Wysłany: 2020-09-15, 10:36 Błąd DF 336 brak sygnału z koła zamachowego
Witam i z góry przepraszam jeśli powielam temat - ale w już istniejących nie znalazłem odp. na nurtujące mnie pytanie.
Pacjent Sandero 2012 r. 1.6 ; 8V ; z fabrycznym gazem.
Objawy - nie równa praca na jałowym na benzynie, falujące obroty, drgania, zapalający się check engine.
Otóż po wymianie czujnika położenia koła - nadal występuje ten ten błąd DF 336 , czy w związku z tym oznacza to wymianę koła zamachowego?
W pierwszej kolejności mech. wymienił świece, przewody, cewkę, w kolejny kroku - silniczek krokowy oraz wspomniany czujnik - a błąd nadal jest, pojawia się również błąd sondy lambda - ale jak twierdzi - może to być pochodna błędu na kole zamachowym
Nie chcę wpędzać się dalej w koszty, może ktoś z Was miał już podobny problem i rozwiązanie jest prostsze niż wymiana wszystkich czujników, sond i wspomnianego koła.
Koła zamachowego zasadniczo się nie wymienia, co najwyżej czyści.
Wystąpienie tego błędu jest związane prawie wyłącznie z czujnikiem. Jeśli wciąż się pojawia, to do sprawdzenia jest sam sensor (powinien mieć oporność pomiędzy 200 a 270 przy 23°C) oraz jego podłączenie (przewodzenie, izolacja, interferencja) do komputera wtrysku (piny 24 i 54 z pinów - odpowiednio - A i B czujnika).
A nowy czujnik, prosto z pudełka, może być 1) źle dobrany, 2) źle zamontowany lub 3) po prostu niesprawny - co zawsze może się zdarzyć w jakimś niewielkim promilu produkcji masowej...
Super, dziękuję za odpowiedź - w takim razie zlecę sprawdzenie podłączenia, oporności, wiązki.
Jeszcze dwa pytania w związku z tą nierówną pracą - czy w tym silniku (o oznaczeniu KM7) można źle/odwrotnie zamontować koło zamachowe - taką "dygresję" wtrącił mechanik - sugerując, ze może to być powód błędu - czy to jest fizycznie możliwe i czy w ogóle silnik by wtedy pracował?
Drugie pytanie - czy regulacja zaworów - może w tym przypadku pomóc? Czy te błędy mogą też wynikać z faktu, ze zawory źle/nierówno pracują? W końcu to LPG - a gdzie nie czytam to regulacja jest kluczową rzeczą.
Po "dygresji" o odwrotnie zamontowanym kole zamachowych to ja bym raczej najpierw zmienił mechanika, a dopiero potem zastanawiał się nad resztą... (To taka "aluzja").
Ogólnie, na nierównomierną pracę silnika może mieć wpływ wiele czynników i niewyregulowane zawory też się do nich zaliczają, więc zawsze warto je skontrolować. Natomiast skoro został zarejestrowany tytułowy błąd, to oczywiście to on jest pierwszą rzecz do sprawdzenia.
Po "dygresji" o odwrotnie zamontowanym kole zamachowych to ja bym raczej najpierw zmienił mechanika, a dopiero potem zastanawiał się nad resztą... (To taka "aluzja").
Rzeczony Mechanik był z polecenia - wiec zaryzykowałem - mój błąd, sęk teraz w tym, żeby auto było sprawne - stąd też zwróciłem się o pomoc i radę na forum - zawsze dobrze zweryfikować problem w wielu źródłach.
laisar napisał/a:
Ogólnie, na nierównomierną pracę silnika może mieć wpływ wiele czynników i niewyregulowane zawory też się do nich zaliczają, więc zawsze warto je skontrolować. Natomiast skoro został zarejestrowany tytułowy błąd, to oczywiście to on jest pierwszą rzecz do sprawdzenia.
Dziękuję za wszelkie sugestie - dam ostatecznie znać czy udało się wyeliminować błąd i czy auto w końcu pracuje równo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum