Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kostka wspomagania
Autor Wiadomość
erni1997 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: dokker
Silnik: 1.5
Rocznik: Sdz
Dołączył: 25 Lip 2020
Posty: 1
Skąd: Sdz
  Wysłany: 2020-07-25, 19:00   Kostka wspomagania

Witam, rozchodzi się o przerobienie kostki od wspomagania tej 5 pinowej (zaokrąglona) na 9 pin(kwadratowa) . Zakupiłem pompe w piątek, niestety kostki nie pasują. Auto obowiązkowe w poniedzialek. Ma ktoś jakiś schemat, albo przerabial już taki temat?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-07-26, 02:05   

Ale, że pompa z auta sprzed 2012?
To niestety ale tak się nie da.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-28, 01:39   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=194

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13302

Cytat:
Wtyczka mała:

pin - przekrój [mm²] - linia - opis
1 - 7.0 - BP36 - "+" akumulatora zabezpieczony > zespół pompy sprzęgła automatycznego
2 - 7.0 - MS - masa elektryczna podstawy zespołu elektropompy


Wtyczka duża:

pin - przekrój [mm²] - linia - opis
3 - 0.5 - HK - sygnał diagnostyki K
4 - 0.5 - 47F - sygnał prędkości pojazdu
5 - 0.5 - AP23 - "+" po zapłonie zabezp. bezp. układu ze zmiennym wspomaganiem
9 - 0.5 - 2A - sterowanie "-" lampki kontrolnej ładowania alternatora


Duża wtyczka jest prostokątna i 9-pinowa, ale ma wykorzystane tylko te 4 podłączenia.


Nie znam żadnej wtyczki 5-pinowej do wspomagania - znalazłem tylko 6-pinową:

pin - przekrój [mm²] - linia - opis
1 - 0.5 - 3MT - sygnał CANL silnika
2 - 0.5 - 3MS - sygnał CANH silnika
6 - 0.5 - AP23 - "+" po zapłonie zabezp. bezp. układu ze zmiennym wspomaganiem


Z opisu pinów wynika, że nie da się prosto przerobić wtyczki, żeby pompa zadziałała.

Jeśli wcześniej miałeś zwykłą pompę, a kupiłeś taką sterowaną przez CAN, to chyba w ogóle nie uda jej się uruchomić - starszy sterownik silnika raczej nie będzie umiał nią sterować.

W odwrotnej sytuacji można by próbować wziąć odpowiednie sygnały analogowe z innego miejsca niż wiązka pompy, ale to też nie da pewności, że całość będzie pracować poprawnie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne