Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tuning mechaniczny/chiptuning - silnik benzynowy wolnossący
Autor Wiadomość
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-01-23, 16:15   

Obywatel MK napisał/a:
Oraz co da nam te +10 KM w codziennym użytkowaniu uzyskiwane w najwyższym rejestrze obrotów, skoro moment obrotowy pozostanie ten sam

Przy zmianie mam zapłonu zmieni się również krzywa momentu obrotowego.
Cytat:
nie zdziwiłbym się gdyby rozróżnienie było tylko na papierze w katalogu a tak naprawdę oprogramowanie silnika było takie samo.

Mało prawdopodobne. Już w obrębie samego DD2 funkcjonuje kilka wersji oprogramowania.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-01-23, 16:21   

Niestety wiarygodnych wykresów jednego i drugiego raczej nie znajdziemy
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-26, 11:30   

michele napisał/a:
chłop wiedział co mówi, że można podkręcić o 20KM akurat 102KM, przy czym bezpiecznie to te 15KM [...] jest podkręcony w stosunku do Lodgy

Nie do końca - dusterowe 115 KM to jest wartość nominalna tego silnika, do lodgy został po prostu zduszony do tych 102 KM.

Czyli w lodgy można po prostu bez problemu przywrócić 115 KM, ale dustera nie podciągnie się "programowo" ani o kolejne 15, ani tym bardziej 20 KM.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-26, 14:53   

To jest aż nie możliwe żeby było zrobione tylko programem , w K4M najważniejsze różnice miedzy wersjami to była koła zmiennych faz rozrządu i kolektor
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-01-26, 20:22   

laisar napisał/a:
dusterowe 115 KM to jest wartość nominalna tego silnika, do lodgy został po prostu zduszony do tych 102 KM.

Jesteś pewien? Jeśli dobrze kojarzę to bazowa moc tego silnika to coś koło 108-110 KM.
Cytat:
To jest aż nie możliwe żeby było zrobione tylko programem

Uwierz że jest możliwe. Inna sprawa ile wtedy silnik wytrzyma.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-01-26, 21:48   

W Kaszankaju miał 117KM.
Ostatnio zmieniony przez buladag 2020-01-26, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 192
Skąd: LKS
Wysłany: 2020-01-26, 22:05   

Czyli jest szansa w lodgy dodać te kilka-kilkanaście koni.
Ciekawi mnie ile koni ubywa po aktywowaniu ECO.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-01-26, 22:06   

Żadnych koni nie ubywa, po prostu zmienia się responsywność pedału gazu.

Tak naprawdę te konie mechaniczne w Lodgy to tylko papier, moment jest ten sam, więc o ile faktycznie w rzeczywistości mocy jest mniej to pewnie w celu zmniejszenia nieco prędkości maksymalnej i rozgraniczenia modeli.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-05-30, 19:33   Moduł do Chip Tuningu

Ja w prawdzie mam nowy samochód z minimalnym przebiegiem to interesuje mnie to na razie z czystej ciekawości ale znalazłem takie rozwiązanie Chip Tuning Dacia Sandero:
https://allegro.pl/oferta/chip-tuning-dacia-sandero-0-9-1-0-1-2-1-4-1-5-1-6-9014633752?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=NGU1ODg5NTEtYmI2OC00NWRkLWE2YWMtM2MwMzI2NjAyMzUxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=38c9d222-6bdd-4799-b0f7-760297efc62f
https://allegro.pl/oferta/chip-obd3-dacia-sandero-0-9-1-0-1-2-1-4-1-5-1-6-8900357221
Czy ktoś może miał kontakt z urządzeniem ? Interesują mnie zmiany głównie w silnikach benzynowych, bez turbiny o małej pojemności np. 1.0
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-05-30, 21:32   

yurec1st napisał/a:
Interesują mnie zmiany głównie w silnikach benzynowych, bez turbiny o małej pojemności np. 1.0

Zapomnij o tym temacie, a jak Cię coś interesuje to poczytaj choć trochę zanim zaczniesz zadawać pytania.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-30, 22:15   

Bez modyfikacji mechanicznych w silniku wolnossącym to nie ma sensu.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-05-31, 08:48   

Black Dusty napisał/a:

Zapomnij o tym temacie, a jak Cię coś interesuje to poczytaj choć trochę zanim zaczniesz zadawać pytania.


Właśnie już poczytałem "choć trochę" i teraz zadaję pytania dlatego, że odpowiedzi które znalazłem bardzo się różnią wynikami w zależności od tego czy pisze sprzedający urządzenie czy używający go.
Dobre wyniki w/g opisów głównie uzyskują silniki TDI o dużych pojemnościach.
Jednak rozsądniej było by pomóc silnikom o niskich osiągach, dlatego pytam może ktoś ma, próbował, jechał i może potwierdzić skuteczność tego konkretnego modułu lub zaprzeczyć.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-05-31, 08:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-05-31, 09:41   

Efekty tuningu softem czy boxem widoczne są tylko w silnikach z turbiną, zarówno w dieslach jak i benzynowych i wcale nie muszą mieć dużej pojemności. W przypadku wolnossących tylko tuning mechaniczny(nieopłacalny ekonomicznie, taniej zwykle wychodzi wymiana silnika lub samochodu na mocniejsze) daje widoczne efekty reszta gadżetów to tylko efekt placebo i naciąganie na kasę.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-31, 10:58   

Możesz oszukać trochę sygnał z przepływomierza podając niższa temperature zasysanego powietrza (zwiększyć odporność sygnalu) wtedy wyprzedzisz zapłon ale musisz uważać żeby nie przedobrzyc i żeby nie było spalania stylowego przez to oczywiście wtedy zalewasz też e98.

Na pewno coś poczujesz nie za dużo, ale auto będzie przyjemniejsze w prowadzeniu.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-05-31, 12:12   

A przy okazji sporo więcej spali. pozdr
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-01, 07:37   

nawet nie zauważy różnicy w spalaniu
https://www.autospeed.com.au/cms/a_110896/article
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-06-01, 09:48   

Jak podasz nizsza temp. zasysanego powietrza, komputer poda większą dawkę paliwa /wzbogaci mieszankę/ chyba, że zmieniła się zasada działania składu mieszanki na spalanie. Jestem pokolenie analogowe więc może coś nie klapuję. pozdr
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-01, 15:01   Re: Moduł do Chip Tuningu

yurec1st napisał/a:
Ja w prawdzie mam nowy samochód z minimalnym przebiegiem to interesuje mnie to na razie z czystej ciekawości ale znalazłem takie rozwiązanie Chip Tuning Dacia Sandero:

A może spróbujesz coś co ja dostałem od któregoś z handlarzy z allegro przez pomyłkę gdy zamawiałem ELM-a ?
Nie chciał płacić za odesłanie .
Może to Cię zadowoli.
Ja osobiście wolę tego nie podłączać w żadnym swoim samochodzie :)
Wystarczy że zapłacisz mi za przesyłkę i ewentualnie za 4-paka żywca :)
Na pewno będzie taniej niż w tych linkach które podałeś a myślę że działanie identyczne

IMG_6836.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 143,93 KB

IMG_6835.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 183,61 KB

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-06-01, 17:33   

Poszukaj na YouTubie " Miłośnicy czterech kółek" Znajdziesz testy obu oszukujących gadżetów. pozdr
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-06-01, 18:36   

jurek napisał/a:
Poszukaj na YouTubie " Miłośnicy czterech kółek" Znajdziesz testy obu oszukujących gadżetów. pozdr

Znalazłem kilka tematów ale o innych urządzeniach nie ProRacing.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-01, 19:53   

Do kolegi odnośnie obniżenia temp zasysanego powietrza:
Komputer przyspieszy zapłon przede wszystkim a nawet jeśli zwiększy odrobinę czas wtrysku to i tak będziesz dysponować większą energia wydzielona podczas spalania mieszanki , co przełoży się że nie będziesz musiał tak mocno naciskać pedał "gazu".
Podobnie jest przecież w tuningu turbodiesli, mimo zwiększenia dawki wtrysku ON i to w większym zakresie niż powyżej to wcale nie widzimy zwiększonego spalania a wręcz przeciwnie - przy podobnym stylu jazdy jak przed ...
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2020-06-01, 22:13   

Skoro do spalania w komorze cylindra potrzebne jest powietrze i PROPORCJONALNIE odpowiednia ilość paliwa, to jak chcesz zwiększyć ilość powietrza w cylindrze zasysającego się tłokiem niczym strzykawka?
Paliwa dolejesz, a co z powietrzem?
Planujesz polerować dolot, zrobić porting głowicy, splanować ją, dorzucić ostrzejsze wałki, uwolnić wydech?
Bo jak nie masz pod ręka 10.000zł na same modyfikacje mechaniczne to gdzie się pchasz?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-06-02, 13:22   

No cóż. Każdemu wolno kochać :mrgreen: Nawet takie bzdety. Kazdy ma wybór. pozdr
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-02, 22:18   

jedyny tani i łatwy tuning wolnosaka
http://www.daciaklub.pl/f...1649643#1649643

plus wyciemnicie katalizatora
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-03-29, 15:28   1.0SCE - możliwość tuningu elektronicznego wolnossaka.

Tak mnie zainspirował ten film z VW UP-em z litrowym wolnossącym silnikiem.
https://www.youtube.com/watch?v=_hvLXmp4jUs
Ciekawe ile by wycisnął z 1.0SCE.
No i ile pokazałby ten silnik na hamowni w wersji fabrycznej.
A tak w ogóle ten Kivi to przezabawny gość (oczywiście w pozytywnym sensie, nie obrażaj się Kivi).
https://www.youtube.com/watch?v=-uBcDgBn7Nw
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne