cześć ,
Niestety dacia nie ciągnie tak jak kiedyś . Zrobiłem logi przez DDT2000 podczas WOT ( pełny gaz 1000-4000obr/m), w 7 kolumnie "100" odpowiadający za gaz.
Z logów z tego co widzę przepływomierz jednak trochę niedomaga.
Ilość powietrza do 2100obr ( air charge ) jest niższa niż zadana ( air demand)... Inne wskazania - MAP, Rail Pressure są ok .
Zrobiłem badanie na dwóch przepływomierzach - bo miałem inny na podmianę - też używany i wg mnie na drugim jest lepiej - tam też zrobiłem logi z EGR ( % otwarcia zadany i otrzymany )
W przypadku drugiego jest trochę lepiej ale też nie do końca .
Czy to przepływomierz faktycznie nie domaga ?
Ktoś zerknie jeszcze na te logi ?
Wyczyscilem
Czy to wina przepływki na pewno - troszkę za małe nadal wartości przepływu MAF vs zadane ( 5 i 4 kolumna od konca ).
Ale nie wiem czy to nie skutek zmniejszenia paliwa i posrednio ciśnienia osiąganego przez turbosprezarke - powoli nadaj wstaje i to widac na logach .
Wklejam logi z pelnego przyspieszenia 1000-4000tys obr z wczoraj ( 3kol od konca to obroty )
10 i 11 kolumna to wart cisnienia w kolektorze i tego zadanego przez ecu przez elektrozawor wastegate
Jest troche lepiej sadzac po logach ale nadal cos slabo cisnieje rosnie. Cisnienie Rail Pressure tez do 2k obr troche za male cisnienie , ale tylko nieznacznie i jakby juz lepiej w porownaniu z poprzednimi logami .
Posprawdzalem rury -przeplywomierz - turbo i zerknalem na turbo - zero luzow na wirniku kompresji . Odme docisnalem i przeczyscilem . Jednak auto nadal cos nie idzie jak kiedys.
Aha jeszcze intercooler tez byl sprawdzany wlasciwie nawet wymieniony na szczelny uzywany bo stary troche podciekal. Rury wszystkie tam skrecone i nie bylo oleju w Intercoolerze ... Jedynie troche na opaskach.
Dodam , ze zdazylo mi sie zatankowac na AUCHAN , sprobuje moze zatankowac jakiegos premium ON caly bak. Zamowilem juz filtr paliwa z Delphi, w pon-wtorek wymienię ale wątpie czy to coś zmieni . Troche podejrzewam już przytkany katalizator i może to być ta przyczyna, powolnego "wstawania turbo"
Aha i wogole auto nie kopci Auto kiedys dawalo "dymka" przy bucie w podlodze a teraz jakby benzyniak ...
Nikt nie pomoze ?
Generalnie cos za duzo tego opoznienia w ladowania turbo - logi robilem na 3cim biegu ...
Sprawdzalem tez na innych przeplywkach dwoch z allegro - wyniki praktycznie takie same.
Sprawdzone tez po zaslepieniu egr i podlaczeni oczywiscie zeby nie bylo bledu - wskazania air mass nadal byly zanizone co do wymaganych do 2tys obrotow ... ale dziwne , ze jednak osiagaja zadane powyzej 2tys obrotow , czyli nie wiem juz czy to wina samego przeplywomierza czy to efekt malego cisnienia w kolektorze ... a precyzyjniej mowiac opoznionego doladowania - czyzby dziura w dolocie ? zacieralo sie turbo ... albo dostawalo za malo paliwa ... ale to raczej nie...
poza tym kiedys mialem malutka dziurke przy czujniku MAP i wyskakiwal mi blad na autostradzie przy bucie a auto ledwo wtedy 100km/h osiągalo ... wiec raczej nie posadzam nieszczelnosci bo nie mam teraz zadnego bledu.... albo moze to zatkany/przytkany katalizator ? nie wiem jak teraz to zdiagnozowac ??
Szkoda mi 330pln na nowa przeplywkę jeśli okaże się że to nie ona jest winna ...
Ostatnio zmieniony przez corrado 2020-07-20, 13:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum