Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.6 SCe LPG vs 1.0 TCe 100 LPG
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-06-30, 13:03   

mam 1.0 TCE z LPG ale jestem nieobiektywny :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
tomana 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Cze 2020
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-01, 10:50   

maciek napisał/a:
mam 1.0 TCE z LPG ale jestem nieobiektywny :mrgreen:


chętnie przeczytam nieobiektywną opinię
_________________
Nowy użytkownik (świeżak pierwszego stopnia)
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-07-01, 11:16   

Ja także, właśnie o te nieobiektywne opinie nam chodzi. Przecież rozważam ewentualny zakup Dustera lub nowego Sandero Stepwaya z tym silnikiem 1.0 LPG.
Niebawem będę testował nowego Captura z 1.0, więc postaram się podać kilka info na tym forum, bo nie tyle chodzi o auto, ile o silnik wspólny dla wszystkich modeli.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-07-03, 10:13   

Musisz się przejechać konkretnym autem.

Captur 0.9TCe, jeździ raczej tak sobie.
Sandero, nawet Stepway z 0.9TCe jeździ bardzo dobrze, no jest żwawy, wystarczająco szybki
Duster od Captura jest w drugą stronę, znaczy jest jeszcze cięższy i większy od Captura, więc Captur może nie być miarodajny.

Wiem, że w Dusterze 0.9TCe nie było, bo zdecydowanie by tam nie dawał rady. Ale jak jest z 1.0 musisz się przekonać sam. Dla jednego to rakieta, dla innego muł.

Każdy ma inne potrzeby.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-07-03, 11:05   

Testowałem już Dustera z tym 1.0, ale dość krótko, więc moje opinie i odczucia są nieco wątpliwe. Powiem może tak: mam 1.6 LPG z 2017 (czyli ten H4M SCe), o którym ludzie piszą, że muł. Zgadzam się, że demonem do zrywania asfaltu to on nie jest i nie będzie, przynajmniej przy tej bryle Dustera. Cała Ameryka Południowa wciąż kładzie ten silnik do ichnich Dacii pod znaczkiem Renault. Mnie, z racji wieku, sposobu jazdy i zdrowego rozsądku - oraz stosunkowej prostoty silnika - on mi odpowiada i wystarcza.
Ten 1.0 ścigał się nie będzie, ale do normalnej jazdy wystarczy. Co do wytrzymałości się nie wypowiadam, ale bezawaryjnych przebiegów typu 300.000 na pewno już nie będzie w żadnej marce.
Na pewno też ta turbinka inaczej jeździ niż wolnossak i tego trzeba się nauczyć. Zgadzam się z tymi, którzy uznają 0.9 Tce w Capturze jeździł nieciekawie, dziwnie, ale już w Clio mi pasował.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-07-03, 11:19   

JS napisał/a:
Zgadzam się z tymi, którzy uznają 0.9 Tce w Capturze jeździł nieciekawie, dziwnie, ale już w Clio mi pasował.


Bo Clio jest lżejsze i mniejsze opory powietrza od Captura. Co ciekawe, Sandero Stepway, jeździ zdecydowanie lepiej od Clio 0.9TCe nawet, ale to kwestia przełożeń i powierzchni czołowej. Clio 0.9 na autostradzie, radzi sobie ciszej i lepiej od Sandero Stepway. Brak relingów i bardziej opływowe nadwozie, dają znać, że Clio na autostrady jest lepsze od Daci. Inna sprawa, że na co dzień wygrywa SS.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-07-04, 21:55   

Można powiedzieć że mam oba , tylko jest to 0.9 tce w SS , 1.6 przyspiesza płynie i do końca w 1.0 masz totalny mół do 2.5 tyś powyżej 3 tyś jest kop i kończy się przy 5 tyś.
W 1.6 jeździśz 2-3 albo sprint 3-4 tyś obr a w 1.0tce 2.5-3.5 tyś a srpint 3.5-4,5 tyś obr.
1.6 można tez fajnie przeciągnąć do odcinki np na 3 , w 1.0 tak nie zrobisz.
1.0 kupił bym tylko jeżeli od razu założyć mu boxa na 120 KM
Mam też taki box i w mieście 1.0 będzie lepsze pali tez zdecydowanie mniej. 1.6 za to lepiej poradzi sobie w trasie. Mój ojciec do turbo doładowanego małego silnika przyzwyczaić się nie może (nisko zmienia biegi) zdecydowanie woli 1.6.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-07-04, 22:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-07-06, 11:45   

Fruxo napisał/a:
Mój ojciec do turbo doładowanego małego silnika przyzwyczaić się nie może (nisko zmienia biegi) zdecydowanie woli 1.6


Mam wrażenie, że tu jest "muł pochowany". Ci, którzy piszą o 1.6 SCe jako o "mule" zapewne przyzwyczajeni są do silników z turbo albo mają nieracjonalne oczekiwania, biorąc pod uwagę wymiary i masę auta. Jeśli ktoś nauczy się redukować biegi, to nie będzie miał wrażenia, że wolnossący silnik 1.6 SCe jest mułowaty - akurat mam porównanie ze starym 1.6 VAG. Jeden i drugi ciągnie podobnie, tylko nie trzeba się bać wkręcać na wysokie obroty.

Z drugiej strony, coraz więcej jest kierowców, którzy są już tak przyzwyczajeni do silników uturbionych, że nie ma szans, żeby zaakceptowali wolnossące z ich inną charakterystyką - i na to nie ma rady.

W praktyce - jadąc autostradą Dusterem z 1.6 SCe wyprzedzam większość pojazdów, jeśli tylko mam ochotę i nie szkoda mi paliwa. Natomiast na drodze jednojezdniowej z jednym pasem ruchu w każdą stronę mocno się zastanawiam, czy jest sens wyprzedzać - tu turbo pewnie by się przydało (ale przy 1.0 też szału nie będzie, dopiero przy 1.3 byłaby wyraźna różnica).
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-07-06, 14:26   

Turbo jednak pozwala na rzadszą zmianę biegów w mieście, żeby przyspieszyć wystarczy wcisnąć pedał gazu, gdybym teraz kupował Dustera to już tylko z silnikiem 1.3 albo wcale.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-07-06, 14:50   

Obywatel MK napisał/a:
Turbo jednak pozwala na rzadszą zmianę biegów w mieście, żeby przyspieszyć wystarczy wcisnąć pedał gazu, gdybym teraz kupował Dustera to już tylko z silnikiem 1.3 albo wcale.


Akurat w 1,6 SCe też wystarczy wcisnąć gaz, pod warunkiem, że wcześniej zredukujesz bieg (w trasie do trójki, co tu kryć). Natomiast ciśnięcie od dołu silnikiem ze sprężarką prędzej czy później kończy się lamentem nad dwumasą -- czyli tak czy inaczej trzeba redukować ;-)
 
KolegaAlvara 
Zielony listek


Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Dołączył: 15 Cze 2020
Posty: 8
Skąd: Slask
Wysłany: 2020-07-06, 22:56   

macminer napisał/a:

Z drugiej strony, coraz więcej jest kierowców, którzy są już tak przyzwyczajeni do silników uturbionych, że nie ma szans, żeby zaakceptowali wolnossące z ich inną charakterystyką - i na to nie ma rady.


Większość silników z turbo jest dużo przyjemniejsze w 'nor slnej' eksploatacji. Zakres momentu i elastyczność jest niesamowicie istotną sprawą podczas codziennej eksploatacji. Sporo osób porównuje przyspieszenie na papierze wolnossaka do turbo. I co z tego że czasami wolnossący może mieć lepsze, skoro na codzien nikt nie kreci auta po 5-6 tys obrotów.

Jeżdżę Kia, 2,0 140/143 KM na codzien, i jak ostatnio umówiłem się na jazdę próbną DD 1,3 130 koni, to byłem w mega pozytywnym szoku. I mimo, że DD ma 1-1,5 sekundy gorzej w sprincie, to elastyczność tego silnika jak dla mnie bomba. Pomijając całokształt, muszę zwrócić honor i przyznaję że na prawdę przyjemnie się jeździ DD. Auto jest totalnie nieangażujące w dobrym znaczeniu tego słowa.

Wracając do głównego tematu, nie jeździłem 1,0 tce, ale wybrałbym właśnie ten silnik z tych dwóch w temacie.

Znajomy kupił 1,0 TCE LPG i twierdzi, że w porównaniu do Megane II 1,6 benzyny, nie ma porównania w komforcie jazdy użytkowej.

Jak ktoś panicznie nie boi się słowa turbo, downsizing i nie wysuwa teorii spiskowych że po 100 tyś silnik wylatuje w kosmos to turbo karton mleka będzie na pewno spoko. Ale i tak warto przewieź dupę tym i tym i samemu porównać.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-07-07, 12:26   

Witam. Jestem tuż po zwrocie nowego Renault Captura 1.0 Tce do ASO po jeździe próbnej w ramach programu "Testuj z pasją 365". Celowo wybrałem ten z silnik z manualem 5b, bo właśnie on będzie montowany do całej serii Dacia/Renault: Clio, Duster, Sandero, Captur, więc chciałem trochę bliżej go poznać. Dodam, że jeżdżę DD z 2017 1.6 SCe z LPG. Aktualny przebieg 65.000 km. Za jakiś czas będę rozważał zakup albo nowego DD, albo nowego Sandero Stepwaya, a może i tego Captura, chociaż cena jest trochę wyśrubowana - i wiem dlaczego, o czym niżej.

Sam silnik uważam za absolutnie wystarczający (zaznaczam po raz kolejny: do MOICH potrzeb). W Capturze na 3 lub 4 biegu podczas wyprzedzania potrafi przyspieszać rewelacyjnie, na rozpędzonej 5 też całkiem spoko, a że niezbędna będzie redukcja - to oczywiste, bo bez niej to i 1.6 nie poszaleje. Wczoraj śmigałem na S7 120 km/h i więcej bez żadnej napinki, nawet nie wiem, kiedy łapał prędkość - szczególnie w kontekście mojego Dustera, w którym powyżej 120 jest to jednak zauważalne i słyszalne. Captur śmiga niemal bezszelestnie w tym rejonie prędkości i te 3 cylindry jakoś nie zaprzątały mojej uwagi. Ładnie klei się do drogi, szumy z zewnątrz raczej w normie. Spalił w trybie mieszanym z dystrybutora 6,5 l/100. Uważam, że nieźle jak na taką bryłę.

Teraz o samym modelu: jest zaj...cie piękny. Naprawdę. Ktoś go ładnie zmodyfikował i zwraca uwagę. Pewnie, że wersja Intens jest dopasiona, także zewnętrznie, i na tę klasę ma niemal wszystkiego po pachy (za co oczywiście zapłaci klient).
Estetyka na poziomie dość wysokim! A ergonomia? Tu wg mnie jest gorzej. Nie mogę znaleźć sobie pozycji za kierownicą (przejechałem 350 km). Sama kierownica regulowana, ale nie pasowało mi żadne położenie, podobnie jak operacje ustawiania fotela. Za żadne skarby świata nie mogę też skorzystać naturalnie z podłokietnika: pięknie pomyślany, ale za krótki! Cd. za chwilę.
Ostatnio zmieniony przez JS 2020-07-07, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2020-07-07, 12:56   

Kontynuując: mam 170 cm wzrostu, ale jak już kiedyś pisałem: ani w Kadjarze, ani w Capturze miejsca sobie znaleźć nie mogę, co stwierdzam z żalem, bo to naprawdę ładne auta. Po oddaniu Captura wszedłem od razu w salonie do stojącego tam nowego Dustera i po wstępnej korekcie ustawień wszystko mi pasowało! Może po prostu nie jestem przeznaczony do luksusu na poziomie średniej półki Renault, a może po prostu pisana mi tylko Dacia.

Wykończenie Captura bardzo ładne, ale mam świadomość, że rzadko wystawiają na salon tę podstawową wersję ZEN, która znacznie odbiega wystrojem od Intens. Jestem przekonany, że wyposażenie podstawowe ZEN by mi wystarczyło - tutaj za dużo jest zbędnych "wodotrysków", które naprawdę odwracają uwagę kierowcy od drogi (biorę poprawkę na nowość i brak obycia z modelem auta). Zdecydowanie wkurza mnie asystent pasa ruchu - od razu bym to wyłączył, gdybym kupił Captura. Może dobrałbym pakiet za 3500 z automatyczną klimą i kartą HF. Seryjne opcje techniczne w ZEN są dla mnie wystarczające. Nie widzę także sensownego przeznaczenia dla wyświetlacza 9'' - zabiera tylko przestrzeń, w zupełności ten mniejszy załatwiłby sprawę (ma Android Auto, więc kwestia nawigacji paląca nie jest, a golas jej nie ma).
Fajny jest ten przesuwny system kanapy, ale kiedy jechałem, odnosiłem wrażenie, że elementy tylnych siedzeń jakoś drżą i hałasują.

Jeździłem kiedyś zastępczą Meganką i zamykając drzwi denerwowałem się takim blaszanym klekotem szczególnie tylnych drzwi. Byłe zaskoczony, że przy Capturze jest dokładnie to samo: jakby zamykana była sama blacha, a to przecież inna epoka aut. Fajne jest to, że drzwi osłaniają progi - to na pewno walor.

To na razie tyle. Gdyby ktoś był zainteresowany innymi aspektami auta, które być może pominąłem, proszę o kontakt albo na priv, albo na forum. Dodam, że zamieściłem te opinie tutaj, na forum Dacii, z powodu silnika 1.0 i w kontekście spodziewanej jesienią Sandero Stepway - po prostu zastanawiam się usilnie, czego powinienem się spodziewać po tej "gorszej" wersji Captura dla ubogich, bo płacenie minimum 75.000 zł to spore wyzwanie za ten typ auta, przynajmniej w moim podejściu do zakupu aut. Jeśli Stepway nie okaże się zupełną bidą, rozważę go także jako opcja dla Dustera (i kto wie, może Captura...). Silnik na pewno 1.0 z LPG
 
igla_lodz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 100 TCe LPG
Rocznik: Łódź
Wersja: Prestige
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-07-19, 10:33   

Nie musisz kupować instalacji Prince za 10-12 tyś zł.
KME kupiła u mnie w salonie Megane z silnikiem 115 TCE (ten sam który jest w dusterze) i zamontowali do niego LPG. Co ciekawe, aby móc sprzedawać instalacje na zachodnich rynkach, instalacja musi przejść normy WLTP. Kme normy spełniło, więc instalacja musi być wyregulowana idealnie :)

Koszt instalacji 4500zł

Megane kupili u nas w grudniu 2018.
 
szkunio 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG 105KM
Rocznik: 2013
Wersja: Access
Dołączył: 20 Wrz 2019
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-08-11, 22:12   

Hmm, czyli nie ma forum odważnych na nowe TCe z elpidżi. Ciekawe jak silnik się będzie spisywał na dłuższą metę.
 
xmicx 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Access
Dołączył: 08 Gru 2020
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-12-08, 11:54   

Witam. Posiadam DD 1.6 Sce LPG (2018) i ostatnio DD 1.0 Tce (2020)
Osobiście uważam że tych samochodów nie da się porównać. To dwa zupełnie inne pojazdy. Mogę jedynie wymienić kilka zalet i wad bo każdy z nich niewątpliwie je posiada.
Więc tak,
DD 1.6 LPG:
+ jazda za grosze ;-)
+ równa praca silnika
+ przyspiesza całkiem sprawnie
- brakuje mocy, zwłaszcza pod górkę, wtedy im mocniej gaz tym słabiej jedzie
- dużo niedociągnięć wewnątrz samochodu

DD 1.0 Tce:
+ ładniejszy ;-)
+ poprawione wnętrze, wszystko fanie spasowane, bardziej ergonomiczne rozwiązania w środku
+ turbinka powoduje że to auto jedzie i to całkiem fajnie ;-)
- przy minusowych temperaturach nie chce to jechać, trzeba zagrzać silnik :!:
- 3 cylindry: może i nie szturcha autem na wolnych obrotach, ale wydaje różne dziwne dźwięki podczas jazdy
- pedał gazu reaguje bardzo różnie na nacisk
- 2x nie chciał odpalić, serwis nie widzi problemu :-?

Gdybym miał wybierać to nie wiem który, dlatego cieszę się że mam obydwa ;-)
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-08, 12:05   

xmicx napisał/a:

DD 1.6 LPG: (...)
- brakuje mocy, zwłaszcza pod górkę, wtedy im mocniej gaz tym słabiej jedzie


To raczej niemożliwe, chyba że próbujesz jechać pod górkę bez redukcji -- akurat pod górkę jeżdżę bardzo dużo i już w okolicach 3,5 tys. obrotów ten silnik wspina się całkiem nieźle (im bardziej stromo, tym obroty muszą być wyższe).

xmicx napisał/a:

DD 1.0 Tce:
- 3 cylindry: może i nie szturcha autem na wolnych obrotach, ale wydaje różne dziwne dźwięki podczas jazdy


Nie tak dawno byłem na próbnej jeździe i mnie się akurat ten dźwięk nawet spodobał, nie ma tego durnego klekotu na wolnym i świstu po wciśnięciu gazu, no ale fakt, że auto było świeżuteńkie (przebieg ok. 1000 km).
 
xmicx 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Access
Dołączył: 08 Gru 2020
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-12-08, 12:24   

defunk napisał/a:
xmicx napisał/a:

DD 1.6 LPG: (...)
- brakuje mocy, zwłaszcza pod górkę, wtedy im mocniej gaz tym słabiej jedzie


To raczej niemożliwe, chyba że próbujesz jechać pod górkę bez redukcji -- akurat pod górkę jeżdżę bardzo dużo i już w okolicach 3,5 tys. obrotów ten silnik wspina się całkiem nieźle (im bardziej stromo, tym obroty muszą być wyższe).

Nie tak dawno byłem na próbnej jeździe i mnie się akurat ten dźwięk nawet spodobał, nie ma tego durnego klekotu na wolnym i świstu po wciśnięciu gazu, no ale fakt, że auto było świeżuteńkie (przebieg ok. 1000 km).


Zgadza się, jednak na autostradzie z reguły się nie redukuje ;-)
Co do świstu, u mnie jest słyszalny, klekot również. Na jeździe próbnej również nic nie słyszałem :-P Samochody do jazdy próbnej muszą być idealne.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-12-08, 16:44   

xmicx napisał/a:
DD 1.0 Tce:
+ ładniejszy

Rozumiem, że Dustera 1,6 masz wersję pierwszą mimo iż w 2018 roku weszła już dwójka.
 
xmicx 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Access
Dołączył: 08 Gru 2020
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-12-08, 17:11   

Pedros napisał/a:
xmicx napisał/a:
DD 1.0 Tce:
+ ładniejszy

Rozumiem, że Dustera 1,6 masz wersję pierwszą mimo iż w 2018 roku weszła już dwójka.


Tak, pierwszą. Dwójka jest w moim odczuciu ładniejsza, lepiej spasowane elementy wnętrza, wyeliminowano kilka niedoskonałości. Np. lusterka boczne już nie są zasłonięte przez plastik w drzwiach, łatwiejszy dostęp do pokręteł, umiejscowienie guzików do elektrycznych szyb, etc..
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 380
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-09, 21:12   

Mam przyjemność jeździć nieraz tym 1.0tce i to jest dramat. Aby to chciało jechać to trzeba cisnąć,silnik trzęsie więc trzeba wajchą machać. Póki co 1,0 do mnie nie przemawia. Mam też 1,6 8v i ten jest może i słabszy ale elastyczniejszy i tym mi się lepiej jeździ
 
xmicx 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Access
Dołączył: 08 Gru 2020
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-12-09, 21:35   

dacia napisał/a:
Mam przyjemność jeździć nieraz tym 1.0tce i to jest dramat. Aby to chciało jechać to trzeba cisnąć,silnik trzęsie więc trzeba wajchą machać. Póki co 1,0 do mnie nie przemawia. Mam też 1,6 8v i ten jest może i słabszy ale elastyczniejszy i tym mi się lepiej jeździ

Nie no, trochę przesadzasz. Jeżdżę nim codziennie na krótkich odcinkach. Na dłuższych trochę rzadziej. Jeździ się inaczej niż 1.6Sce, trzeba się przyzwyczaić. Jak pisałem wcześniej, to inny samochód. Ja byłem zaskoczony tym litrowym silniczkiem, dlatego go kupiłem. Z resztą nie miałem wyjścia, 1.6 już nie bylo ;-) A tak całkiem poważnie to przy odrobinie wyprawy potrafi nieźle wyrwać na światłach. No dobra, trochę przesadziłem, ale zawalidrogą nie jestem ;-)
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-12-10, 09:54   

Wydaje mi się że po 1.6 wybacza Ci bardziej brak redukcji, co nie jest aż tak pozytywną cechą, bo można przez nieuwagę dobić silnik. Przy moim porównaniu 1.6 z 1.0 to jednak litrówką jeździ mi się lepiej.
 
xmicx 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Access
Dołączył: 08 Gru 2020
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-12-10, 11:48   

Mnie też jakoś bardziej cięgnie do 1.0 Tce, mimo że mam wybór i zawsze mogę wsiąść do 1.6 Sce. Nie wiem co przyniesie przyszłość i jak się będzie ta litrówka sprawować. Mam nadzieje że przynajmniej tak dobrze jak 0.9Tce, do którego de facto Dacia znów wraca. Czyżby mieli problemy z 1.0 Tce....? :-?
Cóż, mam nadzieję, że jednak będzie dobrze i nasze Dusterki pojeżdżą przez długie lata ;-)
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-12-10, 12:30   

TCe 90 w Sandero III to słabsza wersja litrówki.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne