Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Gaśnie na wolnych obrotach Logan 1.4 2005
Autor Wiadomość
OkiMG 


Marka: Daci
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-31, 12:59   Gaśnie na wolnych obrotach Logan 1.4 2005

Witam mam problem ze swoim Loganem jechałem trasę nad morze zaparkowałem auto na parkingu po godzinie wsiadłem odpaliłem i auto gasło jak się zatrzymywałem np na światłach na pasach przejechałem parę kilometrów i jest ok pytanie co to może być i jeżeli auto postoi do rana czy ten problem znów się pojawi bo jutro powrót z morza i wolał bym bez niespodziankę z góry dzięki za pomoc
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2020-07-31, 13:14   

Auto z 2005 roku. Jaki przebieg? Bo obstawiałbym filtr paliwa, jeśli nie był dawno wymieniany.
_________________

 
OkiMG 


Marka: Daci
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-31, 13:48   

Przebieg mały bo 90 tys auto długo stało dostałem od dziadka auto zagazowane
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2020-07-31, 14:34   

A! LPG. To poszerza zakres możliwości, jeśli gaśnie na gazie. Świece, przewody wysokiego napięcia, filtr i wtryski itd.
_________________

 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-07-31, 15:00   

OkiMG napisał/a:
wsiadłem odpaliłem i auto gasło jak się zatrzymywałem np na światłach na pasach przejechałem parę kilometrów i jest ok

tomekptk, Ja tam był raczej sprawdził silnik krokowy biegu jałowego.
Gdyby to był filtr paliwa, auto by gasło cały czas.
tomekptk napisał/a:
Świece, przewody wysokiego napięcia, filtr i wtryski itd.
Falowanie obrotów, spadek mocy, problemy z odpalaniem. To by świadczyło o problemach z zapłonem. Auto ewidentnie nie jest w stanie podtrzymać niskich obrotów. W 90% przypadków oznacza to awarię lub zabrudzenie silnika krokowego. Jak rozumiem po rozgrzaniu auto nie gaśnie. Skoro tak, to na 99% jest to wina silnika krokowego.

Potwierdź jeszcze czy jest tak, jak napisałem.
Jeśli tak, to po prostu musisz chwilę pojeździć żeby rozgrzać silnik i dopiero jechać. Spokojnie, auto nie zgaśnie Ci nagle na autostradzie. Najwyżej trochę więcej spali.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-07-31, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
OkiMG 


Marka: Daci
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-31, 15:01   

Gaz jest regularnie serwisowany filtry kable świeczki były wymienianez miesiąc temu na benzynie działo się tak samo jak na gazie
Ostatnio zmieniony przez OkiMG 2020-07-31, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-07-31, 15:39   

zawory do regulacji
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-07-31, 16:17   

carlus napisał/a:
zawory do regulacji
A stukają?

Kolego, zrób taki test. Odpal auto i utrzymuj 1000 RPM za pomocą pedału. Odpuść pedał i zobacz czy auto zgaśnie.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-07-31, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-07-31, 17:37   

tam jest silnik 1.4 8V K7J?-jeśli tak to mam Thalie z takim silnikiem i producent nie przewiduje regulacji zaworów bo interesowałem się tym tematem kiedyś,poczytałem na forach renówki że zawory najlepiej regulować co 40 tys. km, ja nie mam gazu a jak dałem do mechanika auto przy przebiegu 44 tys. km do regulacji to mechanik mi powiedział ,że już luzy były dość wyczuwalne.A ty masz gaz to na bank będą do regulacji,kiedy ostatnio regulowane miałeś zawory?i
Ostatnio zmieniony przez carlus 2020-07-31, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-07-31, 17:51   

carlus napisał/a:
,że już luzy były dość wyczuwalne
?? Luzy były wyczuwalne? O co chodzi?
 
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-07-31, 21:48   

Luzy na zaworach były wyczuwalne tzn. ,że jak włożysz szczelinomierz o danej grubości między dźwigienke a zawór to był luz a nie powinno go tam być
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-07-31, 22:30   

carlus napisał/a:
Luzy na zaworach były wyczuwalne tzn. ,że jak włożysz szczelinomierz o danej grubości między dźwigienke a zawór to był luz a nie powinno go tam być


Masz pojęcie w ogóle co piszesz? Z tego co czytam to nie.

Luz na zimno właśnie ma być, bo gorący zawór robi się dłuższy i luz zanika. Wraz z rosnącym przebiegiem luz na zimno maleje, bo zużywają się gniazda zaworowe i zawór wpada głębiej w głowice przyciągany sprężyną, w przypadku braku regulacji dochodzi do podparcia zaworu i wypalenia zaworu.
_________________

 
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-08-01, 07:16   

Luckuboy mam pojęcie,luz przekroczył dopuszczalną wartość rozumiesz?wytłumaczę ci jak dziecku,producent podaje wartość dla zimnego zaworu 0,25 i nie może być luzu 0,30,0,45itd.,więc trzeba go skasować ale 0,25 zostaje
 
OkiMG 


Marka: Daci
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-08-01, 19:08   

Dziaj odpaliła normalnie i nie gasła wcale nie wiem pojadę w poniedziałek do mechanika niech sprawdzi
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne