Mam pytanie do znawców silnika z mojego auta. /Bez lpg/ Od pewnego czasu skacze jak małpa w lesie .Tyczy pierwszego biegu i dziura na drugim .Nie zawsze .W większosci na zimnych silniku.
Pojechałem z tym do aso .Tu bez wahania zaproponowano mi wymianę softu. Figuruję w systemie jako klient u którego jeszcze takiej operacji nie dokonano. Napiszcie mi jeśli możecie co się zmienilo u was .Zanim to zrobią . Wskazania na dziś u mnie to 8.2 zużycia ./nawet zimą./ Czy tu się coś zmieni na niekorzysc. Dzięki za podpowiedzi
Koledzy pociągam temat . Dziś doszło do zmiany mapowania , albo programowania komutera wtrysku jak to ktoś zwie. Pewie w dusterach to robili , z silnikiem 1.6. Jaki pierwszy efekt. Auto lepiej się zbiera , dłuzej nabiera prędkosci . Bieg jałowy to 660 obr na min. I tyle dobrego . Za to wg. mnie. drży na postoju przy podanych obrotach. Spalanie po ok 15 km. pokazuje 9.6 z poprzedniego 8.2 . Tutaj pytanie , ile muszę przejechać km. żeby wskazanie było uśrednione. Chcialbym to wiedzieć. bo to prawie 1.5 wiecej ./100 . I czy wskutek zawyżania zużycia samochód utrzyma normę euro 6. Jesli to sie potwierdzi zwroce się o takie badanie .Cała wypowiedz moze brzmi niejasno , za co sorki.
Rozmię Cie. Skoro 1000 to biorę to pod uwagę. Jest lekka tendecja do spadku. Ale jest jeszcze drganie którego nie bylo, Mam pytanie do kolegów. Jakie obroty ma miec silnik po włozeniu biegu. Ja mam 1000. Czy to jest ok.
Dzięki za podpowiedzi. Jednak zdecydowałem o ponownej wizycie w aso. Drania na kierownicy i całej budy mnie wkurzają. Spalanie 10.1 Czyli podkrecili wtrysk. Obecnie ratuje sie eco . Jak pisałem na poczatku zgłaszałem problem z skakaniem przy 1 biegu. Sam niewiem w tych czasch kiedy podejmuje się poprawną decyzję. Chce wrócic do stanu z przed .Mam na mysli soft. Jak i czy jest to możliwe nie wiem. Wizyta 1.06
Możesz jakos jasniej to napisac. Miałem wgrany jakiś numer softu. Czy w ecu nie ma możliwosci typu back. W koncu na urzadzeniach do wczytywania tez maja jakieś wersje do wgrywania. Inaczej , może to rozumię . Czyli na to co było nanosi się zmiany i zapisuje. Jesli tak to mnie nie pocieszyłes . Pyt. jeszcze jedno .Czy przy więKszej dawce moze zmienic sie norma CO2 . Auto wyrażnie bierze wiecej paliwa .
Po prostu mechanik jak podłączyć interfejs to clip sprawdzi aktualizacje na serwerze dla danego vinu i z automatu je zainstaluje mechanik nie będzie miał nic do gadania.
Tu nie ma żadnego wyboru , jest internet to program w pieszej kolejności robi aktualizacje bez tego nawet błędów nie skasujesz.
No nic. Złozyłem reklamacje na to co opisałem. Nie musze sie godzic na takie zmiany. Auto ma gwarancję. Usterki nie ustały, a pojawiły się nowe. Czas na nowe otwarcie. Napewno w takim stanie auta nie odbiorę. A jeszcze przed serwisem podjade pod analizę spalin. Chce wiedziec co z normą.
Nie ma po co jechać na żądne pomiary polskie mierniki mierzenia tylko stężenia wymagane przez polskie przepisy do poruszania po drogach. Tam nawet złom bez katalizatora przechodzi to nie jest to samo co euro 5-6 bo to normy wymagane to homologacji pojazdu
No i autko oddane. Moje z wielu pytań do Was. Czy przy przeprogramowaniu tego silnika mozna było zastosować soft z dustera , który ma 115 koni. Czym mechanicznie róznią sie te silniki 102/115. oprócz komputera . Moja karawana po tym wszystkim dostała kopa , ale jak pisałem kosztem znikających klocków paliwa.
Było paru co twierdziło że się da choć nikt nigdy niczego nie udowodnił. Gdyby tak było zwykły chhip tuning dał by te 115 KM ale internet o tym milczy
Słupek silnika jest ten sam ale może być drobna różnica w osprzęcie lub zmiennych fazach zaworowych aby była różnica w osiągach
Fruxo dzięki . Dziś odbieram autko. Do paru spraw się odniesiono .Auto przeszło testy .I jest kilka rzeczy po korekcie. Miedzy innymi sonda .O reszcie napisze po odbiorze.
No i po jakiś czasie mogę się odniesć do mojej naprawy.Jest lepiej .Nawet spalanie wróciło do normy. Autko dynamiczniejsze , nie skacze , niby lekko jeszcze drży jak dla mnie . Natomiast w trybie eco jeszczze bardziej muli. Co się okazało.
Jak pisałem po aktualizacji softu wykonano programowanie wtrysku. Ecu nie wykazywał błedów. Po krókiej jeżdzie postanowiłem go reklamowac ze względu na opisane wyżej spostrzezenia. Zastosowano inne zalecenia producenta. Mianowicie do tego silnika stosuje sie dwa rodzaje sondy. W moim przypadku pomoglo zastosowanie własciwie zalecanej do aktualnego oprogramowania. Ponownie auto przeprogramowano i ustawiono mapy wtrysku. Dzis muszę napisac .Jest ok. Cieszę sie , ze serwis poprawnie zareagował na moje spostrzeżenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum