Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-02-24, 16:56   

Bo trzeba wybierać TYLKO ! te stacje, które są w 100% firmowe. Na franczyzowych mogą dziać się cuda, mimo, że mają "poważny" brand i zgodnie z kwitami prowadzony jest monitoring jakości.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-24, 20:11   

No wszystko się niby zgadza... tylko jak rozpoznać która nie jest w ajencji ???
Po drugie wszystkie stacje Orlen miały/mają gaz tej samej jakości wg mojego auta.
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-25, 13:26   

Franczyza jest na każdej sieciowej stacji. Główny zysk jest ze sklepu. Ze sprzedaży paliw dochody są skromne. Z tego powodu na franczyzowych stacjach nikt nie ma interesu w fałszowaniu paliwa.
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-02-25, 16:30   

sluka napisał/a:
Franczyza jest na każdej sieciowej stacji. Główny zysk jest ze sklepu. Ze sprzedaży paliw dochody są skromne. Z tego powodu na franczyzowych stacjach nikt nie ma interesu w fałszowaniu paliwa.


Jeśli chodzi o Twoje pierwsze zdanie to chyba raczej nie na każdej stacji sieciowej jest franczyza (ja przynajmniej mogę wypowiadać się co do jednego koncernu). Są stacje, (może raczej były bo od niedawna nie zajmuje mnie ta kwestia) których właścicielem jest sama sieć. Można to m.in poznać po tym co jest nadrukowane na paragonie - na franczyzowej jest nazwa podmiotu danej stacji, z dodatkową informacją co do sieci.
Z drugim zdaniem nie zgadzam się kategorycznie gdyż to właśnie pod przykrywką dobrego brandu najlepiej sprzedaje się lewe paliwo, niż w na stacjach Janka Kowalskiego sp. z o.o. Zobacz na okresowe wyniki badań UOKiK-u. Fakt też jest taki, że jeśli chodzi o lewe paliwo to ostatnimi czasy zdarza się, że jest ono lepszej jakości od firmowego. :-D
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-25, 21:06   

BLACHA_997 napisał/a:
Fakt też jest taki, że jeśli chodzi o lewe paliwo to ostatnimi czasy zdarza się, że jest ono lepszej jakości od firmowego. :-D


hmmm.... czyli ktos zdobywa normalne paliwo, dodaje cos tanszego i dostaje lepsze od oryginału?
To niech rafinerie tak od razu robią...
_________________
Spritmonitor.de
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-25, 23:31   

Koledzy, zauważcie, że:
Po pierwsze mamy tylko dwie rafinerie produkujące paliwa i tylko niewielka część jest importowana (przynajmniej legalnie).
Po drugie magazyny są zcentralizowane w trzech firmach (Lotos, Orlen, PERN).
Po trzecie w magazynach przechowywany jest półprodukt czyli czyste benzyny i oleje napędowe.
Po czwarte to co jest sprzedawane na stacji jest mieszaniną czystych benzyn i dodatków. A tego się dokonuje przed wydaniem paliw jeszcze w magazynach tych trzech firm, albo w małych ilościach na terenie innych firm (tak powstały mafie paliwowe, co ciekawe korzystające z legalnych rafinerii Jasła, Jedlicze,Trzebinia).
Jako ciekawostkę powiem, że kiedyś były bardzo popularne odwierty w rurociągu "Przyjaźń", a skradziona surowa ropa była przetwarzana w tych państwowych rafineriach.
Co ciekawe Lotos może produkować takie same paliwa jak Orlen i Orlen jak Lotos, zależy to tylko od dodatków.

Co do LPG jest trzech dużych dostawców, Gaspol związany z Orlenem, BałtykGaz związany z Lotosem i chyba Bartimpex Gudzowatego. Największym z dostawców jest ten ostatni, a magazyny leżą po stronie białoruskiej. Najprawdopodobniej dwie pozostałe dużą część gazu biorą gaz z Bartimpexu, bo najwięcej tego gazu uzyskuje się przy wydobyciu ropy naftowej i gazu ziemnego. Produkcja z naszych rafinerii pokrywa tylko 30% zapotrzebowania.
Tak więc LPG jest w jakiś sposób przerabiany i mieszany u nas w kraju.

Ale wracając do mojego auta, w dalszym ciągu czuję niepokój... bo... jakoś do mnie nie przemawia podniesiona jakość gazu z Lotosu/BałtykGazu do jakości gazu niemieckiego...
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-26, 09:33   

Mamert napisał/a:


(A)Po pierwsze mamy tylko dwie rafinerie produkujące paliwa i tylko niewielka część jest importowana (przynajmniej legalnie).

(B)Ale wracając do mojego auta, w dalszym ciągu czuję niepokój... bo... jakoś do mnie nie przemawia podniesiona jakość gazu z Lotosu/BałtykGazu do jakości gazu niemieckiego...


(A) Czyli wydaje się prawdopodobna teza, że czasem ta sama cysterna przywozi paliwo i do ORLENu i do BP.....
(B) Niepokój? A czym się tu niepokoić? Moze lepiej : zaskoczenie, zdziwienie, szok - a po pewnym czasie (być może bardzo słaba, ale jednak) radość?
_________________
Spritmonitor.de
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-26, 10:58   

pikodat napisał/a:
(A) Czyli wydaje się prawdopodobna teza, że czasem ta sama cysterna przywozi paliwo i do ORLENu i do BP.....

Pracowałem w okolicy nalewaków w Lotosie (ul. Benzynowa w Gdańsku), na pewno stały tam cysterny z Shella, Oktanu, BP Air, bywały także z Orlenu i dużo NoName.
pikodat napisał/a:
(B) Niepokój? A czym się tu niepokoić? Moze lepiej : zaskoczenie, zdziwienie, szok - a po pewnym czasie (być może bardzo słaba, ale jednak) radość?

Raczej niepokój... bo za mało gazu to niezbyt zdrowe dla zaworów i gniazd.
Dlatego chciałbym ponowić pytanie do użytkowników 1.6 SCe z fabrycznym gazem, czy przed wystąpieniem jakiejkolwiek awarii związanej z LPG (elektrozawory, wtryski, zawory w silniku ) nie wystąpiło nagłe zmniejszenie spalania o ok 20% ?
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2020-02-26, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-02-26, 12:06   

Do Mamert:

Ponieważ wymieniałem zarówno listwę, jak i elektrozawór (dwukrotnie, wcześniej kilkakrotnie był czyszczony), potwierdzam, że podczas stwierdzenia usterki przy przełączaniu Pb/LPG brak jakichkolwiek zmian w spalaniu Pb/LPG. Auto paliło mi stabilnie, tylko ten syfek w z gazu z instalacji blokował przelot paliwa, powodował szarpanie auta i pikanie kontrolki.

O dziwo, po ostatniej wymianie elektrozaworu na razie od 10.000 km mam spokój (podobno poprawiona wersja od wiosny 2019 r.), ale też prawdą jest i to, że temperatury bardzo dodatnie raczej mniej generują problemów z przełączaniem na LPG. Z drugiej jednak strony szarpanie pojawiało się u mnie wcześniej także w ciepłe dni.
Auto ma przejechane 58.500 km, spala około 8,5-9,3 (autostrada) l lpg na 100 km. Niebawem przegląd po 60.000 km z wymianą obu filtrów LPG (zakup prywatny).
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-26, 13:06   

Dzięki za info.
U mnie nic nie szarpie, a filtry wymieniłem przy 16.000 km, teraz mam 19.000 km. Z przełączeniem gazu miałem raz problem rok temu przy lekkim mrozie, więcej razy nie wystąpiło.
A czy możesz napisać jakie stacje preferujesz ?
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2020-02-26, 13:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-02-26, 14:19   

W mojej miejscowości jest stacja prowadzona przez dość poważnego gościa i bardziej stabilnego poziomu spalania jak po tankowaniu u niego nie znalazłem w całej Polsce. Zaopatruje go Orlen, ale szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, jak to się przekłada na jakość. Autko pali rewelacyjnie, bez problemów, a i litry się zgadzają.
Gdy jestem poza domem, nie wjeżdżam, gdy nie muszę, na tzw. markowe Lotosy, Orleny, BP itp., bo nie widzę sensu, ale staram się też unikać takich partyzanckich stacyjek, gdzie nawet nie da się zapłacić kartą.
Mam w okolicy kilka podejrzanych na liście - i tam już nie wleję mimo korzystnej ceny, bo ona bierze się chyba m.in. z pewnych zakazanych zabaw licznikiem dystrybutora. Mieszkam w Kujawsko-Pomorskiem.
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-02-26, 17:27   

pikodat napisał/a:
hmmm.... czyli ktos zdobywa normalne paliwo, dodaje cos tanszego i dostaje lepsze od oryginału?
To niech rafinerie tak od razu robią...


Nie... Nikt tu nie mówi o blendowaniu :) są lepsze - czystsze sposoby :mrgreen:
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 100
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2020-03-02, 18:28   

Ostatnio sprawdziłem ile pali mój samochód w okresie zimowym, to jest styczeń-luty.
Dystans to 1200km, 90% to krótkie trasy, dom-praca-dom. 3,5 km w jedną stronę.
Średnie spalanie to: 1,9L benzyny i 7,3 gazu.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-03, 09:28   

BLACHA_997 napisał/a:
pikodat napisał/a:
hmmm.... czyli ktos zdobywa normalne paliwo, dodaje cos tanszego i dostaje lepsze od oryginału?
To niech rafinerie tak od razu robią...


Nie... Nikt tu nie mówi o blendowaniu :) są lepsze - czystsze sposoby :mrgreen:


A możesz cos więcej napisać?
_________________
Spritmonitor.de
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-03-03, 16:10   

pikodat napisał/a:
A możesz cos więcej napisać?


Heee heee. Niestety nie. :lol: :lol:
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-03, 18:32   

BLACHA_997 napisał/a:
pikodat napisał/a:
A możesz cos więcej napisać?


Heee heee. Niestety nie. :lol: :lol:


ALe jakim cudem paliwo robi się LEPSZE? Bo tańsze, gorsze - to można sobie na dziesiątki sposobów wyobrazić.
Ale polepszyć jakość w nielegalny sposób metodą tańszą niż paliwo....
W ogóle polepszyć jakość po wyjściu z rafinerii już cięzko sobie wyobrazić
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-03-03, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-03-04, 15:29   

W Polsce paliwo jest przez każdą stację odbierane z terminala naftowego. Do Koluszek w kolejce stoją cysterny różnych stacji i tankują to samo paliwo. Często też do Łodzi zamawiany jest pociąg z Koluszek i stamtąd tankowane są cysterny różnych stacji. W ten sposób oszczędzają na transporcie bo zamówienie składu jest bardziej opłacalne niż transport drogowy.
Zatem, paliwo surowe jest identyczne we wszystkich stacjach. Istnieje jednak coś takiego jak dodatki uszlachetniające. I właśnie tym różni się paliwo na poszczególnych stacjach. W cysternie podciśnieniowej konkretnej marki paliwa znajduje się koncentrat uszlachetniający. Gdy paliwo jest pobierane przez cysternę w terminalu/na bocznicy kolejowej, paliwo to miesza się z dodatkami i w takiej postaci trafia na stacje paliw.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-04, 20:31   

telecaster1951 napisał/a:
Istnieje jednak coś takiego jak dodatki uszlachetniające. I właśnie tym różni się paliwo na poszczególnych stacjach. W cysternie podciśnieniowej konkretnej marki paliwa znajduje się koncentrat uszlachetniający. Gdy paliwo jest pobierane przez cysternę w terminalu/na bocznicy kolejowej, paliwo to miesza się z dodatkami i w takiej postaci trafia na stacje paliw.


Ok. Ale czy te dodatki mogą być tańsze od benzyny? Bo sugerowane jest, że można poprawić paliwo - i zaoszczędzić.
Cytat:
Fakt też jest taki, że jeśli chodzi o lewe paliwo to ostatnimi czasy zdarza się, że jest ono lepszej jakości od firmowego.

Ergo - tańsze paliwo ( bo mogłoby być LEWE droższe??) jest LEPSZE od firmowego (zatem nie wchodzi w rachubę np. kradzież firmowego- od faktu kradzieży jakość się nie zmieni).
_________________
Spritmonitor.de
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-04, 20:38   

A zmieniając nieco sposób pisania o spalaniu - czy w deszczu auto pali więcej? Ku mojemu zdziwieniu po dzisiejszej jeździe w trasie spalanie na dobrą sprawę niewiele rózniło się od spalania w mieście (z istotną róznicą - w trasie nie miał kiedy silnik pracować na benzynie - a benzyna to jednak tak 10% przy moim profilu jazdy). Teoretycznie wycieraczki zużywają prąd - ale czy to zużycie, które byłoby obserwowalne?
Zatem - z Waszego doświadczenia - jaki wpływ deszczu widzieliście na spalanie auta?
Bo jeśli jest to wpływ rzędu 5-7%, to przy zatankowaniu po trasie 5-7% paliwa mniej nie miałbym żadnych wątpliwości, że wszystko jest ok a przy 15 % spalanie byłoby rzędu najniższego jakie udało mi się uzyskać.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-03-04, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-03-04, 21:07   

telecaster1951 napisał/a:
W cysternie podciśnieniowej konkretnej marki paliwa znajduje się koncentrat uszlachetniający. Gdy paliwo jest pobierane przez cysternę w terminalu/na bocznicy kolejowej, paliwo to miesza się z dodatkami i w takiej postaci trafia na stacje paliw.
Skąd masz te wiadomości? Jak to się ma do przepisów na wielu terminalach o bezwzględnym zakazie załadunku, jeżeli beczka /lub komora/ nie jest pusta? I cysterna paliwowa nie jest cysterną podciśnieniową. Natomiast każda musi posiadać przewody wentylacyjne, które wyrównują ciśnienie w beczce z ciśnieniem atmosferycznym.

P.S.
Nie byłem na wszystkich terminalach. Może gdzieś takie sposoby praktykują. Ja sie z czymś takim nie spotkałem.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2020-03-04, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2020-05-29, 23:26   

Pierwszy raz byłem na tak długiej trasie, czyli wyjazd z okolic Żywca i ciurkiem do Gdańska i następnego dnia powrót z Gdańska do Żywca. W sumie zrobione ponad 1200km. Większość drogi zrobione autostradą, jednak między Częstochową, a Piotrkowem omijałem roboty i jechałem przez wioski... Większość trasy zrobiona tempomatem. Spalanie średnie według komputera (które jest bardzo zbliżone do tego faktycznego z dystrybutora) po powrocie do domu wyniosło 6,2 litra benzyny. Opony letnia i napęd ustawiony na Auto. Bardzo dobry wynik!
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2020-05-29, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2020-05-30, 10:36   

Ja kilka dni temu wspominałem na forum Dustera o spalaniu w swoim Duster II 1.6 115 SCe, a raczej o zdziwieniu jakie u mnie wywołało to spalanie po trasie Jasło-Warszawa. Ogólnie jeżdżę głównie po mieście, gdzie spalanie wychodzi mi około 8,5 l/100, oczywiście są to wyliczane z tankowania. Zauważyłem przy tym, że wskazania komputera są niestety trochę zawyżone w porównaniu do tych wyliczeń z tankowań, ale nie były to jakieś znaczące różnice. Po trasach jeżdżę dość sporadycznie, ogólnie wychodzi to raz na 3 miesiące, głównie jest to jazda do Krakowa po A4. Spalanie na tempomacie przy prędkości 110-115 km/h wychodziło na tej trasie w granicach 8 l/100. Kilka dni temu byłem jednak w Warszawie i szczerze mówiąc, byłem przygotowany na takie spalanie takie jak zawsze, czyli w granicach około 8 l. Jakie było moje zdziwienie, jak po przyjeździe do Warszawy na wskaźniku paliwa ubyło jedynie troszeczkę ponad dwie kreski, przy czym wskazanie komputera wynosiło przy średnim spalaniu 8,1 l/100. Miałem co prawda zaplanowane tankowanie w drodze powrotnej, tak gdzieś w okolicach Kielc, bo nie liczyłem, abym był w stanie objechać Warszawę, ponad 700km na jednym baku, znając wcześniejsze zużycie swojego Dusterka :-) . Postanowiłem jednak, że pojadę jak to się mówi do oporu i sprawdzę, gdzie zaświeci mi się kontrolka rezerwy, na której wiedziałem, powinno być w baku jeszcze paliwa na niecałe 100km. Jako, że zaświeciła się ona niedaleko domu, postanowiłem więc dojechać jeszcze te ponad 20 km i zatankować w tym samym CPN i na tym samym dystrybutorze co przed wyjazdem do Warszawy, aby wyliczenie było miarodajne. Po zatankowaniu, okazało się, że weszło mi do baku dokładnie 46,5 l benzyny, co przy dystansie 711 km dało wynik 6,54 l/100km. Fakt, że tym razem nie spieszyłem się do tej Warszawy gdyż wyjechałem sobie wcześnie, więc na ogół tempomat był ustawiony na 100km/h, czasami na 110km/h z tym, że jak to na trasie bywa, chwilami trzeba było depnąć mocniej na pedał, kiedy będąc na lewym pasie musiałem wyprzedzić kolumnę TIR lub sznur aut, bo z tyłu poganiały mnie inne auta :-) . Mimo tego jestem w szoku po pierwsze, że praktycznie nigdy nie udało mi się uzyskać takiego wyniku spalania, a po drugie, że komputer pokazał tak duży odchył od prawdziwego zużycia benzyny bo prawie 1.5 l/100. Co prawda specjalnie nigdy nie przywiązywałem dużej wagi do spalania, bo wiem, że silnik weźmie tyle ile mu potrzeba, i kupując Dustera byłem nastawiony na większe zużycia , ale cieszy mnie taki wynik w trasie, tym bardziej, że w połowie czerwca szykuje się trasa nad morze, więc nie będzie to aż tak odczuwalne na portfelu :mrgreen: . :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony przez jammo 2020-05-30, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-05-30, 10:47   

jammo napisał/a:
Ja kilka dni temu wspominałem na forum Dustera o spalaniu w swoim Duster II 1.6 115 SCe

aż się prosi o LPG...
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2020-05-30, 11:12   

Ha,ha powiem kolego tak. Wiem jak się jeździ na gazie, gdyż korzystałem w swoich samochodach z tego paliwa praktycznie przez ostatnie 16 lat. Poza pierwszymi dwoma, które kupowanymi jako używane, wszystkie pozostałe kupiłm jako nowe w salonie, na ogół były to silniki w benzynie i co ważne zawsze wolnossące bez turba, dlatego zlecałem do nich montaż LPG już w salonach. Mam w domu teraz też Hyundai i30 z 2015r do którego wsadziłem instalację BRC SQ32, ale przy zakupie Dustera II od początku nie planowałem w nim instalowania LPG. Podstawową przyczyną jest to, że obecnie nie robię już dużych przebiegów ani tras dlatego montaż instalacji nie bardzo by mi się opłacił. Swojego Dustera zamawiałem zaraz po demonstracji modelu w marcu 2018r a odebrałem go w sierpniu 2018r. i jak widać, niedługo będzie miał 2 lata a stan licznika na dzień dzisiejszy wynosi jedynie 13kkm :mrgreen: tak, że sam widzisz kolego, że przebiegi są marne jak na koszty montażu instalacji LPG :-D
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2020-05-30, 16:32   

Dodam jeszcze, że prędkości to zazwyczaj 90km/h, ale czasem jak trzeba było wyprzedzić, to do 120km/h dobijałem. Jednak wtedy opory powietrza były za duże i było głośno w aucie, więc niewygodnie.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne