Samochód odebrany. Pierwsze co przychodzi na myśl, to że to powinni robić w fabryce :)
Do ekspresówki mam za daleko, żeby bez celu pojechać, jednak sprawdzałem na kawałku oddanej obwodnicy z ograniczeniem do 70.
Przy 55 można wrzucić 5 bieg i jechać z tą prędkością bez efektu duszenia. Ekonomizer nie podpowiada o zmianie biegu na niższy.
Przy 80 jest 1950 obrotów. U szwagra w najnowszej Micrze 1.0T 100KM jest przy tej prędkości 1800
Na 5 biegu przestał działać tempomat.
Tak to mniej więcej wygląda: Żałuje, że się nie odezwałem podczas nagrania, pokazało by to stopień wygłuszenia.
tempomat nie działa bo wywaliło błąd synchronizacji biegów , ktoś już w tym temacie z tym walczył
a wiesz czy coś wywalczył?
Chociaż nie boli mnie to tak bardzo. Zrobiłem 4 razy trasę do Wloch ze Szczecina. I w zasadzie jazda na tempomacie jest irytująca, bo wygląda jakby mało kto go używał. I tak co kawałek trzeba korygować prędkość. Aktywny tempomat to musi być bajka w takich trasach :)
Ostatnio zmieniony przez rsxx 2020-07-29, 16:14, w całości zmieniany 1 raz
Ja też mam zabetake wymieniona w K4M i jednak producent nie mógł by robić tego fabrycznie bo samochód traci zdolność przyspieszania poniżej 100 km/h. Trzeba często redukować nawet przy jeździe pod górkę w przedziale 100-120.
A co tempomatu skończyło się na wstawieniu rosyjskiego akcesorium za ok 700 zł zresztą tu pisał wczęśniej.
Ja też mam zabetake wymieniona w K4M i jednak producent nie mógł by robić tego fabrycznie bo samochód traci zdolność przyspieszania poniżej 100 km/h. Trzeba często redukować nawet przy jeździe pod górkę w przedziale 100-120.
A co tempomatu skończyło się na wstawieniu rosyjskiego akcesorium za ok 700 zł zresztą tu pisał wczęśniej.
a jakie przełożenie masz? Ja zmieniłem na 0,688 - to nie jest to najdłuższe
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-14, 23:11
Witam po długiej przerwie.
Przeczytałem ten temat i nie znalazłem konkretnych informacji odnośnie 110 konnego dustera dci 4x4.
Naprawdę irytujaca jest jak jadę 130 i mam duże obroty. Czy ktoś zmieniał w tej 6 biegowej skrzyni przełożenia?
Pozdrawiam
To słabo przeczytałeś
w twojej skrzyni zębatki odpowiadające za 6 biegu znajdują się na końcu skrzyni. Czyli zamiast zdjąc jeden dekiel i odkręcić 2 śruby u ciebie trzeba rozebrać cała skrzynie
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-15, 10:14
To mi się udało doczytać Tylko czy to było w mojej skrzyni. tam było i 1.6 benzyna jak pamiętam.
Czy ktoś wie jaka siedzi skrzynia w 110KM csi 4x4 z 2016r?
Jakie są zębatki na 5 i 6 biegu i czy można coś dobrać aby zejść z 500 600 obrotów na 6 niegu i 300 na 5 biegu.
Jestem gotowy wyjąć skrzynię i być królikiem doświadczalnym.
W kwestii mocy to mam tuning na 119KM i 290NM.
Mocy i momentu powinno bez problemu starczyć.
Pomóżcie proszę, a opiszę całą procedurę podczas wymiany co i jak.
Pozdrawiam.
Tu zobacz sobie i wybierz swoją skrzynie
Zobacz ile ma zębów Number of teeth pod gear fixed 6th...
Jednak w tym przypadku to rowna sie z rozlozeniem calkiem skrzyni i zdjeciem walka calego napedzajacego i przelozenia .... bo nie ma oddzielnej kopulki na 5ty bieg jak w skrzyniach piątkach ...
Nie wiem czy Ci sie to wgole oplaci a druga sprawa 6ty bieg jest sporym nadbiegiem wiec i tak jestes w lepszej sytuacji jak posiadacze 5biegowych skrzyn i diesli dustera...
Jedź do aso i poproś o zdjęcie telefonem albo scrina z tego ich programu diagolys to się nazywało czy jakoś tak.
Tam będzie kod skrzyni , na twoim miejscu kupił bym identyczna z używki przeprowadził cała operacje i jeżeli pacjent przeżyje dopiero bawił sie w swapy.
No i skrzynia w dole więc sprzęgło od razu do roboty co niestety sporo cie wyniesie.
Ale rozkładanie skrzyni która jest prawie nowa to dość ryzykowana sprawna.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-15, 21:47
Zaryzykuje, ale najpierw potrzebuje trybów do zmiany. Jestem gotowy zmienić nawet 4 5 i 6 bieg tylko żeby było na 100% że będą pasowały. Teraz pytanie od czego to dobrać.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-16, 07:34
Szukając części do skrzyni tl8 widzę, że pasują do tl4 te same.
Jeśli pasuja to może rozwiązaniem jest zmiana przełożenia głównego z 14/68 na 16/66?
Jak wtedy spadną obroty przy prędkości 140?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-16, 09:08
Skorzystałem z kalkulatora i wychodzi, że przy 140 będzie 3000 obrotów zamiast 3480. To by było bardzo dobrze.
Kto wie czy można zmienić przekładnie główną? Czy po przekładni głównej jest wyjście na tylny napęd i koła będą miały taką samą prędkość przy załączonym 4x4? Już na wszelki wypadek szukam skrzyni tl4 w dobrej cenie i odpowiedniej wersji? Każda pomoc mile widziana.
Ostatnio zmieniony przez Marcinbzyk 2020-08-16, 09:12, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdź czy jakaś TL 8 nie ma dłuższych przełożeń , wymiana całości powinna być tańsza i łatawiejsza a pasować praktycznie na pewno będzie (jeżeli sprzęgło to samo)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum