Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ciepłe powietrze wentylacji przy ustawieniu na najzimniejsze
Autor Wiadomość
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-06-26, 17:48   Ciepłe powietrze wentylacji przy ustawieniu na najzimniejsze

Mam wrażenie że gdy puszcze nawiew bez klimy na najchłodniejszy to powietrze leci lekko ciepłe, tak jakby klapa się nie domknęła i powietrze trochę przelatywało przez nagrzewnicę.
Jest jakaś regulacja klap/linki?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2020-06-26, 18:02   

buladag napisał/a:
Jest jakaś regulacja klap/linki?

W zasadzie nie, tyle co przez sposób montażu linki - ale nagrzewnica jest zawsze gorąca, więc elementy bloku wentylacji po prostu się nagrzewają i powoli przepływające powietrze też:

 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-06-26, 20:19   

jak puszczasz nawiew bez klimy to w położeniu na " najzimniejsze" masz powietrze w temperaturze otoczenia . A w tej chwili nie jest zimno na zewnątrz auta.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-06-26, 20:20   

Zaobserwowałem to przy umiarkowanych temperaturach.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-06-27, 05:42   

Nie miej wrażenia, tylko weź termometr. I porównaj zaraz po zapaleniu, gdy nagrzewnica jest zimna, oraz po nagrzaniu.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2020-06-27, 09:48   

wydaje mi się że tak być powinno ostatecznie powietrze zasysane jest z zewnątrz a dodatkowo idzie przez otwory wentylacyjne w pobliżu silnika by dostać się do wnętrza pojazdu , zima jest podobnie tylko to powietrze jest znacznie zimnijesze
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-28, 20:54   

U mnie termometr w kratce nawiewu pokazuje o ~4 stopnie więcej niż ten fabryczny zewnętrzną. Są to dwa różne termometry i nie robiłem im testu dokładności, ale "na oko" jest to faktycznie tej wielkości różnica. Zauważalna, natomiast że leci "lekko ciepłe" to bym nie powiedział.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-29, 08:02   

Wow! 4 stopnie to bardzo duża różnica – nie przypuszczałam, że aż tyle. Często schładzam powietrze o te 4-5 st. i wydaje mi się, że jest to wystarczające.
Tak jak pisał @laiser nagrzewnica zawsze grzeje (niestety), a zatem jej zdolność oddawania ciepła ograniczają tylko plastikowe przegrody i ich „oporność” w transmisji ciepła. Dlatego wdaje mi się, że na różnicę temp. powietrza czerpanego i wydmuchiwanego ma prędkość jego przepływu – przy małej prędkości – powietrze zdąży się mocniej nagrzać od kanałów obudowy nagrzewnicy, a przy wyższych - nagrzeje się mniej, stąd mogą być rożne odczucia „ciepłości” nawiewu przy identycznie nagrzanym silniku.
Natomiast b. ciekawy - jak sugeruje @eplus, byłby pomiar różnice temperatur przy ciepłym i zimnym silniku. To by odpowiedziało na stawiane kiedyś na forum pytanie czy warto zakładać dodatkowy zawór na nagrzewnicy (były dawniej w wielu samochodach).
_________________
Od f126p do Dustera
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2020-06-29, 10:36   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2197
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne