Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-18, 17:29   

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-landi-renzo-li10-oryginal-7520235306
https://www.youtube.com/watch?v=mucpdDBewJI
sam już robiłem , wydobywasz go co jest największym wyzwaniem potem rozbierasz bez dotykania śruby regulacyjnej. Wszystko myjesz (myjka / rozpuszczalnik /zmywacz) składasz na nowych gumach
U mnie po 60 tyś reduktor stał dęba tak był zasyfiony.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-06-18, 17:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
skodzinek 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 33
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-06-18, 17:47   

Dziękuję za odpowiedzi, wymieniałem nie raz filtry więc wiem co mnie czeka z demontażem i nie cieszy mnie to :-/ ale cóż jeździć trzeba
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-18, 17:58   

Ja w ogóle tego filtra nie wymieniam bo on praktycznie nic nie daje , wole zrobić regeneracje co te 60 tyś.
Na błysk musi być przy tej dźwigience bo ona napina membrane a u mnie stała na dębowo taki był syf.
 
skodzinek 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 33
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-06-18, 18:10   

No coś chyba daje, bo mój wytrzymał 120tys ;) albo lepszy gaz w co wątpię.. a wtryskiwacze ? Da się rozebrać czy nowe trzeba ? Ogólnie działają bo auto jedzie bez problemu, ale są okropnie głośne..
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-18, 19:08   

da sie rozebrać https://nagaz24.pl/zestaw-napr-listwy-girs-12-4-cyl/

Ten filtr działa tylko na zanieczyszczenia stałe a wtryski czy reduktor kleją sie od mazmutu czyli wytrącenia olejowego.
Ja mam możliwości robić sobie takie rzeczy w pracy wiec czyszczę wtryski raz na rok albo i częściej jak mi poszarpuje.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-06-18, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
skodzinek 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 33
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-06-18, 19:52   

Fruxo napisał/a:
da sie rozebrać https://nagaz24.pl/zestaw-napr-listwy-girs-12-4-cyl/

Ten filtr działa tylko na zanieczyszczenia stałe a wtryski czy reduktor kleją sie od mazmutu czyli wytrącenia olejowego.
Ja mam możliwości robić sobie takie rzeczy w pracy wiec czyszczę wtryski raz na rok albo i częściej jak mi poszarpuje.


Ja mam 3 cylindry i takie z zielonym na górze.. to te same ? Najwyżej zostanie jeden na zapas ;)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-19, 04:17   

Tak naprawdę to nie mam pojęcia bo w 0.9 tce u siebie jeszcze tego nie robiłem bo auto na gwarancji.
Zielone to oznaczenie wydajności, zestaw naprawczy na 99% jest dla każdej z wersji.
 
pankracy 


Marka: Dacia
Model: Diablo
Silnik: 6.0 TFSI
Rocznik: ...
Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 41
Skąd: inny
Wysłany: 2020-06-19, 08:50   

Czy instalacja w Dusterze 2019/2020 także jest tak kłopotliwa i statcza na około 60 tys. km. A potem co? Wymiana wtrysków, reduktora itd ?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-06-19, 12:16   

pankracy napisał/a:
Czy instalacja w Dusterze 2019/2020 także jest tak kłopotliwa i statcza na około 60 tys. km. A potem co? Wymiana wtrysków, reduktora itd ?


2 dni temu podczas ustawiania zbieżności w swoim drugim aucie spotkałem człowieka, który posiada 5 letniego Dustera ( 2015 r.) z silnikiem 1.6 16v 105km czyli K4M, przebiegiem 45tyś km i fabryczną instalacją LPG . Przy tym przebiegu padł mu jeden wtrysk LPG i zalecili wymianę wszystkich czterech ponieważ podobno wszystkie zaraz by padły. Pewnie to tylko przypadek losowy i tyle
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-19, 16:07   

Instalacja landi renzo to po prostu gówno i tyle można o niej powiedzieć najkrócej
wtryski lecą średnią co 30-40 tyś i to spotyka każdego
reduktor to akurat specyfika polskiego rynku lpg i dotyka każdej marki.
Albo wymieniasz wtryski co te 40 tyś na ori (medy 900 zł , nowe GIRS zestaw naprawczy) lub wywalasz sterownik + wtryski z reduktorem za 1500 i zamykasz temat (poza 0.9 tce tam lepiej tego nie robić)

Nawet jak w nowych daciach jest w końcu zestaw naprawczy wtrysków (medy nie miały) to elektrozawór umieścili odwrotnie co powoduje jego ciągłe zacinanie ja w sandero przy 40 tyś km przerabiam już 3 po gwarancji po prostu zmienię go na coś innego. Co najlepsze w dusterze mam już 105 tyś i ani razy tego zaworu nie tykałem więc zmienili na gorsze w nowszych daciach.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-06-19, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
skodzinek 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 33
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2020-06-19, 17:11   

Ja dopiero teraz przy 120tys mam problem z gazem, więc chyba mi się trafiła dobra sztuka ;)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-19, 19:22   

w przypadku landi nie ma takiej terminologii
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-19, 20:33   

Fruxo napisał/a:
Instalacja landi renzo to po prostu gówno i tyle można o niej powiedzieć najkrócej
wtryski lecą średnią co 30-40 tyś i to spotyka każdego
reduktor to akurat specyfika polskiego rynku lpg i dotyka każdej marki.
Albo wymieniasz wtryski co te 40 tyś na ori (medy 900 zł , nowe GIRS zestaw naprawczy) lub wywalasz sterownik + wtryski z reduktorem za 1500 i zamykasz temat (poza 0.9 tce tam lepiej tego nie robić)


Aż tak kategoryczny nie jestem. Wtryski MED to faktycznie porażka, ale cała reszta instalacji jest dobra. U mnie reduktor LI02 ma 155kkm i działa bez zarzutu, wiązki, złącza, elektrozawór i z całą reszta instalacji też nie ma problemu. Różnicę robi pewnie to, że mój duster wjechał z z salonu z LR ale była montowana w salonie i nie jest zablokowana.

ps. A jak mi reduktor w końcu padnie to kupuję taki sam LI02 ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-19, 20:56   

butla jest polska , elektrozawór przy niej też. Reduktor jak pisałem zwyczajny ale sterownik i wtryski masakra, czyszczę wtryski co 10 tyś a i tak za każdym razem jest syf . troche się znam i od razu po wydechu słyszę że zapłony wypadają w złym momencie ,niewprawione ucho by tak jeździło aż skończy się regulacja na zaworach.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-19, 21:48   

Tylko wtryski są beznadziejne. Sterownik jest dobry i da się go precyzyjniej ustawić niż podstawowy staga np. go fast. Nie żebym bronił LR ale to nie ich wina że fabrycznie są blokowane.
U mnie butla jest polska, wtryski też, ale reszta to włoszczyzna.

Możesz uściślić co masz na myśli pisząc
Fruxo napisał/a:
troche się znam i od razu po wydechu słyszę że zapłony wypadają w złym momencie ,niewprawione ucho by tak jeździło aż skończy się regulacja na zaworach.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-20, 00:09   

W tym temacie było to omawiane bo otarto się o centrale LR , to oni zablokowali sterownik żeby nie można było zmienić wtrysków. Landi kiedyś było jedną z najlepszych marek co usprawiedliwiało najwyższą cena tylko koło w 2010 roku przenieśli produkcje do chin i zaczęli być najgorszą marką na rynku a ceny się nie zmieniły.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-06-20, 00:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-20, 09:17   

Wciąż mi nie wyjaśniłeś co miałeś na myśli pisząc
Cytat:
troche się znam i od razu po wydechu słyszę że zapłony wypadają w złym momencie ,niewprawione ucho by tak jeździło aż skończy się regulacja na zaworach.


LR jest jakie jest, ale to nie odpowiadają za zablokowanie sterownika. To jest decyzja Renault, a największa "zbrodnia" w tym temacie to modyfikacja elektryczna złącza w komputerze gazowym pomimo tego samego wzoru wtyczki. Uniemożliwia to prosta zamianę na cywilny LR. U mnie jest komp gazowy z 2012 i nie mam problemów, oczywiście wersja niezablokowana ;-) .

Z każdą inną firmą która by poszła na współpracę z Renault by tak samo było.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-20, 10:13   

Przykładasz ucho w okolice wylotu z wydechu i słyszysz czy silnik pracuje dobrze czasami są pojedyncze złe zapłony albo ma za niskie obroty. Dźwięk trudno opisać słowami , mi to zawsze przypominało silnik łodzi motorowej kiedy zapłon wypada w złym miejscu.
Sprawdzasz na benzynie i lpg czy brzmi tak samo szczególnie chodzi o odgłos detonacji mieszanki czy zawsze jest taki sam. Efekt zawsze pojawia się kiedy paliwo lub zapłon jest nieodpowiedni , pojawia się taki basowy pomruk.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-06-20, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-06-20, 13:37   

Hej,
Zastanawiam się nad zrobieniem kuchenki gazowej z mojego 1,2 Sce.
Roczne przebiegi ok 20k. km
Tera pytanie:

1) Czy instalacje montowane przez ASO ( utrzymanie gwarancji ) są coś warte, jeżeli tak, to którą wybrać.
2) Czy przy prędkości autostradowej (110-140) jest dotrysk paliwa, czy nadal leci samo LPG
3) Czy to się kalkuluje na góra 2,5 roku ( 50k. km ) - trasa pow. 110 km.h - 85%
 
pankracy 


Marka: Dacia
Model: Diablo
Silnik: 6.0 TFSI
Rocznik: ...
Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 41
Skąd: inny
Wysłany: 2020-06-20, 14:15   

Jeżeli silnik 1.2 16V 75KM to ja bym w to się nie pchał. Poczytaj o regulacji zaworów w tym silniku.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-06-20, 15:00   

pankracy napisał/a:
Jeżeli silnik 1.2 16V 75KM

Ostatnia dostępna wersja 1,2 Sce 54 kW - 5SDM35 - chyba 73 KM
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-20, 20:49   

Fruxo napisał/a:
Przykładasz ucho w okolice wylotu z wydechu i słyszysz czy silnik pracuje dobrze czasami są pojedyncze złe zapłony albo ma za niskie obroty. Dźwięk trudno opisać słowami , mi to zawsze przypominało silnik łodzi motorowej kiedy zapłon wypada w złym miejscu.
Sprawdzasz na benzynie i lpg czy brzmi tak samo szczególnie chodzi o odgłos detonacji mieszanki czy zawsze jest taki sam. Efekt zawsze pojawia się kiedy paliwo lub zapłon jest nieodpowiedni , pojawia się taki basowy pomruk.


Nie chodziło mi o słuchanie (choć to metoda zawodna bo na benzynie i LPG silnik może brzmieć inaczej ze względu na różne prędkości spalania i narastania ciśnienia)

W silniku ZI zapłon wypada w złym momencie w dwóch przypadkach 1) spalanie stukowe czyli samozapłon mieszanki i na 99% nie dotyczy to LPG, 2) brak zapłonu czyli wypadające zapłony - to jest wykrywane przez ECU i wyrzuca odpowiedni błąd - nie trzeba słuchać. (Nie uwzględniam źle ustawionych zapłonów, bo to nie czasy mechanicznych aparatów zapłonowych)

Wracając do
Fruxo napisał/a:
troche się znam i od razu po wydechu słyszę że zapłony wypadają w złym momencie ,niewprawione ucho by tak jeździło aż skończy się regulacja na zaworach.
to nie to jest przyczyną rozregulowywania zaworów (których złą pracę też na szczeście słychać). Nawet przy prawidłowym momencie zapłonu zła dawka paliwa (i benzyny i gazu) może powodować wypalanie zaworów i gniazd oraz kasowanie luzów
1) za uboga mieszanka i związana z tym zbyt wysoka temperatura spalania (zarówno benzyna i LPG)
2) zbyt długi czas wtryski i zapętlenie wtrysków - spalanie LPG zachodzi jeszcze podczas otwierania zaworów
Pierwszy przypadek w obecnych instalacjach LPG występuje przy nierównym dawkowaniu paliwa przez wtryskiwacze i uśrednionym pomiarze lambda przez jedną sondę na kilka cylindrów, w innym przypadku wywala błąd mieszanki.
Drugi przypadek mamy przy źle ustawionej instalacji LPG albo lejących wtryskach i on jest o tyle groźniejszy że przez dłuższy czas może występować tylko w OL i nie wywalać błędów, a w tym trybie pracy dodatkowo też gorzej słucha się silnik ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-06-21, 11:54   

Fruxo napisał/a:
Ja w ogóle tego filtra nie wymieniam bo on praktycznie nic nie daje

Taaa jasne...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-22, 19:36   

Z tym błędem to dzieje się tak tylko jeżeli obroty już faluje , wiem bo obserwowałem wszystkie stadia zdychania medów.
Po czyszczeniu wtrysków dalej wypadały a błąd nie był już aktywny.
Zresztą na słuch słychać też jeżeli jeden cylinder ma np większą/ mniejsza dawkę.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-06-22, 19:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-06-26, 23:15   

Po 120000 padły wtryski fabrycznej instalacji. Do tego wymiana filtrów, czyszczenie iglicy, podpięcie pod komputer wg. ASO 2600 zł. Wczoraj odciąłem pępowinę, za 2400 zł. wymiana instalacji. Został tylko zbiornik. Odczucia po wymianie? Szybsze (ok 600 m ) przełączenie na gaz. przełączenie bezobjawowe.
Ostatnio zmieniony przez Ajgor 2020-06-26, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne