Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1093
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-03-17, 21:48   

GORDINI napisał/a:
Marmach napisał/a:
przecież piszę, że było przykręcone na czuja,

Pneumatem. zastanów się nad sensem wypowiedzi. Na czuja to ręcznie kluczem - warunek jest jeden, że masz w niej dynamometr.
W wielu autach do dokręcania jest potrzebny kątomierz.
Mała uwaga - nie macie danych dokręcania w Nm nie brać się za robotę można narobić sobie sporo szkód (niektóre mogą zakończyć się wypadkiem).



Zazwyczaj dobre pneumaty mają kilka momentów dokręcania a nie tylko jeden.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: MCV I / Lodgy
Silnik: 1,5 dCi 86 / 1.2 TCe 115
Rocznik: 2010 / 2015
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 861
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 22:15   

Cytat:
Pneumatem. zastanów się nad sensem wypowiedzi. Na czuja to ręcznie kluczem - warunek jest jeden, że masz w niej dynamometr.

Zastanów się nad sensem wypowiedzi! Jak dynamometr, to już raczej nie na czuja :mrgreen:

Lukas87 napisał/a:
Zazwyczaj dobre pneumaty mają kilka momentów dokręcania a nie tylko jeden.

No i ten zdecydowanie miał regulację ;-)
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 254
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-03-18, 19:25   

Lukas87 napisał/a:
Zazwyczaj dobre pneumaty mają kilka momentów dokręcania a nie tylko jeden.

Czyżbyś uważał, że jestem dzieckiem neostrady?
Tak z reguły mają 3 dokręcania i dwa odkręcania.
Zasada działania jest udarowa, dobry klucz dynamometryczny posiada sprzęgło i nie ma opcji przeciągniecia gwintu bądź zerwania połączenia.
 
hanys 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: śląsk
Wysłany: 2016-04-24, 20:55   

Witam. Pytanie mam za 100 punktów :) czy ktos będzie wiedzieć czy w skrzyni JR5-332
będą tryby 47/31?
Mam taka skrzynie w swojej okolicy ale sprzedawca raz że się nie orientuje a dwa nawet nie chce słyszeć żeby odkręcić dekiel i sprawdzić...
Wyczytałem w temacie że JR5-335 na bank ma takie tryba ale czy 332 to już nie wiem.
Z góry dzięki.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 357 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-24, 21:20   

hanys napisał/a:
czy ktos będzie wiedzieć czy w skrzyni JR5-332 będą tryby 47/31?

Tak - DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Specyfikacje techniczne - skrzynie biegów » http://www.daciaklub.pl/u...acje_skrzyn.htm » JR5-332 - [bieg] 5: 47/31
 
hanys 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: śląsk
Wysłany: 2016-04-24, 21:31   

dziękuję !! jesteś wielki ;)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: MCV I / Lodgy
Silnik: 1,5 dCi 86 / 1.2 TCe 115
Rocznik: 2010 / 2015
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 861
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-24, 22:22   

Cytat:
dziękuję !! jesteś wielki ;)

No to czekamy na wrażenia po wymianie! :mrgreen:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3288
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-24, 23:07   

a ja przy okazji mam pewne watpliwosci czy zmiana byla trafna ( z 41/31 na 45/31 ).
poza zmniejszeniem halasu na 5tce, wydaje mi sie ze spalanie na 5tym biegu po wymianie nie spadlo ( testowalem ostatnio resetujac na autostradzie przelicznik spalania na 120km/h i bylo tyle a moze wiecej niz przed zmiana )
, nie dziala mi tempomat wbudowany na 5tce, ecu nie widzi poprawnej predkosci auta i wylacza CC a moze i nawet tez spalanie ( dobor cisnienia, czasu wtrysku etc ) tez jakies wtedy jest malo optymalne.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Wiek: 58
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1112
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-25, 08:36   

Tempomat działac ci nie bedzie po zmianie przłożeń. Na oszczędności w spalaniu bym nie liczył bo zwiększasz obciązenie silnika. Wiec musi dostać paliwo by utrzymac zadaną predkość. Osiągi też spadają. Ale jest ciszej.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4562
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 09:52   

u mnie wyraźny spadek szczególnie przy jeździe podmiejskiej (80-100 km/h)
nawet litr
Ale benzynach nie ma przepływomierze więc zwiększone obciążenie silnika nie powoduje wydłużenie czasów .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-25, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-04-25, 10:39   

A sonda lambda to po co niby jest?
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-04-25, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Wiek: 58
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1112
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-25, 11:22   

Jeżeli do utrzymania danej prędkości jest potrzebne 30kw to bez znaczenia czy silnik ma 2500obr/min czy 2700obr/min spali tyle samo ( prawie ). Skoro silnik zużywa np. 285g/kWh. Dokładnej można to policzyć z map BSFC.
Silnik ma najwyższą sprawność tam gdzie jego moment obrotowy jest najwyższy. I tam też zużywa najmniej paliwa, tyle, że wcale nie oznacza to, że w tym zakresie momentu obrotowego samochód spali najmniej paliwa na danym odcinku. Tak, więc trzeba brnąc dalej w teorie o czasach wtrysków, ciśnieniach, itd. Albo wystarczy skorzystać z wykresu.
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Wersja: [Inna]
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 12:36   

Sonda lambda bada skład spalonej mieszanki paliwowo powietrznej i na tej podstawie reguluje czas wtrysku. To tak tylko w dużym uproszczeniu. Dokładnie to bada ilość tlenu w tejże mieszance. Przy większym wykładzie z tego tematu trzeba by wspomnieć o mieszance stechiometrycznej - idealnej dla warunków spalania, ale nie koniecznie pod względem osiągów silnika.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4562
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 17:31   

Nie trzeba cudować aby to dokładnie określić
w układach MPI mamy teoretycznie stałe ciśnienie paliwa regulowane prostym układem .

Jakiś komputer/telefon aby określić czasy wtrysków x obr i wydatek paliwa powinien być porównywalny.
O układach CR nie pisze bo tam ciśnienie na listwie jest zmienne .

Sonda lambda tylko koryguje mieszankę w jakimś stopniu .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-25, 23:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: MCV I / Lodgy
Silnik: 1,5 dCi 86 / 1.2 TCe 115
Rocznik: 2010 / 2015
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 861
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 18:13   

corrado napisał/a:
ja przy okazji mam pewne watpliwosci czy zmiana byla trafna ( z 41/31 na 45/31 ).
poza zmniejszeniem halasu na 5tce, wydaje mi sie ze spalanie na 5tym biegu po wymianie nie spadlo

Ja po zmianie na 47/31 też nie widzę szczególnej różnicy w spalaniu. Mam wręcz wrażenie, że minimalnie mogło się ono zwiększyć, chociaż to raczej tylko wrażenie. Weryfikację utrudniają mi opony w rozmiarze 195/65, które jednak zmieniają trochę przebiegi.

Z drugiej strony, jestem baaaardzo zadowolony ze spadku hałasu silnika - do jazdy autostradowo-ekspresodrogowej modyfikacja jest rewelacyjna i ewentualne zwiększone spalanie mogłoby wynikać z tego, że... znacznie częściej zdarza mi się jeździć z prędkościami 120-140kmh. Generalnie notowałem wcześniej spalanie na poziomie bliższym 5l/100km, a teraz częściej zdarza mi się spalić 5,5l/100km.

Od początku gdybania o modyfikacji zastanawiałem się na ile sposób sterowania silnikiem jest zależny od ustawienia pod konkretną skrzynię i jej układ przełożeń - innymi słowy, czy dość znacząca zmiana obrotów przy danym obciążeniu (prędkości) nie spowoduje nieoptymalnego spalania mieszanki. Być może w dieslu większość lub całość zysku z niższych obrotów jest konsumowana przez nieoptymalną pracę silnika? Nie wiem, nie znam się ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 357 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 18:46   

kali napisał/a:
wystarczy skorzystać z wykresu

Masz?!

Marmach napisał/a:
nie spowoduje nieoptymalnego spalania mieszanki

Nie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-04-25, 18:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3288
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-26, 07:42   

Marmach napisał/a:
corrado napisał/a:
ja przy okazji mam pewne watpliwosci czy zmiana byla trafna ( z 41/31 na 45/31 ).
poza zmniejszeniem halasu na 5tce, wydaje mi sie ze spalanie na 5tym biegu po wymianie nie spadlo

Ja po zmianie na 47/31 też nie widzę szczególnej różnicy w spalaniu. Mam wręcz wrażenie, że minimalnie mogło się ono zwiększyć, chociaż to raczej tylko wrażenie. Weryfikację utrudniają mi opony w rozmiarze 195/65, które jednak zmieniają trochę przebiegi.

Jak więcej pali a nie poprawia osiągów w danych zakresach obrotow to raczej nieoptymalne spalanie. Ostatnio jechałem już na letnich skasowałem licznik na A2 : 115-120k/h 5.7 -5.8L/100km, skasowałem i
przy 130 było już 6L/100km na pewno . Musze jeszcze powtórzyć .
Chyba wole podlozyc dodatkowa mate pod nogi czy za konsole jeśli jest za glosno .
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: MCV I / Lodgy
Silnik: 1,5 dCi 86 / 1.2 TCe 115
Rocznik: 2010 / 2015
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 861
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-26, 21:02   

corrado napisał/a:
Chyba wole podlozyc dodatkowa mate pod nogi czy za konsole jeśli jest za glosno

Na wyjący silnik to raczej nie pomoże ;) Generalnie chciałbym jeszcze kiedyś jakoś przegrodę silnika lepiej wyciszyć, ale w sumie nie mam pomysłu jak się za to zabrać, żeby się nie ubabrać...

Ja tam jestem zadowolony z modyfikacji, bo od dłuższego czasu po Polsce da się jeździć szybciej i przede wszystkim równiejszym tempem, w związku z czym nie przeszkadza mi jakoś szczególnie utrata możliwości jazdy 80kmh na piątce.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3288
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-26, 21:46   

Cytat:
Na wyjący silnik to raczej nie pomoże ;)


Pomoże. Już pomogło wyłożenie podłogi... na tyle że tylko świst mi przeszkadza podczas szybkiej jazdy.

No i brakuje mi tempomatu na 5tce . A jak juz pali auto wiecej to tym bardziej wroce do orginalnych przelozen. Jeszcze zrobie pare testow i poprosze kogos zeby zrobil je u siebie w dusterze.

Ale jeszcze dam szanse tym zębatkom 5tki, zadzwonię do kilku tuningerów.
Podobno można zmienić przełożenia w mapach / obroty kół / prędkość tak by po zmianie skrzyni , tylko nie wiem ile zaśpiewają za to ....
Ostatnio zmieniony przez corrado 2016-04-27, 09:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
rsxx 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2013
Dołączył: 07 Lip 2020
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-07, 10:46   

Cześć odświeżam temat.

Po 1 witam serdecznie, jestem pod wrażeniem tego co tu zrobiliście :). Przeczytałem temat cały.

Mam Renault Fluence 1.6 16V K4M 838. Bardzo lubię to auto tylko ta krótka skrzynia...
Mam wersję JR5-342 Na 5 biegu przy 120 ok 3000 obr. Dwa razy zrobiłem trasę Szczecin - Włochy po 1300km na stronę. Jest za głośno. Karoseria jest opływowa, słychać buczenie silnika.

Wygłuszyłem przegrodę od środka demontując połowę kokpitu, nadkola od środka i od zewnątrz (przód i tył), podłogę pod przednimi fotelami, maskę od spodu, i bagażnik. Oraz wiele elementów pod maską na przegrodzie. Różnica jest ogromna. Nie słuchać toczenia kół, nawet jak pada deszcz, i znacznie mniej silnika - tylko niższe częstotliwości. To męczący dźwięk , nie da się go zdławić wygłuszeniem, trzeba przesunąć obroty.


Do rzeczy. Czy kupując skrzynie JR5-306 (mam JR5-342) koła będą pasowały P&P ?

I druga sprawa, czy możecie polecić jakiś warsztat w Szczecinie który zrobi wymianę?
Ostatnio zmieniony przez rsxx 2020-07-07, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 357 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-07, 11:57   

rsxx napisał/a:
Czy kupując skrzynie JR5-306 (mam JR5-342) koła będą pasowały P&P?

Dopóki ktoś nie spróbuje to nie ma pewności, ale z dotychczasowych doświadczeń wynika, że raczej powinny pasować - chyba wszystkie skrzynie JH/JR mają wałki jednakowej średnicy i różnią się właśnie tylko zamontowanymi na nich kołami zębatymi.

Ale:

rsxx napisał/a:
Na 5 biegu przy 120 [mam] ok 3000 obr

To już jest niezły wynik - u mnie po zmianie jest niecałe 2800, ale za to buda jest mniej opływowa i teraz najbardziej słychać szum powietrza przy przednich słupkach na połączeniu z drzwiami.

Twoja 16-zaworówka jest co prawda ze swej natury głośniejsza, jednakże zanim brałbym się w jej przypadku za 5 bieg, to najpierw dokończyłbym wygłuszanie:

rsxx napisał/a:
niższe częstotliwości. To męczący dźwięk, nie da się go zdławić wygłuszeniem

Trochę się powinno dać się, tylko już nie matami, a wkładkami w profile zamknięte, żeby przestały przenosić dźwięki i drgania - http://www.daciaklub.pl/f...1645665#1645665

(I ogólnie polecam tamten wątek).
 
rsxx 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2013
Dołączył: 07 Lip 2020
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-07, 15:07   

Dzięki za podrzucenie tego wątku.
Widzę, że gruntownie podchodzicie do tematu. Sam zauważyłem, że wystarczy w kilku newralgicznych miejscach umieścić materiały tłumiące aby odnieść zadziwiający skutek.

Np okolice zawiasów maski - obok nich pusta przestrzeń prowadząca do słupków A, niczym nie odizolowana od komory silnika. Miałem tak u siebie i na fotkach Lodgy widzę ma podobnie.
Dużo dało obklejenie matami kanałów wentylacyjnych (ten obszar pod wycieraczkami). Wentylacją dużo nieprzyjemnego dźwięku się dostaje do kabiny.
Warto zwrócić uwagę na te niby drobiazgi, można się pozytywnie zaskoczyć :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3288
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-07, 17:12   

dokladnie tak, ... pamietam jak mi wielu niewiarkow nie dawalo w to wiary :lol:
 
rsxx 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2013
Dołączył: 07 Lip 2020
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-15, 10:06   

Kupiłem skrzynie JR5-306 i niebawem wymieniam swój 5 bieg na 0,6888.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3288
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-15, 13:05   

brawo Ty! :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne