Wysłany: 2019-01-24, 11:22 Błędne wskazania poziomu paliwa
Kafelki (wskaźnik poziomu paliwa) opadają szybko i włącza się rezerwa. Gdy włączy się rezerwa tankuję do pełna i wchodzi tylko 15 litrów. Po tankowaniu znowu pokazuje pełny bak. Jeżdżę na LPG instalacja LOVATO SMART. Auto zakupiłem jako 2 latka i od początku ma tą wadę. Czy ktoś spotkał się z taką przypadłością żeby rezerwa zapalała się po wypaleniu 15 litrów paliwa?
Podejrzewam, że komputer liczy spalone LPG jako PB i spada poziom paliwa w zbiorniku.
A jak dłużej pojeździsz na tej rezerwie to się nie nawraca wskaźnik paliwa na prawidłową wartość?
Znajomy miał tam w Lagunie. Wskaźnik od PB przy jeździe na LPG spadał, ale jak juz doszedł do rezerwy to aktualizował wskazanie i pokazywał znów prawidłową wartość. I tak przez 8 lat :)
Mam ubogą wersję bez komputera który wskazuje np. średnie zużycie paliwa. Ostatnio dwa dni jeździłem z zapaloną rezerwą i nic się nie zmieniało - rezerwa zapalała się za każdym razem gdy odpalałem auto. Czy wskazania poziomu paliwa nie są na podstawie odczytu czujnika/pływaka w zbiorniku?
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2019-01-24, 14:35
Dasterek2019
No dokładnie tak jak myślisz.Wyciągnij tylne siedzisko, i pod klapką jest czujnik z pływakiem.Albo pływak uszkodzony albo czujnik.Jeśli jest jak napisałeś , że kafelki szybko uciekają to raczej pływak lub "patyk" (cięgło) niż sam rezystor.
Niestety ale okazuje się, że w Dusterze poziom paliwa na wskaźniku jest wynikiem odczytywania przez sterownik czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Na tej podstawie wie on ile paliwa zostało dostarczone do silnika. O taką wartość zmniejszane jest wskazanie ilości paliwa na wskaźniku mimo, że spalany jest gaz a nie benzyna (jak dla mnie kretyńskie rozwiązanie). Aby wymusić reset wskaźnika poziomu paliwa stosuje się emulatory poziomu paliwa (koszt zakupu od 80 zł plus montaż) Prym w tym rozwiązaniu wiodą oczywiście Francuzi i o dziwo również Japończycy.
Tutaj więcej na ten temat: https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Dlaczego-samochod-z-LPG-zuzywa-benzyne,artykul,8723.html
Podobny ficzer był 100 lat temu w Peżocie 206 -- jeżdżąc na gazie trzeba było liczyć przebieg, a kilka litrów benzyny dolewać co 2-3 tankowanie (co i tak jest najlepszym rozwiązaniem przy jeździe na LPG).
Ja kiedys juz pytalem kolegow jak to jest. Lato 35 st. i pokazuje 8.0 l. Dzis - 6 stopniach i po 100 km pokazuje 8.1. Czegos na logike nie rozumie. Jaki parametr wplywa na zronicowanie zuzycia paliwa. Bo na dzis. to przyjmuje teorie PRL - LU. Cz sie stoi. czy sie lezy 8l. sie nalezy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-26, 08:16
Dzialanie wskaznika paliwa:
Za kazdym razem po wlaczeniu stacyjki/ silnika komputer czyta dane z baku /plywaka, wyswietla je i podczas jazdy przelicza ubytek paliwa na podstawie wtrysku i tym samym spadaja cegielki. Zgaszenie i odpalenie ponowne wskazuje prawidlowy stan.
W twoim przypadku pojezdzij z 2,3 dni lub tydzien(zalezy od kilometrow jakie robisz) na etylinie i zobacz czy wskazuje prawidlowo. Kezeli nie to plywak do wymiany.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Dziękuję Ci za odpowiedż. Wszystko rozumię. Przejechałem wczoraj kawałek drogi i cegiełki reagują . Nawet z z ostatnich jazd pokazywało 8.2 i wczoraj zjechał na 8.1 . Myśłe ze to działa prawidłowo.Jak opisałes metodę szczytywania spalania też rozumię. Jednak skad ten parametr 8.l skoro występują róznice w sposobie jazdy , warunkach itp. Producent jakby programowo sobie zapisał oscylacyjnie żużycie od - do /u mnie 7.9 -8.5 / a jeżdzę jak z jajcami po ulicach. Jak my kierowcy możemy wpływac na zmniejszenie żuzycia paliwa w przypadku tych silników. Przyznam nie trawie start/stop .Nie używam . Prośba o nielinczowanie mnie za to że pytam o pierdoły. Pali ma i też to rozumie. Za skomlenie sorki zwłaszcza kol Shrek-a .
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-26, 09:52
Spalanie to przede wszustkim stan techniczny pojazdu, warunki atmosferyczne, umoejetnosci kierowcy. Wskazania komputera czy spali 8 czy 8,2 lub 7,8 sa przyblizone nie sa to wartosci 100% dokladne chociaz w niektorych przypadkach sie pokrywaja. Najlepsza metoda przeliczenia spalania jest tankowanie do pelna pod korek przejechaniu x km i znowu na tej samej pompie pod korek.
Czy te 7 lub 8 jest wpisane przez producenta ?
Nie. Te auto tyle spala .
Moja Lodziara w trybie miejskim pokazuje 6.8 i tak stoi. Na trasie przy 170-180 8l i tez tak stoi.
Czym czesciej bedziesz kasowal spalanie tym bedzie bardziej falowalo jak zostawisz je przez 10 tys kilometrow to obojetnie czy pojedziesz jak emeryt czy jak wariat nic sie nie zmieni.
Osobiscie ja nie ogladam spalania i nie jestem eco maniakiem . Jak trzeba dodac gazu to dodaje. Jak nie przekracza 10 l to nawet nie wnikam czy to duzo czy malo poprostu spalil i tyle. Jedynie nalezy reagowac jezeli silnik zaczyna spalac x2 wtedy najczesciej pojawia sie usterka
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Jasne masz rację. Czy jestem eco. Hmm...Prawdą jest ze jezdzę w większosci w tym trybie. Staram się jednak zimę przejechać jakoś spokojnie. Muszę faktycznie zrobic jak polecasz. I wydaje mi się ze tak juz musi być. Dzięki za odpowiedz.
Jeśli chodzi o spalanie do jeżeli instalacja jest sprawna ( gazowa ) i jeździsz tak samo cały czas to spalanie licz z dystrybutora a nie z zegara bo one zawsze będą durnieć w sumie działają poprawnie tylko w dieslach.
mam 3 auta w gazie Dokker(1,6 85km.optima nano 105 000km) Doblo(1,4 V8 77km Lovato Smart 780 000km) Caddy(2,0 V8 115km. lovato smart 290 000 km) i wiem jedno bak paliwa na full zawsze przełączanie na gaz przy 33*C wymiana filtrów co 10k km. odrazu z kalibracją i strojeniem. Blaszaki zawsze mają 11l/100km caddy osobowka bierze 13l/100km. dostawcze maja zawsze na dupie 400 - 700 kg obciążenia. caddym żona jeździ do pracy.
Żodyn nie pokazuje dobrego spalania bo pracuje i na gazie i na benzynie.
w dokker jest zastosowany Tank Fopper Lanfdirenzo i jak spadnie do rezerwy i masz bak na ful to to ci resetuje stan zbiornika ale dopiero przy rezerwie zeby cie nie denerwowała.
caddy był oryginalnie na CNG wiec komputer pokazuje teraz po paru modyfikacjach stan gazu jako stan gazu CNG.
Doblo fabryczne CNG brak wskaźników stan paliwa pokazuje na bieżąco
Ostatnio zmieniony przez bula6595 2019-01-27, 08:43, w całości zmieniany 1 raz
Domyslam sie ze z racji normalnego uzytkowania i to na gazie w wiekszosci te normy sa ok. Nie mam za duzo na obrone. Wydaje mi sie ze auto pali nieco mniej niz pokazuje mi komp. Musze to sprawdzic. Jak doradzil kolega wyzej. Dzieki Ci za wpis.
Witam.
Problem ze wskaźnikiem paliwa i mnie nie oszczędził. Nie jest on uciążliwy, ale w nowym samochodzie takie "psikusy" są stresujące. Ponieważ zuzycie paliwa kontrolowałem przez tankowanie do pełna, ilość kupowanej benzyny, często wynosiła mniej niż 10 litrów. Takich różnic mój samochód niestety "nie zauważał". Dopiero po najczęściej trzecim tankowaniu, wskaźnik wypełniał się wzkazując pełny zbiornik. Jeżdziłem więc ze wskazaniem np. 3/4 zbiornika, choć doskonale wiedziałem, że jest pełny. Jedny sposób jaki znalazłem na tę dolegliwość, to odłaczenie zaisilania do wskaźnikóe na kilka sekund. Można to zrobić wyciągając bezpiecznik (drugi od prawej, w pierwszym rzędzie od dołu). Pozdrawiam.
_________________ Josef Frantz
Ostatnio zmieniony przez Josef Frantz 2020-09-06, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum