Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
brak w ofercie modelu TCE 150KM 4x4
Autor Wiadomość
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-03-03, 10:15   

gogol napisał/a:
wystarczy drobny deszcz, a widac roznice przy ruszaniu ze swiatel.

Tylko wtedy gdy stoisz na światłach jako pierwszy bo w innym przypadku i tak najczęściej ktoś z przodu się zagapi. W praktyce natomiast nie ma to na światłach większego znaczenia. Jeśli już to można mówić o szybkim włączeniu się do ruchu przy wyjeździe z parkingu ewentualnie szybkim wyjeździe z drogi podporządkowanej na skrzyżowaniu gdzie nie ma sygnalizacji.
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-03-03, 10:34   

Pedros napisał/a:
gogol napisał/a:
wystarczy drobny deszcz, a widac roznice przy ruszaniu ze swiatel.

Tylko wtedy gdy stoisz na światłach jako pierwszy bo w innym przypadku i tak najczęściej ktoś z przodu się zagapi. W praktyce natomiast nie ma to na światłach większego znaczenia. Jeśli już to można mówić o szybkim włączeniu się do ruchu przy wyjeździe z parkingu ewentualnie szybkim wyjeździe z drogi podporządkowanej na skrzyżowaniu gdzie nie ma sygnalizacji.


To tez prawda. Ale przyznasz, ze duzo latwiej o bycie pierwszym na swiatlach niz o skrajne zimowe warunki ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-03-03, 10:43   

gogol napisał/a:
Ale przyznasz, ze duzo latwiej o bycie pierwszym na swiatlach niz o skrajne zimowe warunki ;)

Zgadza się. Myślę jednak że nie ma zbyt wielu osób korzystających w Dusterze z napędu 4x4 po to by nieco szybciej ruszyć spod świateł. Osobiście zdecydowanie częściej włączam 4x4 podczas deszczu gdy jadę krętą drogą niż po mieście.
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-03-03, 13:33   

Pedros napisał/a:
gogol napisał/a:
Ale przyznasz, ze duzo latwiej o bycie pierwszym na swiatlach niz o skrajne zimowe warunki ;)

Zgadza się. Myślę jednak że nie ma zbyt wielu osób korzystających w Dusterze z napędu 4x4 po to by nieco szybciej ruszyć spod świateł. Osobiście zdecydowanie częściej włączam 4x4 podczas deszczu gdy jadę krętą drogą niż po mieście.


To tez prawda
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-03-03, 16:00   

Ja posadam z przednionapędem, a poruszam się po szutrach jak i po mieście, z dużymi górkami i stwierdzam, że dobrze zrobiłem że nie brałem 4x4 bo przez ten rok, ani razu nie straciłem trakcji. A kieruję się zasadą, że jeśli przez rok nie założyłeś jakiegoś ciucha to wyrzuć go.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-03, 20:57   

W całej Europie jest utrudniony dostęp do 4x4, nawet jeśli jest w cennikach czy konfiguratorach nie znaczy, że go kupicie. Po prostu silnik TCE 130/150 z 4x4 jest wysokoemisyjny, przez co jest utrudniona dostępność dla tej specyfikacji.

Na pocieszenie znajomy dealer wyczuł utrudnioną dostępność na 4x4 i zamówił parę sztuk w Comforcie i Prestige. Osoby które, rzeczywiście są zainteresowane mogą napisać do mnie PW skieruje do sprzedawcy.
Ostatnio zmieniony przez maciek 2020-03-03, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-03-04, 21:15   

napęd na obie osie ma sens przy stałym działaniu wtedy każdy zakręt daje różnice
 
rusek007 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce 4x4
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-03-04, 21:28   

Nie zapominajcie, że jest tryb auto gdzie tylna oś jest dołączona tylko wtedy, gdy wystąpi taka potrzeba. A jazda leśnymi i polnymi drogami z napędem 4x4 to jest wielka frajda. Każdy mocniejszy zakręt pokonuje się mając uczucie jazdy po szynach, fajnie to czuć na miękkiej drodze. Zwłaszcza gdy mieszka się w lesie. Nawet nie ma potrzeby wyłączania ESP.
Ostatnio zmieniony przez rusek007 2020-03-04, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-03-05, 17:10   

skoro nie potrzeby wyłączania esp to nie ma też potrzeby 4x4
 
rusek007 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce 4x4
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-03-07, 10:10   

To nie jest off-road, tylko jazda z domu i do domu leśnymi drogami. Osobiście mi nie przeszkadza chwilowe zadziałanie ESP. Polecam trochę pojeździć z napędem 4x4 i dopiero się wypowiadać. Nie każda jazda terenowa to przebijanie się przez bardzo błotnisty czy piaszczysty teren.
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-07, 11:04   

Fruxo napisał/a:
napęd na obie osie ma sens przy stałym działaniu wtedy każdy zakręt daje różnice


Sorry, zakręt który daje różnice najlepiej brać z wyciśniętym sprzęgłem. Wtedy cały zapas przyczepności na kołach idzie na przyspieszenie dośrodkowe. Stały 4x4, czyli nie ten z Dustera zmniejszy siły na kołach o połowę, co automatycznie daje większy zapas przyczepności. Jednak dalej jest on mniejszy niż z odłączonym napędem. W Daci powyżej 50km/h tylna oś poczuje napęd, jak świnia zobaczy niebo. Do szybkiej jazdy z napędem 4x4 ze względów bezpieczeństwa potrzebny jest miedzy osiowy mechanizm różnicowy, czy też na bogato torsen. Nie wiem o jakich zakrętach do 50km/h robiących różnicę piszesz. Wyłączone ESP również się załączy.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2020-03-07, 13:28   

No i udało się ;)
150 KM w wersji 4x4 odbieram za tydzień ;)
Dziś wpłacona zaliczka...
Obniżka od ceny wyjściowej - prawie 3.000... do tego pakiet przeglądów na 5 lat i gwarancja na 5 lat w dobrej cenie + ubezbieczenie ASC/OC 1,9% wartości auta ;)

Co do ww. dyskusji o napędzie 4x4 - kto nie jeździł ten nie wie co traci, albu tylko udaje, że nie jest to potrzebne.
To tak jak z autocasco...możesz 3 lata nie korzystać, a nagle ten 1 raz refunduje wszystkie składki i to z nawiązką.

Ja odczuwam różnicę często:
-w zimie gdy podjeżdżam pod sam stok narciarski, gdy inni stoją na parkingu 200m dalej,
-podczas "odstresowania" na piachu i w błocie (w tym z koleżankami i kolegami z forum),
-gdy jadę bardzo krętą i pochyloną drogą do mojego domku letniskowego w górach (wystarczy, że popada deszcz i spadną liście z drzew i auto 2WD (Toyota Rav 4 mojego szwagra) zjedzie, ale nie wyjedzie i czeka aż wyschnie - pomimo różnych systemów elektronicznych - szwagier z rodziną znoszą teraz bagaże jakieś 300m w dół i do góry, chyba, że im je zwiozę Dusterem i przeklinają, że nie dołożyli do 4WD ;) )

Ale chyba temat o napędzie 4x4 jest w innym wątku?
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2020-03-07, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-03-07, 13:47   

chcesz blokować mechanizm różnicowy do jazdy na asfalcie ....
w przypadku niskiej przyczepności stały napęd robi ogromną różnice przy szczycie zakrętu po dodaniu gazu na full dociąza się tylną oś co daje kierowalność całego pojazdu.

Miałem kupować dustera 4x4 ale brak opadów śniegu przekonał mnie że napęd na obie osie lepiej mieć zawsze a nie raz do roku bo cała zime pada deszcz , dlatego kupiłem forestera sg 2.5 turbo
 
KolegaAlvara 
Zielony listek


Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Dołączył: 15 Cze 2020
Posty: 8
Skąd: Slask
Wysłany: 2020-06-16, 19:24   

Tak jak Keikan zauważył, albo jest to celowa zagrywka Renault Polska takie żonglowanie wyborem wersji/silnika/napędu albo jest to spowodowane całym COVIDEM.

Jestem na etapie researchu pojazdu i głęboko się zastanawiam nad Scala ale też zacząłem analizę Dustera. I w przypadku wyboru napędu 4x4 to muszę zdecydować się w przypadku benzyny na Comfort, który w moim przekonaniu (już nie zwracając uwagę na wykonanie środka itp bo wiem co rozważam) oferuje biedę wersję bacząc na to co oferuje rynek i to że mamy 2020r. za 71 700 w wersji 130 TCE, albo następnym wyborem jest 150 TCE z prestigem, który dla mnie jest minimum do zaakceptowania po dodaniu podgrzewanych foteli, a to przekracza moje założenia.

O ile jestem w stanie zrozumieć że 4x4 nie jest w ofercie z 100 TCE, o tyle dlaczego prestige nie jest z TCE 130 oferowany nie rozumiem.

Jasne, ktoś powie że inne marki są dużo droższe. Bo są. Ale po pierwsze oferują wyposażenie, technologie, która w Dacii będzie za 15 lat, po drugie na wyprzedaży rocznika można na prawdę auto wyrwać z upustami przekraczającymi 10-12%. Co oferuje Dacia? Upust za 2019 w wysokości 3000 PLN, o ile przy wersji za 50k PLN, upust jest całkiem ok, o tyle w aucie za 80k PLN jest mega słaby.

Co do 4x4, to rzeczywiście w moim przypadku, który nie sądzę aby był odosobniony, będzie potrzebny parę razy do roku, bo mieszkam w 'centrum', w większości pokonuje średnie odcinki na drogach szybkiego ruchu, o tyle dla mnie byłaby to pewnego rodzaju rekompensata, za to że właśnie Dacia jest jaka jest, ale ma na prawdę kozacki jak na taki samochód prześwit, a ponadto całkiem solidny napęd, który daje radę i nawet jakbym miał uśmiech 5x do roku i poczucie, że mogę korzystać z 4x4 to by mi zrekompensowało w zupełności resztę.

Nie wiem czy na tym forum czy na forum Dustera, jeden z użytkowników napisał mega fajne stwierdzenie. Duster jest super samochodem za 60k PLN, natomiast każda wydana więcej złotówka to nieporozumienie. Również się z tym zgadzam, bo na prawdę dużo dopłacając dostajemy niewiele jak na dzisiejsze standardy.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-06-16, 20:01   

KolegaAlvara napisał/a:
Co oferuje Dacia? Upust za 2019 w wysokości 3000 PLN, o ile przy wersji za 50k PLN, upust jest całkiem ok, o tyle w aucie za 80k PLN jest mega słaby.

Zawsze możesz wybrać inną markę gdzie przy kwocie wyjściowej za auto z napędem 4x4 w okolicach 140-150 tyś. zł może uda się utargować 6 tyś. upustu.
KolegaAlvara napisał/a:
Duster jest super samochodem za 60k PLN, natomiast każda wydana więcej złotówka to nieporozumienie. Również się z tym zgadzam, bo na prawdę dużo dopłacając dostajemy niewiele jak na dzisiejsze standardy.

Przecież nie ma przymusu kupna Dacii w droższej wersji - możesz wybrać taką która kosztuje poniże wspomnianych 60 tyś. zł lub zdecydować się na droższe auto konkurencji więc w czym problem?
 
KolegaAlvara 
Zielony listek


Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Dołączył: 15 Cze 2020
Posty: 8
Skąd: Slask
Wysłany: 2020-06-16, 20:23   

Pedros napisał/a:

Zawsze możesz wybrać inną markę gdzie przy kwocie wyjściowej za auto z napędem 4x4 w okolicach 140-150 tyś. zł może uda się utargować 6 tyś. upustu.

Przecież nie ma przymusu kupna Dacii w droższej wersji - możesz wybrać taką która kosztuje poniże wspomnianych 60 tyś. zł lub zdecydować się na droższe auto konkurencji więc w czym problem?


Przepraszam jeżeli mój post Cię uraził, natomiast nie był to żaden atak tylko chłodna opinia w porównaniu do tego jak dowiedziałem kilka marek. A wyczuwam obronę jakbym nie wiem co napisał.

Co do upustu to 6k przy cenie 150k to albo nie masz za bardzo pojęcia o rabatach przy takich kwotach albo napisałeś bo tak Ci się wydawało. I mówię nie tylko o rabacie na aktualny rocznik ale także na wyprzedaż rocznika. A to, że sprzedaż nie do końca idzie w szczególności samochodów w wyższych wersjach świadczy to że jest masa samochodów z przebiegiem '10km' czyli zupełnie nowe a już zarejestrowane, tak aby w systemie pozbyć się pojazdu że stocka. Nie ma nic w tym złego, poza tym że gwarancja leci od dnia rejestracji na dilera czy inne podmiot.

To co napisałem, nie jest także specjalnym lamentem, bo tak jak mówisz będę chciał to kupie, stwierdze, że to głupi pomysł to zrezygnuje. Ale nie o to chyba chodzi w forum.

A uważam, że problem, jest w tym że Dacia ma mocny syndrom wersji tanich mocno doinwestowanych aut. Czyli najtańsza podstawa i średnie wersje mocno się opłacają, ale jak ktoś wymaga trochę więcej aniżeli fotel bez podłokietnika, stalowe felgi czy radio bez LCD to zaczyna się ciekawie robić z ceną. Tylko że na szczycie jest cena już podwojna do totalnej podstawy, a w wyposażeniu w zasadzie tego nie widać. Bo co jest takiego konkretnego w Prestigu? Podłokietnik? System sterowania szyb przyciskiem auto, wyświetlacz 7' z podstawowymi opcjami? Nadal manualna klimatyzacja?

I żebyś ponownie nie zrozumiał źle, sporo osób nie zwraca na to takiej uwagi, sam jestem osobą gdzie nie jest mi np. potrzebny climatronic, a tym bardziej dwustrefowy, ale Dacia bardzo szybko zmierza w stronę, która wiele marek już podążało.

Ceny rosną szybciej w porównaniu do postępu, rozwoju i poziomu wyposażenia aut.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-16, 20:49   

KolegaAlvara napisał/a:
wyczuwam obronę jakbym nie wiem co napisał

To chyba przewrażliwienie - kol. Pedros napisał po prostu wprost to, co się wydaje oczywiste.

KolegaAlvara napisał/a:
chłodna opinia w porównaniu do tego jak odwiedziałem kilka marek

Forum bardzo by zyskało, gdyby chciało Ci się jakieś porównanie zrobić.

KolegaAlvara napisał/a:
Ceny rosną szybciej w porównaniu do postępu, rozwoju i poziomu wyposażenia aut.

Taki jest właśnie plan cenowy Dacii od samego początku jej reaktywacji pod skrzydłami Renault - co odkrywa każdy, kto się tą marką zainteresuje.

Pozostaje samemu ocenić czy to co się dostaje jest warte ceny i tyle.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-06-16, 21:32   

KolegaAlvara napisał/a:
nie był to żaden atak tylko chłodna opinia w porównaniu do tego jak dowiedziałem kilka marek. A wyczuwam obronę jakbym nie wiem co napisał.

Ale ja wcale nie uważałem tego za atak, a mój post nie był obroną. Wyrażasz zainteresowanie odmianą z napędem na cztery koła i twierdzisz, że 80tyś. zł to za dużo więc napisz może jakie inne auto znajdujesz w tej cenie nawet po upustach większych niż wspomniane 6 tyś., oferujące w dodatku lepsze wyposażenie niż Duster w wersji Prestige?
KolegaAlvara napisał/a:
To co napisałem, nie jest także specjalnym lamentem

a ja mam czasem wrażenie że niektóre osoby widzą w reklamach cenę najtańszej wersji Dustera i myślą że dołożą 10tyś. i dostaną wypasioną odmianę z napędem na cztery koła, a gdy to się okazuje niemożłiwe to zaczynają narzekać na politykę cenową marki. Po raz kolejny więc pytam jaka inna mark oferuje w porównywalnej cenie suva z napędem 4x4?
 
KolegaAlvara 
Zielony listek


Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Dołączył: 15 Cze 2020
Posty: 8
Skąd: Slask
Wysłany: 2020-06-16, 21:48   

laisar napisał/a:

Forum bardzo by zyskało, gdyby chciało Ci się jakieś porównanie zrobić


Przykład dla rocznika 2019:

https://www.otomoto.pl/of...0-ID6CJdDR.html

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDBCKI8.html

Tutaj przykład dla 2020

https://www.otomoto.pl/of...html#35c13492c4

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDEyxKl.html

Przykład na szybko.
I to że porównuje 'topowy' silnik Dustera z podstawowym albo prawie najsłabszym w 20', nie ma nic do rzeczy, bo porównuje parametry. A 150 konny Duster 2 WD do setki ma przynajmniej na papierze 0,2 sec lepiej. W przypadku v max to korzyść Dacii jest na plus 8km/h. Niestety 130 TCE już jest wyraźnie słabszy jeżeli chodzi o setkę.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-06-16, 21:56   

KolegaAlvara napisał/a:
to że porównuje 'topowy' silnik Dustera z podstawowym albo prawie najsłabszym w 20', nie ma nic do rzeczy, bo porównuje parametry. A 150 konny Duster 2 WD do setki ma przynajmniej na papierze 0,2 sec lepiej. W przypadku v max to korzyść Dacii jest na plus 8km/h. Niestety 130 TCE już jest wyraźnie słabszy jeżeli chodzi o setkę.

Jakie parametry? Piszesz tylko o przyspieszniu do setki które i tak lepsze jest w Dacii, moc i moment obrotowy też Duster ma lepszy, wyposażenie porównywalne - może minimalnie lepsze w przypadku Skody ale jak by nie patrząc za nieco wyższą cenę. Co więc jest lepsze w Skodzie? Wydaje się że tylko nazwa.
 
KolegaAlvara 
Zielony listek


Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Dołączył: 15 Cze 2020
Posty: 8
Skąd: Slask
Wysłany: 2020-06-16, 23:39   

Pedros napisał/a:
Ale ja wcale nie uważałem tego za atak, a mój post nie był obroną. Wyrażasz zainteresowanie odmianą z napędem na cztery koła i twierdzisz, że 80tyś. zł to za dużo więc napisz może jakie inne auto znajdujesz w tej cenie nawet po upustach większych niż wspomniane 6 tyś., oferujące w dodatku lepsze wyposażenie niż Duster w wersji Prestige?

Zgadza się, jeżeli weźmiemy jedyne kryterium 4x4 i nic więcej, to nie znajdę. Tu Dacia króluje jeżeli ktoś potrzebuje taniego auta co codziennie będzie się wdrapywać pod górkę w Bieszczadach, czy po błotku na mazurach. Jeżeli to ma być jakiś fun, odskocznia to już mija się z celem iść w 4x4 przy reszcie wyrzeczeń.

Pedros napisał/a:
a ja mam czasem wrażenie że niektóre osoby widzą w reklamach cenę najtańszej wersji Dustera i myślą że dołożą 10tyś. i dostaną wypasioną odmianę z napędem na cztery koła, a gdy to się okazuje niemożłiwe to zaczynają narzekać na politykę cenową marki. Po raz kolejny więc pytam jaka inna mark oferuje w porównywalnej cenie suva z napędem 4x4?

A co do drugiej kwestii to nie to jest problemem że ludzie myślą że dychę dołożą i wyjajdą z 4x4, natomiast mówię o problemie - sytuacji doposażania samochodu. Natomiast to że polityka cenowa Dacii zaczyna cwaniakować to fakt, wystarczy spojrzeć na rozstrzał cenowy i dostępność napędu. Bo to nie byłby duży problem wyprodukować 130 TCE z 4x4 w Prestige, skoro wychodzi on z tym silnikiem w Comfort, a cenowo wrzucić go pomiędzy właśnie comfortem 130, a prestigem 150. Jak weźmiesz sobie katalog z obecnym cennikiem to te dziury bardzo są widoczne na pierwszy rzut oka.

I tak jak mówię, auto jest super, ale przy doposażaniu w 'cos wiecej' co w innych markach jest w najbiedniejszych wersjach, zaczyna się mijać z celem, bo przestaje to być adekwatne.

Pedros napisał/a:
Jakie parametry? Piszesz tylko o przyspieszniu do setki które i tak lepsze jest w Dacii, moc i moment obrotowy też Duster ma lepszy, wyposażenie porównywalne - może minimalnie lepsze w przypadku Skody ale jak by nie patrząc za nieco wyższą cenę. Co więc jest lepsze w Skodzie? Wydaje się że tylko nazwa.


No tak, w Dacii która ma 35 KM więcej jest 0,2 sek lepiej. Co Ci potem mocy? Że wśród znajomych lepiej brzmi że masz 150 a nie 115? Liczą się wrażenia z jazdy i rzeczywiste jej wykorzystanie. Ponadto spore znaczenie mają opory powietrza. Prowadzenie - subiektywna sprawa, ale jak dla mnie dużo lepiej się prowadzi, lepszy układ kierowniczy do codziennej jazdy. Wyposażenie porównywalne? Ehmmm, do czego? Do Dustera MY2030?
- światła LED, co prawda Basic, ale mijania i tak już robią ogromną różnicę w porównanie do halogenowej żarówki, o ile jeździsz w dzień jest Ci to może obojętne, to przy użytkowaniu sporo w nocy, po gorzej oświetlonych drogach, nie ma szans żeby było to obojętne
Reszta wyposażenia może byc bardzo subiektywna, ktoś powie że to mega istotne, drugi powie, że to totalny niepotrzebny gadżet, pomijam nawet to co można miec, tylko wymienię kilka pozycji, które są:
Wzywanie sos, front assist, Lane assist, gniazda USB, ekran/komputer (ogólnie entertaiment) który jest i różni sie o lata świetlne, pierdoły w stylu schowki na okulary (tu nie jestem pewny jak ma duster, nie zwróciłem uwagi), nawet za koło zapasowe nie trzeba dopłacać... Technologicznie auto jest dwie epoki do przodu, o ile wygląd kokpitu to rzecz gustu, o tyle jakość materiałów jest obiektywnym czynnikiem.

Jakbyś przytoczył argument, że Dusterem można taplać się w wodzie, błocie i przez to że ma mniej elektroniki to będzie mniej zawodny to jeszcze bym zrozumiał. Na pewno Dusterowi nie można odmówić prześwitu, tego, że 'użytkową' wersję znajdziemy za 60k i jest to super wybór jak ktoś potrzebuje takiego crossovera, gdzie najtańszy kamiq to kwota 75k, oraz to że Dustera znajdziemy za 72k w napędzie 4x4 jest super i niezaprzeczalnym faktem, o tyle
Pedros napisał/a:
wyposażenie porównywalne - może minimalnie lepsze w przypadku Skody ale jak by nie patrząc za nieco wyższą cenę. Co więc jest lepsze w Skodzie? Wydaje się że tylko nazwa.

uznam za pytanie retoryczne, żeby nie za totalny przejaw ignorancji.

Dustera II z początku produkcji z ówczesna cena był mega atrakcyjny, bo ta cena nawet na wypasie przy tamtej konkurencji nadrabiała bardzo dużo, niestety teraz Renault Polska zaczyna zostawać mocno z tyłu a w przypadku tabelki cennikowej i możliwości doboru pozycji zbaczać na manowce.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-17, 01:39   

KolegaAlvara napisał/a:
polityka cenowa Dacii zaczyna cwaniakować

Nic nie zaczyna, zawsze tak było. Producent jest od trzepania kapuchy, nie zaspokajania klientów, jeśli zatem wychodzi mu, że "dziury" w cenniku są zyskowniejsze, to wiesz: choćby skały srały - nie dadzo...

(W innych markach jest dokładnie tak samo, choć zwykle większa paleta modeli lepiej to maskuje).

KolegaAlvara napisał/a:
kamiq

Nakoksowana scala to z założenie zupełnie inne auto niż duster - nie ma się co pakować w tego drugiego, jeżeli ktoś uważa że wszystko jest lepsze w tym pierwszym.

KolegaAlvara napisał/a:
totalny przejaw ignorancji

Subiektywne opinie nie mogą nim być.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-06-17, 07:48   

KolegaAlvara napisał/a:
przy doposażaniu w 'cos wiecej' co w innych markach jest w najbiedniejszych wersjach, zaczyna się mijać z celem, bo przestaje to być adekwatne.

Zwróć uwagę że w innych markach te najbiedniejsze wersje są droższe niż Duster po " doposażeniu więc nie dostajesz tych dodatków za darmo. A jeśli chodzi o stwierdzenie ,,adekwatne'' to może wyjaśnij w stosunku do czego bo w wypowiedzi powyżej jest ono niezbyt jasne.
KolegaAlvara napisał/a:
Co Ci potem mocy? Że wśród znajomych lepiej brzmi że masz 150 a nie 115? Liczą się wrażenia z jazdy i rzeczywiste jej wykorzystanie

Jeśli uważasz że moc i moment obrotowy są ważne tylko na papierze i podczas przyspieszania do setki to nie bardzo wiem o czym możemy tutaj dalej dyskutować ale spróbuj może pojechać załadowaną w komplet pasażerów i bagaży Skodą z silnikiem 1,0 i Dusterem 1,3 w góry a być może zrozumiesz różnicę.
KolegaAlvara napisał/a:
światła LED, co prawda Basic, ale mijania i tak już robią ogromną różnicę w porównanie do halogenowej żarówki,

Światła Dustera choć z żarówkami halogenowymi są bardzo przyzwoite i naprawdę nie ma tu przepaści wartej kilka tysięcy w stosunku do ledów Skody. Reszta to rzeczywiście gadżety warte lub nie uwagi według subiektywych opinii. Za chwilę padnie słynny argument o twardym plastiku deski rozdzielczej ale uwierz że ja na niej nie siedzę ani jej nie obmacuję wchodząc do auta i jest to dla mnie zupełnie bez znaczenia. Nie wspomnę już o tym że w tańszych suvach VW również jest sporo twardego plastiku i jakoś nikt nie robi z tego afery pomimo iż te auta kosztują dwa razy tyle co Duster.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-06-17, 08:29   

Dla mnie takie coś przypomina - dajcie mi to co chcę za 50% ceny( choć wszyscy inni dają za 100%) a jak nie to się obrażę, będę narzekał i krytykował.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-17, 08:54   

Pedros napisał/a:
KolegaAlvara napisał/a:
światła LED, co prawda Basic, ale mijania i tak już robią ogromną różnicę w porównanie do halogenowej żarówki,

Światła Dustera choć z żarówkami halogenowymi są bardzo przyzwoite i naprawdę nie ma tu przepaści wartej kilka tysięcy w stosunku do ledów Skody.


Ja może dodam, że dla mnie zawsze pierwszym wyborem będzie zwykły halogen (no, może lepiej H7 niż H4) -- światła LED są nadal droższe (serwis!), te tańsze wcale nie lepsze, zaś ich estetyka mi po prostu nie odpowiada.

Zaś odnosząc się do powracającego tematu "o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy", można dodać, że na szczęście jeszcze jest wybór, więc dopóki klienci głosują portfelami -- każda decyzja jest najlepszą :)

Co do Skody zwrócę uwagę, że Kamiq jest mniejszy od Dustera, Karoqa w odmianie Scout też nie można kupić z silnikiem 1,5 TSI czy 1,6 TDI -- a z jedynie słusznym 2.0 TDI kosztuje minimum 133 tys.
Ostatnio zmieniony przez defunk 2020-06-17, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne