Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-22, 18:02
Jak sobie chcecie to holujcie auta na lince z wyłączonym silniku nie moja sprawa ale jak was policja złapie i wlepi mandat albo nie daj boże będziecie brać udział w kolizji to będzie wasz problem i to wy będziecie jeździć po sadach i będziecie wyjaśniać swoje racje ( bo na 100% mandatu nie przyjmiecie) A skoro uważacie że hamulce działają tak samo na włączonym czy wyłączonym silniku to chyba nigdy nie byliście holowani, ja byłem i różnica jest gigantyczna. Rozpędźcie się do 80-100km/h wyłączcie silnik i zobaczcie po ilu metrach zatrzymacie pojazd. A jak nadal to będzie za mało to pojedzcie sobie na przegląd techniczny i powiedzą diagnoście aby sprawdził sile hamowania na wyłączonym silniku, na 100% nie będzie spełniać norm. Żeby nie było ja nigdzie nie napisałem że na wyłączonym silniku nie działają hamulce czy układ kierowniczy. Działają ale w ograniczonym stopniu. Jeżdżąc bez wspomagania kierownicy uważam za bezpieczne bo są auta bez tego luksusu ale bez wspomagania hamulcy to jest to ryzyko dla siebie i dla innych.
Może najpierw przypomnij sobie przepisy.
Prędkość holowania w terenie zabudowanym jest ograniczona do 30km/h poza terenem zabudowanym to max 60km/h .
Bez wspomagania hamowanie będzie spełniać niezbędne parametry ale siła przyłożona do pedału hamulca musi być wyższa .
Skąd masz taka wiedzę że działają w sposób ograniczony ?
Nie mieszaj ludziom w głowach.
Chyba że masz firmę z autolawetami :)
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-22, 19:13
Ale z całej tej dyskusji wynika że jednak Daci nie można holować z wyłączonym silnikiem bo nie działają kierunkowskazy. Nie wyobrażam sobie być holowanym bez możliwości sygnalizowania swoich manewrów. A swoją drogą to jest pirwszy przypadek auta o jakim słyszałem żeby na włączonym zapłonie nie było kierunków
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-22, 19:24
Wkleję cytat z innego forum motoryzacyjnego gdzie wybuchła identyczna sytuacja na temat holowania pojazdów na holu gitkim:
Dział II Prawa o ruchu drogowym R.3 Dz.3 Art.31 Pkt.2 PPkt.2
"2. Zabrania się holowania:
...
2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony,..."
Z wiedzy zdobytej nt. działania układów serwomechanicznych (nie serwoelektrycznych) wiem, że układ hamulcowy pozbawiony prawidłowego wspomagania nie działa w sposób przewidziany przez homologację pojazdu. Zatem taki pojazd na podstawie homologacji nie jest dopuszczony do ruchu i wymaga przeprowadzenia dodatkowych badań technicznych.
W celu dokładnej interpretacji proszę udać się do pierwszej lepszej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów Kat.A i sprawdzić wymagania dot. kontroli układu hamulcowego. To, że policjanci nie czepiają się ludzi jadących ostrożnie na miękkim holu wynika z ich zrozumienia dla ludzi.
Celem weryfikacji poglądów proponuję koledze wybrać się np. za naszą zachodnią granicę i poholować się po tamtejszych drogach, gdzie polizeie już nie są tacy wyrozumiali.
I tyle w tym temacie. Nie mam zamiaru więcej sie wypisywać bo jak widzę większość z was ma klapki na oczach i podając wam przepisy ruchu drogowego i tak tego nie rozumienie. Poza tym cofnijcie się do mojego drugiego wątk w tym temacie gdzie napisałem że taka informację dostałem od policjantów drogówki u nie są to jakieś tam moje fanaberie. Osobiście też byłem holowany na lince z wyłączonym silnikiem jak i sam holowałem taki pojazd tylko ja to robiłem na własne ryzyko a Wy może nie chcecie tego do siebie dopuścić bo jak kiedyś was w takiej sytuacji złapie policja to w zaparte będziecie iśc że nic o tym nie wiecie.
Napisze w tym temacie jeszcze jeden raz ale to będzie dopiero w połowie stycznia. Porozmawiam z dobrze znajomym diagnosta ze stacji kontroli pojazdów i z policjantem z drogówki ( jak uda mi sie takiego dorwać). Wam tez to radze, może wtedy będę miał z kim rozmawiać na ten temat.
@dudu$
Jeśli jakikolwiek forum jest dla Ciebie prawdą objawioną to trudno.
Słyszałeś coś gdzieś i wprowadzasz innych w błąd.
PRoD określa bardzo dokładnie jak można holować na holu giętkim a jak na holu sztywnym.
W Niemczech przepisy różnią się niewiele od przepisów w Polsce bo zamiast trójkąta nakazują aby oba pojazdy miały włączone światła awaryjne oraz co najwaźniejsze :
- na autostradzie wolno holować do najbliższego zjazdu § 15a (1) StVO.
- nie wolno wjeżdżać na autostradę holując § 15a (2) StVO.
Przejechałem przez Niemcy i Francję wielokrotnie i nie raz zdarzyło mi się holować i być holowanym oraz kontrolowanym przez policję w trakcie takich czynności .
Jeśli mi nie wierzysz ( masz do tego prawo) zapytaj się dowolnego policjanta drogówki.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-22, 21:04
dudu$ napisał/a:
bo jak widzę większość z was ma klapki na oczach i podając wam przepisy ruchu drogowego i tak tego nie rozumienie
Problem tylko w tym, że my (ci z klapkami na oczach w sensie) nie robimy z siebie .... (dopisz sobie kogo) na forum tworząc wesołe interpretacje przepisów. A może po prostu głupio przyznać się do błędu i lepiej w zaparte iść?
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-22, 21:11
Nie pisz co jest na innych forach. Holowanie jasno precyzuje kodeks drogowy a nie czyjeś ich interpretacje. Zamiast przeszukiwać inne fora otwórz kodeks drogowy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-23, 00:57
arczi_88 napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Także typowa burza w szklaneczce wody
No ale od czego się zaczęło? Jeden pierdołę napisze, drugi podchwyci, bo coś mu tam dzwoni tylko nie w tym kościele i będą się upierać przy swoim mimo, że racji nie mają.
A kierumnkow jak nie ma tak nie ma
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-23, 01:08
Ile razy mam wam pisać , że taką wiedzę otrzymałem od Policjantów Drogówki, sam sobie tego nie wymyśliłem. Zanim Policjanci mi o tym powiedzieli myślałem identycznie jak wy, ale teraz zmieniłem zdanie. Każdy może interpretować kodeks ruchu drogowego po swojemu ale jak przyjdzie co do czego to i tak będzie trzeba słuchać sie policji ewentualnie bronic swojego zdania w sądzie. I nadal uważam , ze najbardziej obiektywne zdanie na ten temat będą mieli policjanci z drogówki oraz Diagności na stacjach okręgowych i każdemu polecam z ciekawości wybrać się do nich i popytać jakie oni mają zdanie na ten temat ( może warto było by wtedy zrobić ankietę na forum, pozbierać dane i je zinterpretować ogólnie).
Nie ważne co przyniosła by ankieta ale tak jak kolega wyżej napisał w naszych daciach kierunkowskazy nie dzialaja bez uruchomionego silnika co skutkuje tym, że kazdy znas w przypadku awarii będzie musial wzywać lawete a nie znajomego.
Ile razy mam wam pisać , że taką wiedzę otrzymałem od Policjantów Drogówki, sam sobie tego nie wymyśliłem.
Nie chodzi o pisanie ale o Twoją własna interpretację jasno napisanego przepisu.
Przepis jasno opisuje warunki holowania na holu sztywnym i giętkim.
Twoje doświadczenia są cenne ale nie wprowadzaj innych w błąd.
Zapewne po Twoich doświadczeniach nie będziesz nikogo więcej holował ani nie będziesz holowany - ale przepisy dopuszczą holowanie - czy tego chcesz czy nie.
No w Niemczech można Dacie holować, ktoś pisał, że tam trzeba mieć awaryjne, a one chyba działają, inaczej to jakiś paradox.
A gdyby wyłączyć Start/Stop? Może to ta kretyńska oszczędność prądu wyłącza kierunki
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-20, 15:52
Znalazłem sposób na kierunkowskazy przy wyłączonym silniku. Trzeba najpierw uruchomić silnik albo choć zakręcić rozrusznikiem a potem minimalnie cofnąć kluczyk tak aby zgasić silnik ale nie cofać do pośredniej pozycji kluczyka w stacyjce.
Po wyłączeniu silnika gasną kierunkowskazy, działają znowu po uruchomieniu silnika. Dzieje się tak także gdy zadziała system start stop. Czy to jest usterka ?
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
No to nie wiem jak to auto dostało homologację. Kierowca będąc w ruchu, chociaż chwilowo oczekuje na skrzyżowaniu na możliwość wykonania manewru skrętu, zobowiązany jest sygnalizować swój zamiar, który skutecznie uniemożliwia mu np. system start stop. To w zasadzie jest niedopuszczalne. Nie znam drugiego auta z taką przypadłością.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-25, 21:05
Sprawdziłem to dziś u siebie- gdy silnik zostaje wyłączany przez Start&Stop, kierunkowskazy normalnie działają. Światła Stop również. I to uważam za konieczne i prawidłowe.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-05-25, 22:02, w całości zmieniany 1 raz
Nawet najnowsze dacie wciąż opierają się w głównej mierze na pierwszym loganie, który miał premierę w 2004 r., a projektowany był parę lat wcześniej - więc w zasadzie konstrukcyjnie są z tym suzukiem równolatkami.
Po drugie, przypuszczam, że jest więcej modeli z tak rozwiązanym zasilaniem - po prostu przed upowszechnieniem się systemu Stop&Start trudniej było to zauważyć.
I owszem, można by argumentować, że wprowadzenie S&S powinno obligować producentów do zmiany sposobu działania kierunkowskazów, ale MSZ to jest mały pikuś względem innych głupot serwowanych przez koncerny...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum