Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-07-15, 20:01   

rsxx napisał/a:
niebawem wymieniam swój 5 bieg

Czekamy na relację :mrgreen:
 
rsxx 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2013
Dołączył: 07 Lip 2020
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-19, 13:06   

Czekam na termin u mechanika. Dobry fachura od skrzyń, więc muszę trochę poczekać.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-19, 19:34   

Jakby nie miał czasu to wpadaj do Warszawy to Ci wymienię za 3h :) akurat mam trochę czasu ;) postawisz lepsze pół litra i bedzie zrobione ;)
 
rsxx 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2013
Dołączył: 07 Lip 2020
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-28, 08:25   

Dziś odbieram samochód po wymianie trybów :)
 
rsxx 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2013
Dołączył: 07 Lip 2020
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-29, 14:10   

Samochód odebrany. Pierwsze co przychodzi na myśl, to że to powinni robić w fabryce :)
Do ekspresówki mam za daleko, żeby bez celu pojechać, jednak sprawdzałem na kawałku oddanej obwodnicy z ograniczeniem do 70.

Przy 55 można wrzucić 5 bieg i jechać z tą prędkością bez efektu duszenia. Ekonomizer nie podpowiada o zmianie biegu na niższy.

Przy 80 jest 1950 obrotów. U szwagra w najnowszej Micrze 1.0T 100KM jest przy tej prędkości 1800

Na 5 biegu przestał działać tempomat.

Tak to mniej więcej wygląda: Żałuje, że się nie odezwałem podczas nagrania, pokazało by to stopień wygłuszenia.

https://youtu.be/GSLBpeLoSVA



Ostatnio zmieniony przez rsxx 2020-07-29, 14:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-07-29, 15:42   

tempomat nie działa bo wywaliło błąd synchronizacji biegów , ktoś już w tym temacie z tym walczył
 
rsxx 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2013
Dołączył: 07 Lip 2020
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-29, 16:11   

Fruxo napisał/a:
tempomat nie działa bo wywaliło błąd synchronizacji biegów , ktoś już w tym temacie z tym walczył


a wiesz czy coś wywalczył?
Chociaż nie boli mnie to tak bardzo. Zrobiłem 4 razy trasę do Wloch ze Szczecina. I w zasadzie jazda na tempomacie jest irytująca, bo wygląda jakby mało kto go używał. I tak co kawałek trzeba korygować prędkość. Aktywny tempomat to musi być bajka w takich trasach :)
Ostatnio zmieniony przez rsxx 2020-07-29, 16:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-07-29, 17:42   

rsxx napisał/a:
Samochód odebrany. Pierwsze co przychodzi na myśl, to że to powinni robić w fabryce :)

Bo 5 biegowe skrzynie to jest abominacja urodzona przez księgowych :-)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-07-29, 18:59   

Ja też mam zabetake wymieniona w K4M i jednak producent nie mógł by robić tego fabrycznie bo samochód traci zdolność przyspieszania poniżej 100 km/h. Trzeba często redukować nawet przy jeździe pod górkę w przedziale 100-120.

A co tempomatu skończyło się na wstawieniu rosyjskiego akcesorium za ok 700 zł zresztą tu pisał wczęśniej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-29, 21:44   

rsxx napisał/a:
czy coś wywalczył [z niedziałającym tempomatem na V biegu]?

Niestety chyba nie - http://www.daciaklub.pl/f...1682148#1682148 i kolejne...
 
rsxx 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2013
Dołączył: 07 Lip 2020
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-29, 22:47   

Fruxo napisał/a:
Ja też mam zabetake wymieniona w K4M i jednak producent nie mógł by robić tego fabrycznie bo samochód traci zdolność przyspieszania poniżej 100 km/h. Trzeba często redukować nawet przy jeździe pod górkę w przedziale 100-120.

A co tempomatu skończyło się na wstawieniu rosyjskiego akcesorium za ok 700 zł zresztą tu pisał wczęśniej.


a jakie przełożenie masz? Ja zmieniłem na 0,688 - to nie jest to najdłuższe
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-07-31, 19:58   

miałem 41/31 a teraz mam 45/31
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-07-31, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-14, 23:11   

Witam po długiej przerwie.
Przeczytałem ten temat i nie znalazłem konkretnych informacji odnośnie 110 konnego dustera dci 4x4.
Naprawdę irytujaca jest jak jadę 130 i mam duże obroty. Czy ktoś zmieniał w tej 6 biegowej skrzyni przełożenia?
Pozdrawiam
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-08-15, 09:24   

To słabo przeczytałeś
w twojej skrzyni zębatki odpowiadające za 6 biegu znajdują się na końcu skrzyni. Czyli zamiast zdjąc jeden dekiel i odkręcić 2 śruby u ciebie trzeba rozebrać cała skrzynie
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-15, 10:14   

To mi się udało doczytać Tylko czy to było w mojej skrzyni. tam było i 1.6 benzyna jak pamiętam.
Czy ktoś wie jaka siedzi skrzynia w 110KM csi 4x4 z 2016r?
Jakie są zębatki na 5 i 6 biegu i czy można coś dobrać aby zejść z 500 600 obrotów na 6 niegu i 300 na 5 biegu.
Jestem gotowy wyjąć skrzynię i być królikiem doświadczalnym.
W kwestii mocy to mam tuning na 119KM i 290NM.
Mocy i momentu powinno bez problemu starczyć.
Pomóżcie proszę, a opiszę całą procedurę podczas wymiany co i jak.
Pozdrawiam.
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-15, 14:18   

Skrzynia TL8 tu już sprawdziłem. Co dalej?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-15, 14:47   

tl8 to tylko typ ogolny .
zobacz na skrzyni jaki masz suffix np 012 albo 110....?
http://www.catcar.info/re...9PU4yMTQwMTc%3D

Tu zobacz sobie i wybierz swoją skrzynie
Zobacz ile ma zębów Number of teeth pod gear fixed 6th...

Jednak w tym przypadku to rowna sie z rozlozeniem calkiem skrzyni i zdjeciem walka calego napedzajacego i przelozenia .... bo nie ma oddzielnej kopulki na 5ty bieg jak w skrzyniach piątkach ...
Nie wiem czy Ci sie to wgole oplaci a druga sprawa 6ty bieg jest sporym nadbiegiem wiec i tak jestes w lepszej sytuacji jak posiadacze 5biegowych skrzyn i diesli dustera... :roll:
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-15, 16:51   

Skrzynia ma opis 005 i potem dwa numery
B139552 oraz 320100465R.
Nic więcej na naklejce nie ma.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-08-15, 21:38   

Jedź do aso i poproś o zdjęcie telefonem albo scrina z tego ich programu diagolys to się nazywało czy jakoś tak.
Tam będzie kod skrzyni , na twoim miejscu kupił bym identyczna z używki przeprowadził cała operacje i jeżeli pacjent przeżyje dopiero bawił sie w swapy.
No i skrzynia w dole więc sprzęgło od razu do roboty co niestety sporo cie wyniesie.
Ale rozkładanie skrzyni która jest prawie nowa to dość ryzykowana sprawna.
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-15, 21:47   

Zaryzykuje, ale najpierw potrzebuje trybów do zmiany. Jestem gotowy zmienić nawet 4 5 i 6 bieg tylko żeby było na 100% że będą pasowały. Teraz pytanie od czego to dobrać.
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-15, 21:49   

A CLIPEM się nie rozpozna? Może ktoś z Warszawy pomoże?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-08-15, 22:35   

Daj Vin na priv to sprawdzę. Jednak skrzynia tl8 to jakieś 1,5 tysia za używana :)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-16, 07:34   

Szukając części do skrzyni tl8 widzę, że pasują do tl4 te same.
Jeśli pasuja to może rozwiązaniem jest zmiana przełożenia głównego z 14/68 na 16/66?
Jak wtedy spadną obroty przy prędkości 140?
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-16, 09:08   

Skorzystałem z kalkulatora i wychodzi, że przy 140 będzie 3000 obrotów zamiast 3480. To by było bardzo dobrze.
Kto wie czy można zmienić przekładnie główną? Czy po przekładni głównej jest wyjście na tylny napęd i koła będą miały taką samą prędkość przy załączonym 4x4? Już na wszelki wypadek szukam skrzyni tl4 w dobrej cenie i odpowiedniej wersji? Każda pomoc mile widziana.
Ostatnio zmieniony przez Marcinbzyk 2020-08-16, 09:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-08-17, 15:45   

Sprawdź czy jakaś TL 8 nie ma dłuższych przełożeń , wymiana całości powinna być tańsza i łatawiejsza a pasować praktycznie na pewno będzie (jeżeli sprzęgło to samo)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne