Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
Killer King 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 148
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-05-06, 08:48   

dudu$ napisał/a:
Ja zawory regulował bym po przejechaniu 20-30 tys km.


Jak pytałem o nowe Tipo z LPG to do razy padło pytania - co ile regulacja ?
Odpowiedz - regulacja zaworów obowiązana dla utrzymania gwarancji co 10k km za 250 zł
 
dudu$ 



Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Pomógł: 25 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1137
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-06, 12:09   

Tylko że w silniku 1.4 16v o oznaczeniu 843 A1, który występuje mi. w nowym TIPO luzu zaworowego się nie ustawia bo jest tam regulacja automatyczna ( samo regulatory) Luz zaworowy ustawiało się w starszych silnikach fiata 8 zaworowych czyli 1.0 8v, 1.1 8v 1.2 8v i możliwe że w 1.4 8v ale tu nie jestem pewien. To o czym piszesz to prędzej jest nie regulacja zaworów a wymiana filtrów i regulacja instalacji LPG
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-05-06, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 148
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-05-07, 08:01   

dudu$ nie wchodziłem w szczegóły.
Pytałem wprost co ile mam być w serwisie przy ich instalacji LPG a co tam zrobią to mnie już nie za bardzo.

Czar LPG prysł jak policzyłem roczny koszt przy przebiegu 30k/km na LPG i BP
 
babol 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-10, 10:30   

@dudu$ - koszt to 260 zł, jak będę pamiętał to zapytam o wartości - choć jak znam życie to mechanicy nie będą pamiętali :) Wyregulują, oddadzą auto i "do widzenia".
 
dudu$ 



Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Pomógł: 25 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1137
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-11, 17:24   

babol napisał/a:
@dudu$ - koszt to 260 zł, jak będę pamiętał to zapytam o wartości - choć jak znam życie to mechanicy nie będą pamiętali :) Wyregulują, oddadzą auto i "do widzenia".


to w Poznaniu tanio. Pytałem się swego czasu w jednym warsztacie w Warszawie to za robociznę krzyknął 250zł + 100zł uszczelka pod dekiel zaworowy
 
blondas16 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 34
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-05-19, 10:31   

Podzielę się swoim doświadczeniem. Duster, 2017, 1.6 SCe z fabrycznym gazem, 120000 km.

Zawory nigdy nie sprawdzane, teraz przy okazji serwisu poprosiłem o sprawdzenie luzu.

LUZY ZAWOROWE W NORMIE!

Następne sprawdzenie wykonam za 60000 przy 180000 i myśle że wtedy może być coś do roboty.
Koszt znikomy ok. 200 zł.

Pozdrawiam wszystkich zaniepokojonych stanem swoich zaworów!
 
babol 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-30, 15:20   

Panowie czy po regulacji luzów zaworowych trzeba dokonać jakiejś korekty w instalacji LPG?

Generalnie po tej regulacji zaworów mam wrażenie że silnik nie do końca równo pracuje na jałowym. Jak by terkota i momentami na chwilę przeciąga coś sobie - nie jest to do końca takie jednostajne jak być powinno. Wskazówka w kabinie również nie stoi w miejscu - tylko tak delikatnie sobie opada i podbija ku górze. Na LPG problem występuje zawsze i lekko nawet się nasila. Na benzynie po przejechaniu trochę trasy problem jakby ustaje. Kiedyś wydaje mi się że równo pracował. Wskazówka obrotomierza stała w miejscu. Z resztą tą lekko nierówną pracę czuć też trochę w kabinie ;)

Przejmować się czy odpuścić sobie?
 
dudu$ 



Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Pomógł: 25 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1137
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-30, 17:19   

babol napisał/a:
Panowie czy po regulacji luzów zaworowych trzeba dokonać jakiejś korekty w instalacji LPG?

Generalnie po tej regulacji zaworów mam wrażenie że silnik nie do końca równo pracuje na jałowym. Jak by terkota i momentami na chwilę przeciąga coś sobie - nie jest to do końca takie jednostajne jak być powinno. Wskazówka w kabinie również nie stoi w miejscu - tylko tak delikatnie sobie opada i podbija ku górze. Na LPG problem występuje zawsze i lekko nawet się nasila. Na benzynie po przejechaniu trochę trasy problem jakby ustaje. Kiedyś wydaje mi się że równo pracował. Wskazówka obrotomierza stała w miejscu. Z resztą tą lekko nierówną pracę czuć też trochę w kabinie ;)

Przejmować się czy odpuścić sobie?


kwestia jest tego czy regulowałeś zawory u kogoś kto się zna na tych silnikach i czy wie, że od 1999 r silniki te przeszły kilka modernizacji a jedną z nich była wymiana wałka rozrządu. Co za tym idzie są dwa rodzaje wałków rozrządu z rowkiem i bez i luz zaworowy dla tych silników jest inny. Zmiany weszły w życie bodajże w 2007 roku ale może nie każdy o tym wie. Poszukaj w necie jaki powinien byc prawidłowy luz i podpytaj sie człowieka co ci ustawiał jak luz ustawił
 
babol 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-30, 22:40   

Nie no warsztat z tych "dobrych" z Poznania - podobno. Byli rzeczowi i konkretni. Już sam nie wiem - coraz częściej zastanawiam się nad pozbyciem się kłopotu i kupnem zupełnie nowego auta :roll: To już się robi skarbonką bez dna a szarpanie się z mechanikami to ostatnia rzecz jaka mnie w życiu interesuje. Jestem raczej z tych mało technicznych - to naciągają mnie jak leci :roll: :mrgreen:

Tak to wygląda (dodałem gazu żeby przełączył się na LPG, na początku pracuje na benzynie): https://www.youtube.com/watch?v=uqoWd3n1sM8

Z zewnątrz: https://www.youtube.com/watch?v=Udu9uW7Vx38

P.S. - kostka z WC z powodu zwierzaków swego czasu wchodzących pod maskę ;)
Ostatnio zmieniony przez babol 2020-05-30, 22:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
blondas16 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 34
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-05-31, 20:01   

Miałem podobny problem z falowaniem obrotów w Loganie z tym silnikiem. Link https://www.youtube.com/watch?v=AX2uZISc-Cw
Falowanie pojawiło się bez regulacji zaworów lub jakiejś konkretnej wymiany, występowało tylko na zimnym silniku, przyczyna i rozwiązanie nieznane, jeździł tak kilkanaście tysięcy km aż do sprzedania
PS kupił je ktoś z okolic Poznania, rocznik i silnik się zgadzają :P
 
dudu$ 



Marka: Brak
Model: Brak
Silnik: Brak
Pomógł: 25 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1137
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-31, 20:15   

Jak masz interfejs po BT zainstaluj apkę Torque na smartfonie i sprawdź jakie masz obroty na biegu jałowym. Według mnie nic niepokojącego po tych filmikach nie widzę. Te silniki na biegu jałowym maja obroty między 700 a 670 i można odczuć jakby obroty falowały ale to jest normalny objaw
 
babol 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wiek: 32
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-31, 21:48   

@blondas16 ja od Ciebie na pewno nie kupiłem - auto przyjechało Białegostoku ;)

@dudu$ Planuje zamówić jakiś interfejs z allegro po BT - wtedy rzeczywiście będę miał możliwość obadania tematu :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Wiek: 55
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3617
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-06-01, 08:30   

babol napisał/a:
@blondas16 ja od Ciebie na pewno nie kupiłem - auto przyjechało Białegostoku ;)

@dudu$ Planuje zamówić jakiś interfejs z allegro po BT - wtedy rzeczywiście będę miał możliwość obadania tematu :)

Kup interfejs iCare 3 i będziesz zadowolony. Było wałkowane w innym poście o programie DDT ALL.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
torreto-85@o2.p 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Dołączył: 07 Wrz 2020
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-07, 22:31   

Czy wiecie jaka jest kolejność zapłonów w Loganie 2 1.2 16v z 2014 r.
1-3-4-2
czy
1-2-4-3?
ciężko odszukać taką informację.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 351 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16723
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-07, 22:44   

1-3-4-2.
 
torreto-85@o2.p 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Dołączył: 07 Wrz 2020
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-08, 21:14   

Ok. A co jet źródłem tej informacji? Pytam bo muszę mieć 100% pewności
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 351 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16723
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-08, 23:00   

torreto-85@o2.p napisał/a:
co jet źródłem tej informacji?

Dodatek diagnostyczny do podręcznika serwisowego - MR390X9017B050.pdf, str. 8.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 239
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2020-09-09, 08:03   

https://www.forum-clio.co...ic,26019.0.html
 
torreto-85@o2.p 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Dołączył: 07 Wrz 2020
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-09, 09:36   

ok dziękuję. Ja ustawiłem luz wg załącznika i nie jest dobrze :( znaczny wzrost spalania. Dostać się do zaworów masakra (ale śrubkę za klimą da się wykręcić bez ruszania klimy), ale jak teraz to wyregulować?

Kąty.jpg
Regulacja luzu zaworowego-materiał z filmiku hiszpańskiego
Plik ściągnięto 21 raz(y) 128,74 KB

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1090
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-09-09, 20:21   

Co to za dziwne procedury ustawiania zaworow w tym silniku? Ja ustawilem na mijanke czyli zawory sie mijaja na 1 to ustawiam na 4 potem 4-1 i 2-3 oraz 3-2 trochę grają na zimnym ale po 5min juz normalnie
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne