało. Tu należy doszukiwać się sedna.

No nie wiem, Sandero Stepway jest również dość wysoki, z podwyższonym prześwitem a żadnego szaleństwa przy dużych prędkościach nie wykazuje. Owszem, gdy mocno zawieje trzeba czasem skorygować kierunek, ale absolutnie nie jest to jakieś ciągłe pilnowanie kierownicy czy jakieś "myszkowanie" auta. Z prędkością 140 można lecieć bardzo stabilnie. W Twoim wypadku dokładnie sprawdziłbym geometrię, czy obecność luzów zawieszenia.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-05-13, 09:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-13, 09:03   

nowy napisał/a:
przód 2,2

Tył niby też, ale te oficjalne dane to coś trochę niskie jak na jazdę autostradową...

nowy napisał/a:
juz powyżej 120 km/h zabawa kierownicą jak w Ursusie, żeby utrzymać prosty tor jazdy

Wygląda na coś nie halo i zacząłbym od sprawdzenia luzów końcówek drążków, bo ja mam fabrycznie bardziej miękkie zawieszenie, ale takich objawów nigdy nie zauważyłem.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-05-13, 20:00   

Dzięki Ci Dymekza odpowiedz. .Moje auto tańcuje powyżej 120km/h . Raczej wczesniej nie miałem takich problemów z reno kangoo . Uwazam jak wyżej , że wspomaganie jw dokkerze jest dość za wielkie powodujac odczucie braku poprawnej korekty toru jazdy . Jak sie da to następne opony załozę 205. Moze coś to da. Może coś żle opisuję , ale tak to chciałem opisac.
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-05-14, 06:52   

toka93 napisał/a:
To nie luz na kierownicy tylko wspomaganie hydrauliczne które powoduje że cały układ kierowniczy jakiś taki gumowy się wydaje.


byc może, bo yaris ma elektryczne
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-05-14, 10:07   

Cytat:
No nie wiem, Sandero Stepway jest również dość wysoki, z podwyższonym prześwitem a żadnego szaleństwa przy dużych prędkościach nie wykazuje. Owszem, gdy mocno zawieje trzeba czasem skorygować kierunek, ale absolutnie nie jest to jakieś ciągłe pilnowanie kierownicy czy jakieś "myszkowanie" auta. Z prędkością 140 można lecieć bardzo stabilnie. W Twoim wypadku dokładnie sprawdziłbym geometrię, czy obecność luzów zawieszenia.




Zgadza sie, ale na Pomorzu, jak mocno wieje to mocno i porywiscie, każde auto na tym cierpi, ale Sandero Stepway jakby na takie coś, bardziej podatny od zwykłej osobówki. Dwie przyczyny: niska masa, duża powierzchnia boczna. Praw fizyki, nie da się oszukać. Jadąc Jimny, mam to samo. Miałem już 28 aut, jedne bardziej inne mniej podatne. Stepway, jest z tych bardziej, ale Jimny to już masakra.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-14, 11:59   

Podatność i nerwowe reakcje to jedno, ale ewentualne ciągłe "myszkowanie" na pewno nie jest normalnym objawem w żadnym aucie.


(Biorąc oczywiście poprawkę na wcześniejsze doświadczenia niektórych osób z autami o zupełnie innej charakterystyce zawieszenia i układu kierowniczego lub nadpobudliwość niektórych kierowców... Nie sugeruję, że to przypadek wątkotwórcy, ale pamiętam powtarzające się kwęczenie "aaaaleee nie jeeeeedzieee" różnych "miszczów" wobec aut ze sprintem do 100 dłuższym niż 3 sek <; ).


@@nowy: Umówić się z kimś z okolicy z podobnym autem i porównać - będzie przynajmniej cień sugestii, czy to TTTM, czy jakiś faktyczny problem z danym egzemplarzem.

Ewentualnie jeszcze SKP i sprawdzenie luzów.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-14, 18:03   

To ja dopytam tylko, czy obie ręce na kierownicy były?
Bo jeśli jedna, to powyżej tych 120 faktycznie zauważam (w zwykłym MCV), że trochę więcej roboty jest i jak piszesz "trzeba już uważać, często korygować kierownicą", ale jeśli obie ręce, to nic w stylu "trzeba się nieźle natrudzić, aby utrzymać odpowiedni tor jazdy" by mi do głowy nie przyszło. Owszem, wiatr czuć (szczególnie nagły zza ekranu) i układ kierowniczy raczej gumowy, mało precyzyjny jest, ale przy obu rękach na kierownicy nie zauważam "tej ciągłej pracy". Pewnie przyzwyczajenie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne