Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Logan I Silniki 1,6 87 i 84 konie Różnice
Autor Wiadomość
Ostatni Mohikan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan I MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 7 os.
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 2020-05-26, 08:08   Dacia Logan I Silniki 1,6 87 i 84 konie Różnice

Właśnie kupiłem Dacie Logan I z roku 2012 z silnikiem 1,6 84 konie.
Moje pytanie do bardziej doświadczonych kolegów jest takie

1) Przeczytałem że silnik ten świetnie nadaje się do gazu lecz w wersji 87 koni trzeba sprawdzać poziom luzów zaworowych a w 84 konnej nie trzeba ...

Jakie są zatem różnice w tych silnikach? Skąd bierze się różnica w ilości koni i czy w 84 konnej trzeba sprawdzać poziom luzów zaworowych. Jeśli tak to co jaki czas ?

Poproszę o techniczne odpowiedzi...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-05-26, 08:20   

Silnik 1,6 8V ma ręczną regulację zaworów, natomiast silnik 1,6 16V ma hydrauliczną regulację co odpada ręczną regulację.
A moce to tylko różnica w oprogramowaniu albo w innej budowie głowicy.
Kolega Laisar będzie wiedział w szczególe.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-05-26, 08:29   

Więc tak.
Wersja 87KM miała EURO5, a w EURO6 84KM. Zajumali 3 konie.
Z tego co piszesz to powinieneś mieć 87. Regulacja luzów mechaniczna i zaleca się wykonywać co około 20000km. Koszt od 50 do 150zł w niezależnym zakładzie.
MVC 1,6 16V miała coś około 100KM.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2020-05-26, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 08:43   

https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine
Chwila chwila , Euro 5 z Lodgy, Dokkera miały 82 KM. Ciekawostką jest MCV produkowana w 2012 - jakoby 86 KM posiadała w silniku 818.
W ogóle nie było K7M Euro 6 - zastąpił go nissanowski H4M , K4M przez jakiś czas był w wersji Euro6 sprzedawany wraz z Renault Fluence ale w Daciach nie.
Co do K7M 84KM i 87KM - pewnie po prostu nowsze wersje osprzętu i drobne różnice w oprogramowaniu.

Regulacja zaworów to koszt 10 PLN za uszczelkę i jednorazowy zakup szczelinomierza. A potem godzinka roboty z piwkiem w ręku :)
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-05-26, 08:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 09:03   

Ostatni Mohikan napisał/a:
Jakie są zatem różnice w tych silnikach?

Oprogramowanie i drobne różnice w osprzęcie (bodajże trzecia sonda lambda?).

Ostatni Mohikan napisał/a:
czy w 84 konnej trzeba sprawdzać poziom luzów zaworowych

Tak.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-05-26, 10:03   

Tak czy inaczej, ośmiozaworówka w MCV PH1 miała 87KM, a w lodgy już tylko 84KM.
Nissanowski to już inna późniejsza bajka w lodgy. W MCV-kach w ogóle nie montowany.
 
Ostatni Mohikan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan I MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 7 os.
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-05-26, 14:20   

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście.
Zastanawiałem się co zrobić zaraz po kupieniu przy moim przebiegu 80 tyś km
Wymiana rozrządu , oleju i filtrów Świec zapłonowych i właśnie czy sprawdzić luzy zaworowe.
No i dam je do sprawdzenia
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-26, 18:02   

Ostatni Mohikan napisał/a:
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście.
Zastanawiałem się co zrobić zaraz po kupieniu przy moim przebiegu 80 tyś km
Wymiana rozrządu , oleju i filtrów Świec zapłonowych i właśnie czy sprawdzić luzy zaworowe.
No i dam je do sprawdzenia


Wszystko zależy od tego czy poprzedni właściciel ma udokumentowane naprawy i przeglądy tego auta. Jeżeli ma i tam znajdzie sie informacja że rozrząd ma np 3 lata i 30 tys km to nie warto go teraz wymieniać. To samo tyczy się wymiany filtrów / olejów czy regulacji zaworów. Jeżeli w tym aucie nie ma dokumentacji serwisowej i nie widać, że w ostatnim czasie było coś robione warto po zakupie przeprowadzić następujące czynności:

- wymiana płynu hamulcowego, większość użytkowników tego nie robi, auta mają po 10-15 lat i więcej i nikt tego często nie robi a to jest duży błąd
- olej i filtry
- sprawdzenie luzu zaworowego
- świece i przewody zapłonowe ( jak ktoś ma zdolności to może nawet odkręcić cewkę zapłonową i sprawdzić czy nie jest popękana - w silnikach K7J i K7M podobno częsta przypadłość właśnie przy przebiegu =/- 80tyś km
- kompletny rozrząd
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-05-26, 21:25   

dudu$ napisał/a:

- wymiana płynu hamulcowego, większość użytkowników tego nie robi, auta mają po 10-15 lat i więcej i nikt tego często nie robi a to jest duży błąd
- olej i filtry
- sprawdzenie luzu zaworowego
- świece i przewody zapłonowe ( jak ktoś ma zdolności to może nawet odkręcić cewkę zapłonową i sprawdzić czy nie jest popękana - w silnikach K7J i K7M podobno częsta przypadłość właśnie przy przebiegu =/- 80tyś km
- kompletny rozrząd
Płyn chłodzący wymienić. Kiedyś tego nie robiłem do czasu aż pod korkiem chłodnicy w cieczy zobaczyłem fruwające fragmenty korozji. Teraz staram się wymieniać co 4 lata.
 
Ostatni Mohikan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan I MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 7 os.
Dołączył: 26 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-05-27, 09:09   

Nie wiedziałem że przewody zapłonowe trzeba wymieniać... Co się z nimi dzieje przy takim przebiegu ?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-05-27, 09:20   

Mogą mieć przebicia. Ale najlepiej sprawdzić wieczorem.
Odpalasz auto i wodą z butelki poprzez spryskiwacz psikasz po przewodach. Jak nie przeskakują iskierki to można uznać, że są ok.
To tylko sprawdzenie, ponieważ w związku ze starzeniem się materiału uszkodzeniu (mogą dostać przebicia) w każdej chwili zwłaszcza, iż mają już 8 lat.
Świece dobrze wymienić co 40 - 45kkm.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne