Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-08-01, 21:54
Silnik 1.2 tce -czy zużywa ponadnormowo olej
Autor Wiadomość
kristoff1177 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-07-30, 10:38   Silnik 1.2 tce -czy zużywa ponadnormowo olej

Dzień dobry.

Mam ochotę przesiąść się na Dustera z rocznika 2017 (styczeń) z silnikiem 1.2 tce o kodzie H5F408 Przewertowałem w tym temacie co mogłem na tym i innych forach oraz stronach i widzę, że jest dużo opinii negatywnych co do tego silnika w kontekście ilości oleju jakie on zużywa, choć trudno o opinie jednoznaczne. Czy mógłbym Was zatem poprosić, szczególnie osoby, które osobiście te silniki użytkują swoich Daciach czy Renault od dłuższego czasu, o krótkie opinie w tym temacie - czy piją Wam te silniki więcej oleju niż przyzwoitość nakazuje? Jakie największe przebiegi macie i co przy takich przebiegach "wychodzi" w tych jednostkach?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kristoff1177 2020-07-30, 11:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-30, 12:57   

Hej,
Przed zakupem swojego egzemplarza też się naczytałem o 1.2 tCe. Najwięcej było na forum Nissana, o ile dobrze pamiętam głównie lata 2014-2016, 2 używane Dustery w ogłoszeniach miały wymieniony silnik na nowy.. Trochę z obawą, ale póki co jestem zadowolony, z tymże mój silnik to rocznik 2018. Oleju nie bierze, przejechałem nim 45 tys. km, jestem z niego bardzo zadowolony
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-07-30, 18:57   

https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/
_________________

 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-07-30, 21:03   

Ja mam używane Lodgy z 2015, ewidentnie jeździła tym jakaś nieodpowiedzialna jednostka, o ile mi wiadomo żeńska, więc raczej samochód nie był butowany, za to miał pokrzywione felgi, zniszczone opony i dziurawą chłodnicę klimy. Był też na firmę, więc obawiałem się, czy nie jest skatowany m.in sporadyczną wymianą oleju, ale najwyraźniej silnikowi krzywdy nie uczyniono.
Na początku wydawało mi się, że ciągnie trochę oleju, ale po wiosennej wymianie oleju z filtrem nie ubyło nic, albo bardzo niewiele, a przejechałem przynajmniej z 2-3 kkm od samej wymiany.
Myślę, że jeśli samochód nie ma pechowo fabrycznej wady i ma olej zmieniany co 10-15 tysięcy, to nic złego nie ma prawa się stać. Warto pewnie tylko sprawdzać poziom po każdym większym przebiegu.

Za to kultura pracy tego silnika w porównaniu z 1.5dCi jest fantastyczna i cieszę się, że zaryzykowałem.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-07-31, 06:23   

Miałem ten silnik i uważam, go za najlepszy wybór do dokkera/Lodgy/Dustera w rocznikach do 2018.
Wymiana oleju co 10 tysięcy i kontrolowanie jego stanu.
Silnik ten miał problem ale raczej w Renault i to najczęściej do 2015 roku.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-08-01, 19:40   

W Lodgy i dokerze to nie ten sam silnik co w dusterze więc nie było tam problemów.
Dustery z początkowej serii miały problemy i często wymieniane silniki na gwarancji.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-01, 20:14   

Były , były wystarczy poczytać niemieckie forum dacianer.de
Mechanicznie te silniki się nie różnią niczym czy to Lodgy/Dokker 115 czy Duster 125 czy Renault 130, najmocniejsze wersje mają inne sterowanie zaworem upustowym turbo no i oprogramowanie ECU.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-08-01, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-08-01, 21:04   

No właśnie wszystkie 1.2tce to H5F chyba. Głowy sobie oczywiście nie dam uciąć.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2020-08-01, 22:34   

Owszem, wszystkie współczesne daciowe 1,2 TCe to te same H5F - różnice mocy wynikają wyłącznie z oprogramowania, tak samo jak w następcy, 1,3 TCe H5H.


(W renówkach był za to kiedyś inny wynalazek o podobnej nazwie: uturbiony 1,2 16V D4F - https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_D-Type_engine#D4FT ).
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-08-02, 09:07   

Silnik zużywa olej po większych przebiegach nie bez powodu jest kupę choćby migane z tym silnikiem wystawianych na sprzedaż. Uszczelniacze zaworowe i pierścienie siadają. Potem zawalone turbina egr i silnik kaplica.
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2020-08-02, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-08-03, 20:58   

Auto Krytyk napisał/a:
Silnik zużywa olej po większych przebiegach nie bez powodu jest kupę choćby migane z tym silnikiem wystawianych na sprzedaż. Uszczelniacze zaworowe i pierścienie siadają. Potem zawalone turbina egr i silnik kaplica.


https://www.auto-swiat.pl...a-jazde/wx8t4qb
https://www.auto-swiat.pl...tl5gdk8#slajd-3


Niemcy nie narzekają :lol:
100tys to oczywiście nie jest duży przebieg, ale to pokazuje, że jak ktoś będzie dbał, to nie zdemoluje.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-03, 21:05   

Myślę, że poprawili i jest ok, tak też jak było z 1.5 dCi, mój poprzedni Duster 1.5 dCi ma już 180 kkm u znajomych i nic jeszcze nie musieli w nim robić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne