Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
K4M 105 vs 133 KM
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-23, 23:06   K4M 105 vs 133 KM

Poszukuje różnić w standardowym silniku K4M oraz wersji RS.
Oczywiście ta druga ma KZFR ale takie wersje miały również 110km więc to nie tylko to.
wszystko pochodzi z cat cara :
twingo / duster


Bloki i wał sa podobne :
twingo


duster


tłoki co prawda mają inne numery ale to może być różnica lat produkcji (pierścienie te same)


Różnice sa oczywiście w głowicy:
twingo

duster


rozrząd z KZFR
twingo :

duster bez


kolektor dolotowy
twingo:


duster



Teraz pobawmy się teoretyzowanie , przekładam kolektor przepustnicę i robię dolot. Do tego wydech. Zostaje kwestia KZFR czy mogę to dorzuć czy wałki musza być robione pod to.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-24, 01:35   

Czy ta modyfikacja ma być samodzielną sztuką dla sztuki, zabawy lub nauki? Bo jeśli nie, to biorąc pod uwagę koszty robocizny, prawdopodobnie taniej, a na pewno pewniej wyjdzie wymiana całego silnika na pożądaną wersję... chyba włącznie do F4Rt 2.0 (;
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-24, 04:22   

robocizna nie wchodzi w grę , w pracy będę to robił :lol:
koledzy wydech by uspawali kolektor 200 zł uszczelki pewnie ze 100 , przepustnica droga ale może starą by się użyło.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-06-24, 04:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-24, 07:02   

Patrzyłeś wałki rozrządu i zawory czy są takie same najczęściej w mocniejszych wersjach są inne i dodatkowo kolektor dolotowy i zmienne fazy. A zwory nie są chłodzone sodem drążone w tej wersji 1.6 133KM?
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-24, 13:39   

Przecież te silniki dzieli prawie 6-7 lat więc numery musza być różne w dusterze nawet miedzy 2010-2012 są inne numery wałków i zaworów
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-24, 15:09   

No to tak różnica wynika ze stropnia sprężania 9.8 do 11 w wersji 131 KM
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-07-09, 20:11   

Zrobiłem szczelny dolot z przed maski i na prawdę jest wyczuwalna większa moc silnika powyżej 3700 obr. Efekt taki jak by małe turbo się odpaliło.
Co oznacza że do ugrania jest ilość powietrza czyt kolektor
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-12-13, 13:39   

znalazłem dawce
moja głowa zakrząta jednak pytanie czy jr5 316 da rade przeszepic na miejsce jr5 176
a jeżeli nie czy pół ośki wejdą dusterowe do jr5 176
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne